|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

שישה בשישי

תרשו לי להזכיר

מי הקדים את הבחירות? מה נקבע בעניין אשכנזי בפרשת הרפז? האם לבני היא מגנת הדמוקרטיה? מהו הרקורד של שלמה בן-צבי? איזו הוכחה יש לכך שהמשטרה מדליפה מחקירות? ומי אמור היה לממן את החומה בגבול מקסיקו?
01/02/2019  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   בחירות 2019 (א)   |   תגובות
"מקסיקו תשלם" [צילום: גרגורי בול, AP]


בנימין נתניהו
עכשיו יש לו טענות?! [צילום: פלאש 90]

ראש ממשלתנו ומקורביו פועלים בשתי חזיתות: לדחות את החלטתו של אביחי מנדלבליט בחקירות נגד בנימין נתניהו ולשכנע כבר עכשיו שהוא חף מפשע. הנימוק בחזית הראשונה: אין זה תקין לפרסם אותה ערב הבחירות, כאשר השימוע ותגובתו של נתניהו יינתנו רק אחריהן. הנימוק בחזית השנייה: נתניהו לא קיבל כלום ולא נתן כלום, במיוחד בפרשת בזק. תרשו לי להזכיר את העובדות בחלק הראשון ואת החוק בחלק השני.

הבחירות אמורות היו להתקיים בחודש נובמבר – מועד שהיה מאפשר לנתניהו לקיים את השימוע. הן מתקיימות באפריל משום שאחד, בנימין נתניהו, החליט להקדים אותן – בניסיון ברור למנוע את פרסום ההחלטה לפניהן. עכשיו, כאשר זה כנראה לא הולך לו, יש לו טענות?!

עבירת השוחד אינה צריכה מתת ואינה מצריכה תמורה. דינו של מבקש שוחד כמי שקיבל שוחד; השוחד קיים גם אם לא ניתן דבר תמורתו; שוחד הוא כל טובת הנאה. הטענות לפיהן "זה רק תקשורת ולא מעטפות כסף", "ביבי דפק את אלוביץ" ו"הסיקור בוואלה נשאר עוין לנתניהו" – אלו לכל היותר נימוקים להקלה בעונש, לא להימנעות מהעמדה לדין ואולי גם מהרשעה.

גבי אשכנזי
האינטרסים לפני בטחון המדינה [יונתן זינדל, פלאש 90]

בני גנץ ומשה יעלון מדברים על כך שיצרפו אליהם רמטכ"ל-לשעבר שלישי – גבי אשכנזי. תרשו לי להזכיר לכם מה נקבע לגבי התנהגותו של אשכנזי בפרשת בועז הרפז, המסמך המזויף נגד יואב גלנט והמאבק שניהל הרמטכ"ל דאז נגד שר הביטחון הממונה עליו, אהוד ברק.

מבקר המדינה, יוסף שפירא, קבע: "הדעת לא סובלת את איסוף המידע והטיפול ב'מסמך הרפז' כפי שתוארו בדוח. מערכת היחסים ששררה בין ברק לבין אשכנזי ובין לשכותיהם, עכורה ומורכבת ככל שתהיה, לא יכולה לשמש צידוק להתנהלות הפסולה של איסוף המידע על-אודות ברק וסביבתו על-ידי וינר בידיעה - ולו חלקית - של אשכנזי, וכן להתנהלותם של אשכנזי ועוזרו בקשר למסמך הרפז. גם העובדה שנמצאו פגמים בהתנהלות ברק כלפי אשכנזי, לא היה בה כדי להוות עילה ולהצדיק התנהלות כאמור של הדרג הצבאי כלפי הדרג המדיני הנבחר... אסור שבמדינת ישראל, שבה המערכת הביטחונית היא גם מהות קיומית וגם אתוס, יתערער האמון בראשי מערכת הביטחון בשל מסכת יחסים בלתי נסבלת עד כדי איבה וחוסר אמון ביניהם, ושהאחריות האישית והשכל הישר לא יגברו על מכשלה זו".

