הנסיעה ברכבת אל מעבר לגבול השמור ביותר בעולם נמשכת 27 דקות. היא יצאה (יום ד', 25.12.18) בשעה 8:29 מתחנת דורסנאן שב
קוריאה הדרומית והגיעה ב-8:56 לתחנת פנמון שב
קוריאה הצפונית – מדווחת ויקטוריה קים, כתבת לוס אנג'לס טיימס שהשתתפה בנסיעה.
הנסיעה הקצרצרה מסמלת את הדרך הארוכה שעברו שתי הקוריאות עד שחידשו את קשרי התחבורה ביניהן, כמו גם את המכשולים הרבים שעדיין ניצבים בפניהן. ברכבת בת תשעת הקרונות היו פקידים של ממשלת הדרום, והנסיעה הייתה בעיקרה סמלית – לתקווה שיום אחד ניתן יהיה להעביר סחורות ובני אדם מקוריאה הדרומית לאירופה, דרך קוריאה הצפונית ומשם דרך רוסיה או סין.
האו"ם התיר לקוריאה הדרומית לקיים את הנסיעה והטקס, למרות העיצומים על הצפון, אבל כל נורמליזציה של שירותי הרכבות אינה באה בחשבון כל עוד העיצומים בתוקפם. מנהיגי שתי המדינות, מון ג'י-אין וקים ג'ונג-און, התחייבו לקדם את חידוש קשרי התחבורה, כאשר נפגשו לראשונה בחודש אפריל. מון שב ואמר מאז, כי חיבורה של קוריאה הצפונית לרשת הרכבות באיזור, יסייע לקידום השלום והשגשוג.
אין זו הפעם הראשונה בה שתי הקוריאות מנסות לחדש את קשרי הרכבות, שנותקו בעת המלחמה ביניהן לפני קרוב ל-70 שנה. טקסים דומים נערכו בשנת 2000 ובשנת 2002, והרכבות אף פעלו בצורה סדירה במשך שנה עד שלהי 2008 – אך אז הפסיק הצפון את הפעילות, כחלק ממדיניות ההסתגרות שלו. העיתון מציין, כי מאמציה הנוכחיים של סיאול להתקרב לפיונגיאנג אינם מתקבלים בעין יפה בוושינגטון, לנוכח חוסר ההתקדמות בשיחות בין ארה"ב לבין הצפון.
גם שמרנים בקוריאה הדרומית מתחו ביקורת על הטקס, באומרם שהוא עומד בניגוד למאמצים לפרק את הצפון מנשקו הגרעיני. עשרה מפגינים התייצבו בתחנת הרכבת של סיאול בעת שהרכבת יצאה לעבר האזור המפורז, כאשר הם נושאים שלטים בהם נאמר, כי קים הוא רוצח המונים.
גם אם הפרויקט לחידוש קשרי הרכבות יצלח את המשוכות הפוליטיות, יהיה צורך להתמודד עם עלותו. שדרוג למעלה מ-5,000 ק"מ של מסילות ברזל צפון-קוריאניות, אשר קים עצמו הודה שבהן במצב "מביך", יעלה לכל הפחות מאות מיליוני דולרים. קוריאה הדרומית מוכנה לספק את החומרים וכוח האדם, מתוך הנחה שההכנסות העתידיות של הפעילות יצדיקו את ההשקעה – ולא רק בפעילות הרכבות עצמן, אלא גם בעידוד הפעילות הכלכלית באזור בכלל.