|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
ניצן. עוד 28 פרקליטים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90] נתניהו. מגלם את הקורבן [צילום: מאיר וקנין, פלאש 90] בן-ארי. מקצוענית וישרה כסרגל [צילום: יוסי זמיר]

עברנו לשלב תיאוריות הקונספירציה ההזויות

הימין בפרנויה בתיקי נתניהו

הטענות לפיהן כתב החשדות נגד נתניהו הוא תוצאה של מזימה פוליטית או אישית, מתנפצות אל מול העובדות שימו לב שנתניהו לא מכחיש את העובדות הנטענות נגדו, אלא טוען שהן לא מהוות עבירות - אך אינו נותן שום הסבר ממשי ומגובה למי שחושב שפרקליטת מיסוי וכלכלה פעלה במטרה להתמנות לפרקליטת המדינה - יש לנו גילוי המוכיח את ההפך
10/03/2019  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   פרשות נתניהו   |   תגובות

למי שעוד לא הבין ממאות הפעמים שכתבתי זאת: אני איש ימין. ככזה, אני רוצה שבנימין נתניהו יהיה ראש הממשלה. אני חושב שאיילת שקד הייתה שרת משפטים מעולה ומקווה שתמשיך באותו משרד (למרות שאני כועס על הפרישה שלה ושל נפתלי בנט מהבית היהודי). ואני גם יודע, והוכחתי זאת, ששי ניצן הוא שקרן חסר מעצורים.

אין זה אומר, שעלי לחשוב שנתניהו הוא אדם זך וישר. אין זה אומר, שאני מקבל את תיאוריות הרדיפה הבאות מבית מדרשו של הימין. ובוודאי שאין זה אומר, שצריך להתעלם מן העובדות המפריכות את טענות הרדיפה, טענות הולכות ומתגברות מאז פרסום כתב החשדות נגד נתניהו. אז הנה כמה עובדות מרכזיות; ולא שנדמה לי שזה ישכנע מישהו מחסידיו (השוטים?) של נתניהו, אבל האמת חייבת להיאמר.
החלטת היועץ המשפטי לממשלה בתיקי החקירה בהם נחקר כחשוד ראש הממשלה בנימין נתניהו / הודעה
החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה בתיקי 1000, 2000 ו-4000 בהם מעורב בנימין נתניהו
כתב חשדות ביחס למר בנימין נתניהו / כתב חשדות
כתב החשדות נגד בנימין נתניהו בפרשות המתנות, מוזס ובזק
תמצית כתבי החשדות נגד בנימין נתניהו / נספח
תמצית כתבי החשדות נגד כל המעורבים בפרשות 1000, 2000 ו-4000

קורבן? מגוחך

בנימין נתניהו הוא ראש הממשלה מזה עשר שנים. זה אומר, שבמשך עשר שנים רצופות הוא האדם החזק ביותר בישראל. לא מדובר במנהיג שולי של מפלגה קטנה. לבוא ולהציג אותו כקורבן - זה פשוט מגוחך.

לא חסר אונים

רוב התקשורת לא אוהבת את נתניהו, בלשון המעטה. אבל יש לו עיתון בית שהפך לנפוץ ביותר בישראל; יש לו נוכחות משמעותית ברשתות החברתיות; יש לו מיקרופונים פתוחים ומצלמות זמינות ללא הרף; ולמרות התקשורת העוינת - הוא נבחר שוב ושוב. הוא לא כזה חלש וחסר אונים בזירה התקשורתית.

הוויכוח - על ההיקף

נתניהו אינו מכחיש שקיבל מתנות יקרות ערך מחבריו. הוויכוח הוא על ההיקף. הוא גם אינו מכחיש שלא דיווח עליהן כנדרש בחוק המתנות. הוויכוח הוא על מהות העבירה שביצע נתניהו. ולמה לכל הרוחות ראש הממשלה בכלל מקבל מתנות מנקרות עיניים בדמות קופסאות סיגרים וארגזי שמפניה? אם הזוג נתניהו כל כך רוצה את מנעמי החיים הללו, אך לא יכול להרשות לעצמו אותם - שיבחר: או לוותר עליהם ולהישאר בשירות הציבורי, או ללכת לשוק הפרטי וליהנות מכל אשר יחפוץ ליבו.

למה לא דיווחת?

