|   15:07:40
דלג
  טובה ספרא  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

תחזית לחודש פברואר 2019

גנץ - בשורה או אשליה

רב אלוף בני כמה מילים על השרה איילת שקד. הכינו את עצמכם לתקופה של התכווצות כלכלית בעולם כולו. אל תאמינו למה שמספרים לכם. סבלנות וקור רוח יתבקשו בחודש הקרוב
08/02/2019  |   טובה ספרא   |   כתבות   |   תגובות
[צילום: עודד בלילטי/AP]

מופע מולד הירח שהיה לקראת חצות ב-4.2.2019 ב-15.45 מעלות דלי, ישפיע על נקודות העולם (45 מעלות). במעלת האפס גדי, נמצא קופידון, כוכב שדוחף למיזוגים, לעצב ארגון ולאיחוד על בסיס משותף. ההשפעה תהיה על מועדונים, נישואים ותאגידים, ואצלנו - ברוח התקופה - גם על מפלגות וכדומה. זה יכול להביא שיפור (בעיקר עסקי) במגוון איחודים לאורכו ולרוחבו של העולם.

כוכב ונוס עבר למזל גדי בלילה שבין 3-4.2 וישהה בו עד תחילת מרס. ונוס אוהבת הגינות, ומתאימה להסכמים ארוכי טווח. הערכים של ונוס בגדי, הם שמרניים יותר, מה שיקשה על אלה שיחפשו קיצורי דרך במגוון "דילים". סביר להניח שיתאכזבו.

ההיבטים המשלבים את הכוכבים האורניים מעידים על מעורבות עם קבוצות אקדמיה או רוחניות הנושאות מסרים של תקווה. אלה קבוצות שיכולות להיות כוחניות או כפייתיות (בהתבטאויות) בדרך שינסו לקרב אליהן, לכן כדאי להיות זהירים. המפתח יהיה לדעת מה הכוונה והמטרות שלהן מאחורי המילים ה"גדולות" ופשוט לשאול מה הכוונה - האם לחנך ולהפיץ ידע בדרך גלויה אם לאו. אם אכן ידברו בגלוי - הכוונה טובה. הבעיה שבזמנים האלה כוכב מארס במנעד מתוח לראש/זנב דרקון, והוא יקשה על עבודת צוות.

כוכב מרקורי יעבור למזל דגים ב-10.2 ויגיע לצמידות עם נפטון כבר לקראת 16.2 ובהמשך לריבוע עם יופיטר שישפיע כבר מה-18.2. זה השילוב בהא הידיעה של חדשות כזב ("פייק ניוז") הבטחות שאי-אפשר לממש, "סיפורים" שחלקם יהיו חצאי עובדות מכוונים מה שעלול לגרום למבוכה, לתחושה שהכל מעורפל, לא ברור, לא חד-משמעי. בקיצור, תשמעו "תפרשו את מה שמספרים לכם איך שאתם רוצים...". מי שיבין - מה טוב, ומי שלא - חבל. מרקורי יתחיל בנסיגה בתחילת מרס, ויחזור על עקבותיו, כך שחוסר ודאות, ימשיך ללוות את ההחלטות שלנו. לכולנו יהיה קושי לנווט בים האינפורמציה שחלקו יהיה מגדלים פורחים באוויר או שקיעה בחול טובעני. תקבלו הרבה מידע, שמועות ורכילות, זה ילווה גם בחשדנות, קונפליקטים, ובעיקר התחושה שאינכם יודעים למי להאמין, תתחזק מאוד. כל אלה נכונים במישורים אישיים ומקצועיים וכמובן, גם לכל מה שאתם קוראים בעיתונים או שומעים בכל כלי התקשורת. אל תצפו לאוביקטיביות בשום נושא! בהחלט זה "מתאים" לצערי לתקופת הבחירות אצלנו!

הקשרים שנוצרים בין ראש/זנב דרקון עם כוכב מארס, יגיעו בימים הקרובים וישפיעו במהלך פברואר. בהמשך הצמידות של פלוטו לזנב דרקון, והמנעד המתוח עם אורנוס שיגיעו לקראת סוף החודש, כל אלה עלולים להעלות שוב את רף האלימות ברחבי העולם. השאלה תהיה האם גם אנחנו ניכנס ל"עסקת החבילה", האם העימות עם הפלשתינים יהיה בלתי נמנע? אי-השקט בסוריה, בעירק ובאירן צפוי להגיע גם למצבי משבר חדשים. איך אלה ישפיעו עלינו?

