|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

מלחמה, ולא רק בעזה

האזרחים הדתיים של מדינת ישראל לא מקבלים את העסקה האומרת שהמדינה שייכת לחילונים ומכירה בזכותם של הדתיים לקבל שירותים המדינה אינה שייכת לחילונים ו"המדינה" פירושה הרחוב, התרבות, הקופה הציבורית, סדרי העדיפויות, התקשורת, המשק, הכול
18/10/2018  |   אסתר שניאורסון גרי   |   מאמרים   |   תגובות
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

אם נבחן את תופעת השנאה העצמית היהודית, ניווכח כי לא כלולות בה דמויות שוליים תימהוניות ואקסצנטריות. אחרי הכל בשולי כל ציבור במדינות דמוקרטיות תמצאנה תופעות ביזאריות של רדיקליזם קיצוני החוסות תחת המעטה הליברלי. במקרה היהודי יהיו אלה דמויות ידועות שהביטוי מדינת ישראל מעורר בהם תגובה פבלובית בלתי נשלטת של פרץ שנאה הבא לידי ביטוי בפורנוגרפיה לשונית. במקרה הישראלי, התבוסתנות וסוגיית השנאה העצמית צועדות יד ביד, ואין זה נזרק סתם כך, אלא נשען על מאות מחקרים ומאמרים. אם ניקח לדוגמה את איש ארגון "בצלם" העורך השוואה בין המצב בעזה לגטו ורשה, ניתן רק לכנותו כ"יהודי השונא את עצמו". מאידך הוא ישיב כי ההפך הוא הנכון, וכי מי שעיניו עצומות מלראות את האמת הוא גזען ופאשיסט, בעוד הוא מבטא את ערכי המוסר היהודי. השאלה היכן נמתח הגבול בין מחלוקת לגיטימית לבין השנאה העצמית שהיא תופעה פתולוגית לכל דבר ועניין, כפי שציינו דורות של פסיכולוגים.

אז כאן הכל מגיע ביחד. גם הבילבול, גם הטרלול, השקר הוא אמת, הרוע כה בולט, על כל תחום שפוי הוא שולט, המושגים כבר לא כשהיו, העיוותים השתדרגו. זו גאווה להיות הומו, זו גאווה להחליף מין, שהרי לא חשוב מי אתה, יהודי או ערבי, גבר או אישה, הכל מתכנס למשבצת ששמה 'מגדר'. כל כך מרבים לעסוק בזה, כאילו זה הכי טבעי, בן או בת, לא בא לך בטוב, אז אל תחת, מיד ניתוח, ועמי יהפוך לתמי, או הפוך... כבר אמר לי מישהו כששאלתי למין הילוד אצלו, שלרך הנולד יש זמן ועת להחליט, 'הכול שפיט'.

בערב שבת נזרקה אבן על מכונית והרגה אישה ערביה. מיד החלו האשמות על "רוצח" ועל "מחבל" יהודי, עוד בטרם נודע מה קרה. כאשר נזרקות אבנים על מכוניות יהודיות מידי שעה, מעולם לא זכה הזורק הערבי לתואר כזה.

אולי ערבי זרק "בטעות" אבן על מכונית כי חשב שהנהג בה הוא יהודי? וזה כנראה מה שקרה, אם העניין נדם ויותר לא דובר בו. אבל איזו פטפטת הייתה 'ביום הנמהר' כי נהרגה ערביה. כמה יהודים נהרגו מהשלכת אבנים? והפיגוע עבר מתחת לרדאר. תקשיבו פעם ל-0404 ותיווכחו שביום אחד יש עשרות ידויי אבנים, מי יודע? מי שומע? התקשורת לא מספרת, מבחינתה כמו בכל רצח וטבח שמבצעים ערבים, זה מתחיל ב'עדיין לא ידוע אם זה פלילי או לאומני'... אני זוכרת שלאחר הירצחו של תת-ניצב ברוך מזרחי בפיגוע ירי בדרום הר חברון, אמר ח"כ נחמן שי שאבו מאזן איננו צריך לגנות את הרצח, משום שאף מנהיג ישראלי לא מגנה ולא מביע צער כאשר נהרג פלשתיני. והרי זה הפוך. אין מנהיג ישראלי שלא מגנה כאשר נשרף שטיח לניגוב רגליים . אפילו שמעון פרס בהיותו נשיא, הגיע לחזות ב'קטסטרופה'.