נתניהו אינו מכחיש את שיחותיו עם נוני מוזס, אך טוען שהוא היה הצד הנסחט בהן. אבל הוא אינו מסביר מדוע לא דיווח לאיש כאשר הוצע לו שוחד, ומדוע המשיך לקיים את השיחות החשאיות הללו שלא תועדו בכל צורה שהיא. ויש לזכור, כי מדובר בכ-15 שיחות לאורך מספר שנים, ולא בשתיים בלבד שאותן הקליט נתניהו.

לא "שתיים וחצי"

תיק 4000 התחיל בכלל מחקירה של רשות ניירות ערך נגד בזק. נתניהו לא היה היעד שלה. החקירה התגלגלה משם. הניסיון של נתניהו לגמד את קשריו עם וואלה - "שתיים וחצי ידיעות חיוביות" - התנפץ אל מול הראיות. ולא פחות חשוב: על-פי כתב החשדות, חלק ניכר מלחציו נועדו להקטין ואף להעלים ידיעות שליליות - ואת זה הרבה יותר קשה לאתר בדיעבד, כאשר מנסים תומכיו להראות שאתר וואלה היה ונותר עוין כלפיו. כתב החשדות מראה, כי יש ראיות חפציות להוכחת הקשר הפסול ואף הפלילי: מסרונים מפורשים ביותר שכתב אלוביץ לאנשיו.

בניגוד לדרג המקצועי

הטענה המרכזית של נתניהו בתיק 4000 היא: פעלתי בעצת הדרג המקצועי, דפקתי את בזק, תראו כיצד היא התדרדרה. כתב החשדות מעלה, כי נתניהו פעל נגד הדרג המקצועי, כאשר הסכים לאשר את מיזוג yes-בזק בלא להתנות אותו בהסכמת בזק לרפורמה בשוק הסיטונאי (שימוש בתשתיות שלה בידי מתחרותיה). סביר להניח שיש מסמכים המלמדים על כך. וזה שאלוביץ איבד את בזק - לא מוכיח שנתניהו אשם בכך.

זה כן שוחד

טענה נוספת היא: סיקור חיובי אינו שוחד. אבל זה פשוט לא נכון מבחינה משפטית. החוק מגדיר שוחד ככל טובת הנאה הניתנת לאיש ציבור תמורת פעולה הקשורה בתפקידו. יש מי שרוצה כסף, יש מי שרוצה דירה ויש מי שרוצה סיקור חיובי. מה שמבדיל בין יחסים סבירים של שלטון-עיתון לבין יחסי שוחד, הוא גם ההיקף, גם הצד היוזם וגם התמורה. על-פי כתב החשדות, בכל אלו - יחסי נתניהו-אלוביץ היו הרבה-הרבה מעבר למה שניתן לתאר כיחסים סבירים.

כמה שזה מופרך

טענת פרנויה חדשה מבית מדרשו של הימין היא, שהתיקים נגד נתניהו בכלל נועדו למנוע את חזרתה של שקד למשרד המשפטים, וזאת בשליחותו של ניצן (ששקד אינה מוכנה אפילו לחשוב על מינויו לבית המשפט העליון) וכדי לבלום את הרפורמה שהיא חוללה בבית המשפט העליון.

התיאור הקונספירטיבי הזה מחייב שיהיו עשרות רבות של קציני משטרה ואנשי פרקליטות, שכולם ישתפו פעולה עם התוכנית העבריינית הזאת, שלא יהיה שם אפילו אחד שיקום ויצעק "מה אתם עושים", שלא יהיה אפילו בדל פקפוק שאיכשהו ייצא החוצה, שלא יהיה אפילו אחד שיחשוב שנתניהו חף מכל חטא. 28 פרקליטים, מלבד ניצן, השתתפו בדיונים אצל אביחי מנדלבליט. איש מהם - שוב: איש מהם - לא חשב שצריך לסגור את כל התיקים נגד נתניהו, ובוודאי שלא את תיק 4000 שהוא החשוב והחמור שבהם. חילוקי הדעות היו בשאלה באלו עבירות להאשים אותו.