לא פעם כתבתי לכם שהמתח הביטחוני ימשיך ללוות אותנו!. זכרו שלא תמיד הכל גלוי, ולא תמיד אנחנו יודעים מה קורה, אבל יש פעילות של צה"ל ואנשי המודיעין גם במישורים פחות גלויים.

מארס יגיע לצמידות עם אורנוס ב-11-14.2. שני אלה מתכוננים להכנס למזל שור (המעלה האחרונה במזל טלה חזקה מאוד) הוויכוחים יתכנו בנושאים פיננסים, נסו לעשות סדר בתחום גם במישור האישי. בהמשך יגיעו הכוכבים מרקורי ופלוטו לצד מארס עם נפטון. אלה מזהירים את כולנו מהונאות בכל המישורים וגם בנושאים כספיים. זה לא הזמן להתעסק עם גופי ממשלה, או ביורוקרטיה, בעיקר בגלל קצרים בתקשורת. הימים האלה יהיו משמעותיים בעולם בגלל אופיים הלוחמני והנפיץ של הכוכבים במזל טלה. (למדנו כבר שההשפעה יכולה להיות גם יומיים-שלושה לפני וגם אחרי).

האלימות המילולית שתלווה אותנו בשבועות הקרובים תהיה קשה. החולשה של מזל טלה, שהוא קודם מתפרץ, ואחר כך נעצר ובוחן, במקום שזה יקרה ההפך. המארס שנמצא במזל טלה, מתחזק מאוד וה"חוויות" שלנו ברצועת הזמן הנוכחית, ימשיכו להיות חוסר סבלנות לצד התבטאויות קשות ומילים חדות כתער... לכל אחד מאיתנו כדאי לזכור, מילה היוצאת מהפה, אין לה זיכוי!

נסו לזכור זאת גם על הכביש, כשאתם נוהגים. בבקשה.

אולי כדאי ללמוד שיש מרחב לכל אחד ואנחנו יכולים לחיות טוב זה עם זה אם נדע שיש נושאים שאפשר "להסכים לא להסכים" ולהשאר חברים ואוהבים.

אפשר לעקוב אחרי מה שמתרחש בוונצואלה, אי-השקט בצרפת לצד התנועות נגד המהגרים באירופה. "המלחמה הקרה" עלתה מדרגה, ובימים האחרונים גם אנחנו במדינת ישראל שומעים "איומים" מאירן, "נו, נו, נו" למה עוד אפשר "לצפות"? אפשר!

מופע הירח המלא ב-19.2 יאיר את המעלה 0.42 במזל בתולה, בריבוע לכוכב האורני אדמטוס הנמצא במעלה אפס בתאומים, והאסטרואיד יונו ב-3 מעלות תאומים. נשמע יותר על ילדים במצבים לא פשוטים, או של אלה שכוחם חלש יותר בחברה. בעולם, יונו מסמלת פליטים, נשמע שהם ננטשו (אולי על ספינות) או שבודדו אותם, או אולי עצרו אותם ליד הגבולות.

מרקורי בריקוד עם מארס ויופיטר, ב-21.2-22.2 ימים אקטיביים, התקשורת הבינאישית בתדירות גבוהה - הרבה טלפונים ותכתובות דוא"ל ומסרונים. נסיעות קצרות, יגיעו אורחים לא צפויים. נסו לשמור על חשיבה עם פרספקטיבה. אולי תמצאו דרך להתגונן מהשפעה של מילים ורעיונות המבוססים בתכל'ס על חוסר צדק והגינות. נסו להיות ממוקדים יותר כשאתם מקשיבים או בוחרים מטרה.

בתחילת חודש מרס, אורנוס במנעד לווסטה (אסטרואיד המסמל ביטחון ומעשיות העוזר לאזן את הסטטוס-קוו) יגרום למהפך בחשיבה הנורמטיבית, הפורמלית, המסורתית. אנשים יאותגרו ויתמודדו איך לקבל נורמות התנהגות "אחרות". אלה מכם האוהבים הרפתקאות ולהתנסות בחדש, יהנו מהאתגר, אבל אלה השמרניים בדרכם ירגישו אי-נוחות.

כדאי להזהר אם מנסים לעשות שינוי בתוכניות הפנסיה.

