בשנת 2014 כתב ביל מק'גי, מומחה לתעופה, מאמר בו הראה שהמושבים במטוסים הצטמקו ושהמרחקים ביניהם קטנו מאז שנות ה-80. בארבע השנים שחלפו – הוא כותב כעת ב-
USA Today - המצב החמיר עוד יותר. לכן, יש לקדם בברכה את החלטת הקונגרס בחודש שעבר, לפיה על סוכנות התעופה הפדרלית (FAA) לבדוק את הסוגיה – אבל היא מורכבת מאוד ומוקדם לחגוג את פתרונה.
המושבים הדחוסים תפסו את תשומת ליבה של קבוצת נוסעים מתמידים, ולפני שנתיים הובילו מהלך חקיקה שקיבל תמיכה דו-מפלגתית ובחודש אוקטובר נכלל בחוק סוכנות התעופה עליו חתם הנשיא
דונלד טראמפ. רבים הריעו וצפו שכעת הסוכנות תטפל בבעיה. מק'גי תמך בחוק בעדות בקונגרס, במאמרים ובהתבטאויות פומביות. חוסר הנוחות ברור לכל מי שטס במחלקת תיירים בשנים האחרונות, אבל מדובר גם בסוגיה בריאותית, וכמובן בשאלה בטיחותית: מושבים צפופים מקשים על פינוי המטוס בשעת חרום.
במטוסי איירבס 320 של חברת ג'ט-בלו, המרחק בין המושבים הוא 85 ס"מ; בחברת הלואו-קוסט ספיריט איירליינס המרחק הוא 70 ס"מ בלבד. ואילו בשלושת החברות הגדולות בארה"ב – אמריקן איירליינס, דלתא ויונייטד – המרחק הצטמק לכדי 78-75 ס"מ, העיד מק'גי בקונגרס במאי 2017. בשנת 1985 המרחק הקטן ביותר היה 85-80 ס"מ, ורוב החברות הציעו מרחק גדול בהרבה, ציין.
למחרת פורסם, כי אמריקן (ואולי גם יונייטד) שוקלת לצמצם את המרחק בחמישה ס"מ נוספים במטוסי הבואינג 737 שלה. וזה מה שקרה: המרחק כיום הוא 75 ס"מ. התרחבות מחלקות התיירים הבסיסיות מחברות הלואו-קוסט לשלוש החברות הגדולות מלמדת, שככל שהדבר תלוי בהן – הן לא יפעלו למען נוחות הנוסעים.
המצב הזה, טוען מק'גי, מחייב לשאול האם יש לעדכן את מבחני פינוי החרום של המטוסים. סוכנות התעופה קבעה בשנת 1967, כי יש לפנות כל מטוס בתוך 90 שניות, ולא התעדכן מאז נכנסו לשימוש המטוסים רחבי הגוף (בעלי שלושה טורים של מושבים), מספר הנוסעים עלה בהתמדה, היקף המטען גדל גם הוא והאמריקני הממוצע נעשה גבוה יותר ושמן יותר. וכמובן – מושבים צרים יותר, שמשמעותם יותר נוסעים בכל מטוס.
עד כה, הטיעונים הללו לא הזיזו ממקומה את הרשות האחראית על ביטחון הנוסעים. הסוכנות טענה, כי אין ראיות לכך שצפיפות המושבים פוגעת במהירות פינוי הנוסעים או שהיא "יוצרת בעיה של פינוי". זו לא הייתה בשורה טובה ללקוחות, במיוחד לנוכח העובדה שבדצמבר 2017 סגר
משרד התחבורה – האחראי על הסוכנות – סגרה במפתיע את האפשרות שניתנה לציבור להגיב על שורה של נושאים עליהם מתחו ביקורת חברות התעופה.
פול הדסון, פעיל בתחום צרכנות התעופה, אמר לאחרונה: "אם סוכנות התעופה לא תשנה את עמדתה הנוכחית, לפיה המושבים המצטמקים הם בטוחים, שהם לא גורמים לבעיות בריאות, ושממילא אין לה סמכות להסדיר את נושא המושבים מנימוקים בריאותיים, ושכל נושא הנוחות אינו עניינה – כל עוד זו תהיה עמדתה, לא יחול שינוי. הסוכנות אפילו יכולה לקבוע קני מידה כאלו, שניתן יהיה להקטין עוד יותר את המושבים". כעת נראה, שהקונגרס סוף-סוף הכריח אותה לפעול.