|
"לא מספיק חביבה" [צילום: פרנק אגוסטין, AP]
|
|
|
|
|
הסקוטלנד יארד מתכוון ללכת בעקבות משטרת ניו-יורק וה-FBI ולהציב את שמו על שורה של מוצרים – מדווח טיימס הלונדוני. הלוגו של המשטרה הידועה יופיע על בגדים, צעצועים, ציוד משרדי, טקסטיל לבית ומזכרות, כדי לגייס כספים לאחר שנים של קיצוץ בתקציב.
המשטרה הודיעה השבוע, כי חתמה על הסכם עם חברת המיתוג The Point 1888, הממתגת בין היתר את גלריית טייט, את רשת האופנה הובס ואת רשת המזון המהיר ליאון. התקווה היא לשחזר את ההצלחה של משטרת ניו-יורק, שהמותג והלוגו שלה מוכרים היטב בכל העולם. הדוחות השנתיים של משטרת ניו-יורק מגלים, כי בשנה שעברה הסתכמו ההכנסות מן המיתוג ביותר מ-500,000 דולר. המשטרה בתפוח הגדול מוכרת ספלים, כובעי בייסבול, טי שירטס ואימוניות.
עם זאת, מומחים למיתוג טוענים, כי למרות שהמשטרה המטרופוליטנית של בירת בריטניה נהנית מיוקרה רבה בחו"ל, היא לא מספיק חביבה על הציבור הבריטי כדי שהוא יסתער על מוצריה. איש יחסי הציבור מארק בורקובסקי אמר, שההסכם יכול להיות שווה מיליוני ליש"ט, אם כי הוא סבור שהמיתוג יצליח יותר כמוצרי ייצוא. הוא גם ציין, כי המשטרה חסכה מיליארד ליש"ט מאז 2010 והיא מקבלת השנה תוספת של 160 מיליון ליש"ט למאבק בטרור – אך לא לנושאי שיטור אחרים; גם אלו לא מוסיפים לחיבת הציבור כלפיה.
ההסכם בין הסקוטלנד יארד לבין חברת המיתוג יהיה בתוקף עד מאי 2021. היוזמה לחתימתו הייתה של תאגיד התחבורה הלונדוני, המוכר בעצמו מרצ'נדייז הכולל בגדים, כרזות, ספלים, שעונים ושלטים של הרכבת התחתית. המשטרה הדגישה, כי ההסכם אינו כולל שום מוצר שייראה כמו המדים של אנשיה, כך שאין סכנה שיהיו מי שינצלו אותו לרעה ויתחזו לשוטרים.
דובר המשטרה אמר, כי היא זוכה ליוקרה בינלאומית והיא חלק מהמארג של לונדון. "בדומה לביקוש הרב למוצרי NYPD בניו-יורק, אנחנו מצפים לעניין מצד התיירים ותושבי לונדון במרצ'נדייז שלנו". לדבריו, הצעד יסייע להזרים תקציבים נוספים לשוטרים שבחזית ולשפר את השירות לאזרח.