|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

שדה תעופה שני ברמת דוד ולא בנבטים

מדינת ישראל מתכננת להקים שדה תעופה בינלאומי שני בתקופה האחרונה יש מסע תקשורתי בעד האפשרות של נבטים אבל האינטרס הלאומי הוא להקים אות שדה התעופה בנבטים
09/01/2019  |     |   מאמרים   |   תגובות
מתנגדים [צילום: ענת חרמוני/פלאש 90 ]

במדינת ישראל יש היום רק שדה תעופה בינלאומי אחד - שדה התעופה בן-גוריון. כבר שנים רבות ועדות רבות מזהירות שהמצב הזה הוא לא טוב למדינה כי בעולם המתפתח של השמיים הפתוחים צריך עוד אפשרות לכניסה וליציאה מהארץ. מעבר לכך, כל הגדלה משמעותית של שדה התעופה בבן גוריון תהיה מאוד יקרה ותגרום לפגיעה לא מידתית באיכות החיים של תושבי הסביבה.

בשנים האחרונות נבדקו עשרות חלופות להקמת שדה תעופה נוסף, אבל אחרי פסילה של רוב האפשרויות נותרו שתי אפשרויות בלבד - רמת דוד שבעמק יזרעאל ונבטים ליד באר שבע.

בתקופה האחרונה יש מסע תקשורתי כבד לטובת שדה התעופה בנבטים. שותפים למערכה הזו גם תושבי עמק יזרעאל שמתנגדים להקמת שדה תעופה בשטחם מחשש לירידה באיכות החיים הכפרית של האזור, וגם ראשי המועצות בנגב שמעוניינים בהקמת שדה תעופה בשטחם.

לדעתי, בעקבות עבודת הוועדות, הקמת שדה תעופה בנבטים תהיה טעות איומה לדורות וצריך להקים את שדה התעופה ברמת דוד. בהקמת שדה תעופה בינלאומי יש שיקולים רבים וצריך לבחון בכל שיקול איזה שדה תעופה עדיף. מי שרוצה לקרוא פירוט רחב יכול לעשות זאת כאן, אולם בכל השיקולים החשובים ביותר יש יתרון ברור לשדה התעופה ברמת דוד.

השיקול העיקרי כשבונים שדה תעופה הוא כמה אנשים שדה התעופה משרת באופן טבעי. כדי שאנשים יעדיפו באופן טבעי להשתמש בשדה התעופה החדש הוא צריך להיות יותר קרוב אליהם מאשר נתב"ג. לצורך בדיקה זו צריך למתוח את קו חצי המרחק בין שדה התעופה החדש לבין בן-גוריון ולראות כמה אנשים נמצאים בתוך השטח הזה. קו חצי הדרך בין נתב"ג לבין רמת דוד עובר בחדרה, וממנו צפונה גרים כ-26 אחוזים מתושבי המדינה.

חצי הדרך

קו חצי הדרך בין נתב"ג לבין נבטים עובר בקריית גת וממנו דרומה גרים רק כ-10 אחוזים מתושבי ישראל. אם נדבר בכמות של אנשים מדובר ב-2,300,000 אנשים לעומת 860,000 אנשים. הפער הוא פער של יותר מפי שניים וחצי. לשדה התעופה בנבטים יש סיכוי מאוד גדול להיות פיל לבן וייתכן מאוד שהמדינה תצטרך להשקיע הרבה מאוד כספים כדי ששדה התעופה יהיה פעיל. בעולם כולו יש הרבה שדות תעופה כאלו שהסיבה היחידה שיש אליהן טיסות הוא בגלל סובסידיות של המדינה.

שיקול שני שצריך לקחת בחשבון הוא נתיבי הטיסה. זה נושא קצת יותר מורכב כי הוא דורש מומחיות מסוימת, אבל לטענת הוועדות שעסקו בנושא, שדה התעופה בנבטים יוכל להוציא טיסות מחוץ למדינה רק דרך אותו נתיב שיוצא מנתב"ג, ולכן הקמת שדה התעופה בנבטים לא תוכל להוסיף הרבה טיסות נוספות. לעומת זאת שדה התעופה ברמת דוד יכול להוציא טיסות בנתיב טיסה חדש שיעבור בצפון הארץ. הבעיה הגדולה של מדינת ישראל עם נתיבי טיסה קשורה לעובדה שאנחנו מדינה מוקפת אויבים ולכן אין לנו הרבה אפשרויות טיסה להוצאת טיסות מהארץ. שדה התעופה בנבטים לא יוכל לנסוע ישירות מערבה כי הנתיב יעבור קרוב מדי לגבול, ולכן הוא יהיה חייב לטוס דרך הנתיב של נתב"ג. אין אפשרות לצאת מבנטים לנתיב תעופה צפוני יותר כי לצורך הסיבוב יהיה צריך לטוס דרך ירדן.