מיכה לינדנשטראוס, שהכין את הדוח על הפרשה, מצא שאשכנזי היה מודע – לפחות חלקית – לפעילותו המתמשכת של ראש לשכתו, ארז וינר, מול הרפז במטרה לאסוף מידע על ברק ואנשיו. אשכנזי היה חייב למנוע את הפעילות הזאת מראשיתה ולגדוע אותה כאשר נמשכה, אך לא עשה זאת. הוא גם לא עשה דבר לבירור אמיתותו של מסמך הרפז ובכך תרם להסתבכותה של הפרשה.

יהודה וינשטיין, אשר באופן מתפתל סגר את התיק הפלילי נגד אשכנזי, ציין שהלה מסר שלוש פעמים ידיעות סודיות ביותר לעיתונאים ולשר שלא היה שותף סוד, שחלקן נגעו לגופי ביטחון אחרים. וינשטיין גם הדגיש, שבהחלטתו אין "כדי להשליך, לשנות או להקהות כהוא זה מקביעותיו הקשות של מבקר המדינה, במישור הערכי והציבורי, על התנהגותם של אשכנזי ווינר, שבוודאי איננה הולמת קצינים כה בכירים בצבא".

נכון, עברו שבע שנים. אבל מדובר בהתנהגות מתמשכת ופסולה מן היסוד של מי שהיה הקצין הבכיר ביותר בישראל, והמלמדת על כך שהאינטרסים האישיים גברו אצלו על ביטחון המדינה. לאיש הזה אין מקום כלשהו בהנהגת המדינה.

ציפי לבני
לקחה מנדט והשאירה חובות [צילום: פלאש 90]

גברת זיזגז מנסה לשכנע אותנו, כפי שקובעת ססמת הקמפיין שלה, שרק היא תדאג לדמוקרטיה. ציפיטפוט טוענת, כי היא זו שתשמור על מערכת המשפט, כפי שעשתה כאשר כיהנה כשרת המשפטים. תרשו לי להזכיר את העובדות בנוגע לציפי לבני.

לבני נבחרה לכנסת ה-16 ברשימת הליכוד, אך לקחה את המנדט שלה ועברה לקדימה. כאשר הפסידה בבחירות לראשות המפלגה ב-2012, הותירה אחריה חובות של 34 מיליון שקל. בבחירות לכנסת ה-19 הקימה את התנועה, וצירפה אליה שבעה חברי כנסת שערקו מקדימה עם המנדטים בהם זכו. לקראת הבחירות לכנסת ה-20 לקחה את המנדט בו זכתה עם התנועה וצירפה אותו לרשימת העבודה. זאת שומרת על הדמוקרטיה?

לבני הגישה במהירות הבזק תלונה נגד שלושה משופטי בית המשפט המחוזי בירושלים, בעקבות פרסום תקשורתי ולפיו אילצו קורבן אונס להדגים את האירוע. היא כמובן גם הודיעה מיד לתקשורת על תלונתה. נציב הביקורת על השופטים דאז, אליעזר גולדברג, קבע: להד"ם. לא היה ולא נברא, ואפילו משל לא היה. לבני לא טרחה להתנצל. זאת שומרת על מערכת המשפט?


שלמה בן-צבי
נכשל בכל מה שנגע בו [צילום: רוני שיצר, פלאש 90]

עוד שם אחד שעולה לקראת הבחירות: המו"ל שלמה בן-צבי, המתמודד על ראשות הבית היהודי. תרשו לי להזכיר, שבן-צבי חיסל את העיתון הצופה, המשיך את מלאכת ההרס של מעריב ואיבד את מקור ראשון. הוא גם הוציא לאור את החינמון הכושל "ישראלי" ואת המגזין הלא-פחות-כושל "ביזנסוויק ישראל", החזיק זמן קצר במניות ערוץ 10 ולא הצליח להפעיל את ערוץ המורשת לאחר שזכה במכרז. בדרך הוא גם הצליח להוריד לטמיון מיליונים רבים של דולרים שקיבל מחותנו, קונרד מוריס. לפני חודשיים בלבד טענה חברת תכלת שבשליטתו, שעיצום כספי בסך 500,000 שקל שהוטל עליה עלול להביא לקריסתה.