לפי התיאוריה הזאת, רוח המפקד ואולי שאפנות אישית ואולי חתרנות נגד הדרג הפוליטי ואולי עבריינות דבקו בין היתר בכל אלו: מפקד היחידה הארצית לחקירות הונאה, שני מפקדים של אגף החקירות והמודיעין, מפכ"ל המשטרה, המשנה לפרקליט המדינה (פלילים), המשנה לפרקליט המדינה (עניינים מיוחדים), פרקליט מחוז חיפה (פלילי), פרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), סגן פרקליטת מיסוי וכלכלה, מנהלת מחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה, מנהל המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, סגנית מנהל המחלקה הפלילית, המשנה ליועץ המשפטי (פלילים), המשנה ליועץ המשפטי (תפקידים מיוחדים). תבינו לבד כמה שזה מופרך.

משהו שלא ידעתם

אני מכיר אישית את פרקליטת מיסוי וכלכלה, ליאת בן-ארי שווקי, ואת סגנה, יוני תדמור. הם אלו שהובילו את תיק הולילנד ושלחו לכלא את אהוד אולמרט. אין לי מושג מה הדעות הפוליטיות שלהם. אני כן יודע, שמדובר באנשי מקצוע מעולים, ישרים כסרגל. אני לא מעלה על דעתי שהם הטו את שיקול דעתם המקצועי בשל שיקולים זרים.

יש הטוענים, כי בן-ארי יישרה קו עם הממונים עליה מתוך תקווה להחליף את ניצן בסוף השנה. אז הנה עובדה שלא התפרסמה עד כה. מאחר שניצן מסיים את כהונתו בסמוך למועד המקורי של הבחירות לכנסת ה-21, שקד התכוונה להתחיל בהליך מינוי מחליפו חצי שנה קודם לכן, כדי שהיא תהיה זו שתמנה את פרקליט המדינה הבא. נכון שמדובר בהליך של ועדת איתור, אבל שקד יכלה למשל להורות לוועדה להגיש לה שלושה שמות ולקבוע שתהיה לפחות מועמדת אישה אחת. כלומר: שקד יכלה לקדם את המינוי של בן-ארי (שמבחינה אוביקטיבית היא המתאימה ביותר לתפקיד).

בן-ארי מלווה את התיקים מאז אפריל 2017. את חוות דעתה היא הכינה בחודשים האחרונים של 2018, לפני הקדמת הבחירות. בן-ארי סברה שיש להעמיד לדין את נתניהו בכל שלושת התיקים על עבירות שוחד. אם קידומה האישי היה עומד בראש מעייניה, היה מצופה שהיא תנקוט בקו רך יותר, כדי לרצות את שרת המשפטים ואולי גם את ראש הממשלה לקראת בחירת פרקליט המדינה הבא. מהבחינה הזאת, בן-ארי פעלה בניגוד לאינטרס האישי שלה. בשל תפקידה המאוד-מרכזי של בן-ארי בפרשות נתניהו, די בכך כדי לשמוט את הקרקע מתחת לכל תיאוריית הרדיפה.

המציאו יועץ משפטי

הפרנויה של הימין כה גדולה, עד שיש בו מי שמביא "הוכחות" לכך שתיקי נתניהו נתפרו כדי להיפטר משקד: הרי הפרקליטות כבר תפרה תיקים לכל מי שניסה או עלול היה לנסות לשנות את המערכת - יעקב נאמן, אביגדור קהלני, רפאל איתן, חיים רמון; וכאשר לא הצליחו לתפור תיק במישרין, עשו זאת לראשי הממשלה של אותם שרי משפטים - אהוד אולמרט (בגלל דניאל פרידמן) ונתניהו (בגלל שקד).

נניח בצד את העובדה שתיק נאמן לא נתפר, ושלאחר מכן הוא שוב היה שר המשפטים. נניח בצד את העובדה שרמון ואולמרט הורשעו (טוב, הרי מבחינת הימין המופרע זה לא מלמד דבר, אלא רק מוכיח שגם בתי המשפט הם חלק מהקנוניה). אם לשיטת חובבי הקונספירציות הללו המערכת כבר תפרה תיקים לשרי משפטים, מדוע היא לא עשתה זאת גם לפרידמן ושקד? מדוע ללכת במסלול כזה עקיף ומסובך של תפירת תיק לראש הממשלה? אבל אל תצפו לתשובות הגיוניות ממי שחשיבתו מופרעת.