גם במישור של עזרה כלכלית לאזור יש עדיפות ברורה לשדה התעופה ברמת דוד כי כמות האנשים שיהנו מהמציאות של שדה התעופה גדול בהרבה. בתוך רדיוס של 50 ק"מ משדה התעופה בנבטים גרים רק 430,000 איש ולעומת זאת ברדיוס של 50 ק"מ מרמת דוד גרים מעל 2 מיליון אנשים. גם בהקשר של עזרה לתיירות יש פער עצום בפוטנציאל התיירות בין רמת דוד שנמצאת באזור שקרוב למקומות קדושים לנצרות כמו נצרת, מגדל וטבריה בניגוד לבנטים שרחוקה מכל אזורי התיירות. כיום, אין כמעט לינות בינלאומיות של תיירים באזור הדרום (חוץ מאילת שיש לה שדה תעופה נפרד).

לכן, לדעתי ולדעת רוב גורמי המקצוע הקמת שדה תעופה בנבטים לא תפתור באופן משמעותי את הבעיה ושדה התעופה ברמת דוד יפתור את בעיית העומס של שדה התעופה בנתב"ג. מדינה שרוצה למשול ולעשות את הדבר הנכון לדורות הבאים צריכה להתגבר על הבעיות ולא להתחשב ברצונות הפרטיים של קבוצות אינטרסים קטנות.

ברוך גינזברג עוסק רבות בתחום התיירות.
תאריך:  09/01/2019   |   עודכן:  09/01/2019
ברוך גינזברג
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שדה תעופה שני ברמת דוד ולא בנבטים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרויקט הענק להחלפת מערכות הכרטוס והמחשוב של אוטובוסי דן מפנה זרקור לטרנספורמציה הדיגיטלית המואצת שעוברת על ענף התחבורה הציבורית בישראל. בדרך כלל, מדברים על תחבורה ציבורית בהקשר של בעיית הפקקים, כשהאוטובוסים והרכבות מוצגים כאמצעים שיכולים לפתור אותה, או לפחות להקל. אלא שכשמנסים להסביר מדוע הציבור לא ממהר להשתמש בתחבורה הציבורית עולות הטענות על רמת השירות, עמידה בלוחות הזמנים וחוויית המשתמש של הנוסע, שהיא לא כל כך נוחה.
09/01/2019  |  יהודה קונפורטס  |   מאמרים
בשנת 2013, באחת מישיבות הממשלה, שר החינוך דאז שי פירון, סיפר על כוונתו להרחיב את החינוך המקצועי-טכנולוגי בבתי הספר. אמירה זו גרמה לכעס רב בקרב השרים. השר סילבן שלום הגיב: "אתם לא תחזירו את החינוך המקצועי לעיירות הפיתוח. אתם רוצים חינוך מקצועי אז בבקשה, אבל רק כששרי הממשלה ישלחו את הילדים והנכדים שלהם לחינוך המקצועי, נסכים שתחזירו את זה לשאר המקומות. קודם בצפון תל אביב, אח"כ בירוחם". לדבריו של השר שלום הצטרפו שרים נוספים.
09/01/2019  |  רוני חת  |   מאמרים
אם פעם היה זה השמאל ששלט במדינה, הרי שבמרוצת השנים עבר הכדור לידי הימין. הנטייה הגוברת אצלנו ימינה היא, בעיקרה, בזכות המתנחלים, שהטביעו עליה את חותמם. הגדילו עשות חובשי הכיפות הסרוגות, הנחשבים למושלים בכיפת הימין. כך הפכה המפד"ל המתונה, של פעם, בראשותם של יוסף בורג וזבולון המר, ל"בית היהודי" המתלהם של נפתלי בנט ואיילת שקד, ובואריאציה עכשווית - ל"ימין החדש".
09/01/2019  |  ראובן לייב  |   מאמרים
האם האוניברסיטה העברית עדיין עברית? האם לא שינתה את פניה והפכה לנוכרית? האם לא הפכה לאוניברסיטה העברית לשעבר?
09/01/2019  |  ד"ר רון בריימן  |   מאמרים
דווקא היום בו נערכות סופר-פארם ובי לתחרות על כל מיקום ועל כל שקל פנוי של הצרכן, מהווה קטגוריית הנייר לשחקן משמעותי בכל הקשור למשיכת הלקוח אליהן.
09/01/2019  |  יובל לובנשטיין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il