|   15:07:40
דלג
  אביבה שורץ  
אביבה שורץ יחצי ציבור וייעוץ תקשורתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

סיפורו של הגורו הישראלי מברזיל

עכשיו במהדורה עברית, הספר קרב מגע וסיפורו של הגורו הישראלי מברזיל, זכה להצלחה והתפרסם בשש שפות מאת: מאסטר קובי ליכטנשטיין, הוצאת אוריון
21/10/2018  |   אביבה שורץ   |   ספרים   |   תגובות
[צילום: יח"צ]

הספר קרב מגע, תורת ההגנה הישראלית מאת מאסטר קובי ליכטנשטיין, הגורו הישראלי שהנחיל את תורת קרב המגע ביבשת דרום אמריקה, מביא את סיפורו ומציג את הפילוסופיה שעומדת מאחורי קרב המגע.

הפילוסופיה שמאחורי התורה מציעה אפשרויות תגובה למצבים שונים של תקיפה אלימה, מצבים שכל אחד מאיתנו עלול להיתקל בו בחיי היומיום (כל אדם צריך להיות מסוגל להגן על עצמו ועל חייו).

הספר מטפל בדילמה של "להגיב או לא להגיב" ומציע מספר דרכים להתמודד עם איום מיידי באמצעות טכניקות ושיטות פשוטות, קצרות ויעילות ללא קשר למין, גיל ולמצב גופני. הספר "קרב מגע" מציג מגוון של מצבי תקיפה ומאפשר לכל אחד לבחור את התגובה המתאימה ביותר כאשר הוא נקלע לתקיפה אלימה.

הספר קרב מגע מציג מעין סימולציה של מצבי תקיפה בתמונות ובאמצעות ניתוח הפעולות ב"הילוך איטי" וניתוח כל "פריים" בהתבסס על תנועות גוף טבעיות אשר יסייעו לחסום או להסיט את התקיפה ולהגיע לנקודות רגישות בגוף התוקף ללא קשר לממדי גופו על בסיס העברת המשקל וכוח ההתפרצות.

בדרך של אימון והתנסות, המתאמן יכול לגלות את הפוטנציאל שלו ולהשתפר ולהתפתח ולהגיע להישגים בכוחות עצמו. בין היתר, קיימת בספר הדרכה בהגנה עצמית לנשים, למנהלים ולילדים, עקרונות בסיסיים בהתמודדות בתקיפת סכין או מקל, התגוננות מפני תקיפה בנשק חם, התגוננות מפני יותר מתוקף אחד, התגוננות על הקרקע, וכן הגנה עצמית לכוחות הצבא.

לא רבים יודעים שתורת קרב המגע פותחה ונוצרה בישראל, על-ידי איימי ליכטנפלד-שדה אור, איימי הנחיל אותה בפלמ"ח, צה"ל, יחידות מובחרות ולימים הופצה והפכה לתפיסת עולם בסיסית בתורת ההגנה העצמית בכל העולם - לא מדובר באומנות לחימה, אלא אומנות הגנה עצמית. איימי אימץ את קובי ליכטנשטיין כאביו הרוחני וטיפח אותו עוד מילדותו עד שהפך לאוטוריטה בתחום קרב המגע במיוחד במדינות אמריקה הלטינית.

את הספר קרב מגע כתב מאסטר קובי ליכטנשטיין, בהשראתו המלאה של איימי ומציג בה את תפיסת עולמו המבוססת על אומץ, איזון רגשי, סבלנות וכבוד הדדי.

במהלך שהותו בברזיל, הוציא קובי ליכטנשטיין מספר ספרי הדרכה בנושא קרב מגע, אשר זכו לפרסום רב, חלקם אף תורגמו והופצו בשש שפות בכ-15,000 עותקים בין ספריו - Krav Maga - The Philosophy of the Israeli´s Defense, Guide Against Strike With Knife And Stick, Krav Magá - Your Self Defense Against Urban Violence, Taught By Master Kobi Lichtenstein, Autodefesa Israelense Para Todos - Kobi Lichtenstein.

רקע על מאסטר קובי ליכטנשטיין:

קובי ליכטנשטיין ישראלי במקור, שהפך במהלך 20 השנים האחרונות להיות הגורו של קרב המגע בדרום אמריקה, ייסד את הפדרציה של דרום אמריקה לקרב מגע (מוכרת כיום כאחד מאיגודי קרב המגע הגדולים בעולם ומוסמכת על-ידי השלטונות והממסד בברזיל וברוב היבשת), הוא הסמיך והכשיר מאות מדריכים ומאמנים אשר מלמדים ב-17 מחוזות ביבשת דרום אמריקה, כוחות מיוחדים וכוחות עילית של הצבא, הביטחון והמשטרה בשיטת קרב המגע. באיגוד של דרום אמריקה לקרב מגע שהקים ועומד בראשה, קיימים כיום מעל 150 מרכזי הדרכה ואימון אשר מפוזרים ברחבי היבשת.

