בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
ככל שחולף הזמן - שיעור הנישואים הבין-עדתיים בישראל עולה בהתמדה ● מסתבר גם שילידי ישראל נוטים יותר להתחתן מחוץ לקבוצתם האתנית
|
מגמה ברורה [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
|
|
|
|
|
יותר ויותר זוגות צעירים, ילידי הארץ, "שמים פס" על האפליה העדת שעדיין רווחת בקרב בני קבוצות אתניות שונות, ומעדיפים נישואים של מיזוג עדות. חלומה הגדול של מדינת ישראל, משכבר הימים, קורם סוף-סוף עור וגידים. הסטטיסקה העדכנית מעידה בבירור כי נישואים שכאלה, המצויים ברמת עליה מתמדת, כבר הפכו לעניין של שיגרה בארץ שלנו. את השינוי המהפכני הזה, לעומת שנים קודמות, יש לייחס בעיקר לאיזון האתני שחל בעקבות העליות שהגיעו מארצות אסיה ואפריקה לבין אלה שהגיעו מארצות אירופה ויבשת אמריקה. נישואים בין-עדתיים רווחים במיוחד אצל זוגות שבהם הכלה היא ממוצא אשכנזי, בעוד החתן הוא ממוצא ספרדי או מזרחי, ולהפך. מסתבר שבמקרים רבים מתקיימים נישואים שכאלה מתוך מחשבה צלולה על עתיד הצאצאים האמורים להיוולד לבני הזוג בבוא היום. שיבוח הגנים אחת ההנחות הבסיסיות של נישואים בין-עדתיים היא שיש בהם כדי לשבח את הגנים של הצאצאים. ראוי לציין כי, לפחות מבחינה רפואית, יש כבר עדות די ברורה שתודות לנישואים האלה יש פחות תופעות של מחלות כרוניות, או פגמים גנטיים, הרווחים משום מה בקרב עדה מסוימת, ואלה נעלמות בעטיים. ולבסוף, מחקר של ברברה אוקן ואורנה מלי, מהאוניברסיטה העברית, מצביע בבירור על כך שככל שחולף הזמן, שיעור הנישואים הבין-עדתיים עולה בהתמדה. מסתבר גם שילידי ישראל נוטים יותר להתחתן מחוץ לקבוצתם האתנית מאשר אלו שנולדו מחוץ לישראל. ראוי גם לציין שנישואים בין-עדתיים נפוצים בעיקר אצל זוגות שהם משכילים, ומאחר שמגמה זו רק עולה ועולה משנה לשנה - נזקף לזכותם של זהזוגות הישראלים האלה מימושו של חלום המדינה.
|
תאריך:
|
05/11/2018
|
|
|
עודכן:
|
05/11/2018
|
|
ראובן לייב
|
|
שמי צל. כן, כן, הצל והאגדה. אני מלווה כל אחד ואחת מכם כל חייו. ליווי צמוד. אצלי רשומים, מתויקים, חיים ונושמים, כל הסודות שלכם. יש לי תפקיד חיוני מאוד בחיים שלכם. אני האמת לאמיתה.
|
|
|
אין כל ספק ששרת המשפטים איילת שקד פועלת בנחרצות לשבש את מהלכיה של המהפכה החוקתית, פרי הבאושים של הפרופסור אהרן ברק, היא פועלת לכל רוחבה של החזית, והיא עושה זו בהצלחה לא מבוטלת.
|
|
|
עזה היא משל שלא היה ולא נברא - משל תלמודי על שנאת זרים מובהקת. משל שהוא מירקם אותיות ומלים מודרניות על גוויל אנכרוניסטי המשתרך מפה ועד כל הודעה חדשה. עזה היא מראה מלוטשת הלוטשת עיני זכוכית ומקווה להחליפן במהרה ברקמה חיה. עזה מנקרת בתודעה, יוצרת תחושה שיש תקווה, או גאולה, לעולם אם רק יאות להישמע לקללה: לך לעזה! ברגע כזה, אם נלך לשם - השנאה תתפוגג, השלום ישרור והנצח יפזר פירורים מארנקו על ראשי ההמונים המריעים.
|
|
|
את הסיפור הזה ילמדו בבתי הספר לפרסום ושיווק. זה סיפור מדהים על איש כמעט אלמוני, שלא הוציא שקל מכיסו על מערכת הבחירות שלו, לקח בהליכה את ראשות עירית טבריה ועשה בית ספר לראש העיר המכהן.
|
|
|
גורלו של מין האדם הוא האדם. לא כוכבים ומזלות. לא תנועות גלגלי היקום. גם האלוהים, כי כאשר ברא אלוהים את האדם בצלמו ובדמות תבניתו בחר בו להיות יצור בוחר היודע להבחין בין טוב לבין רע, בין בניין לסתירה, בין שכר שסופו בא לבין עונש גם אם יאחר להגיע. הוא הטיל עליו, ועליו לבדו, את האחריות לגורלו. הכל תַּחַת הַשָּׁמָיִם', לא בשמים. לו היה הכל בשמים, לא היו הזמנים משנים דבר, כי בשמים אין 'עֵת לָלֶדֶת' ואין 'עֵת לָמוּת', שם למעלה קדם הנצח לבריאה, ואין הסוף שם לעד ואינו יודע אתנחתה, והזמן שם על כן אין בו תנועה ולא עלייה ולא מורדות, ולא אורות ולא צללים, ולא בני אדם המביאים אותו ולא דור אחר נסים מפניו אל עידן של מחר. תחת השמים האדם עושה זמנים.
|
|
|
|