על הרב כהנא דובר רבות ולא באהבה, כי דיבר על טרנספר רחמנא ליצלן. ושל מי היה הרעיון החכם? של בן-גוריון. הזיכרונות שלו רצופים במחשבות על טרנספר. ראו את יומני המלחמה שלו, את הפרטים על פינוי אוכלוסייה, על תקוותו, כי עם כיבוש יהודה ושומרון נזכה בשטח שתושביו ברחו ממנו. במרכז מפלגתו (16.3.1949) אמר: קרקע שיש עליה ערבים וקרקע שאין עליה זוהי קרקע אחרת לגמרי". גם משה שרת אמר לנחום גולדמן, כי פינוי ערבים "מאורע נהדר בתולדות הארץ ובמובן מסוים אף נהדר יותר מהקמתה של מדינת ישראל". אבל על כהנא זרקו כל גידוף אפשרי, כל שנאה, לא נתנו לו לחיות בשקט... וכאשר נעשה טרנספר בעזה, כולם שילבו ידיים, רגליים, ומוחות (אם יש כזה דבר) כדי לגרש את היהודים. כעת עושים שמיניות באוויר כדי להכניס לישראל את העומדת בראש ה-BDS בפלורידה, אל-קאסם. לשם מה? איזו תועלת תצמח אם אחת כמוה תיכנס לכאן. אין מספיק אוניברסיטאות בעולם? אומנם מקימי האוניברסיטה העברית מרטין בובר, גרשום שלום, יהודה מגנס, ומסריהם הנגועים בהתבטלות עצמית בפני ערביי הארץ בהנהגתו של חג' אמין אל חוסייני, ובהנחת היסוד שלהם, כי יש להקים בארץ ישראל מדינה דו לאומית, להם הייתה הערבייה מתאימה כזרזיר לעורב, אבל לנו היא ספחת, על כן מי שרוצה אותה, מוזמן לנסוע איתה ולסייע לה שם במשימות החרם שלה.

יובל המבולבל, לאחר שאמר את המילים האסורות במסיבת ל"ג בעומר שארגנו בחב"ד בכפר סבא, הפך למוקצה. ומה הוא אמר? ואהבת לרעך כמוך! אולי גם, שמע ישראל! אבל מאז ועד היום הוא על הכוונת. אם לקח סמים, ובגללם נקלע לחובות, הרי זה לא אירע מאז ל"ג בעומר. זה עניין של שנים לצרוך סמים בחמישה מיליון, אז מדוע סר חינו פתאום? אלה שבאו לאכול שוסי אצל לוסי, אמרו: זה כבר לא מבולבל, כשאמר מה שאמר, הפך למקולקל.

הנשיא לשעבר קצב, מה עשה המסכן הזה שהושלך לכלא לשנים רבות. חטאו היה שלא בא מהשומר הצעיר. שקיבל יותר נקודות לנשיאות משימון פרס. שלאה רבין איימה לעזוב את הארץ בגללו. אבל אם מדברים דוגרי, הרי שלא היה כלום שבגינו היה צריך להיכלא. גם אם התבשלה איזו רומנטיקה קטנה בינו לבין א, או ב, או ג', אז מה? הגברת עוד רצתה ממנו הדרן ! הרי היא זו שביקשה לשוב לעבודה במחיצתו והוא זה שסירב. כמה רוע היה ברצון לראותו מושפל במדי אסיר, למחוק אותו. לא נתנו לו סיכוי לצאת נקי, על מה שלא עשה. ומי היו שומרי הסף המתחסדים? אלה שהחזיקו את הנרות לדן בן אמוץ ולדומיו, שהלכו לחפש נערות בשבילו, כפי שאהב, וחזרו עם תינוקות, שחגו סביבו כפרפר לצוף, שהסתופפו בצילו, שכל אחד חש עצמו בר מזל, להיות לאיש הזה, דלי ואסל, הסופר הכופר, השחקנית הלא מוסרית, ומאידך הגינויים, הגינוי לברט קבאנו, או דייוויד קיז, במוסר כפול, קביעות לצביעות.