קובי מציין בגאווה, שבכל אחד ממרכזי האימון וההדרכה שלו, תלוי דגל ישראל לצד דגל המדינה או המחוז שבו הוא ממוקם וכי חלק מההכשרה של המאמנים (אשר אורכת כארבע שנים), כוללת 30 שעות לימוד היסטוריה של ישראל, החל מהקמת המדינה דרך המחתרות והמלחמות, קבלת העצמאות ועד היום.

קובי ליכטנשטיין זכה להיות בין תלמידיו של אימי ליכטנפלד אשר אימץ אותו כאב רוחני וזיהה את הפוטנציאל שבו עוד מילדותו. הוא הוסמך כמדריך מטעם איגוד קרב המגע במכון ווינגייט (וכן סיים תואר בלימודי ביטחון לאומי וטרור). מאסטר קובי זכה באותות הוקרה והערכה רבים מטעם הממשל בברזיל, גופי משטרה, צבא וכוחות הביטחון ומהיבשת על תרומתו לממסד ולשירות הציבור, בין היתר הוענק לו אות הכבוד הגבוה ביותר של העיר ריו דה ז'נרו: מדליית Pedro Ernesto.

אות הכבוד למשתפי הפעולה עם הצבא הברזילאי, מדליית הצטיינות של ארמון הקונגרס בעיר ברזיליה ובין היתר קיבל תעודות הסמכה כנציג ארגון טקטיקת ההגנה של משטרת ארצות הברית בברזיל, חבר ארגון שומרי הראש הבינלאומי - IBSSA וכן אסמכת כבוד - דן 8, מאיגוד קרב המגע הישראלי.

מאסטר קובי נוהג כמדי שנתיים לערך להגיע עם קבוצות מדריכים וחניכים של קרב מגע מדרום אמריקה לישראל (משנת 1994 ועד-כה ביקרו אותו כ-1,000 מחניכיו בישראל) - "חשוב לי שהאנשים פה יכירו את ישראל האמתית על נאורותה, חדשנותה, המודרניזציה והטכנולוגיה המתקדמת שלה ולא את התדמית השלילית שמציגים לרוב בתקשורת העוינת".

קובי ליכטנשטיין (או "מאסטר קובי ליכטנשטיין), התפרסם בעולם בשנת 2010 כאשר נכנס ל"ספר השיאים של גינס" אשר הכתיר אירוע שערך בריו דה ז'נרו בכנס בינלאומי הגדול ביותר לאימון קרב מגע כ"אירוע/אימון ההגנה העצמית הגדול בעולם" השתתפו מאמני קרב מגע מ-28 מדינות ולמעלה מ-2,200 משתתפים.

אימון קרב מגע התפתח בדרום אמריקה (לאחר התפתחותו באירופה ובארה"ב) על-ידי קובי ליכטנשטיין אשר הגיע לברזיל (1990) במטרה לאמן מדריכים ללימוד השיטה, הוא הקים את הפדרציה הדרום אמריקנית לקרב מגע, אשר משמשת עד היום כגוף היחיד המוסמך ללמד את התורה ולהכשיר מדריכי קרב מגע בברזיל ובדרום אמריקה (בעלת רישיון להשתמש בסימן הרשום "קרב מגע".

"קרב מגע" הוא גם לוגו רשום במשרד הפטנטים הברזילאי (INPI - the Brazilian institute for industrial patents. השיטה על כל הפילוסופיה שמאחוריה נלמדת תוך הקפדה יתרה על כללי קרב המגע המקוריים אשר פיתח אימי בשנות ה-60. מדריכים מכל העולם מגיעים להשתלם בשיטה זו, מקבלים שם את הסמכתם ומפיצים את השיטה בארצותיהם.

תנועות בסיסיות

כעת יוצגו התרגילים העיקריים מתוך אלפי התרגילים הקיימים ברפרטואר הקרב מגע. בעמודים הבאים יוצגו הטכניקות העיקריות בחמש הקטגוריות הבאות:

  • הגנה עצמית כללית
  • הגנה עצמית לנשים
  • הגנה עצמית לילדים
  • הגנה עצמית למנהלים
  • הגנה עצמית לכוחות הביטחון

הקורא עלול למצוא מידע שמתאים למצבים בחיי היום-יום שלו גם בקטגוריות האחרות, לכן מומלץ לקרוא את כל הקטגוריות.

השמות והמספור של ההגנות המתוארות בספר זה אינם מוצגים באותו סדר שבו הם מוצגים במרכזי אימון של קרב מגע.