כתימוכין לתיאוריית הקונספירציה שלו, מוכן הימין אפילו לאמץ לחיקו את אהוד אולמרט, שבכל יום אחר הוא מוקצה מחמת מיאוס. ב-200 עמודי השקרים שבספרו טוען אולמרט שהוא הורשע על לא עוול בכפו, והימין הפרנואידי מוכן להאמין לו. הבעיה היא, שאולמרט מייחס את "הפללתו" למו"מ המדיני שניהל - מו"מ שכמובן עמד בניגוד מוחלט לעמדות הימין. אפילו אולמרט לא טוען שהמטרה הייתה להיפטר מפרידמן. במילים אחרות: הימין נותן לאולמרט טענת הגנה מופרעת שאפילו הוא לא העלה.

ועוד הערה קטנה: הפרנויה כה גדולה, עד שראיתי שיש אפילו מי שממציא אדם שלא היה ולא נברא כחלק ממנה. לפי אחד מדוברי הקונספירציות, היועץ המשפטי שתפר את התיק לרפול היה יאיר קליין. מעולם לא היה יועץ משפטי ששמו הפרטי היה יאיר, מעולם לא היה יועץ משפטי ששם משפחתו קליין. תראו עד לאן הטירוף מגיע.

לא אכיפה בררנית

טענה נוספת של מצדדי נתניהו היא אכיפה בררנית: חברי כנסת שקיבלו תקשורת אוהדת מידיעות אחרונות תמורת תמיכתם בחוק ישראל היום אינם נותנים את הדין; אהוד אולמרט לא הועמד לדין על מתנות שקיבל הוא מחבריו. אלא שטענת אכיפה בררנית אומרת בעצם: עשיתי את מה שמיוחס לי, אבל אין זה הוגן שמעמידים לדין רק אותי. לכן, עצם העלאתה היא סוג של הודאה (ציבורית, לא משפטית).

חוץ מזה, אכיפה בררנית היא בין שווים ולא בין שונים. יש הבדל עצום בין חבר כנסת מן השורה שמקבל כמה כותרות מלטפות, לבין ראש ממשלה שמתערב בצורה אובססיבית ומתמשכת בתכניו של אתר חדשות. ולמדינה מותר לומר: מה שהסכמנו להחליק לפני עשור, איננו מה שאנחנו מסכימים להחליק כיום; השחיתות גואה וצריך להילחם גם בארגזי שמפניה ולא רק במעטפות כסף, גם אם בעבר ויתרנו לראש ממשלה שקיבל עטי יוקרה.

לא נותנים הסבר

התגובה של נתניהו ותומכיו לכתב החשדות מזכירה לי את זו של הרפובליקנים בקונגרס לעדותו של מייקל כהן נגד דונלד טראמפ: מדובר בשקרן. הם לא שאלו אף שאלה אחת לעניין, כזו שתוכל לקעקע את דבריו של כהן - למרות שהיו לא מעט שאלות כאלו. גם נתניהו ולהקת המעודדות שלו רק מדברים על רדיפה ואפליה והטיה - ולא נותנים שמץ הסבר ענייני לטענות נגדו. מי שיש לו הסברים משכנעים, מספק אותם. מי שטוען שרודפים אותו, מוכיח זאת.

תוכיח לנו

אולי נתניהו שומר את הכל לשימוע, אבל משהו הוא יכול לתת כבר עכשיו - במיוחד אם לשיטתו הכל מיועד להטות את תוצאות הבחירות. אם נתניהו באמת מאמין שמנדלבליט וניצן ובן-ארי פועלים ממניעים פוליטיים ושהם עלולים להצליח - חובתו לדמוקרטיה הישראלית הוא להוכיח זאת כעת, גם במחיר אישי מסוים. נכון לעכשיו, הוא נמנע מלעשות זאת ומעדיף לגלם את הקורבן. אותי זה לא משכנע.

תאריך:  10/03/2019   |   עודכן:  10/03/2019
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הימין בפרנויה בתיקי נתניהו
תגובות  [ 38 ] מוצגות   [ 38 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בני בני
10/03/19 08:15
 
ברור
10/03/19 17:19
 
אל: ברור
11/03/19 07:30
2
רון5
10/03/19 08:16
3
ש. שאול
10/03/19 08:56
4
אתה מביך ואומלל
10/03/19 09:07
5
עודד123
10/03/19 09:10
6
ארבייטמן
10/03/19 09:15
 
שלמה המגיב
10/03/19 15:41
7
יאיר ל
10/03/19 09:25
8
מגיב ותיק
10/03/19 09:45
9
שלהבת
10/03/19 09:46
10
סיירוס
10/03/19 09:58
 
