|   15:07:40
  רפי לאופרט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

מיצוי הניצחון בבחירות

ניצחון הליכוד והימין בבחירות אלה חייב לעמוד בסימן "עם הפנים - פנימה". הקדנציה הקרובה חייבת לעמוד בסימן "חריש עמוק" במערכות הפנים ובהעמדת איכות השירות לאזרחים בראש סולם העדיפויות של השירות הציבורי
17/04/2019  |   רפי לאופרט   |   מאמרים   |   תגובות
נתניהו בחגיגות הניצחון [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

הבחירות האחרונות (2019) עמדו בסימן ניסיון חוגי שמאל ומרכז, בסיוע גורמים חיצוניים, בכללם יהודים, להדיח את ראש הממשלה הנבחר של ישראל מכהונתו. ניסיונות אלה התחילו כשנה אחר ניצחון הליכוד והימין בבחירות 2015, גברו בשנתיים האחרונות והגיעו לשיאם עם פרסום חוו"ד היועץ המשפטי בתיקי 1000, 2000, ו-4000. לאחר התפטרות ליברמן. ההתפטרות הביאה להקדמת הבחירות מנובמבר 2019 לאפריל והמאבק הואץ והחריף. ההקדמה הפכה את הבחירות להצבעת אמון של העם בראש הממשלה ובד בבד למשאל-עם בין הדרך הלאומית ליברלית של גוש הימין, לדרכם הקוסמופוליטית פוסט-מודרנית של השמאל ושותפיו מתנגדי נתניהו.

הבחירות הסתיימו בתוצאה חד-משמעית, אולם דבריהם של ראשי מפלגת "כחול לבן" מיד לאחר פרסום התוצאות, מצביעים על נטייה דומה לזו של המפלגה הדמוקרטית בארה"ב בבחירות לנשיאות 2016 - התכחשות להכרעת העם וניסיון לעצב מציאות ישראלית הנוגדת הכרעה זו באמצעות "מרור חייהם בכנסת של ראש הממשלה וגוש הימין". אסור להתיר להם לעשות זאת. בבחירות אלה לא רק שראש הממשלה הוכיח שהוא נהנה מתמיכה ציבורית רחבה, אלא אף חיזק את התמיכה הנומינלית בו ב-20% !! (36 מנדטים במקום 30 בכנסת היוצאת).

לאור הכרעת הציבור והכרזת רה"מ על כוונתו להקים ממשלת-ימין בשיתוף כל מי שיהיה מוכן להצטרף לעשייה ולתרום לה תרומה חיובית, אני משתייך לאלה שסבורים שיש להניח לראש הממשלה לכהן קדנציה שלימה ולבצע את מדיניות הממשלה. יש לקיים את השימוע המתוכנן במועד שיוסכם עליו בין פרקליטי רה"מ ליועץ המשפטי לממשלה, ובמידה ויוגשו כתבי אישום לדחות את ההעמדה לדין לסיום הקדנציה.

תקופת כהונת הכנסת החדשה תהיה הרת מעשים, החלטות ותהפוכות בנושאי חוץ וביטחון ובהמשך התנופה בפיתוח יחסי החוץ של ישראל. עם זאת ודווקא בשל תוצאות הבחירות, שבהן נפקד מקומו של דיון ציבורי רציני בנושאי הפנים השנויים במחלוקת חריפה, אין האתגר הפנימי נופל בחשיבותו ומשקלו מהאתגרים האחרים. אסור לראש הממשלה להתעלם מעובדה זו ועליו לבנות את הרכב הממשלה החדשה ואת תוכניות הפעולה וסדר העדיפויות שלה, כך שנושאי הפנים ניצבים במוקד תשומת הלב ומקבלים מענים אפקטיביים בדמות תוכניות ביצוע, תקציבים ומשימות קונקרטיות וברות-מדידה.

