|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

קווי היסוד של הממשלה ה-31 של מדינת ישראל

קווי היסוד של הממשלה בהסכם בין סיעת קדימה לבין סיעת העבודה המסמך נחתם ביום 27 באפריל 2006
28/04/2006  |     |   מקורות   |   בחירות 2006   |   תגובות
מחלקה ראשונה
הסכם קואליציוני לכינון הממשלה ה-31 למדינת ישראל

מחלקה ראשונה
נספח להסכם הקואליציוני לכינון הממשלה ה-31 של מדינת ישראל



קווי היסוד של הממשלה ה-31 של מדינת ישראל - הקווים העיקריים


1. ממשלת ישראל, מתוך הכרה באחריותה לפעול לעיצוב פרק חדש בחיי מדינת ישראל, תשאף לקידום אחדות והשכנת שלום בעם, בסובלנות, בכבוד הדדי, באיפוק ובאהבה תוך צמצום המחלוקות הפנימיות.

2. הממשלה תשאף להביא לעיצוב גבולות הקבע של המדינה, כמדינה יהודית עם רוב יהודי וכמדינה דמוקרטית ותפעל לעשות כך במשא-ומתן והסכם עם הפלשתינים, שיתנהל על בסיס הכרה הדדית, הסכמים שנחתמו, עקרונות מפת הדרכים, הפסקת האלימות ופירוק ארגוני הטרור מנשקם.

3. הממשלה תחתור, כאמור, לקיום משא-ומתן עם הפלשתינים, כדי לעצב מציאות חדשה באזורנו, אולם אם לא ישכילו הפלשתינים לנהוג כאמור בזמן הקרוב, תפעל הממשלה גם בהיעדר משא-ומתן והסכם איתם, על בסיס הסכמה לאומית רחבה בישראל והבנה עמוקה עם ידידיה של ישראל בעולם ובראשם ארצות הברית של אמריקה והנשיא ג'ורג' בוש. שטחי ישראל, שגבולם יקבע על-ידי הממשלה, יחייבו צמצום שטחי ההתיישבות הישראלית ביהודה ושומרון.

4. הממשלה תפעל לצמצום פערים חברתיים, תגבש תוכנית מפורטת למאבק במצוקה החברתית, תפעל לשיפור מערכת הבריאות בכלל ותיקון מרכיבי סל הבריאות בפרט, ותניח את היסודות למתן הזדמנות שווה לכל האזרחים בלא הבדל של גזע, דת או מין.

5. הממשלה תאבק בשחיתות ובהשחתת המידות בכל מערכות החיים במדינה ובראשן במערכות השלטון והמינהל הציבורי.

6. הממשלה מכבדת ותכבד את רשויות השלטון בישראל: את הכנסת ואת בתי המשפט ובראשם בית המשפט העליון של ישראל. הממשלה תפעל לחיזוק גורמי אכיפת החוק.

7. הממשלה תאבק בפשיעה ובאלימות ותעשה הכל לשם הגנה על הביטחון האישי של תושבי ישראל.

8. הממשלה תפעל לקידום מערכת החינוך מהגיל הרך ועד לחינוך האקדמי.



המישור המדיני והביטחוני

9. בתאריך כח' אדר תשס"ו, 28 מרץ 2006 נשא ממלא-מקום ראש הממשלה השר אהוד אולמרט נאום בנוה אילן, בו פרט את עיקרי תוכניתו המדינית ביטחונית. ממשלת ישראל תפעל למימוש התוכנית האמורה, כפי שבאה לכלל ביטוי בנאום האמור; תדפיס של הנאום מצורף כנספח לקווי היסוד ומהווה חלק בלתי נפרד מהם.

10. ישראל תוסיף ותפעל בנחישות כדי להבטיח את ביטחון אזרחיה ותושביה, בישראל ומחוץ לה, אל מול ארגוני הטרור המאיימים לפגוע בהם.

11. ישראל תמשיך לפעול באופן אקטיבי, בכל מקום וללא הפסקה כדי לסכל, לשבש ולמנוע פיגועי טרור נגד אזרחיה ותושביה.

