|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
הראל. מדיח את איילון [צילום: יצחק הררי/דוברות הכנסת]
עתידו של מנכ"ל הרכבת

ההכרעה הסבוכה של דן הראל

לטענה כאילו איילון התנגד לפתיחת הקו המהיר לירושלים אין שחר. הבעיה העיקרית של הרכבת היא הפסדי עתק (מעל רבע מיליארד שקל!), שיו"ר הרכבת תולה אותם בתפקודו של המנכ"ל
20/12/2018  |   עידן יוסף   |   מאמרים   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
עידן יוסף
מנכ"ל הרכבת חוזר (זמנית) לעבוד

איתמר לוין
הפסד של 276 מ"ש לרכבת ברבעון השלישי

עובד רכבת חשף: ליקויים בקו המהיר לי-ם
עידן יוסף
עובד לשעבר בחברה המבצעת את פרויקט הרכבת לירושלים חשף בפני ועדת הכלכלה: "כל ערב חתמתי על ליקויים" * יו"ר הרכבת הבטיח שיפור ביולי 2019, אולם נציג האוצר טען כי לא צפוי שיפור עד 2022 בגלל הקיבולת באיילון שלא מאפשרת הכנסת רכבות חדשות
לרשימה המלאה

עידן יוסף
איילון: הראל אסר על הדירקטוריון להפגש איתי

דירקטוריון רכבת ישראל מתכנס לדון בבקשתו של יושב-ראש החברה, דן הראל, להדיח מתפקידו את מנכ"ל הרכבת שחר איילון. איילון נהנה מגיבוי תקשורתי שלא בהכרח מוצדק מבחינה כלכלית, ואסור שהדבר ישפיע על שיקולי הדירקטוריון.

נכון, היה זה אותו דירקטוריון שאך בחודש אוקטובר נתן לאיילון ציון 9 וריפד אותו במענק של 67,000 שקל, אולם הדוחות ההפסדיים של הרכבת טפחו על פניהם של חבריו, והציבור מראה בפניהם ובפני כולנו. דירקטוריונים, כך מסתבר, הם הרבה פעמים חותמת גומי, ובעניין זה צדק ההוא שניסה להפוך את הדירקטוריונים לגוף מקצועי ומסודר...

לרכבת ישראל היה הפסד עתק של 287.6 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה, לעומת רווח של 18.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השלישי לבדו הפסידה הרכבת 276.1 מיליון שקל, לעומת הפסד של 25.4 מיליון שקל ברבעון המקביל. בכל חברה נורמלית, דוח מזעזע שכזה היה מביא לפיטוריו המידיים של המנכ"ל.

אמת, אי-אפשר לתלות את כל האשם באיילון. איילון הגיע משורות המשטרה ללא ניסיון בתחום, ובתקופה קצרה של שנתיים לא ניתן להבין את מורכבותה של חברת רכבות, אך לנקות אותו מכל רבב ולטעון שמדובר בטלית של כולה תכלת שכל החלטותיה מקצועיות - זו תהיה טעות.

גורמים בענף התחבורה אומרים שקיים אצל שחר איילון קושי בקבלת החלטות, הוא לא למד כראוי את תחום הרכבות ומגלה חוסר בקירות בחומר. עוד הם טוענים כי קיים אצלו העדר תחזיות ביקוש ראויות וחוסר תעוזה בתחום הרכש.

שחר איילון נכנס למיטה חולה. הוא ירש מהמנכ"ל הקודם בעז צפריר לא מעט עובדות מוגמרות שהיה עליו להתמודד מולן - בחירה כושלת של קבלן החישמול, ניהול כושל של מיזם תחזוקת קרונועי הדיזל ועוד. לאיילון יש כוונות טובות, אבל עושה רושם שנכשל במבחן התוצאה, עד כדי כך שיש הטוענים כי מדובר במנכ"ל הכושל ביותר שקם לרכבת ישראל בעשור האחרון.

אבל אבי אבות הכישלון ברכבת, כפי שמגדירים גורמים המעורים בנושא, הוא אורי יוגב, לשעבר יו"ר הרכבת וראש רשות החברות הממשלתיות. בתקופתו הפכה הרכבת לנטל על עטיני הממשלה - הן בתחום הרכש החד-צדדי מבומברדיה והן בתחום אי-הערכות הולמת למיזם החישמול. גם תחום מיקור-החוץ כשל בתקופתו, וכעת עושה דן הראל מאמץ להשמיש את רוב צי ה-IC3. הסיכוי שמישהו במערכות הממשלתיות יבדוק כהלכה את שאירע בתקופת יוגב והנזק שנגרם לרכבת קלוש עד אפסי.

