|
חסימות יחזיקו מעמד זמן מואט [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
נדמה שכמעט כל חובב קניות ברשת נתקל בתופעה זו, כאשר הוא מנסה להזמין מוצר מבוקש, בדרך-כלל ממותג ידוע ונחשק, אשר יש לו יבואן רשמי בישראל וזה - חסימה או במילים אחרות סוג של "הגנה" על היבואן המקומי, דבר אשר מעמיד לא אחת, את הקנייה ברשת ללא כדאית.
התופעה קורת באתרים מובילים כמו עלי אקספרס במותגים כמו שיאומי ואחרים וגם באמזון, בעיקר במותגי אופנה והנעלה. סוג זה של חסימה בא לידי ביטוי בהודעה כמו "מוצר זה לא נשלח לישראל" או במחיר זול בפרסום, דבר המעודד אותך לרכוש את המוצר, אולם בהמשך מתברר לך שתשלם על ההובלה סכום כזה, שמהר מאוד מוציא לך את החשק להמשיך בתהליך הרכישה.
"ככל חסימות נועדו על-מנת שיעקפו אותן" ונראה שטוב יעשו האתרים אם ימנעו מכך שכן הדבר פוגע בסופו של תהליך בכולם כולל ביבואן הרשמי, אשר צריך ללמוד ולהיערך להתמודד עם רווחים נמוכים יותר ובמקום לעסוק בחסימות, נכון יעשה אם יתמקד יותר בשירות, הדרכה ובאספקת שירות תיקונים למוצרי המותג ולא רק במכירה/חסימה.
חסימות יחזיקו מעמד זמן מואט יחסית ונזקן רב על התועלת, שכן הצרכן המודרני ימצא תמיד דרך לעקוף אותן ולבטח לא יסלח לאותו יבואן אשר מנע ממנו לקנות המוצר "בדרך הרגילה".