ועדת הבוחנים של
משרד התחבורה צפויה להתכנס (יום ב', 14.4.19) להמליץ על אורי אפלבאום, העוזר של מנכ"ל משרד התחבורה
קרן טרנר אייל, לתפקיד בכיר במשרד במה שלטענת עובדים במשרד התחבורה נחזה להיות מכרז תפור.
מדובר במנהל אגף בכיר (פרויקטים) ברשת הארצית לתחבורה ציבורית, תפקיד חדש במשרד שנראה כי נתפר למידותיו של אפלבאום. האגף אמור לחלוש על תחומים שכבר היום מטופלים על-ידי מנהל אגף רישוי ותכנון ומנהל אגף תשתיות תחבורתיות וישום גבי נבון. נושאים אלה נוגעים לתחום החדשנות במשרד. תפקידו החדש של מנהל אגף בכיר (פרויקטים) מתמצה בעבודה מול חברות ויא (Via) ואובר (Uber), ולכן לתפקיד זה די בעובד רגיל של הרשות לתחבורה ציבורית, ולא במנהל אגף בכיר.
התפקיד המוגדר כמנהל אגף בכיר טומן בחובו דרגות שכר גבוהות והטבות למי שיזכה בו, כגון 25 אלף שקל משכורת פלוס קרן השתלמות פלוס רכב, בדומה לסמנכ"ל. אולם התפקיד החדש למעשה כמעט חסר תוכן, ולכן הגדרות התפקיד נמוכות ואינן כוללות דרישות בסיסיות כגון ניהול עבדים וכדומה.
עובדים במשרד התחבורה, ששמם שמור במערכת, ביקשו להגיש מועמדות לתפקיד, ונרמז להם כי לא יעשו זאת מאחר שיש כבר זוכה מיועד בתפקיד.
עו"ד אורי אפלבאום המיועד לתפקיד הגיע למשרד התחבורה מאגף הממונה על השכר במשרד האוצר, המקום ממנו הגיעה גם המנכ"ל טרנר-אייל. אין לו רקע בתחבורה ציבורית או בטכנולוגיה. בעברו שימש כראש המטה המנכ"ל, ופעל בעיקר בנושאי תעופה וים וכמעט שלא עסק בתחבורה ציבורית; וכאמור, אין לו ניסיון ניהולי ומקצועי. הוא נחשב כמשרת אמון, ובעלי משרות שכאלה אינם מקבלים לרוב מינויים במשרד בו הם מכהנים, והם זקוקים לתקופת צינון. אולם מינויו המסתמן ללא תקופת צינון מתאפשר לנוכח היותו קודם במשרד האוצר. עם זאת, במינוי שכזה תוך העדפתו על ותיקים ממנו במשרד בשנים רבות תוך התעלמות מחוסר נסיונו בתחבורה הציבורית יש טעם לפגם.
קרן טרנר-אייל צפויה לעזוב בקרוב את תפקידה עם מינויו של שר תחבורה חדש לתפקיד. שר התחבורה ישראל כ"ץ לא איפשר לה להיות מנהלת
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית. השארת גורם בכיר במשרד התחבורה מהמקורבים אליה עשויה לסייע לה בתפקידיה העתידיים. התכנסות ועדת הבוחנים מיד אחרי הבחירות לכנסת בתפר שבין השרים בטרם כוננה בישראל ממשלה חדשה עלול להצביע על ניסיון למחטף, וראוי כי שומרי הסף לא יאפשרו זאת.
ממשרד התחבורה נמסר: "הניסיון הניהולי במשרד התחבורה מוכיח כי מיזמים המקבלים מיקוד ניהולי, אכן מתקדמים טוב יותר. תשומת לב ניהולית בכירה עתידה לקדם מיזמים חשובים ומורכבים, לטובת שיפור השירות בתחבורה הציבורית, בין היתר באמצעות הטמעת חלופות לכרטוס החכם באמצעות הרשאה לחשבון מרחוק, קידום תחבורה חכמה ויישומונים בשירות התחבורה הציבורית, ושיפור הקישוריות של התחבורה הציבורית עם אמצעי תחבורה משלימים (mobility as a service)".