עם ישראל אוהב קניות ובעיקר דרך אפליקציות המאפשרות לו הנחות מיוחדות וייעודיות, כגמול על תשומת הלב וההתעניינות. האפליקציה מהווה למעשה אפיק/מסלולון מקביל למכירה הרגילה ומחליפה את הקופונים ושוברי ההנחה הייעודיים.
קחו למשל את אפליקציית yellow, דרכה ניתן לשלם בתחנת הדלק ועל הדרך גם לקנות שלל מוצרים שימושיים לבית בהנחה משמעותית במבצעי 1+1, אשר מציעה מספר מוצרי בסיס כמו חלב וגבינה במחירים מדהימים והרבה יותר זולים מאשר ברשתות השיווק.
נראה שחברות המזון מצאו להם נתיב הפצה נוסף, שקט יחסית אשר דרכו ניתן לשנע סחורה נוספת מבלי להיכנס לעימות חזיתי מול רשתות המזון, שהרי תחנות הדלק עדיין לא מהוות מתחרה משמעותי וגם המחיר הרגיל לצרכן ללא אפליקציה זהה למחיר המדף בשוק.
גם סופר-פארם יצאה לאחרונה במבצעים למזמינים באונליין אקספרס המאפשר לרכוש מוצרים במחירים מעניינים דרך האפליקציה ולאסוף אותם לאחר כשלוש שעות בסניף המתאים לצרכן.
רשת אשר מעוניינת לפתח ערוץ זה, חייבת לתת לצרכן מבצעים מיוחדים, מתחלפים ורעננים ולא להשתמש באפליקציה כתחליף לקטלוג המוצרים ברשת, שכן צרכן האפליקציה מחפש ריגוש/מבצע מיוחד, ואטרקטיבי אשר יניע אותו ללחוץ על מקש ההזמנה וללא היסוס.