בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
רק טיפש ו/או תמים יאמין לטענותיו של יעקב נח ליצמן כי הוא לא ידע מיהי הגב' המואשמת בתועבות כלפי נערות רכות, וכי הוא לא ידע על פרטי המקרה ● "אגודת ישראל" וחסידות גור היו צריכות להקיא את האיש מראשות רשימתן
|
ליצמן. לגזוז את פאותיו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
|
|
|
|
|
לפני מספר שנים בלבד התארחנו בלונדון, בשולחן השבת של משפחה חרדית ידועה ומכובדת בשכונת "סטמפורד היל" החרדית והחסידית. זה היה מנהגינו דאז, בכול ליל שבת, בימים בהם התגוררנו או ביקרנו בבירת בריטניה הגדולה. באותם ימים ריחפה פרשה עכורה בשמי השכונה החרדית האחרת של לונדון - ב"גלדרס גרין". רב חסידי, שאביו היה מראשי רבני "כדתיא", ארגון הגג של היהדות החרדית בבריטניה, הואשם על-ידי עשרות נשים ונערות חרדיות בלונדון בהטרדות תועבה ופריצות. חלקן היו נשואות, אחרות היו סתם רווקות אך לא מעט מהן היו גם כאלה שהידרדרו לחיים פרוצים ושה"רב הניכבד" שכנע אותן להתמסר לו בנימוק שעדיף שהוא יעשה בהן כלבבו והן לא "תיטמאנה" לגוי! הסיפורים הללו לא היו עבורי בבחינת חידוש מיוחד משום שכבר שמעתי עליהם מזה יותר מעשור לפני ההתפרצות לתקשורת ולמשטרה האנגלית בפרשת הרב החסידי. את סיפורי העבר הללו שמעתי מפיו של אחד מאבות בתי הדין התורתיים של לונדון. עם התפרצות הפרשה החדשה הרי שמשפחת הרב החסידי עשתה כל אשר ביכולתה כדי להנמיך את האש וכדי למנוע מרבני שכונות "גלדרס גרין", "הנדון" ו"סטמפורד היל" להרחיק את הרב הסורר מלונדון ומבריטניה כאחד. חלק מהרבנים שסוככו על העבריין הזה עשו זאת, כביכול, כדי למנוע "חילול השם" בחשיפת האמת הנוראה. הם לא רצו להבין כי מריחת האמת היא חילול השם האמיתי. בין הרבנים המבולבלים הללו היה חברינו המארח מ"סטמפורד היל". במשך סעודת השבת התפתח ויכוח ביני לבינו בפרשה והוא טען כי "עדות נשים איננה תופסת הלכתית". הבטתי בשולחן השבת, על רעייתו הרבנית ועל בתו שהגיעה לפרקה וראיתי שהן ממש מרוגזות מתשובת אבי המשפחה. ללא היסוס שאלתיו האם זו הייתה גם יכולה להיות תשובתו אילו היה מדובר באשתו ובבתו? הנשים חייכו והרבנית אף פלטה באידיש "הר אוט ראכט" (בעברית:"הוא צודק")! הרב עצמו לא כעס על הערתי אלא חייך וסיכם את העניין ב"יכול להיות שאתה צודק. תפסת אותי כמו שצריך". בסיפור הזה נזכרתי שוב כשפרשת האשמתו של ליצמן, בניסיון לחפות על המטרידה התועבתית מלכה לייפער, עלה לכותרות. החסידות המוזרה בטוחני כי יעקב ליצמן ואברהם דירנפלד (עסקן בלזאי מאשדוד) לא היו יוצאים להגנתה של הסוטה מאוסטרליה אילו בנותיהם או נכדותיהם היו חלק משישים ומעלה מקורבנותיה. אבל האמת היא שליצמן, דירנפלד ועוד מיני עסקני מבושים נרתמו להגנתה של הסוטה ולאי הסגרתה לאוסטרליה לא מעט בשל "ייחוסה" של המתעללת השפלה לצמרת אדמו"רות אחת החסידויות של "אגודת ישראל" (ועוד ערב הבחירות לפרלמנט הישראלי...), חסידות חשובה מהעבר הרחוק אבל עם פרשיות שפלות ומוזרות בעשורים האחרונים כמו סחר בסמים, הטרדות תועבה במוסדות החינוך שלה, פריצות באירופה ועוד מיני איסורי דאורייתא. מר ליצמן היה צריך להתפטר מראשות "אגודת ישראל" ומרשימת הבחירות של מפלגתו, וחסידי גור היו צריכים לבעוט אותו החוצה. רק טיפש ו/או נאיבי יכול היה להאמין לשקריו של ליצמן שהוא לא ידע במי מדובר ומה היו מעלליה. והרי כדי להגיע לפגישה עימו היה צריך לפרט ולחשוף את כל האינפורמציה כדי שליצמן יקבל מישהו לפגישה או בכלל יעזור לו. אבל במפלגה הצפון קוריאנית - ששמה "אגודת ישראל", הרי שכול האפשרויות אפשריות כשצמרת העסקנים חוטאת ומחטיאה את הרבים. מצוקתן של עשרות הנערות שעונו ונפגעו, ואשר היהדות בקרבן עורערה עקב כך, איננה נלקחת בחשבון אצל עסקנים חסרי לב כליצמן, דירנפלד ועוד מיני מינים של טמאים. אינני חפץ לאחל לליצמן ושכמותו שיתנסו בתוך משפחתם בניסיונות דומים כי בני משפחתם אינם אשמים אבל כדי למנוע את חילול השם העתידי בהתנהגותם של ליצמן ודירנפלד הייתי מציע לשניים ולדומיהם לגזוז את פאותיהם, לגלח את זקנם ולהסיר את הכיפה מראשם.