אנו עלולים לשמוע על שגיאות, טעויות ואולי פליטות פה, ייתכן שגם הציוד שנועד לאבטחה בעיקר בנמלי תעופה (ברחבי העולם) זקוק לביקורת.

מופע מולד הירח יגיע ב-6.3 במבנה עם נפטון, לצד הווסטה, כולם במזל דגים, מבנה המתדלק את האשליות, ויש כאלה שימצאו את עצמם "בורחים" אל הפנטזיות. לאלה מכם הכותבים שירים ומוזיקה, אולי זו ההזדמנות לכתוב את השיר או המוזיקה שחלמו עליהם.

האנשים האחרים, שעולמם נטוע על-פי רוב בקרקע, ימשיכו להתקדם במציאות מעורפלת שתקשה על המיקוד. אולי אם יידעו להתחבר לפנימיות שלהם, לנסות לתרגם את החלומות. אבל הנוכחות של מרקורי (עדיין במזל דגים...) לא מבטיחה שיוכלו להתגונן. רק כעבור פרק זמן (שבועות) יבינו את השגיאות, וילמדו מהן. זה יגיע כשמרקורי יעבור לטלה וייפגש עם הכירון במהלך חודש אפריל 2019.

זמני הירח הבטל:

יום שישי 8.2
: הירח בטל משעה 00:05 עד 16:33.

יום שני 11.2: הירח בטל משעה 01:49 עד 03:27.

יום רביעי 13.2: הירח בטל משעה 00:24 עד 11:31.

יום שישי 15.2: הירח בטל משעה 14:50 עד 16:02.

יום ראשון 17.2: הירח בטל משעה 16:18 עד 17:20.

יום שלישי 19.2: הירח בטל משעה 15:52 עד 16:46.

יום חמישי 21.2: הירח בטל משעה 03:44 עד 16:16.

שבת 23.2: הירח בטל משעה 17:12 עד 17:55.

יום שני 25.2: הירח בטל משעה 14:12 עד 23:19.

יום חמישי 28.2: הירח בטל משעה 08:19 עד 08:47.

שבת 2.3: הירח בטל משעה 20:49 עד 21:05.

יום שלישי 5.3: הירח בטל משעה 10:07 עד 10:10.

יום חמישי 7.3: הירח בטל משעה 21:06 עד 23:26.

כלכלה ושווקים

יהיה כדאי לשבת על קצה הכיסא כשאתם בוחנים את המסכים. ההבטחות והאופטימיות יגיעו ואחריהן ההתנפצות גם. כדאי להיות מוכנים ל-11.2-14.2 בו המפגש בין מארס ואורנוס יהיה מפגש נפיץ מאוד. זכרו שההשפעה יכולה להיות גם כמה ימים לפני.

שימו לב לשבוע שיתחיל ב-17.2 (גם כאן תיתכן השפעה יומיים-שלושה קודם לכן) שבו השילובים עם כוכב ונוס, ובכלל עד חודש מאי, התנודתיות תגרום לסחרחורת.

זכרו את הוונוס בגדי עד תחילת מרס 2019. ונוס במזל גדי מוכנה לעסקים ומעדיפה החלטות והסכמים שישרתו את המטרה לטווח הארוך. בזמנים האלה אל תחפשו "מציאות" או "הזדמנויות". שיקול דעת ופשרה יעזרו לכם להשיג את המטרה.

המפגש בין הסאטורן והפלוטו במזל גדי כבר מורגש. האתגר הכלכלי נמצא בפתח והוא יוביל למהלכים פיננסיים שישפיעו או יאיימו על המערכת הכלכלית בעולם. הדגש הוא על שנת 2020, אבל אני מעזה להציב לפניכם תמרורים כבר השנה במהלך 2019, בגלל היופיטר והנפטון הגורמים למסרים לא ברורים, לא פעם מטשטשים את המציאות, מתאים גם לבועות. לכן השילובים של כמה מהכוכבים ישפיעו בהמשך על מצב האשראי בחברות גדולות, בינלאומיות וגם המדינות עצמן עלולות להתמודד עם גרעונות. הלחצים מצד הבנקים הגדולים לייצב את המערכות לא תמיד יצליחו. צריך לזכור שאופיו של מזל גדי הוא בין השאר צמצום והתכווצות. הכוכבים שייקבצו במזל גדי במהלך 2020 (וימשיכו גם ב-2021 ו-2022) יגרמו להתכווצות הכלכלה ולהתכווצות האשראי (על הכלכלה אצלנו, אכתוב ברשימה אחרת).