נטע אורי
10/03/19 12:31
11
משה ג.
10/03/19 10:34
12
דב אנשלוביץ
10/03/19 10:45
 
ש. שאול
10/03/19 17:25
 
דב אנשלוביץ
10/03/19 21:55
 
ש. שאול
11/03/19 06:34
 
דב אנשלוביץ
11/03/19 07:37
 
ש. שאול
11/03/19 09:29
 
דב אנשלוביץ
12/03/19 06:51
 
דב אנשלוביץ
12/03/19 20:07
13
יעקב יעקב
10/03/19 12:12
14
עובדה נכונה
10/03/19 12:45
15
עו"ד פכטר אברהם
10/03/19 13:15
 
אלטע קאקער
10/03/19 20:06
16
ה.א
10/03/19 14:32
17
Avi Weiss
10/03/19 22:37
 
א.ל. רמת-גן
11/03/19 00:06
18
משה מיכאל
11/03/19 00:03
19
ישראל בר-ניר
11/03/19 03:14
20
פתי מאמין
11/03/19 06:00
 
ירדנה
11/03/19 10:23
21
דורון.צ
11/03/19 09:42
22
דורון.צ
11/03/19 09:49
23
עוד סתם אזרח
11/03/19 11:05
24
קותי
11/03/19 13:48
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשות נתניהו
איך ביבי לא השכיל להבחין באזיקים המנצנצים התלויים מאחור על חגורתו של כל פרקליט מדינה?
09/03/2019  |  עו"ד יוסי דר  |   יומני בלוגרים
דומה שרק כסיל גמור עוד מאמין שד"ר אביחי מנדלבליט פועל בניקיון כפיים. ולא היה צריך לחזור ל"פרשת הרפז" שעלתה לכותרות השבוע מחדש בעקבות חשיפת עדויותיו במשטרה של גבי אשכנזי, מי שהתגלה מתוך קריאה בעדויות אלה, בלשון המעטה, כאישיות עם מרכיבים מאוד אפלים, כדי להיזכר בהתנהגותו של מי שהיה באותה העת הפרקליט הצבאי הראשי.
08/03/2019  |  ד"ר חיים משגב  |   מאמרים
לפני כ-22 שנה נבחר בנימין נתניהו לראשות הממשלה. למען ההגינות אפתח בעובדה כי סייעתי לו בבחירה זו כמתאם פעולות מטה הבחירות בליכוד. מאז ניסו נציגים בתקשורת וגורמי השפעה רבים, שלא באו ממחנהו ולא הסכימו עם עמדותיו, לתקוף אותו ואת חברי מפלגתו ללא הפסקה דרך רכילויות, תחקירים והכפשות. לצערי יש אצלנו רבים המאמינים שאם אי-אפשר להפיל אדם מוכשר כמוהו בקלפי הבחירות מספר פעמים, אז אפשר לפעול להפילו בהכפשות אלו. במבט לאחור עם כל הביקורת, ומול האפשרויות האחרות, ניתן לומר שהוא ראש הממשלה הטוב ביותר שניתן היה להשיג במערכת הפוליטית שלנו ואחר הטובים אי-פעם! למרות התרחשויות הימים האחרונים שפגעו מעט באהדה אליו, ובליווי חששות לא קלים מפגיעה בהליך הבחירות וברצון הציבור, נראה שרוב המצביעים יבחרו בו שוב לאחר שישקלו את כל ההיבטים מתוך פרספקטיבה רחבה יותר.
07/03/2019  |  ד"ר איתן לסרי  |   מאמרים
בערוץ 12 שודרה (יום ג', 5.3.19) כתבה מזעזעת על מעריצי בנימין נתניהו, ששום חשד כה כבד לשוחד ולמרמה ולהפרת אמונים אינו מחדיר לליבם אפילו תחילתו של ספק לגבי התאמתו ולגבי רמתו המוסרית של המנהיג.
06/03/2019  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
אין ספק שעיתונות טובה או רעה יכולה ליצור הנאה משמעותית לגורם הנסקר. לדוגמה, העיתונות (הרעה) שקיבל בנימין נתניהו מאז פרסם היועץ המשפטי את החלטתו, יצרה הנאה משמעותית למפלגתו של גנץ ולמפלגות הניצבות ימינה מהלכוד. הסקרים מורים על עלייה במספר המנדטים שלהן, מה שמיטיב עמן גם פוליטית וגם כספית (ובמיליונים, מימון בחירות).
05/03/2019  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il