כעת מקבל יוגב כיפת ברזל תקשורתית, ונראה שגם שחר איילון למד את הפטנט ובתקשורת נוצר מצג שווא כאילו היה זה הוא שהתנגד לפתיחת הקו המהיר לירושלים בניגוד כביכול לעמדת שר התחבורה - דבר שאין לו כל שחר (תרתי משמע), ואם אינכם מאמינים - תקשיבו בעצמכם לדברים שאמר איילון בראיונות קודמים, ותיווכחו כיצד הגן על פתיחת הקו בחרוף נפש - הגנה שכנראה תתברר כנכונה בעוד כמה שנים.

הבעיה העיקרית שבפניה ניצבת רכבת ישראל - כפולה: הקושי המתמשך של הנהלת הרכבת לגרום לחברה הספרדית, שהשתתפה במכרז, לעמוד בהתחייבויות ובלוחות הזמנים של הגעת החישמול לתל אביב, ולכן לוחות הזמנים משתנים (האם זה יקרה באפריל 2019 כפי שמעריכים? ימים יגידו). דן הראל שינס מותניים והתניע את הנושא מחדש, בגיבוי ובהכוונה מהשר ישראל כ"ץ - שלא נרתע מהלחץ התקשורתי. כמו-כן, צריכה הרכבת להתגבר על התקלות המרובות במערכת המיחשוב של הקטרים החשמליים החדשים שסיפקה חברת בומברדיה. כ-70 סוגים שונים של תקלות, הגם שכפי שנטען היו תפעוליות ולא בטיחותיות, אינם דבר של מה בכך.

עובדים ברכבת מאשימים כבר שנים שתחזוקת צי ה-IC3 שחברת אלסטום עושה במיקור חוץ - כושלת. לא ברור האם הם צודקים או שמדובר במאבקי כוח. אבל במבחן התוצאה, מתוך 40 ומשהו רכבות, רק 20 עובדות ביום טוב. אז על הנייר יש לשחר איילון כביכול צי מספיק להפעלת הרכבות, כאשר בפועל יותר מחצי מהן לא עובד.

החישמול מתקדם בקצב איטי מאוד ויש הטוענים כי על רכבת ישראל לרכוש בדחיפות עוד רכבות לזמן התפר עד להשלמת החישמול. יש ביקוש אדיר ואין רכבות, ואת התוצאה אנחנו רואים בשטח בנוסעים - שנאנקים על בסיס יומי עם 190% תפוסה בקרונות.

רכבת הפיטורים שהוציא דן הראל דוהרת במהירות. השאלה היא האם שחר איילון יישאר על המסילה עד הרגע האחרון.

תאריך:  20/12/2018   |   עודכן:  20/12/2018
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ההכרעה הסבוכה של דן הראל
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מוטי הקרייתי
20/12/18 11:53
2
לא שכחנו
20/12/18 18:19
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
הפרטה בתחבורה הציבורית בירושלים. משרד התחבורה ישדרג באופן דרמטי את התחבורה הציבורית בירושלים ויביא להכפלתה. זאת, במסגרת תוכנית המשרד להוצאתם לתחרות של קווי אגד בבירה.
19/12/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
מאות נהגי אוטובוסים המאוגדים על-ידי ארגון נהגי האוטובוסים בישראל וההסתדרות הלאומית יצאו (יום ב', 17.12.18) בשיירת מחאה גדולה ממודיעין לכנסת. כ-40 אוטובוסים נסעו בשיירה איטית לכיוון הכנסת בעקבות גל האלימות נגדם שצף, ששיאו בתקיפתו של נהג ערבי בנמודיעים עילית ובפציעתו באורח קשה.
17/12/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
טלטלה ברכבת ישראל: מנכ"ל הרכבת, שחר איילון, צפוי להודיע בימים הקרובים על התפטרותו. זאת לאחר שיושב-ראש הרכבת, דן הראל, זימן אותו אתמול לפגישה שבה הודיע לו על הכוונה לפטרו.
17/12/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
בשל איחור שצברה רכבת פרברית, קוצר (יום א', 16.12.18) מסלולה והיא הסתיימה בחדרה במקום בבנימינה, וזאת על-מנת שלא לפגוע בכלל הרכבות ברשת. לרשות הנוסעים צפונה נוספו עצירות של רכבות אחרות.
16/12/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
בשל עבודות פיתוח לשדרוג המסילות הראשיות באזור חיפה, תופסק זמנית תנועת הרכבות בין תחנת חיפה מרכז לתחנות הצפוניות ממנה - בקו לנהריה, בקו לבית שאן ובקו לכרמיאל, החל ביום שישי (21.12.18) בחצות, ועד לסיום השירות באותו יום.
16/12/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il