הגופים הפיננסיים שלא טיפלו בעצמם ביסודיות במשבר 2008, ירגישו את המשבר החדש (2020) מיד. הפגיעות של אז עלולה לחזור עם משמעות רצינית יותר.

החודשים הקרובים במהלך 2019 יהיו גם אופטימיים. יש מדינות ועסקים שירגישו השנה, שהכלכלה פורחת בחסות כוכב יופיטר במזל קשת. מומלץ שישקיעו בהזדמנות הזו עם שיקול דעת, ומחשבה לטווח הארוך. השילוב בין השניים מביא להוצאות גבוהות יותר, לאינפלציה, לגרעונות וגם לפשיטות רגל (רק השבוע שמענו על חברת התעופה "גרמניה איירליינס"). זכרו שכוכב יופיטר מסיים את דרכו במזל קשת בתחילת דצמבר 2019 ויגיע למזל גדי!

כוכב אורנוס שמגיע למזל שור, בימים הראשונים של חודש מרס, ובדרכו - שלא תמיד צפויה - הוא יודע להפתיע. מזל שור מסמל את הבנקים (גם חקלאות ובקר). אורנוס מסמל את הטכנולוגיה החדישה, והשילוב כבר מחלחל, ואנחנו רק בראשית הדרך. יותר ויותר דלפקי שירות אנושיים נסגרים, ומפנים לקוחות למכשירי הכספומט, וליישומונים לסוגיהם. רוב הפעולות כבר מתבצעות מול מכשירים ולפנינו עוד ארוכה הדרך (אורנוס נמצא במזל כשבע שנים!). תתחילו להתרגל.

אצלנו

רב אלוף בני גנץ

אנסה לענות על השאלות שלכם, לפי הנתונים שיש (במפות הקשורות לפוליטיקה, לידיעתכם, אסטרולוג מקצועי, משתמש בכמה סוגי מפות כדי לקבל תמונה שלמה. אי-אפשר להסתפק רק בתאריך הלידה ובשעת הלידה של הפוליטיקאי).

מבנה המפה של בני גנץ מעיד על אדם שאינו יוזם, אלא שהנסיבות דוחפות אותו על-פי רוב להגיע להחלטה. או למקום הנכון בשבילו. כל הקשור ביוזמה אצלו מעורב בין הרצון לפעול ובאפאתיה - חוסר הזדהות וחוסר אכפתיות. כך שהוא פועל עם ניגודים בתוכו ולכן מעדיף שיתופי פעולה כדי להיות בטוח שהוא פועל נכון. אבל כאשר הדברים אינם מתקדמים כפי שציפה, ימצא מי אשם בכך.

ונוס-מארס במזל אריה (במפה האישית) נותנים לו את הכריזמה, אבל האכזבה היא שכוכב מארס במפה שלו "יושב" בדיוק על הירח של המדינה. ירח במפת מדינה, כזכור, מסמל את העם. המארס עלול לפגוע ברגשות האזרחים. לא ניתן להתעלם מנפטון שנמצא במנעד מתוח למארס וונוס. השילוב וונוס/מארס ונפטון (בהורוסקופ שלו) בהיבט לירח של המדינה, יודעים איך "לתת הופעה", אבל מה קורה באמת מאחורי הקלעים? ומה יהיה כשכוכב אורנוס יגיע למעלה 4 במזל שור? ברוח התקופה, ניפוץ התדמית? האם עוד אשליה תתפוגג?

בדקתי בנוסף כמה מפות משותפות (בדיקת חובה לשאלות בעולם הפוליטי). המעגלים מציגים מבנה כוכבים על הצירים 4-10, 2-8, 3-9, ובמעגלים אחרים 1-7, 2-8, 3-9. המבנה הראשון, משלב הליכה בתלם בכפוף לנורמות, אבל כזו שבה יחווה מוגבלות וירגיש שאינו מקבל את מה שמגיע לו. השילוב השני מציג דינמיקה המלווה במאבקים, אבל בלי יתרון יחסי על המתחרים מולו. המתח האישי (כמה טבעי בתקופה כזאת) המלווה את המבנים האלה נובע בעיקר מחוסר ודאות בתהליכים שיתפתחו.