לצד מאמצים לביסוס הקואליציה באמצעות מהלכים לחיזוק מפלגות הימין ובראשן הליכוד, חייבת הכנסת החדשה לפתור בצורה ברורה וחדה את נושא הפרדת הרשויות בין זרועות השלטון - מחוקקת מבצעת ושופטת. לשם כך נחוצים שני שינויים יסודיים: הליך ניהול ישיבות הכנסת - התלוי בראש וראשונה ביו"ר הבית וסגניו ואיכות ואינטנסיביות השתתפות חברי הכנסת בפעולת הוועדות ובדיוני המליאה. שני הגורמים הקובעים איכויות אלה הם מספר השרים וסגני השרים והפעלת החוק הנורבגי. יו"ר הכנסת, ושר המשפטים יחד, חייבים לתרום לשיפור איכות הכנסת ותפוקתה ע"י הקפדה על הנוכחות והתרומה של הנבחרים, ושר המשפטים באמצעות סינון קפדני של מספר הצעות החוק שיוגשו למליאה.

תחום הפנים מקיף את כל נושאי החיים ובוודאי שאין לצפות לפתרון כל הבעיות בקדנציה אחת. אולם, אסור להשאיר את המציאות ליד המקרה, וטוב יעשה ראש הממשלה, לאור העומס המוטל עליו, אם ימנה לעצמו סגן קבוע שיהיה אחראי על מינהל התכנון הלאומי במשרד ראש הממשלה ויפעיל תהליכי בקרה קפדניים על ביצוע החלטות הממשלה, כשהוא מסייע גם בניהול תהליכי קב"ה בחלק מוועדות השרים כמ"מ ראש הממשלה ובתמיכה מלאה שלו.

להערכתי, נושאי הפנים הבוערים הם: מערכת הבריאות - הקטנת הצפיפות, קיצור התורים, שיפור השירות בפריפריה והוזלת התרופות. מערכת החינוך - רמת הלימודים, מעמד המורים ומספר התלמידים בכיתה וכן בחינה של יעילות וכדאיות המבנה הנוכחי של מערכת ההשכלה הגבוהה לאור השינויים בשוק העבודה. מערכות התחבורה - סיום הביזיון של הרכבת לירושלים, האצת השלמת הרכבות הקלות בת"א וגוש-דן המשך המאמצים לקידום הקישור בין המרכז לפריפריה ועידוד השימוש בתחבורה ציבורית כאשר זו תהיה אמינה. מערכות השירות לאזרחים, משרד הפנים תחילה. תשתיות - תקשורת ואינטרנט מהיר, תחילה. תעסוקה - העמקת התהליכים של שילוב בני המגזרים החרדי והערבי בשוק העבודה וקשירת תשלומי ההעברה שהם מקבלים מהמדינה ליציאתם לעבודה ולהשתכרותם באופן אוטונומי במגבלות החוק. כ"כ יש לפתור פתרון יהודי כולל את סוגיית הגיור והנישואין לפסולי חיתון; אסור להמשיך את גרירת הרגליים בנושאים אלה. אין להעלות מיסים, אבל ראוי להעמיק את הגביה בשווקים האפור והשחור ולבחון את מדיניות הפטורים במטרה להנהיג בה יתר רציונליזציה.

חייבים לגשת לראורגניזציה יסודית בתחומים הבאים: השירות הציבורי - רמה, איכות, יעילות, מודעות אזרחית וצמצום מספר העובדים, באמצעות מיחשוב ופישוט הליכים. הביטוח הלאומי - תוכנית הבראה. קרנות הפנסיה - תוכנית הבראה. יש להשתחרר מצמידות אובססיבית שוטפת למדדי הOECD- ולהחליפה ביעדים לאומיים מוגדרים, כגון: העלאת פריון העבודה במשק ב-2.5% בממוצע לכל שנה עד לסגירת הפער עם הממוצע בארגון ה-OECD. חייבים לחתור לצימצום פערי כוח הקניה בין שכבות האוכלוסייה; יש לבודד לצרכי השוואה ריאלית שכירים מעצמאיים ומאידך לחתור להגדלת חלקם של שמונה העשירונים התחתונים בעושר הלאומי, בהשוואה לשני העשירונים העליונים. לפתוח את השוק הקמעונאי לתחרות עם יבוא ולגוון את המקורות ואת אוכלוסיית היבואנים המורשים, תוך שמירה על חוסן כלכלי כתנאי למתן רישיון ייבוא ועל איכות השירות ללקוחות. חייבים לשים את הלקוחות הפרטיים במרכז בקרת האיכות והמחירים של משרד הכלכלה ושל הרשות להגנת הצרכן, ולשפר את תהליך הכנסתם של הקשישים לעידן רשתות המידע - החל מהבנקים וכלה בגישה לאתרי השירות הציבורי. נראה לי שהמשרד לאזרחים ותיקים דורש סקר מקיף על מבנהו, ביצועיו והתאמתו לעידן החדש ולגישה הגורסת: האזרח במוקד השירות הציבורי. לחזור במשרד הפנים לסוגיית איחוד רשויות מקומיות והסדרת השיתופים במקורות כחלופה להעלאת הארנונה או המיסים הממלכתיים.

