|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

פתרון אלטרנטיבי

אחרי עשרים ושלוש שנים הגיע הזמן להפנים את העובדה שאנו במבוי סתום, ולנסות לחפש דרך אחרת כמו שאמר איינשטיין "אי-שפיות זה לעשות אותו דבר פעם אחר פעם ולצפות לתוצאות שונות" קראו עד הסוף בסוף אולי נבין גם את הסודות של נתניהו
18/11/2018  |   אליזבט רימיני   |   מאמרים   |   הגרעין האירני   |   תגובות
נתניהו. לא מסביר [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

כל מי שמקשיב להצהרותיהם של הערבים ולא להמיית ליבו, יודע כי אין כל סיכוי להגיע להסדר מדיני עם ארגוני הטרור השולטים כיום בערביי יהודה, בשומרון ובעזה. לא עם הארגונים הקיצוניים, ולא עם אלה הנחשבים בטעות כארגונים מתונים, בשעה שההבדל הזעום בינם לבין הקיצונים הוא טקטי בלבד. המטרה המוצהרת של כל אלה הוא חיסול קיומה של מדינת ישראל על-ידי הפיכתה למדינה בעלת רוב ערבי, בצד הפיכת כל מרכז המדינה לעוטף עזה על סטרואידים.

לא מן הנמנע שיש גופים המתנגדים ללאומיות היהודית, בין אם בשל אולטרה-פרוגרסיביות, או פשוט בשל שנאת ישראל (הכינוי היותר מדויק למה שקרוי 'אנטישמיות', שמעולם לא הייתה מכוונת כנגד שום 'שמי' שאינו מעם ישראל), ואלה מממנים ומפעילים בארצנו עמותות, שמסכימות ותומכות בפתרון מן הסוג הנ"ל לסכסוך הישראלי-ערבי. בעוד חלק לא מועט בציבור הישראלי פשוט אינו מקשיב לדוברים הערבים, או מניח לגביהם הנחות אופטימיות חסרות בסיס.

אך למעשה לא מדובר רק בעשרים ושלוש שנים. מי שמקשיב להצהרות, שהצהירו מנהיגי הערבים בארצנו, מאז שהמופתי אמין אל-חוסייני ביסס את שלטונו, וחיסל את מתנגדיו (חלק מהם אפילו פיזית), יודע כי זה המוטיב הקבוע.

אז זהו? מבוי סתום?

נשאלת כמובן השאלה - איך ממשיכים מכאן? התשובה במשפט אחד הוא, שיש צורך להחליף את ההנהגה, ששולטת בניהול הסכסוך הישראלי-ערבי, ובעצם בחייהם של התושבים הערבים ביהודה שומרון וברצועת עזה. אלא שהצמחת הנהגה כזו בדרך דמוקרטית, או תוך שינוי הדרגתי של תודעת התושבים, אינה אפשרית, משום שדרך זו נחסמת על-ידי ההנהגה הקיימת, הן בכוח הזרוע, והן על-ידי תעמולת שנאה בלתי פוסקת, שמגמדת את התעמולה הגרמנית משנות השלושים של המאה הקודמת, ששטפה ושוטפת את מוחותיה של כל האוכלוסייה שתחת שלטונה, ואף את זו של האוכלוסייה הערבית בישראל ובארצות השכנות.

תעמולה זאת ותפיסת עולם זאת מופצות בכל הריכוזים של מה שקרוי "הפליטים הפלשתינים" בכל הארצות השונות גם על-ידי ארגון אונרא, שפועל באופן מכוון להנצחת מצב ה"פליטות" שלהם, למרות הסבל שמצב זה גורם להם, וכתוצאה מכך למניעת אפשרות לפתרון הסכסוך.

כדי להביא להחלפת ההנהגה השולטת בניהול הסכסוך, יש לנקוט בשני צעדים, האחד לחסל את מקורות התמיכה של ההנהגה הקיימת. הכוונה לתמיכה כספית וצבאית כאחד, בצד חיסולו של ארגון אונרא. ואז יש לייבא שליטה של גורמים אחרים, שיש להם אינטרס ביציבות ובפיתוח כלכלי של האזור. פיתוח ויציבות שמשמעה דווקא שיתוף פעולה עם ישראל במקום איבה.

לא שאין אנשים בשטח שהיו רוצים בשגשוג כלכלי, ואין להם שום עניין במעשי איבה, שרק מדרדרים את המצב. אך אלה דלים מידי ומפוחדים מידי כדי לפעול במצב הקיים.

שינוי המצב הקיים

התמיכה העיקרית לארגוני הטרור, בעיקר בעזה, מגיעה מאירן. זו תמיכה מאוד לא טבעית, מאחר שהאירנים שיעים, בעוד האוכלוסייה המקומית היא סונית. מה שמניע את השיתוף המוזר הזה הוא רק השנאה לישראל. הדרך הנכונה לסלק תמיכה זו למעשה כבר יצאה לדרך בעקיפין באמצעות הסנקציות הכבדות על המשטר באירן, שמטרתן להביא לנפילת המשטר הדתי הקיצוני, והחלפתו במשטר חילוני פרו-מערבי.