הופעתו הראשונה של רב אלוף (מיל') בני גנץ בגני התערוכה ב-29.1.19 הציגה גם את הוונוס/מארס ונפטון במפה האישית שלו. היה זה הנאום שכולם ציפו לו: ומה קיבלנו? מילים שנשמעו יפה מאוד, בעזרת שמש ומרקורי במזל דלי בהרמוניה לירח בקשת, רעיונות חברתיים, שזורמים בקלות אל לב כולם. אבל על הצירים הראשיים במפה היו הכוכבים נפטון ויופיטר על ציר 7 ועל ציר 4, שילוב מבלבל! הנפטון הביא מסרים שיש בהם אידיאולוגיה, אבל רוב המסרים לא מסודרים, ולא איפשרו לשומעים להבין לאן הדברים אמורים להתפתח. היה שם הכל מכל כל. עם הנפטון, המציאות מוצגת בגדול, לטווח הארוך. אבל במציאות קשה לראות את הדברים מעבר לכאן ועכשיו. הנואם הרגיש אולי (לא יכולה להתעלם משפת הגוף שלא תמיד הייתה מסונכרנת עם המילים) שהוא בטוח בדברים שנשא וכל מה שמצפה לו זה שרק יתנו בו אמון. כוכב יופיטר על ציר 4 התאים להופעה הייצוגית. אבל יופיטר במיקום הזה במפה של הנאום, מורה על כך שגנץ אינו מתחייב למסרים שניסה להעביר, מבלבל? נכון, זהו השילוב של יופיטר ונפטון. שהשאיר את השומעים אולי באופוריה אבל גם עם סימני שאלה. הכוכבים מספרים לנו שזה היה עוד נאום שתכליתו לסגור מעגל ולהמשיך הלאה.

המפה המשלבת את הנאום (בהנחה שזו נקודת ההתחלה) עם המדינה, מציגה את הכוכבים 4-10, 2-8, 6-12. שילוב כוכבים זה מזהיר את האינדיבידואל מפני יציאה למציאות לא מוכרת. כלומר, הנואם לא הכין את עצמו לכל התפתחות עתידית אפשרית. גם כאן היופיטר ונפטון מככבים (אפשר לראות אותם בקומפוזייט) ברקע ומזכירים שיש אולי מציאות יותר בעייתית מזו שחשב עליה.

הערה חשובה: כל מה שכתבתי על גנץ המסמל גם את המפלגה "חוסן לישראל" נכון רק בתנאי שגנץ ימשיך ללכת לבד עם המותג שלו "חוסן לישראל". אם יהיו מיזוגים, כפי שמנסים להכתיב לו, חלק מהנתונים ישתנו, ויהיה עלי לבחון אותם מחדש ולהסיק את המסקנות בהלימה.

לאלה מכם שאינם קוראים את פרסומי ברשת החברתית, להלן כמה מילים שכתבתי על שרת המשפטים איילת שקד:

מבנה המפה האישית שלה (על בסיס כל הנתונים) מציג אישה שהגיעה עם תחושת שליחות חד-משמעית לתפקידה. נפטון על ציר 4-10 מלווה אותה לאורך תפקידה (מאז 2015) והאהדה אליה גבוהה!!! הכוכבים על ציר 5-11. המפה שלה עם המדינה מציגה שהבינה מהר מאוד שההתמודדות שלקחה על עצמה היא בעייתית מאוד. ומתקיימת גם הרבה "פעילות נגדה מאחורי הקלעים" אבל המחויבות שלה פנימית. כלומר, האמונה שלה במלאכה שלקחה על עצמה חזקה ולכן הצליחה (יחסית), בתפקיד שלקחה על עצמה.

חודש ינואר (2019) לא היה קל לה. לדעתי גם בגלל השינוי שנכפה עליה מצד שותפה לדרך הפוליטית. אבל היא נחושה בדרך שלה. המפה שלה עם המדינה מבטיחה לה עמדה משפיעה בעתיד (קשר קארמתי!) הכוכבים (במפת הלידה), ונוס, יופיטר והשמש שגם לא רחוקה, נמצאים על ראש הדרקון! במפת המדינה. כך שהגורל יעזור לה לקבל על עצמה, בבוא היום תפקיד משמעותי! כמובן רק אם תחליט שהיא רוצה להמשיך ולעשות למען המדינה.

