עמותת אומ"ץ פנתה הבוקר אל מנכ"ל משרד התחבורה, רו"ח גדעון סיטרמן, בתביעה להורות על בדיקה יסודית של שעות הנהיגה של נהגי אגד. הפנייה נעשתה אחרי שלעמותה הגיעו מסמכים פנימיים של הקואופרטיב המעידים על כך שחלק מנהגי אגד נוהגים שעות רבות ביממה ללא מנוחה מספקת בדרך שעלולה לתאונות דרכים קטלניות.
בפניית העמותה, באמצעות עו"ד גליה גבעולי היועצת המשפטית של הנהלת אומ"ץ, נאמר: "ממסמכים פנימיים של אגד אגודה שיתופית לתחבורה בישראל בע"מ (להלן: "אגד") שהגיעו בימים האחרונים לעמותת אומ"ץ, אנו למדים שקיימת חריגה בשעות הנהיגה של נהגי אגד וזאת בניגוד לסעיף 168 (א) לתקנות התעבורה התשכ"א-1961, דבר העלול לגרום לסיכון חיי אדם.דבר זה מפליא במיוחד לאור העובדה כי ב-19.12.06 ניתן גזר דין על-ידי כבוד השופט ישראל ויטלסון בבית משפט לתעבורה ת"א-יפו (פל 000909.05) בו, עפ"י טיעוני התובע, אגד לקחה מיד על עצמה את האחריות לעבירות שנעשו וכי בדיעבד נקטה בפעולות הדרושות כדי למנוע בעתיד את ביצוע העבירות לפי התקנה הנ"ל.
מן המסמכים שהגיעו לידי אומ"ץ, ובניהם דוח חריגי נהיגה 12 שעות, דוח חריגי שעות מנוחה וכרטיסי עובד של נהגי אגד, עולה כי בניגוד לנאמר בגזר הדין לעיל, אגד לא הפנימה את גזר הדין ואת האחריות, שכביכול לקחה על עצמה, ואינה שומרת באופן ראוי על האינטרס הציבורי בסוג זה של עבירות. אנו פונים אליך בבקשה שתורה על בדיקה יסודית של שעות הנהיגה של נהגי אגד במטרה למנוע את סיכון הציבור כמפורט לעיל".
במקביל פנתה אומ"ץ אל שר התחבורה, מר שאול מופז, בבקשה לבחון את הצעת משרד התחבורה להאריך את שעות עבודתם של נהגי אוטובוסים במסגרת תיקון בתקנות התעבורה.
בפניית העמותה, באמצעות יו"ר הנהלת אומ"ץ מר אריה אבנרי, נאמר: "עמותת אומ"ץ טיפלה בשבועות האחרונים בבעיה חמורה שקשורה בעומס של שעות העבודה המוטל על חלק מנהגי האוטובוסים של אגד שגורמת להם עייפות כרונית, שעלולה חלילה לגרום לתאונות דרכים ולסכן את חיי הנוסעים. הופתענו אפוא לקרוא בכלי התקשורת כי בכוונת משרד התחבורה להביא לאישורה של ועדת הכלכלה של הכנסת הצעה להארכת שעות עבודתם של נהגי אוטובוסים במסגרת תיקון בתקנות התעבורה. איננו מצויים בפרטים ואנו יוצאים מתוך הנחה שהצעת התיקון מבוססת על חוות דעת רפואיות מוסמכות, אך לאור החומר שהצטבר בעמותת אומ"ץ ופנייתנו בנדון למנכ"ל משרדך, רו"ח גדעון סיטרמן המצ"ב, נראה לנו שיש מקום לבחון את הנושא במשנה זהירות ובאחריות".