עמידת מוצא

עמידת המוצא היא התנוחה הבסיסית בקרב מגע והיא נוכחת לכל אורך הלמידה. עמידת המוצא מקילה את תנועות ההתקפה וההגנה, תורמת לאיזון, מאפשרת לשמור על שליטה בכל מצב ואינה משנה את התנועות הטבעיות של הגוף. יש לחזור לתנוחה זו במהירות בסיום כל תנוחה אחרת. בקרב מגע פותחו עמידות מוצא רבות כדי להתאים למצבים שונים. אחרי לימוד תנועות הידיים והרגליים חשוב להתאמן על חזרה לעמידת מוצא מכל תנוחה.

מכת אגרוף

משתמשים במכת אגרוף כדי להגיע ליריב ממרחק ממוצע, פחות או יותר מטר אחד. רק שתי העצמות הראשונות של היד הסגורה מכות במטרה. כדי להגן על מפרק המרפק, אין למתוח את הזרוע עד הסוף.

חשוב לבצע הערכה של המצב, לחשב מראש מה הכוח שיש להשקיע במכה ולבדוק אם יהיה צורך במכות נוספות. כדי לבצע את ההערכה הזו חשוב בין היתר לבחון את רמת הסכנה של התקיפה מבחינה פיזית וגם מנטלית ואת ממדי התוקף והתנהגותו. חשוב לזכור שבקרב מגע, המטרה העיקרית היא לצאת ממצבים מסוכנים עם מכה יחידה.

בעמידת מוצא, היד השמאלית קרובה יותר לתוקף, כך שהתנועה שלה תהיה קצרה יותר ובשל כך מהירה יותר. עם הכנה טובה, התקיפה תסתיים במהירות.

חשוב להיות מסוגלים להעביר את המשקל עצמו לתוך המטרה, ולהעניק יותר כוח למכה. לשם כך, יש להתאמן ולעבוד על התנועה של הגוף והכתף. יש ללמוד בנפרד כל מכה ורק אז לשלב אותן יחד. לאחר הפגיעה במטרה, היד השמאלית צריכה לחזור לעמדת המוצא מיד.

כשהיד השמאלית מתחילה את התנועה חזרה, היד הימנית חייבת להתחיל לחצות את המסלול שלה לעבר המטרה, ואז לחזור לעמדת המוצא.

מכת האיגרוף יכולה להיות משולבת עם תנועה קדימה, ויש להשתמש בה לתקיפה עם הידיים, אפילו אם היריב רחוק מדי, כמו כשהיריב נמצא בטווח בעיטה אבל לא מצפה לאגרוף.

תאריך:  21/10/2018   |   עודכן:  21/10/2018
אביבה שורץ
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סיפורו של הגורו הישראלי מברזיל
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
האם ההבדל בין אדם לפרעוש קטן מהדמיון ביניהם? איך, מתי והיכן נולדו החיים מתוך החומר הדומם? האם נפגוש אי-פעם חייזרים? מהי תכלית החיים והאם יש להם משמעות? מיהו האב הקדמון המשותף לכל היצורים והצמחים?
14/10/2018  |  יבשם עזגד  |   ספרים
עם שוב ההכרה עלה התסכול, תסכול עצום, זעם מוכר, הרצון הזה לרדוף אחריהם, להכות, להרוג... אבל בגל השני הייתה תחושת אין אונים שהציפה אותי, התחושה המוכרת כל כך
08/10/2018  |  ציפי לוין  |   ספרים
הספר הלב החירש, מאת נגה גולדרינג, פרדס הוצאה לאור, הוא מסמך אנושי מרגש, המבוסס על עדות שמיעה, מפיה של פאניה - בת שומעת להורים חירשים. מחברת הספר פורשת בפני הקוראים, באמצעות שלושה קולות, שניים מהם של הורים חירשים, סיפור על זיכרון כאוב של אהבה מארץ רחוקה, מעברים, הגירה, קיבוץ גלויות מאתגר, פערי תרבות, אי-ידיעת קרוא וכתוב, פערים בין העיירה הנידחת לעיר הגדולה. חיים המתנהלים בצלם של קשיי תקשורת, חסך רגשי וכמיהה לקשר שנותרים עקרים. ומעל כל אלה, כשאוזניה פקוחות, מרחף סיפורה החרישי של פאניה - בת שומעת לשני הורים חירשים.
08/10/2018  |  יפעת שומרוני  |   ספרים
יעקב וקשקשנים אחרים הוא לכאורה קובץ סיפורים על קורותיו של קיבוץ אחד, בן מאה שנה וקצת אבל הוא לא בדיוק קובץ סיפורים, אלא סיפור מתגלגל על כמה דורות של נשים וגברים
12/09/2018  |  ציפי לוין  |   ספרים

29/08/2018  |  ציפי לוין  |   ספרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il