חלק מנושאים אלה ניתן, באמצעות תכנון ותקצוב מתאימים, להשלים בקדנציה אחת בת 4 שנים. אחרים דורשים 2 או אפילו 3 קדנציות, אבל להתחלה נכונה ולהוכחת ביצועים מעשית יש ערך משל עצמן. כשם שיש לנו מועצה לאומית לכלכלה, לחינוך, לבריאות, לשלום הילד ועוד, חייבת להיות מועצה כזו גם לבקרת השירות (ציבורי ופרטי) לאזרח עם דגש על האזרחים הוותיקים, שמספרם באוכלוסייה גדל במהירות.

תפקידה המרכזי של הכנסת הוא חקיקה; אין חולק על כך. אולם, תפקידה הבא בחשיבות אחריו הוא בקרת הביצועים של הממשלה - וזאת כבר עובדה מוכרת לכולנו פחות. ראשית, מדובר בה פחות ושנית היא מבוצעת עוד פחות. עבודת הכנסת כיום, מוכתבת במידה רבה מדי על-ידי הממשלה, ולקונה זו טעונה תיקון. התיקון מורכב משני מהלכים משלימים: תיקוני חקיקה ותיקוני יישום; שניהם ממתינים ליוזמה אקטיביסטית של יו"ר הכנסת הבא. העלאת קרנה של הכנסת, היא צורך חיוני לאחר שנים של רפיון והתרופפות. ללא שהכנסת תיקח לידיה בפועל את המושכות וההובלה בתחומי האחריות הראשיים שלה, היא לא תשתקם ואז תמעל באמון הציבור ותמשיך לדדות בשולי החיים הפוליטיים שלנו.

לצד תיקוני הפנים הנ"ל, חייבת הממשלה לבצע בהקדם ובאופן נחרץ, שני תיקוני חקיקה בעלי משמעות לאומית ובינלאומית: ראשית, הפעלה דה-פקטו של חוק הריבונות ברמת הגולן. שנית, החלת החוק הישראלי על כל ההתיישבות היהודית באיו"ש. פעולות אלה אינן תלויות בשום התפתחות מדינית אחרת, לא בהסדר עם הפלשתינים ולא בהכרה בינלאומית בריבונות ישראל על רמת הגולן, לאחר התחייבות הנשיא טראמפ, וכוונת הקונגרס לאשרר התחייבות זו בהחלטת גיבוי משלו. אני מסכים שהחלת ריבונות על הישובים באיו"ש (כלומר: לרבות הטריטוריה), חייבת להסתנכרן בתאום מהלכים עם ארה"ב.

הנה כי כן, מדברים אלה נובע בברור שמרכז כובד הפעילות הפנימית, שהוזנחה במידה רבה בקדנציות האחרונות, חייב להשתנות והאחריות למתן סדר העדיפות הנכון לכך והוצאת התהליכים הללו מהכוח אל הפועל, הם אחריות ישירה של ראש הממשלה. להערכתי, פועלו של ראש הממשלה בקדנציה החולפת הוערך על יסוד הישגיו במדיניות החוץ ובמקום שני בתחום הביטחון. היו במדיניות זו גם מרכיבים חיוביים במדיניות הפנים, כגון בתחומי הסייבר והתחבורה (לא מושלם), אולם אלה היו היוצאים מהכלל. עתה ענייני הפנים חייבים להפוך למוקד עשייה.

