|   15:07:40
דלג
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

הגיגים תקמ"ז

הטרדה מאחורי הסורגים

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - דרוש ניצחון, מטרידים, סודות דולפים, בלתי-חוקי לכאורה, ולהגדיל התקציב שבוע טוב
19/11/2018  |   אביתר בן-צדף   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
תלונות רבות [צילום: גילי יערי/פלאש 90]


א. דרוש ניצחון ישראלי בעזה

למרות עדיפותו הטכנולוגית, אין צה"ל מנצח במערכותיו כבר ארבעה-חמישה עשורים, אולי מתום מלחמת ששת הימים. לדבר משמעות חמורה, שלילית מאוד, בתדמיתנו בעיני אויבינו. כלומר, עובדה זו מכרסמת בהרתעה הישראלית, עד לאיפוסה. אומנם בתקופה זו עשו, בעיקר, היחידות למבצעים מיוחדים וחיל-האוויר דברים גדולים, אך הם נבלעו בכלל ההישגים המבצעיים הבינוניים ומטה של הצבא ובכישלונותיו.

חלק מהבעיה הנה תפיסתית. צבאנו הפסיק להגדיר את הערבים כאויב, ואת העימות עמם כמלחמה. לכן, אינו מדבר על ניצחון, אלא רק על הכלה. כלומר, על סדר היום חיים עם האיום במקום הסרת האיום והשמדת המאיימים. בגלל זה מתמגן צבאנו במקום לפתח את כושרו ההתקפי ולשפרו, כדי להשמיד אחת ולתמיד את האיומים עלינו. דוגמה לכך הנה מיגון היישובים בעוטף עזה. עד שהסתיים מיגונם, התברר שלחמאס ולארגונים שסביבו יש יכולת רקטית משופרת, המגיעה הרחק מעבר לעוטף. אותו הדבר קרה ל׳כיפת ברזל׳: עד שניכשו את מחלות ילדותה של המערכת, שיפר חמאס את הרקטות שלו, ובסיבוב האחרון הסב נזק עצום לבתי אזרחים, וגרם לאבדות בנפש ולא רק לנפגעי חרדה.

אנחנו הולכים לבחירות, ולפני כן יתחלפו הרמטכ"ל וסגנו. על אביב כוכבי, הרמטכ"ל המיועד, יהיה לעשות מאמץ כביר להוציא את הצבא ממסלול ההכלה, ולהעבירו למסלול הניצחון, ללא כל קשר לבחירות. תפקידו של הצבא לספק ביטחון לכל התושבים - גם בעוטף עזה - ולתת לממשלה תנאים ביטחוניים, שיאפשרו לה חופש לפעולה מדינית. בינתיים יש לנו בעיה: צבאנו אינו מצליח לעמוד בשני האתגרים הללו, ויש אומרים שהנהגתו אינה חותרת לניצחון. כלומר, גם כהונת כוכבי לא תשנה ח"ו את תפקוד הצבא.

ב. הטרדת סוהרות

סוהרות, חלקן חיילות בשירות חובה, הועברו מכלא גלבוע של שב"ס לבתי-סוהר אחרים בעקבות תלונותיהן הרבות, שהן חשות מוטרדות מינית בעבודתן מול אסירים ביטחוניים. הסוהרות ישובצו בבתי-סוהר אחרים, כנראה, בצפון הארץ. עיקר התלונות, מדווח לירן לוי באתר 'מידה' - התמקדו בהנחיית שב"ס לסוהרים ולסוהרות לשהות בלילות בחצרות האגפים של האסירים הביטחוניים. סוהרות וחיילות התלוננו, כי לא אחת חשו מוטרדות מינית כשנאלצו לשהות בלילות לבד במרכז חצר האגף.

ג. מדינת חסמב"ה

דליפת המידע על סא"ל מ', שנהרג שנפצע בפעולה בעזה, ועל הקצין ביחידתו, שנפצע בפעולה, מלמדת שוב על חורים עצומים במערכת. בחברה הישראלית יש ערך גדול לסודות, שאדם יודע: ככל שהסודות, הגלויים בפניו, כמוסים יותר, גדל ערכו החברתי. לכן, זו מדינת חסמב"ה - חבורת סוד מוחלט בהחלט - שסודותיה דולפים בהתמדה לעיתונות ולרשתות החברתיות. חלקם בשל תמימות וחלקם בשל זדון.

לכן, צריכים לשנות את החוק, ובמקום צנזורה צבאית, שידיה כבולות, להטיל אחריות פלילית על מפרסמי מידע, כפי שמציע איציק וולף באתר החדשות מחלקה ראשונה.