בתור חבר בבית היהודי, זהו האדם האחרון שהייתי רוצה לראות בראש המפלגה – במיוחד לאחר שנפתלי בנט ואילת שקד הותירו אותה עם חובות של 21.8 מיליון שקל. איש העסקים הכושל, שהרס כמעט כל דבר בו נגע, יוכל להבטיח בוודאות דבר אחד: שהמפלגה תפשוט את הרגל ותתרסק.

המשטרה
למי צריך לסתום את הפה [צילום: גילי יערי, פלאש 90]

המשטרה לא מדליפה, הכריז השבוע בפסקנות רוני אלשיך. זהו הפזמון הקבוע של המשטרה וגם של הפרקליטות: הדלפות לא באות מאיתנו, הן באות מהנחקרים ועורכי דינם. מעבר לכך שאין שום היגיון בטענות הללו, תרשו לי להזכיר לכם שתי עובדות.

האחת: בחודש מאי שעבר קבע המבקר יוסף שפירא בצורה כמעט מפורשת, כי המשטרה היא שמדליפה מחקירות. הוא הצביע על מספר אירועים בולטים בהם פורסמו חומרי חקירה שלא כדין ורמז בבירור שמקורם היה במשטרה. שפירא ציין במיוחד שני מקרים, בהם המשטרה לא הכחישה שההדלפות באו ממנה, אך טענה שמדובר היה במקרים נקודתיים; הוא הגיב: זוהי תופעה נרחבת, והמשטרה לא עשתה דבר כדי להילחם בה.

השנייה: המשטרה מבקשת ומקבלת מדי יום שניים-שלושה צווי איסור פרסום על חקירות, כולל כאלו שהחלו כמה שעות קודם לכן. בשלב הזה אין חשודים ואין עצורים ואין עורכי דין. בשלב הזה היחידים שיודעים משהו אלו החוקרים. העובדה שכבר בשלב הזה המשטרה צריכה לסתום את פיה של התקשורת באמצעות בתי המשפט, היא ההוכחה הטובה ביותר לכך שאין ביכולתה לסתום את פיה שלה.

דונלד טראמפ
משקר ואז מאשים [צילום: אוון ווצ'י, AP]

השבוע הסתיימה – אולי זמנית – השבתת הממשל הממושכת ביותר בתולדות ארה"ב: 35 יום. הסיבה להשבתה, שאולי תתחדש בעוד שבועיים, הייתה דרישתו של הנשיא דונלד טראמפ לקבל מימון של 5.7 מיליארד דולר להקמת חומה בגבול מקסיקו וסירובו לחתום על תקציב שלא יכלול מימון זה, לצד סירובם של הדמוקרטים להקציב לנושא אפילו סנט אחד.

טראמפ חזר שוב ושוב על הבטחת הבחירות שלו בנושא החומה, אבל תרשו לי להזכיר את החלק שהוא ותומכיו השכיחו: ההבטחה שמקסיקו היא שתממן אותה. טראמפ אפילו הכחיש את קיומו של חלק זה בפזמון החומה, למרות שיש הקלטות רבות שלו אומר זאת בעצמו בצורה המפורשת ביותר: "נבנה חומה גדולה/אדירה/יפהפיה ומקסיקו תשלם תמורתה". זה האיש: משקר בלי הרף, ואז מאשים את כולם ב-fake news.