12. ישראל תשלים את גדר הביטחון במהירות האפשרית על-מנת להקנות ביטחון מרבי לאזרחיה ותושביה, תוך התחשבות בצרכים ההומניטאריים של האוכלוסיה האזרחית הפלשתינית בניסיון למנוע ממנה סבל מיותר.

13. הממשלה רואה בבניית כוחה הצבאי והביטחוני של המדינה ושימור כושר ההרתעה של מדינת ישראל מול כל אויביה, מרכיב חיוני, בלעדיו אין, לשמירת שלמות המדינה, ביטחון תושביה והמשך שגשוגה הכלכלי.

14. בשים לב לעקרון האמור בסעיף 13 לעיל, תבחן הממשלה אפשרות לצמצום תקציב הביטחון, החל בשנת התקציב 2007 ואילך. הממשלה תשאף, באמצעות שר הביטחון ושר האוצר, למסד תהליך של בניית תקציב הביטחון, שליבתו תהא רב שנתית וזאת נוכח מגבלת התקציב ויעדי המדינה מחד-גיסא, והצרכים והאיומים הביטחוניים מולם ניצבת המדינה, מאידך-גיסא.

המישור הכלכלי-חברתי

מדיניות פיסקאלית


15. הממשלה תדבק בעיקרון השמירה על מגבלת ההוצאה הקבועה. יחד עם זאת בדעת הממשלה להעלות החל משנת התקציב 2007, את מגבלת ההוצאה לשיעור גידול של 1.7% מתקציב הבסיס של השנה הקודמת.

16. יישמר יעד הגירעון הכולל, באופן שהוא לא יעלה על שיעור של 3% מהתקציב. ייקבע תוואי פוחת לגירעון באופן הדרגתי עד ל - 1% בשנת התקציב 2009. הממשלה תקפיד לקיים את מלוא התחייבויותיה בהתאם ולפי הסכם קבלת הערבויות מארה"ב.

17. הממשלה רואה בכלכלה יציבה וצומחת יעד לאומי מן המעלה הראשונה. למטרה זו הממשלה תפעל בתיאום עם נגיד בנק ישראל שהוא גם היועץ הכלכלי הראשי של הממשלה. כמו כן תפעל הממשלה לאלתר לסיים את הליכי חקיקת חוק בנק ישראל מעודכן לצרכי התקופה, תוך שימור וביצור מעמדו העצמאי והמקצועי של הבנק המרכזי.

18. בהתאם ליכולת הפיסקאלית יופחת החוב הלאומי, תוך הימנעות מהכבדת נטל המס על דרך הטלת מיסים חדשים, בהתאם למדיניות הכלכלית וסדרי העדיפות של הממשלה.

19. הממשלה תנהל מדיניות של צדק חברתי על-ידי צמצום הפערים החברתיים ומאבק בלתי מתפשר בעוני ועל-ידי נקיטת מגוון פעולות להורדה מתמדת בשיעור האבטלה ויצירת מקומות עבודה חדשים בשיעור המרבי האפשרי.

20. הממשלה תחתור להגיע להורדת שיעור האבטלה בתקופת כהונתה בכ-שליש משיעורו ביום כינונה ולהגדלה בשיעור ההשתתפות בכוח העבודה.

מדיניות כלכלית

21. הממשלה תמשיך לבצע רפורמות מבניות במשק במגמה לייעל את השווקים, תיישם רפורמות בתהליכי הביצוע ותפעל לייעול המגזר הציבורי, ממשלתי ומוניציפאלי כאחד, תוך הבלטת ייעול השירותים לאזרחים. רפורמות אלה יבוצעו בהידברות מלאה בין הממשלה, המעסיקים וארגון העובדים היציג.

22. הממשלה תחתור להקטין את אי השוויון תוך עידוד יציאה לעבודה, הקטנה של מספר העובדים הזרים ומיקוד התמיכה באוכלוסיה שאינה יכולה לעבוד.

23. הממשלה תפעל לשקיפות מרבית בתקציב המדינה ובביצועו ותבצע רפורמה בתהליך התקצוב.