ד. מעקב

מערכת בתי-המשפט עוקבת אחר פרסומים ברשתות החברתיות של אזרחים, שמביעים את דעתם השלילית על שופטים ועל פסקי-דין, כך מגלה גלעד צוויק באתר 'מידה'. איסוף המידע על-ידי מערכת בתי-המשפט, לדבריו, נעשה ללא ידיעת האזרחים, ומאגר המידע לא נרשם בפנקס מאגרי המידע של משרד המשפטים. המדובר בהפרה לכאורה של החוק להגנת הפרטיות, הקובע כי גוף ציבורי, המחזיק במאגר מידע שאינו מפורסם ברבים, "חייב ברישום בפנקס ועל בעל המאגר לרושמו" על-מנת להבטיח הגנה על פרטיות האזרחים מפני דליפת החומרים ומפני הפצתם ברבים.

"נוהל עבודה ובקרה לטיפול בפרסומים פוגעניים ברשת", שנכנס לתוקפו לפני כשלוש שנים, מניח, כי קיימת "תופעה הולכת וגוברת של פרסומים המופצים באינטרנט וברשתות חברתיות, הכוללים ביטויים שיש בהם השפלה, ביזוי ופגיעה בכבודם של השופטים", כותב צוויק, שמדגיש, כי לפי מערכת בתי-המשפט, "ההגנה על חופש הביטוי אינה בלתי-מסויגת" בכל הנוגע לביקורת נגד שופטים ונגד עובדי מערכת המשפט. במסגרת הנוהל, הקימה הנהלת בתי-המשפט צוות אכיפה בראשות עו"ד ליאת יוסים, מנהלת מחלקת סיוע משפטי בין מדינות. ליוסים ניתן כוח עצום: הנוהל מעניק לה את החרות להכריע האם פרסום מסוים "חורג מגדרי ביקורת לגיטימית, מרוסנת ועניינית", ויש בו כדי "לפגוע ביכולתו של השופט או העובד מלמלא את תפקידו".

ארגון 'לביא' הגיש באחרונה תלונה למשרד המשפטים בדרישה לפתוח בחקירה נגד מערכת בתי-המשפט בגין ניהול מאגר מידע שלא כדין, ולהטיל עליה סנקציות הקבועות בחוק. ב'תנועה למשילות ולדמוקרטיה' מוסיפים, "אסור שעקרון חופש הביטוי ייחטף בידי פקידים, שינהלו על דעת עצמם רשימה של אזרחים, שמוצאים חן או לא מוצאים חן בעיניהם".

הנהלת בתי-המשפט מסרה, כי "עידכון נוסף [לנוהל] נמצא בתהליכי עבודה בימים אלו". בנוסף, אישרה את העובדה, ששכרה חברה לעקוב אחר פרסומים ברשתות החברתיות, שאינם נראים לה, ואחרי כותביהם.

ה. ארה"ב תפסיד במלחמה

בסיס האוויר רייט-פטרסון באוהיו, מקום מושבה של מעבדת המחקר של חיל-האוויר האמריקני, חיוני להצלחת ארצות-הברית לנצח במלחמה אפשרית עם רוסיה, או עם סין, כך קובע דוח מחקר, שהגישו תריסר חוקרים בכירים משתי המפלגות לקונגרס בשבוע שעבר. במעבדת המחקר מפתחים מערכות, שייתנו לארצות-הברית יתרון במלחמה עתידית. לדברי מחברי הדוח, עלולה ארצות-הברית להפסיד במלחמה עם רוסיה ו/או עם סין, אם לא יוגדל תקציב מערכת הביטחון האמריקנית.

החוקרים בדקו את האסטרטגיה האמריקנית, שנקבעה לשנת 2018, וקבעה כי יש לשפר תחומים רבים במערכת ההגנה האמריקנית, כדי שארצות-הברית תוכל להתמודד עם איומים מצד רוסיה ומצד סין. החוקרים אימצו חלק מקביעות ממשל טראמפ, אך הזהירו, שארצות-הברית אינה מתקדמת במהירות ובנחישות לסגור את הפערים מול שתי יריבותיה. עקב כך נשחקה העליונות הצבאית האמריקנית עד כדי מצב חרום לאומי. זה קרה עקב תקצוב לא-הולם, עקב תעדוף לא-נכון ועקב מחסור בחדשנות.

המאזן הצבאי נוטה לרעת ארצות-הברית באירופה, באסיה ובמזרח התיכון, קובע הדוח, וזה פוגע באמון בעלי-בריתה, ומגביר את הסיכון לעימות צבאי. 716 מיליארדי דולרים הוקצו לתקציב ההגנה האמריקני לשנה זו (2019 בתכנון האמריקני) - פי ארבעה מתקציב ההגנה הסיני ויותר מפי עשרה מתקציב ההגנה הרוסי. למרות זאת, לא הוקצו די משאבים למערכת הביטחון האמריקנית. לפיכך, ממליצים מחברי הדוח, שבשנתיים הקרובות (משמע - יתרת כהונתו הנוכחית של דונלד טראמפ) יוסרו המגבלות על תקצוב ההגנה, שעיכבו את פיתוח היכולת הצבאית האמריקנית מאז ימי ממשל אובמה.