תאריך:  01/02/2019   |   עודכן:  01/02/2019
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תרשו לי להזכיר
תגובות  [ 14 ] מוצגות   [ 14 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
פנחס
1/02/19 08:50
2
מבשרת
1/02/19 08:50
3
עו"ד בכיר
1/02/19 09:02
4
לקואליציה
1/02/19 09:18
5
אלו שלא שוכחים 73
1/02/19 10:24
6
ע_הראל
1/02/19 11:32
 
אלטע קאקער
2/02/19 06:02
 
ע_הראל
2/02/19 21:42
7
אורי פ
1/02/19 12:44
8
רמי 48 לוד
1/02/19 12:57
9
יוסי מ.
1/02/19 19:01
 
ע_הראל
2/02/19 22:19
10
קטע מס' 3
2/02/19 06:34
11
תוספת על אשכנזי
2/02/19 06:51
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2019 (א)
פייסבוק הסירה (יום ה', 31.1.19) מאות דפים וחשבונות מזויפים מהרשת החברתית ומישומון "אינסטגרם" שהופעלו מאירן כדי להפיץ חדשות כזב ולהגביר את הקיטוב החברתי בתוך ישראל ובמדינות נוספות במזרח התיכון, בעיקר בסוריה.
31/01/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
כאשר אנו הולכים לאחור שנים רבות, העיתונות הכתובה, מעריב (לפיד, דנקנר, מרגלית) – שמאלני, ידיעות אחרונות, ודאי שמאלני הארץ, ודאי וודאי שמאלני גלי צה"ל, שמאל של השמאל, רשת ב' שמאל קיצוני, ערוצי הטלוויזיה - שמאל. התקשורת מהקצה עד הקצה שמאלנית, יורקת שנאה לכל מה שמריח ימין או נתניהו.
31/01/2019  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
ראש הממשלה בנימין נתניהו יוצא (יום ה', 31.1.19) במתקפה חסרת תקדים נגד אביחי מנדלבליט, ואומר: "כנראה שהיועץ המשפטי לממשלה נכנע ללחץ של השמאל והתקשורת להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו בכל מחיר - ולפני הבחירות".
31/01/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר העבודה, אבי גבאי, ערך מסיבת עיתונאים ולראשונה לא הכריז על עצמו כעל מי שיהיה ראש הממשלה הבא, אלא הסתפק באמירה שלפיה לאחר יום הבחירות יהיה בישראל ראש ממשלה חדש. זאת, ככל הנראה לנוכח הסקרים האחרונים המנבאים למפלגת העבודה תוצאה של 6 מנדטים בלבד בבחירות.
31/01/2019  |  איציק וולף  |   חדשות
למרות, ואולי דווקא משום הזריזות וקוצר הזמן שכפה על המפלגות להתארגן בצ׳יק צ׳אק לבחירות שהיו אמורות להתקיים בנובמבר, אבל הדרך אצה לכולם לתפוס את כס השלטון, יש לשער שהרבה טעויות תיעשינה במהלך ההליך הקצר הזה. כך העם, שמאס בשלטון הנבוב של ה"עבודה" משום שלא ניתנה בו האפשרות להקים מנהיג ראוי, העם הזה נתפס בקלות להאלהת מנהיג חדש, שללא שום אג׳נדה, ללא מסר אמיתי ומחשבה מדינית, ומוליך אותו בצהלה לבחירות הקרבות.
31/01/2019  |  עליס בליטנטל  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   בחירות 2019 (א)  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ממשל טראמפ  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משטרה במוקד  /  מי ומי  
"שס היא מקום של שוויון"  /  איציק וולף
צומצמה רשימת המועמדים ליו"ר הבית היהודי  /  איציק וולף
מגעים לבלוק טכני בימין הדתי  /  איציק וולף
יאיר לפיד לא יתכופף  /  ראובן לייב
כן, הוא קוסם  /  מנחם רהט
"ישראל לפני הכל" - סיסמה שגויה  /  עו"ד אברהם פכטר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il