ומה על אסון אוסלו ה"חלום מהשלום", הפזמון הלא בלום, לצאת מההתנחלויות. ויש כספים מהאיחוד האירופי וגם מהערבים, וגם מהקרן, ונוסעים לכנסים ומברברים, לצאת מהשטחים. ואולי מרואן ברגותי יעשה שלום, אז מה עם הוא יושב על חמישה מעשי רצח. אלה מהמכון לביטחון, יודעים המון. אני עמוס ידלין כמעט הייתי שר ביטחון אצל בוג'י. אם היו מחליפים את העם, אז כך בקורות חיי היה נרשם.

ועוד דבר שדובר בו לאחרונה, מירי רגב לא נתנה לסרטים מופרעים המבזים את מדינת ישראל מספיק תקציבים. הם רוצים את כל השמונים מיליון, ואף לא פרור לסרטים אחרים. הכל להם. הרי זה מה שהם רגילים לעשות עם הדתיים. כידוע השפעת המיעוט הדתי על החברה והתרבות, החקיקה וחלוקת המשאבים, הפרהסיה והתקשורת - היא הרבה מתחת לכוחו המספרי. כל מי שיבדוק ביושר את העובדות, יגלה בנקל שהמגמה היא כרסום בזכויותיו של המיעוט הדתי.

החילוניות הרדיקלית מציעה לדתיים עסקה לא הוגנת ולא דמוקרטית ולא דמוקרטית: "אני בבית שלי אנהג בהתאם לאמונתי, ואתה בבית שלך תנהג בהתאם לאמונתך, הרחוב כמובן כולו שלי" ובעצם לא רק הרחוב, גם הקופה, כל האידיאולוגיות, כל המגזרים, כל הנושאים החברתיים, כולם נאבקים על חלוקת המשאבים הלאומיים, השכונות והעיירות, המגזר הערבי, לובי התרבות והאמנות, העובדים מזה והתעשיינים מזה, האוניברסיטאות והקיבוצים, כולם לגיטימיים, רק לתביעות הדתיים קוראים סחיטה. כאילו אוצר המדינה שייך בדין לחילוניים, וכול שקל שהולך לישיבות הוא תוצאה של איזה ניצול מושחת של כוח פוליטי. הסיעות הדתיות בכנסת מייצגות מספר כפול של אזרחים יחסית למר"ץ, המתפארת בכך שהשיגה את כל מה שהבטיחה לבוחריה. ומעולם לא אמרו על מר"ץ שהיא סחטנית.

האזרחים הדתיים של מדינת ישראל לא מקבלים את העסקה האומרת שהמדינה שייכת לחילונים ומכירה בזכותם של הדתיים לקבל שירותים. המדינה אינה שייכת לחילונים ו"המדינה" פירושה הרחוב, התרבות, הקופה הציבורית, סדרי העדיפויות, התקשורת, המשק, הכול. הוא לא מתכוון להשפיע על אמונתם הדתית של האזרחים החילוניים, אבל הוא עומד על כך שהרחוב הוא גם שלו, וזכותו להשתתף בעיצוב דמותו של הרחוב הזה. לא יותר מכפי כוחו, אבל לא פחות.

מי שמבקש, בטענת כפייה דתית, לשמור לעצמו את כל הרחוב כולו, איננו נאבק נגד כפייה דתית,אלא בעד אפליה ושלילת זכויות של מיעוט גדול מאוד.

ולאדון אבי גבאי שביקש לבטל את השירות הלאומי, אז בנות השירות המשרתות בבתי חולים, במקומות סיעודיים, בבתי ספר, עושות יותר מאשר עשית ותעשה כל ימי חייך.

