ברוב החברות המספקות שירות יש מחלקה מיוחדת שמטפלת בשימור לקוחות. נראה, כי ישנה היום שיטה חדשה: "לתלות" את הלקוח על קו הטלפון במשך דקות ארוכות, עד שיתיאש, ויעדיף את בזבוז הזמן מול תוכניות הטלוויזיה הריקניות המשודרות בכבלים ואת העלות שלהם, שנקבעת, מסתבר, באופן שרירותי, מאשר את בזבוז הזמן בהמתנה בטלפון.
השעה: 16:43. הטלפון מחייג לתבל דיגיטל. אני מודה, אחרי לא יותר מחמש דקות ענתה לי פקידה נחמדה, והעבירה אותי למחלקת מכירות. רק שם יוכלו לתת לי פרטים על ממיר דיגיטלי. השעה 16:48. לאחר המתנה של שתיים שלוש דקות, קיבלתי... צליל תפוס... (השיחה נותקה). הסגה הזאת חזרה על עצמה מספר פעמים, בעוד ברקע מתנגן לו הג'ינגל "תבל דיגיטל, עולם אחר לגמרי". הג'ינגל, אגב, מושמע טרם יש באפשרות הלקוח לבחור במקש הנחוץ.
לקוח תבל מספר לי, כי ברשותו שני ממירים, כבר למעלה מעשר שנים. כעת, החליטו בתבל לחייבו, ללא התראה מוקדמת, בעבור דמי שירות של הממיר - 10 ש"ח (לכל ממיר! בתחנת השירות באשקלון אמרו ללקוח, כי הסיבה היא, שתבל משלמת עבור שירותי בזק ועבור שירותים נוספים, ולכן מתבצעת הגבייה. מדוע לא הודיעו מראש? לכך לא היתה תשובה, לדבריו). הלקוח ביקש להתנתק, כבר לפני מספר ימים והוא עדיין מחובר.
מתבל נמסר, כי הודעות רבות פורסמו, אם בתקשורת ואם במסגרת ההודעות ללקוח, המופיעות בחשבונית, בהן נאמר, כי המחיר עלה ב-9 ש"ח. ממשרד יחסי הציבור של תבל נמסר, כי ההסבר לתופעה של לקוחות רבים המתלוננים כי איש לא יידע אותם, הוא כנראה הנטייה לא להתייחס לפרסומות ולקרוא רק את השורה התחתונה - המחיר. החיוב, אגב, הוא בעבור שקעים נוספים. בעבר חוייבו לקוחות תבל על שקעים נוספים, אך החיוב הופסק לתקופה ממושכת. כעת, הוחלט לחזור ולחייב, אם כי במחיר נמוך מבעבר, כך נמסר מתבל. לגבי הניתוק, הנושא יטופל, הובטח לי.
דבריו של לקוח נוסף: לפני חודשיים העלו את דמי המנוי החודשי, שוב, ללא התראה מוקדמת (הייתכן כי אף אחד מהלקוחות לא שמע את ההתרעות שתבל טוענת, כי הושמעו?). דמי החבר, לאחר הנחת מבוגר, שהיו בגובה של 121 ש"ח, הועלו ל-141.20 ש"ח. בטלוויזיה נשמע, כי בתבל מתכוונים לבטל את הנחת המבוגר לגמרי.
במסגרת ההודעות ללקוח, המופיעות בחשבונית, נאמר: המחירים עודכנו לפי המע"מ החדש (לגיטימי, נכון) והחל מחודש יולי מחוייב בסך של 9 ש"ח בגין כל השלוחות הנוספות (משלוחה שנייה ומעלה). עד היום - לא חוייב על ממיר נוסף. תתחדש. תגובתה של תבל בנושא זה היתה: תבל היא חברה פרטית. אף אחד לא מחייב אותה לתת הנחות.
התגובה המלאה של תבל:
1. חברת תבל דיגיטל לא העלתה את המחיר ללקוחות האנלוגים למעלה משלוש שנים, מאז ה-1 בינואר 1999. במקביל, בשנים אלו התווספו למעלה מ-10 ערוצים חדשים.
מחיר המנוי ללקוחות האנלוגים החל מה-1 באפריל 2002, הינו 156 ש"ח. באזורים נצרת, עפולה ועמק יזראל יועלה המחיר ל-154 ש"ח, וזאת על-פי תנאי הזיכיון באזורים אלה.
במקביל תעלה תבל דיגיטל גם את מחיר חבילת הבסיס למנויים הדיגיטלים מ-139 ש"ח ל-153 ש"ח. אין שינוי במחירי החבילות והערוצים. התעריף החדש יכנס לתוקפו ב-1 באפריל 2002.
עלות החבילות והמסלולים מעבר לחבילת הבסיס ישארו ללא שינוי.
לקוחות גיל הזהב באנלוגי ובדיגיטלי ישלמו החל מה-1 באפריל 2002 דמי מנוי חודשיים לבסיס בסך 140 ש"ח לחודש.
2. באפריל 2002 החלה חברת תבל דיגיטל בגביית דמי התקנה בתקופה הקרובה, כפי שמאפשרים לה תנאי הזיכיון.
דמי ההתקנה, שאותם ביטלה החברה בעבר, וכעת תחל גבייתם מחדש.
____________
[הערה שלי, (ה.פ.): אני איני לקוחה של תבל, וכנראה שאחרי המתנה ארוכה לשירות הלקוחות, גם לא אהיה. עצה מלקוחה צנועה - אולי פשוט תתחילו עם מספר חיוג חינם, ונראה לאן זה יתקדם.
ועצה ללקוחות תבל: אם תחייגו לשירות הלקוחות, ההמתנה יכולה להימשך גם חצי שעה ויותר, אלא אם תלחצו על המקש המעביר אתכם למחלקה אחרת, מכירות...].