|
הקופה המהירה באמת מהירה? [צילום אילוסטרציה: סופי גורדון/פלאש90]
|
|
|
|
|
בכל מרכול אשר "מכבד את עצמו" קיימת קופה מהירה, שנועדה לתת שירות ללקוחות עם מספר פריטים קטן, בדרך-כלל עד 10 פריטים. קופה אשר עצם נוכחותה, יוצרת למעשה שתי בעיות, הראשונה היא יצירת ציפייה למעבר מהיר (דבר שלא תמיד קורה) והשנייה נוגעת לסוג התגמול אותו הרשת מעניקה ללקוחות שקונים מעט ומנגד סוג השירות הניתן ללקוחות הכבדים.
האם גם לכם קורה לעמוד בקופה זו זמן ממושך ובעיקר להתעצבן? זה קורה לא פעם והכל משום שרמת הציפייה שלנו שכאן הכל ילך מהר ולא יתעכב - ותמיד עומד דווקא לפנינו לקוח מתחכם ו/או קופאית שלא מקפידה על 10 מוצרים שונים, או בכמות של חמש יחידות מכל אחד - כלומר עם 50 פריטים, דבר שמסרבל ומעכב את התור והכל בגלל אי-הקפדה שסך-הכל הפריטים לא יעלה על 10 ולא מקסימום 10 מק"ט שונים!
נכון היה לא לקרוא לקופה הזו - קופה מהירה (שהרי זה יוצר ציפייה שלא מתממשת) - אלא אולי קופה עד 5/10 מוצרים. מנגד עולה השאלה לגבי סוג ואיכות השירות בקופה, ללקוחות הגדולים, אלה הממלאים את העגלה ואת חשבון הרווח של הרשת.
לקוח גדול, נגיד לקוח הקונה מעל 500 שקלים בקנייה ו/או מעל 50 פריטים, האם לא יהיה נכון לתת לו שירות משופר? האם לא כדאי לרשת לתת לאותו לקוח, סוג של טיפול מועדף - VIP? (מדוע חברות התעופה מבדילות בין סוגי הנוסעים ונותנות להם יחס שונה? מדוע שם זה ברור לנו ובסופר לא?)
האם זו תהיה טעות לתת ללקוח הכבד שירות אחר? כמו שקיות לאריזה ללא תשלום ו/או אורזן צמוד ו/או אולי שי קטן ומתוק על כל קניה? וכמובן כל האופציות המוזכרות!
טוב תעשה הרשת אם תעמיד בראש ובראשונה מסלול ללקוחות גדולים ואם היא מוצאת לנכון, אזי גם להעמיד קו מהיר, אבל בשום פנים ואופן לא "קו מהיר" בלבד. נראה שנושא הקופה המהירה הוא סוג של הרגל שאיש לא בחן אותו לעומק ונראה שהוא הרגל מיותר, לא נכון שיווקית וגם מעצבן.