ההצלחה ביישום שינוי זה היא נקודת המפתח לכל המהלכים האחרים. בצד הסרת האיום הגרעיני מעל ישראל ומעל המדינות הסוניות, ובסופו של דבר גם מעל המערב בכלל, יחסל שינוי כזה גם את הזרועות הארוכות של המשטר, שגורמות לחוסר יציבות ולטרור במדינות רבות באזור. זרועות שמונעות ממדינות אחרות להתמקד בשגשוג במקום בהפצת קנאות ושנאה. המדינות שנאלצות לחיות בצל האיום האירני הן בראש ובראשונה מדינות המפרץ מכווית עד עומאן עם קטר במרכזן. האם זו מקריות שנתניהו מקדיש זמן לפיתוח קשרים עם מדינות אלה?

אונרא וארגונים קטנים יותר מסוגו נתמכים על-ידי כספים ממדינת המערב, ובעיקר מאירופה. ארגונים אלה מצדיקים ומנציחים את קיומם על העדר אלטרנטיבה, שתאפשר למנוע אסון הומניטרי מהנתמכים התלויים בהם. התלות הזו מחויבת המציאות, בין היתר בשל העובדה שברוב המדינות הערביות הנתמכים הללו (הקרויים באופן שגוי "פליטים") נעדרים זכויות אזרח, והאפשרויות הכלכליות שלהם מוגבלות עקב כך. מצבם הזה נובע מסיבות פוליטיות, שגם הן קשורות לקנאות ולשנאת ישראל, ולא לשום מניע אוביקטיבי הגיוני.

כדי ליצר אלטרנטיבה לאונרא, המדינות בהם היא פועלת חייבות להעניק זכויות אזרח מלאות לנתמכים, והגורמים המתונים שעשויים להרוויח כלכלית מהעסקתם צריכים להשתחרר מהאיומים הנובעים מהגורמים הקיצוניים, ובראשם כאמור שוב - אירן.

הנה אנו רואים כיצד מכל הבחינות הנקודה הארכימדית של כל התהליך היא החלפת המשטר האירני. אם כי, לוויתור על קלף "הפליטים" יהיה צורך בנוסף גם בדרבון תקיף מצד ארצות הברית.

ומה אחרי כן?

לאחר החלפת המשטר האירני במשטר חילוני, שאינו מפיץ קיצוניות ומאיים על משטרים חילוניים אחרים, כפי שכבר רמזתי, מדינות המפרץ יוכלו לנצל את היציבות כדי לקדם את התוכניות הכלכליות הרצויות להם באזור, ובכלל זה לקחת חסות על ניהול הסכסוך עם מדינת ישראל.

אם החזון הזה אכן יהיה בר הגשמה, מן הסתם הוא ישתלב גם עם הסתלקותו של מחמוד עבאס מן הזירה. הסתלקות שבלא יצירת אלטרנטיבה כזו מראש, תגרום לתוהו ובוהו, שיגרום סבל לכל הצדדים.

אז ורק אז יהיה טעם (אם עדיין יהיה צורך בכך) שמדינת ישראל תפיל את שלטון החמאס ברצועת עזה בדרך צבאית. כל ניסיון לעשות זאת מוקדם יותר, עשוי לא רק להיכשל, למרות קרבנות רבים שנאלץ להקריב, הוא עלול להביא למילוי הוואקום על-ידי גורמים קיצוניים יותר, ואפילו אם הוא יצליח, הוא יחזק רק את אנשי עבאס הסרבנים, שינציחו את המבוי הסתום שבו אנו נמצאים.

לאחר השתלטותן של מדינות המפרץ על ניהול הסכסוך הישראלי-ערבי בשיטת "בעל המאה הוא בעל הדעה", בנוסף לפיתוח כלכלי, מן הראוי שההסדר הפוליטי יהיה מבוסס על תוכנית האמירויות שהציע המזרחן ד"ר מרדכי קידר1. תוכנית זו ופתרון כזה יכולים להיות "דיל המאה", שעליו מדבר הנשיא טראמפ, אלא שלפתרון כזה יהיה סיכוי, רק אם הוא יוצג בעיתוי הנכון לאחר כל השלבים שפרטתי לעיל.

אז זה מה שנתניהו חותר אליו?