האסטרולוגיה היא כמו נווטן, מציגה לכל אינדיבידואל את הדרך שכדאי לו ללכת בה. ומזהירה אותו מהמהמורות בדרך וגם מתי כדאי לקחת פסק זמן. מניסיוני בעבודה, יש כאלה שמעדיפים לוותר על מסלול מבטיח או מאתגר בחיים והתירוצים לכך רבים. לכן אני מציינת שהבחירה להתמודד עם אתגרים גדולים היא בידיה של איילת שקד (שימו לב שאני מדגישה רק את שקד, ולא את "הימין החדש"). ולמעשה הבחירה היא בידיו של כל אדם חושב.

ולחיזוק גם אצלנו במקורות כתוב בספר דברים [ל, יט]: "הַעִידֹתִי בָכֶם הַיּוֹם אֶת הַשָּׁמַיִם וְאֶת הָאָרֶץ: הַחַיִּים וְהַמָּוֶת נָתַתִּי לְפָנֶיךָ, הַבְּרָכָה וְהַקְּלָלָה; וּבָחַרְתָּ בַּחַיִּים, לְמַעַן תִּחְיֶה".

תאריך:  08/02/2019   |   עודכן:  08/02/2019
טובה ספרא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד רומן לוי, בן 37, נכנס לתחום הנדל"ני החדש, המתפתח במהירות - השכרת משרדים לא לפי מ"ר, אלא לפי עמדה, מה שנקרא "חללי עבודה". חברת ווי וורק היא ככל הנראה המובילה בארץ, בעיקר בתל אביב. לוי ושותפיו, בעלי חברת "אורבן פלייס" הפעילו עד עתה 3 מיזמים בתל אביב. בשבוע הבא יחנכו מתחם רביעי, בירושלים. יש להם 6,800 מ"ר, ומבחינתם זו רק ההתחלה. "זה לא סתם חלל עבודה, זאת תהיה קהילה" - טוען רומן לוי. בהמשך נראה על מה הוא מבסס את טיעונו.
08/02/2019  |  אלעזר לוין  |   כתבות
ריבוי המפלגות הוא הנפוץ ויש לו יתרונות לבחירות איזוריות ואישיות יש חסרונות משמעותיים הגיע הזמן לחשוב על חלופה לפריימריז האם יהיה תרגיל בעת הגשת הרשימות
08/02/2019  |  איתמר לוין  |   כתבות
ד"ר עדי שטרן, חברת סגל בכיר במחלקה לביולוגיה מולקולרית של התא וביוטכנולוגיה בפקולטה למדעי החיים באוניברסיטת תל אביב, מרצה ועומדת בראש מעבדת מחקר, נשואה לאדם איש חינוך ומורה למתמטיקה ואם לשני בנים ובת - עילי (10), עומרי (7) ומאיה כבת שנתיים. גדלה בירושלים לאב פיזיקאי ואם ציירת. שלוש שנים התגוררה המשפחה בארה"ב, במהלך תקופת הפוסט דוקטורט של אביה.
07/02/2019  |  שרון מגנזי  |   כתבות
מאיר תאומי נולד ב-1898 בשם מאיר טימן, בעיר ניקולייב שברוסיה, בנם של רוזוליה (רוזה) לבית סקולבסקי ושלמה טימן (תאומים) ממשפחת רבנים. ניקולייב הייתה עיר נמל עם מספנות דרכה שווקה חיטה לחו"ל. העיר הייתה מחולקת לשני אזורים, חקלאי ומסחרי. היהודים ישבו באזור המסחרי ורבים מהם עסקו ביצוא חיטה. אביו של מאיר תאומי, שלמה טימן היה סוחר בעל עסק סיטוני. הוא היה קונה פחם ממכרות ומשווק אותו. בבית שמרו על מנהגי המסורת. האב היה הולך לבית כנסת אך לא היה אדוק ביותר.
07/02/2019  |  אלי אלון  |   כתבות
על דפיּ התוכן המצורפים להצגה נכתב מניפסט שמתאר את הכיוון של חבורת האמנים: "חתירה לחיבור בין עולם התוכן התיאולוגי היהודי לבין עולם המֶדיום התיאטרוני. האנסמבל אשר קם בעקבות חזונו של הרב מנחם פרומן ז"ל קיבל בית בתיאטרון החאן ומלווה אמנותית על-ידי הצוות האמנותי בתיאטרון".
07/02/2019  |  הרצל חקק  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il