שכר מינימום

24. הממשלה תקבע לה יעד להגיע בהדרגה, במהלך כהונתה, להעלות ולקבוע את שכר המינימום לגובה של 4,600 ש"ח( 1000 דולר). לצורך זה, ולאחר שגם התגבשה הסכמה בין לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים לבין הסתדרות העובדים הכללית החדשה, יועלה בשלב הראשון שכר המינימום בשיעור כולל של 500 ש"חוזאת בשתי פעימות: האחת - בשיעור של מחצית הסכום, עוד במהלך שנת התקציב הנוכחית ולא יאוחר מיום 1 ביוני 2006; והאחרת - בשיעור של מחצית הסכום - במהלך שנת 2007 (סך כולל של 125 ש"חביום 1 אפריל 2007 וסך כולל של 125 ש"חביום 1 ביוני 2007).

25. המשך השינוי בשכר המינימום, יקבע בהתאם לנסיבות, בשים לב לשיעור האבטלה, שיעור ההשתתפות בכוח העבודה, שיעור הצמיחה והפריון במשק המדינה. הבחינה תיעשה בידי ועדה פריטטית שתורכב מנציגי הממשלה, המעסיקים והעובדים. הוועדה תביא את המלצותיה בפני הממשלה לא יאוחר מתאריך 1 ביולי 2007.

26. הממשלה תפעל ללא דיחוי לבניית מערך אכיפה יעיל והולם של חוקי העבודה, לרבות חוק שכר המינימום, באופן שיביא לעמידה בהוראות חוקי העבודה בכל תחומי המשק.

27. הממשלה תפעל בהדרגה להקטנת מספרם הכולל של העובדים הזרים, מורשים ושאינם מורשים, לרבות עובדים פלשתינים (למעט עובדים סיעודיים, עובדים יומיים המגיעים מירדן ומשתלמי חו"ל בחקלאות). מספר העובדים הזרים כאמור, בתום התהליך, לא יעלה על 3% מכוח העבודה במשק. יחד עם זאת, שומה על הממשלה בה בעת, לדאוג לעובד הזר, למצוא פתרון ראוי לצרכים האנושיים של העובד הזר ושל אותם ילדי עובדים זרים אשר גדלו והתחנכו בארץ.

28. תקבע מסגרת תקציבית לעידוד השתתפות השכבות המוחלשות בכוח העבודה על דרך סיוע במתן שירותים תומכי עבודה, לרבות העמקת הסבסוד של מעונות וצהרונים.

פנסיה חובה

29. הממשלה תפעל ליישום פנסיה חובה לכל אזרח, מעוגנת בחוק.

קצבאות זקנה

30. הממשלה רואה בקשישים ובגמלאים אוכלוסיה שיש להעדיפה ולהפנות אליה את מיטב ומירב המשאבים בהתאם למצב התקציבי ושיעור הצמיחה במשק.

המועצה הלאומית לחברה ולכלכלה

31. הממשלה תכונן, על-פי החלטת ממשלה מיוחדת, מועצה לחברה ולכלכלה, שתכלול את נציגי הממשלה, המעסיקים והעובדים. המועצה תביא את המלצותיה בפני הממשלה בכל הקשור לתכנון משקי כולל לטווחים: הקצר, הבינוני והארוך. המועצה תמליץ המלצותיה בהסכמת כל חבריה.

חברות כוח-אדם

32. הממשלה תמנה צוות מומחים, במטרה להקדים את מועד כניסתו המלאה של החוק לתוקפו, תוך התאמתו למטרות העומדות בבסיס חקיקתו ולנסיבות הקיימות במשק.


בריאות

33. הממשלה תאמץ מדיניות של עלייה מדודה וראויה בסל הבריאות. החל משנת 2007 יוגדל סל התרופות בשיעור של 4% לשנה, מדי שנה (שהם לשנה זו כ- 200 מיליון ש"ח.. כמו כן, בשנת התקציב 2007 תוסיף הממשלה לסל התרופות תוספת מיוחדת בהיקף של 200 מיליון ש"חלטיפול בצרכים מיוחדים. במקביל, יבחנו הדרכים לטיוב מערכת הבריאות, לרבות הרחבת כיסוי השירות הרפואי והגדלת משאבים ובכלל זה תחום האשפוז הסיעודי.