תאריך:  18/10/2018   |   עודכן:  18/10/2018
אסתר שניאורסון גרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מלחמה, ולא רק בעזה
תגובות  [ 21 ] מוצגות   [ 21 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אלברט שבות
18/10/18 14:07
 
שלמה המגיב
19/10/18 15:34
 
אמנון111
19/10/18 18:36
 
שלמה המגיב
19/10/18 22:05
2
אסתר את מתוקה
18/10/18 14:16
3
אסתר את מתוקה
18/10/18 14:16
 
התכוונתי לדן בן
18/10/18 16:58
4
שלמה המגיב
18/10/18 14:20
 
חזקי שנאן
20/10/18 22:22
 
שלמה המגיב
21/10/18 07:02
5
שלמה המגיב
18/10/18 16:10
 
אולי לא תבלבל
18/10/18 20:14
 
שלמה המגיב
18/10/18 21:10
6
דניאל צרעה
18/10/18 18:26
 
שלמה המגיב
18/10/18 20:01
7
תודה חמה
18/10/18 18:39
 
שלמה המגיב
19/10/18 08:19
 
הכותבת מבטאת אמת.
20/10/18 01:39
 
שלמה המגיב
20/10/18 11:20
8
בשליטה מוחלטת ולא
19/10/18 11:02
9
תודא
19/10/18 15:48
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לפני מספר שנים הבית המשותף הסמוך לבית שבו אני גר ביצע תוספת של אגף המגיע עד קו הגבול שבין הבתים. מדובר בבתים בני 4 קומות. היה ברור מלכתחילה שאם הבית שביצע את ההרחבה ירצה לבצע בעתיד תיקונים או תחזוקה בקיר המצוי על קו הגבול בין הבתים, יהיה עליו לפלוש לתחום הבית שלי כדי לעשות זאת. כמובן, שלא הייתה שום חובה להגיע עם ההרחבה עד לקו הגבול שבין הבתים אלא אפשר היה להשאיר מירווח כלשהו מקו הגבול בין הבתים אל הקיר שנבנה במסגרת ההרחבה כדי שניתן יהיה לטפל בקיר, אך הדבר לא נעשה, משמע דיירי הבית הסמוך תכננו מראש לפלוש לתחום הבית שלי לצורך תחזוקת הקיר האמור.
18/10/2018  |  אהוד פינקלשטיין  |   מאמרים
נותר רק לקוות, כי הגדלת היקף המכירות של המוצרים האורגניים תביא להוזלתם המשמעותית, כך שמחיריהם יהיו שווים לכל כיס
18/10/2018  |  ציפי לידר  |   מאמרים
הרושם המתקבל מחזית עזה הוא כאילו ישראל נמצאת בדרך ללא מוצא, אם לא באובדן דרך ממש, נוכח ההתנהלות של החמאס, שעברה להטרדות רחבות היקף הגורמות מצוקה רבה לתושבי "העוטף", יחד עם נזק רב לחקלאות ולהרס חסר תקנה לטבע הארץ.
18/10/2018  |  אשר שלאין  |   מאמרים
יש לי, לרעייתי ולבתי זיכרונות נעימים מתקופת הלימודים באוניברסיטת חיפה. הגם שרעייתי ואני התמודדנו עם קשיים רבים של נסיעות מקרית שמונה בשעות אחר-הצהריים וחזרה בשעות ליל מאוחרות לביתנו. בנוסף לחוויה המשפחתית ששלושה בני משפחה אחת חובשים ספסל לימודים בשלושה חוגים נפרדים ומסובים יחד לארוחה משפחתית בקפיטריה, נהנינו מאווירה לימודית מיוחדת שהשרתה האוניברסיטה.
18/10/2018  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
איזה רגע נפלא זה, המתאפשר לעיתים כה נדירות, וכך ישב לו ראש הממשלה, יותר המום - למרות שהוא ידע וכבר צריך להיות רגיל - שכן מה שנגלה לפניו היה לא פחות מאשר נפלאות וכוחו העצום ועצם היצירה של הקב"ה בעצמו!
18/10/2018  |  ארי בוסל  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
מישהו יודע אם האיש הזה מספיק אטום או נוכל, שלאחר הכתבה ב"אולפן שישי" בערוץ-12 הוא יצא בשבת מביתו? מישהו זוכר על איזשהו זגזוג סיטוני, שקרים ונוכלויות כאלה אצל מישהו באיזושהי מפלגה י...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
במקרה שלנו התמונה המדומיינת הפוכה: ישראל היא האריה, המותקף משום-מה על-ידי עדר זברות מתייהרות    היוכלו החיות המפוספסות, עטויות כפיות וסרטים ירוקים למצחם ללביא הבודד?
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il