תאריך:  17/04/2019   |   עודכן:  17/04/2019
רפי לאופרט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מיצוי הניצחון בבחירות
תגובות  [ 23 ] מוצגות   [ 23 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
באום
17/04/19 16:39
 
הירונימוס
17/04/19 19:10
 
תל-אביבי
18/04/19 07:53
 
רפי לאופרט
18/04/19 08:11
 
הירונימוס
18/04/19 10:18
 
תל-אביבי
18/04/19 10:25
 
שלמה המגיב
17/04/19 20:06
2
חשוב מאד
17/04/19 17:58
 
רפי לאופרט
17/04/19 21:56
3
הירונימוס
17/04/19 19:15
 
שלמה המגיב
17/04/19 23:13
 
הירונימוס
18/04/19 00:17
 
רפי לאופרט
18/04/19 08:06
4
שלמה המגיב
17/04/19 20:19
 
רפי לאופרט
18/04/19 08:19
 
שלמה המגיב
18/04/19 10:03
5
בני בנקר
18/04/19 09:31
 
שלמה המגיב
18/04/19 10:39
 
בני בנקר
18/04/19 13:05
6
בני בנקר
18/04/19 10:58
 
בני בנקר
18/04/19 12:55
 
הירונימוס
18/04/19 15:22
 
רפי לאופרט
19/04/19 12:54
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כיצד חגגו אנוסי פורטוגל וספרד את ליל הסדר, במיפנה המאות ה-15 וה-16, עת ניהלו את חייהם על קו התפר שבין יהודי בסתר ונוצרי בגלוי? האם, למשל, הקפידו לערוך את סדר הפסח לכל פרטיו ודקדוקיו בחשכת המרתפים, בליל ט"ו בניסן? האם הניחו על שולחנם קערת סדר מסורתית עם כל סימני הסדר המקובלים, למרות החשש שברגע שיפרצו קלגסי האינקוויזיציה, תשמש הקערה אסמכתא להרשעתם ולשילוחם אל המוקד?
17/04/2019  |  מנחם רהט  |   מאמרים
תוצאות הבחירות האחרונות מלמדות אותנו שיש שתי מפלגות גדולות, וכל השאר הן מפלגות קטנות ובינוניות עם פחות מעשרה מנדטים. חשוב לציין כי מאז שחר ההיסטוריה המפלגות הקטנות והבינוניות היוו לשון מאזניים בעת הקמת הקואליציה כאשר לכל מפלגה יש את הדרישות שלה.
17/04/2019  |  רועי אורן  |   מאמרים
לפני שנים רבות, ולא לפי האגדות, המשק הישראלי היה ממש צמוד דולר. מחירי הנדל"ן היו צמודי דולר, ומחירי חדרי המלון ושלל המוצרים והשרותים שיכול היה להציע השוק הישראלי – היו נקובי דולר.
17/04/2019  |  גיא חזן  |   מאמרים
חגיגת הניצחון של כחול לבן הציגה לעינינו מחזה עוועים של כת מוכי סנוורים, שהחליטו במודע לשים את עצמם ללעג ולקלס. שני ערוצים חזו להם הפסד, השלישי תיקו, אבל הם באו לחגוג ניצחון, והם יחגגו ניצחון!!!
17/04/2019  |  אהוד פרלסמן  |   מאמרים
התרמית שבנט ושקד ביצעו על גב הציונות הדתית, כשהקימו מפלגה בסתר וחיכו לסיום הקדנציה, הרחיקה מהם את חובשי הכיפות הסרוגות ולא קירבום
17/04/2019  |  אליהו קאופמן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
ראובן דינור
ראובן דינור
חדר בבית מלון, ממומן בידי המדינה, או דירת מגורים זמנית אינה מענה הולם אלא אקט רנדומלי שמעצב ביתר שאת את הגלות בתוך הארץ
אחדות במשפחה [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
חנינא פרבר
הרשע נמצא סמוך לחכם, כדי שהחכם יתקנו' אולם לתיקונו דרושים כוחות גדולים    התם וזה שאינו יודע לשאול אין בכוחם להחזיר את הרשע למוטב    משימה חשובה זו מוטלת על הבן החכם שהוא הגבוה מכולם...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il