|
תאריך:
|
20/02/2019
|
|
|
עודכן:
|
20/02/2019
|
|
אליהו קאופמן
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
אלברט שבות
|
20/02/19 13:00
|
|
|
|
אליהו קאופמן
|
20/02/19 15:42
|
|
|
|
אלברט שבות
|
20/02/19 18:05
|
|
|
|
אליהו קאופמן
|
20/02/19 22:42
|
|
|
|
אלברט שבות
|
22/02/19 01:07
|
|
|
|
אליהו קאופמן
|
22/02/19 14:09
|
|
2
|
|
מוישעל'ה של הפריץ
|
21/02/19 14:20
|
|
חוקרים מציינים כי אחד המאפיינים של דור ה-Y הוא שהם מחליפים עבודות כמו גרביים.
|
|
|
דב, אבי המנוח, נולד בעיירה קרילוֹב ברוסיה הצארית. אחרי מלחמת העולם הראשונה, כשאבי היה בן אחת-עשרה, הייתה קרילוב בפולין העצמאית. משם עלה אבי ארצה, עם פנחס, אחיו, ועם בנימין, בן-דודו, בסוף שנות העשרים. למזלנו, לא עברו את השואה בפולין, או ברוסיה. כחמש שנים אחרי מלחמת העולם השנייה היה בטוח אבי, ששלושתם הנם השרידים היחידים ממשפחתו הענפה; ולאבי היו בפרוץ המלחמה אמא אלמנה, אחים והרבה דודים ודודות. בתחילת שנות החמישים התברר לו, לשמחתו, ששרידי משפחתו - בני-דודיו, שלא היגרו לאמריקה, עלו ארצה. אף אחד מחמשת אחיו לא נותר בחיים.
|
|
|
מדי פעם, כאשר איש תקשורת כותב או משדר דברים שאינם ראויים, קמים שוטים אחדים וזועקים שאסור לפגוע בחופש הביטוי שלו, ובמיוחד הם מוחים על שפיטוריו או הענשתו באופן אחר פוגעים בחופש העיתונות, גם כאשר דבריו מרגיזים מאוד את העורכים של אותו כלי תקשורת ואת קהל הקוראים או המאזינים שלו.
|
|
|
במידה ונאמץ את הסלוגן "לא רוצים לשלוט על עם אחר" (יענו פלשתינים) צריך להחזיר את יהודה ושומרון, להותיר במקרה הטוב את גושי התיישבות (3% מהשטח) בשליטתנו ולהשאר עם פיסת אדמה ובה 70% יהודים ו-30% מ"העם האחר" האם העם האחר יוותר על "זכויותיו הטבעיות"? התשובה באוסלו ובעזה
|
|
|
בו בזמן שהתקשורת עוסקת כל כך הרבה בצורך לעזור לילדים האוטיסטים, בו בזמן שהאמת המרה מתגלה, שיש לנו אחוזים לא מעטים של אוטיסטים בקרב האוכלוסייה, שלא ידענו עליהם כלל, המוסדות האחראים, כולל הפסיכולוגיים והרפואיים, מקדישים משאבים מעטים מאוד לטיפול בבעיה. לא מתייחסים לנושא, כמעט בכלל, כבעיה רפואית, אלא כבעיה חברתית.
|
|
|
|