חינוך

34. הממשלה תפעל לביצוע רפורמה מוסכמת בחינוך שתעמיד במרכזה את התלמיד ואת מעמד המורים, שכרם, הכשרתם ומסלולי קידומם.

35. הממשלה תפעל להחזיר את החינוך למקום הראוי לו במוקד העשייה הציבורית ותפעל להתאמת מערכת החינוך ליעדיה, תוך הפניית משאבי ניהול וממון. הממשלה רואה בהשקעה בתשתית האנושית מנוף עיקרי לצמיחה כלכלית חברתית, וצמצום הפערים בחברה הישראלית.

חינוך בגיל הרך

36. הממשלה תשאף להפוך את החינוך בגיל הרך כחלק בלתי נפרד ממערכת חינוך החובה בישראל. בשלב ראשון תעמיד הממשלה משאבים לסבסוד מעונות היום.

השכלה גבוהה

37. הממשלה תאמץ גישה יצירתית ועדכנית לביצוע חריש ושידוד מערכות בשדות ההשכלה הגבוהה בישראל. הממשלה תדגיש את הצורך בטיפוח מצוינות ומובילות בקנה מידה בינלאומי בתחומי המחקר, התיאורטי, המדעי והיישומי. הון האנוש הוא מרכיב בלעדיו אין לצמיחת המשק והמשך שמירת מקומה של המדינה במשפחת המדינות המתועשות והמתקדמות.

הממשלה תבטיח נגישות להשכלה הגבוהה באופן שיבטיח שוויון הזדמנויות ללימודים. שוויון זה יובטח, בין היתר, על-ידי קביעת שכר לימוד ראוי, העמדת מערך הלוואות מסובסד לסטודנטים שאין ידם משגת לממן את לימודיהם, שילוב הסטודנטים במיזמים לאומיים לצמצום הבערות והפער החברתי. עוד תיישם הממשלה תוכנית מימון להשכלה גבוהה ברוח המודל שיושם בהצלחה באוסטרליה.

מערכת המשפט

38. יובטח מעמדה הבכיר של מערכת המשפט הישראלית ובראשה בית המשפט העליון. הממשלה תשמור על מעמדו הרם ומכלול תפקידיו וסמכויותיו של בית המשפט העליון, תתנגד לכל שינוי העלול לפגוע במעמדו או בדרך המינוי של השופטים במערכת המשפט.

אכיפה חוק ומאבק בפשיעה ובעבריינות

39. הממשלה תיתן גיבוי מלא לכל גורמי אכיפת החוק, תפעל לביצור שלטון החוק במדינה ותפעל בנחישות כנגד עבריינים, פורעי חוק ומפריו. הממשלה תפעל באורח מערכתי ומשולב כנגד שחיתות בכלל וכנגד שחיתות במערכות הציבוריות בפרט ותפעל לצמצום הפעילות הכלכלית הבלתי חוקית. משטרת ישראל תונחה לפעול כנגד הפשיעה המאורגנת וכנגד הפשיעה הכלכלית, תוך נקיטת יוזמה לצמצום ממדי התופעות המדאיגות הללו. הממשלה תפעל למניעת תופעות של אלימות ותפעל להגברתה של אכיפת החוק בכלל, וחוקי התכנון והבנייה בפרט, כדי להבטיח את תקינות השלטון ואת אמון הציבור בו. הממשלה תפעל לקיום התחייבויותיה והחלטותיה של הממשלה היוצאת בנושא המאחזים הבלתי מורשים.


העולים וקליטתם

40. הממשלה רואה בעליה לישראל את מהותו של המפעל הציוני. המשך העליה הוא מרכיב חשוב בצמיחתן ובשגשוגן של הכלכלה והחברה בישראל ובביצור הביטחון הלאומי. הממשלה תקיים קשר ודו-שיח מתמידים עם נציגי העולים בני התפוצות השונות כדי להתאים את מדיניות הקליטה לצרכים הבסיסיים והמשתנים של העולים.