אין לי שום קשר ישיר או עקיף עם ראש הממשלה, ואיני יודעת דבר מעבר לדברים שמתפרסמים באופן פומבי, ולכן איני יכולה לדעת האם הרעיונות שהעליתי לעיל, משקפים בחלקם או במלואם רעיונות, שמניעים את צעדיו של בנימין נתניהו. אך יש לי רושם עמום שיש מן המשותף, ואולי אפילו זו נקודת ההשקפה, שהובילה אותו למנוע את הפלת החמאס במחיר דמים בשלב הנוכחי, תוך המתנה לעיתוי הנכון.

לא מן הנמנע, שישנם גם מהלכים נוספים בכיוון הכללי הזה, שהם הם הדברים הסודיים שאולי אליהם מתכוון ראש הממשלה. בין אם אלה צעדים שיאיצו את נפילת המשטר האירני, או צעדים שיקדמו את לקיחת המושכות של ניהול העימות עם ישראל מהידיים, שאחזו בהן עד היום. אם אכן מהלכים כאלה הותנעו, הצעדים הפוליטיים של כמה משרי הממשלה מתוך מחשבה אנוכית על מעמדם ועל הסיכויים האלקטורליים של מפלגתם, הם פשע של ממש.

אם אני קולעת לכוונותיו של נתניהו, ברור מדוע נתניהו לא יכול להסביר את צעדיו. הרי לא יעלה על הדעת להודיע מראש, לכל אלה שעומדים להפוך אותם לבלתי רלוונטיים, שכך עומדים לעשות להם.

אך גם אם אני ממש לא בכיוון, ברור מעל לכל צל של ספק, שהמשך הצעידה בדרך שהביאה אותנו למבוי הסתום בו אנו נמצאים, רק תחמיר את המצב. זו תהיה בכייה לדורות אם בנקודת הזמן הזו תחזור לשלטון בישראל ממשלה שתומכת בהמשך ההליכה באותה דרך הרת האסון שהביאנו הלום.

הערות

תאריך:  18/11/2018   |   עודכן:  18/11/2018
אליזבט רימיני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פתרון אלטרנטיבי
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
את הצעד החשוב
18/11/18 15:09
 
למגיב
24/11/18 12:34
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  הגרעין האירני
קציני מודיעין סעודים המקורבים ליורש העצר, מוחמד בן סלמאן, בדקו אשתקד את האפשרות להשתמש בחברות פרטיות כדי להתנקש בחייהם של בכירים אירנים - חושף (יום א', 11.11.18) ניו-יורק טיימס. היה זה כאשר מוחמד עדיין היה סגן יורש העצר, אך הוא הלך וצבר כוח, וביקש להסלים את פעילויות המודיעין הסעודיות מחוץ לגבולות המדינה.
11/11/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
תקצר היריעה מלהוכיח טענה זו. נזכיר רק מקרים בודדים: רוזוולט הגדול, חזה ברמיסת הסינים על-ידי היפנים - ושתק. המשטר הפאשיסטי ביפן, ניצח, עד שפגע (12/41) בפרל-הרבור, ליבת הגאווה והצי האמריקנים. מקדונלד ודלאדיה הגדולים, יזמו וחתמו על הסכם בניעה במינכן, בשעה שיכלו לרמוס את גרמניה תוך מספר ימים. גם כאשר נוכחו שהרודן הגרמני ממשיך וכובש את שארית צ'כוסלובקיה, לא זזו מרבצם. המשטר הפאשיסטי ניצח, אח"כ התנערו מחדלונם. אבל כבר היה מאוחר.
07/11/2018  |  מרדכי ליפמן  |   מאמרים
הגל השני והמשמעותי של העיצומים האמריקניים נגד אירן יופעל מחר (יום ב', 5.11.18), בעקבות פרישתה של ארה"ב מהסכם הגרעין איתה. במרכז העיצומים: איסור על רכישת נפט אירני.
04/11/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן יגיע בקרוב למסקט, בירת נסיכות עומאן, לשיחות עם שליטה, הסולטן קאבוס בן סעיד.
03/11/2018  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
בניסיון לחמוק מהסנקציות שהטיל נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על יצוא הנפט האירני, הסירו בימים האחרונים כל מכליות הנפט האירניות את מערכות הזיהוי האוטומטיות שלהן. הדבר עומד בניגוד לדרישות ארגון הימאות הבינ"ל הדורש הצבה של מערכת זיהוי כזו על כל ספינת משא שמשקלה עולה על 300 טון.
03/11/2018  |  עומר כרמון  |   חדשות
רשימות נוספות   /   הגרעין האירני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
התשובה האירנית לסנקציות: יצוא של "הזהב האדום"  /  עומר כרמון
נתיב חדש יתחרה בתעלת סואץ  /  עומר כרמון
טראמפ התיר לשמונה מדינות לייבא נפט מאירן  /  עומר כרמון
אירן דוחפת להסלמה ברצועה  /  יוני בן-מנחם
רוסיה תייצא נפט אירני?  /  איתמר לוין
בדרך למלחמה עם אירן  /  פרופ' אפרים ענבר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il