הקריאה להגדיל את תקציב ההגנה באה לאחר שהדמוקרטים זכו לרוב בבית הנבחרים, והם מתנגדים להגדלה זו. תקציב ההגנה האמריקני גדל השנה ב-4.5 אחוזים (כ-33 מיליארדי דולר), בניגוד לדעת הדמוקרטים.

ההוצאה הגדולה ביותר בכל תקציב הנה למשאבי-אנוש. בתקציב ההגנה האמריקני נכללים משכורות, תנאים סוציאליים וגמלאות למאות אלפי אנשי צבא; הוצאות בריאותם; טיפול בפצועים, בנכים, במשפחות שכולות ובחיילים משוחררים (והמדובר גם בבוגרי מלחמת ויטנאם). כמובן, זה מעיק גם על תקציבי ההגנה של רוסיה ושל סין, למרות שאינן מפרסמות זאת. ההוצאה למשאבי-אנוש בתקציב ההגנה צפויה לגדול; ובזאת דוח המחקר לא התחשב.

תאריך:  19/11/2018   |   עודכן:  19/11/2018
אביתר בן-צדף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הטרדה מאחורי הסורגים
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שמעון מהצפון
20/11/18 20:15
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
שאלת הפעולה החשאית של היחידה המובחרת של צה"ל בעומק השטח הפלשתיני באזור ח'אן יונס ממשיכה להעסיק את ארגון חמאס אשר חושש מאוד מהפעילות המודיעינית של ישראל בתוך הרצועה.
19/11/2018  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
הפרק האחרון של העימות בינינו לבין עזה מסמל עוד צעד ללבנוניזציה של הסכסוך בינינו לבינם. הנסיונות החוזרים ונשנים של הפלשתינים לחתוך את גדר המערכת, לחדור מבעדה לשטחינו ולהניח מטעני חבלה לאורכה, מזכירים נשכחות מימי שהותנו בדרום לבנון. הצגת מטרות בשטחנו על הכוונות של החמאס, ירי טיל הקורנט על אוטובוס החיילים והתצפיות הצופות מקרוב עלינו, כולן הן בבואה לימי לבנון הזכורים לרע. לאלה מצטרפת תופעה לא פחות חמורה: כפי שנסראללה נהג להודיע על אירועים שהתרחשו בפועל הרבה לפני שההודעה פורסמה אצלנו, כך גם קורה בימים אלה כאשר הודעות החמאס מקדימות את הודעות דובר צה"ל או שאפילו מפורטות ממנו. ההבדל הגדול בין שתי הזירות שבדרום לבנון אנו שהינו בשטח זר ועויין ממנו אפשר היה לסגת הביתה. מעזה אין לנו לאן לסגת. לכן, המתרחש לאורך גבול רצועת עזה הוא מורכב יותר כי בנוסף לסוגיות ביטחוניות בוערות יש גם סוגיות מדיניות של איך ומתי לפעול.
19/11/2018  |  בצלאל לביא  |   מאמרים
כל מי שמקשיב להצהרותיהם של הערבים ולא להמיית ליבו, יודע כי אין כל סיכוי להגיע להסדר מדיני עם ארגוני הטרור השולטים כיום בערביי יהודה, בשומרון ובעזה. לא עם הארגונים הקיצוניים, ולא עם אלה הנחשבים בטעות כארגונים מתונים, בשעה שההבדל הזעום בינם לבין הקיצונים הוא טקטי בלבד. המטרה המוצהרת של כל אלה הוא חיסול קיומה של מדינת ישראל על-ידי הפיכתה למדינה בעלת רוב ערבי, בצד הפיכת כל מרכז המדינה לעוטף עזה על סטרואידים.
18/11/2018  |  אליזבט רימיני  |   מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - שירות מהיר, לא שינו מדיניות, התייקרות ובגידה שבת שלום
18/11/2018  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
יש לנו שר חינוך, שהעלה בפני ראש הממשלה בקשה, או ליתר דיוק דרישה, לקבל לידיו את תפקיד שר הביטחון. טרם פגישת שר החינוך עם ראש הממשלה מצא לנכון שר החינוך להעלות את הצורך למנותו לתפקיד שר הביטחון בנאום שנשא ברמת גן במפגש, שהיה אמור להיות חינוכי.
18/11/2018  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
הפסקת האש - חזרה להבנות צוק איתן  /  עידן יוסף
חמאס: מסכימים להפסקת אש  /  איציק וולף
"התקפה משמעותית על החמאס בעזה"  /  מירב ארד
הדרך מ"שלום עכשיו" ל"מלחמה עכשיו"  /  יעקב עמר
דרושה הכרעה בדרום  /  אביתר בן-צדף
החמאס מאיים על תל אביב  /  יוני בן מנחם
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il