נוכח התלות בהטענת הכרטיס מחוץ לאוטובוס נשאלות השאלות האם עמדות הטעינה הפרוסות מציעות כיסוי מספק, הן מבחינת פריסתן הגאוגרפית והן מבחינת שעות השירות שלהן? האם נשקלה האפשרות להציג בכל תחנה מידע על אודות עמדות הטעינה הקרובות אליה?
מרכז המחקר והמידע של הכנסת הפנה אל הרשות הארצית שאלה מדוע אין עמדת טעינה אוטומטית בכל תחנה או בכל אוטובוס. התשובה שהתקבלה היא שהנושא נשקל ביישום השינוי בירושלים ונפסל משיקולי מקום, טיפול בעודף ובטיחות נוסעים. עוד אומרת הרשות כי הצבת עמדות ברחוב היא תהליך יקר מאוד ומסורבל, ודורשת קבלת אישורים מהעירייה והקמת התשתית הנדרשת, תהליכים שיארכו זמן רב.
בבדיקה שערכה עמותת "תחבורה בדרך שלנו", עולה תמונה של פריסה לוקה בחסר של עמדות הטענת רב-קו במזומן. לדבריו של מקס מורוגובסקי, שמרכז את הטיפול בנושא בעמותה: "פיזור נאות של עמדות טעינה במזומן הוא קריטי כדי לסייע לאוכלוסייה שלא מחזיקה כרטיס אשראי – רבים מהקשישים, בני נוער, אנשים קשי יום, וכן אוכלוסייה שלא מסתדרת עם מכונות אוטומטיות להטענה באשראי. רוב עמדות ההטענה במזומן שנפרשו אינן אוטומטיות, ותלויות בשעות הפתיחה של בית העסק. נוסע שייתקע בלי ערך צבור ברב קו בשעה 22:00, יתקשה למצוא עמדת הטענה במזומן שעדיין פעילה, גם אם יש בקרבתו בתי עסק עם עמדה כזו".
במרכז מטרופולין גוש-דן, העיר הבולטת לרעה בחלקיות הפרישה של מכשירי ההטענה היא חולון. מדובר בעיר בת כמעט 200 אלף איש, עם קווים רבים בהפעלת חברת "דן", ועם אוכלוסייה רבה של קשישים ובני נוער. נכון לבוקר ה-18.12, אין עמדות מזומן בשכונות כדוגמת קריית שרת, קריית אילון, תל גיבורים ועוד. שכונות אלה מונות עשרות אלפי תושבים כל אחת, עם אחוז שימוש גבוה בתחבורה ציבורית.
גם בראשון לציון, אין נגישות לעמדות הטענה במזומן במזרח העיר וכן בשכונת נחלת יהודה שעוברת תנופת בנייה בשנים האחרונות.
בפתח תקוה, על-אף ריבוי העמדות היחסי במרכז העיר, שכונות רבות עדיין ללא גישה לעמדות הטענה במזומן. בכל השכונות שממזרח לכביש 40, כגון הדר גנים או יוספטל, וכן ברחבי אזור התעשיה, אין אף עמדת הטענה במזומן.
בתל אביב, רוב שכונות עבר הירקון ללא עמדת הטענה במזומן, מלבד האזור המסחרי ברמת החייל ונווה שרת.
הפרישה באזור השרון, אזור ש
חברת דן כמעט ואינה מפעילה קווי שירות, חלקית אף יותר. מבחן התוצאה באזור זה יהיה עוד חודש, אז תורחב הרפורמה גם לשאר החברות בגוש-דן. בולטת לרעה במקרה הזה, היא רמת השרון, שבה אין כלל עמדות הטענת מזומן, בעוד קו 24 שמקשר אותה עם תל אביב עודנו מופעל על-ידי חברת דן, ונוסעיו יושפעו מהמהלך בעוד מספר ימים.
בינואר צפויות להתרחב אפשרויות הטעינה - גם לדואר ישראל וגם לתשלום באמצעות שיחת טלפון שלאחריה יידרש הנוסע להעביר את הכרטיס על מכונה כדי שהסכום הנטען ייכנס לכרטיס.