מיעוטים

41. ממשלת ישראל תשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה, תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין, ותכבד את זכויות האזרחות של האזרחים מבני המיעוטים בכל תחומי עבודתה ותוכניותיה. הממשלה לא תשלים עם שום גילוי של גזענות במדינה.

42. ממשלת ישראל תפעל ותעמיד משאבים משמעותיים להבטחת שוויון זכויות המיעוטים החיים בקרבנו, תוך מאמץ לשילובם השווה של אזרחיה הלא יהודיים בחברה האזרחית הפועלת במדינה, ברוח הדברים שנקבעו במגילת העצמאות. הממשלה תיישם ללא דיחוי מדיניות שוויונית בזמינות לחינוך, לתשתיות, ובקבלת שירותי בריאות ורווחה.

43. הממשלה תפעל להאצת הליכי הסדר קרקעות בישובים ערביים, זירוז תוכניות בניין עיר ביישובים הערבים, בהתחשב בצרכי אוכלוסייתם ובשים לב לעקרונות הנהוגים ברחבי המדינה.

תרבות ואמנות

44. הממשלה תראה בטיפוח התרבות בישראל, על כל רבדיה וגווניה, אמצעי לעיצוב דמותה של החברה ותרומה לאיכות חיי הפרט והכלל.

45. הממשלה תפעל להבטחת תנאים נאותים לעשייה תרבותית ואמנותית, ליצירה המקורית לסוגיה, להגנה על מעמדם של היוצרים ולמימוש זכותם של כל הרבדים באוכלוסיה ליהנות מהפעילות התרבותית לסוגיה.

46. הממשלה תגדיל את תמיכתה במפעלי תרבות ואמנות בתחומים השונים לקידום וטיוב חיי התרבות והרוח במדינה. מפעלי תרבות אלה כוללים את אמנויות הבמה, ספריות, מוזיאונים, מורשת, קולנוע, מחול, תזמורות ואופרה, סיוע ליוצרים, לסופרים ולאמנים. במסגרת זו ייעשה מאמץ מיוחד לחיזוק תחומי התרבות ביישובי הפריפריה.


פיתוח אזורי - גליל, נגב וירושלים

47. הממשלה תעשה לפיתוח הנגב והגליל, ותראה בהם אזורי עדיפות לאומית. כן תפעל הממשלה להפיכתה של ירושלים למרכז פוליטי, תרבותי ועסקי, כמתחייב מעובדת היותה בירת ישראל ובירת העם היהודי. הואיל ונושאים אלה הם בעלי חשיבות לאומית עליונה, והם מהנושאים המרכזיים בעבודת הממשלה, בהתאמה יורחבו תחומי המשרד או המשרדים הממשלתיים המופקדים על נושאים אלה על-מנת להתאימם למשימות הלאומיות.

השלטון המקומי

48. הממשלה תשקוד על ביצוע רפורמה בשלטון המקומי במטרה לבסס שלטון מקומי יעיל ומודרני, המספק שירותים ברמה נאותה לכל תושבי המדינה. הממשלה, בשיתוף עם נציגי השלטון המקומי ומומחים לתחום, תקדם חקיקה בתחום השלטון המקומי, אשר תכלול עקרונות יסוד בנוגע למעמדו של השלטון המקומי כמסגרת דמוקרטית, היחסים בינו לבין השלטון המרכזי והיחסים בינו לבין תושבי הרשות והבאים בשעריה.

מנועי חיתון

49. הממשלה תביא בלא דיחוי לחקיקת חוק לפתרון בעיית "מנועי החיתון".

המאבק בתאונות הדרכים

50. הממשלה תציב כיעד לאומי את הפחתת מספר ההרוגים והפצועים בתאונות הדרכים ותקבע אמות מידה הניתנות למדידה לבחינת השגתו. הממשלה תפעל ליישום מוקדם של החלטתה להפעלת התוכנית הלאומית למלחמה בתאונות הדרכים. הממשלה תקים ותפעיל את הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים כרשות סטטוטורית עצמאית על-פי הצעת החוק שאושרה בממשלה. כמו כן תפעל הממשלה להסדרת ענפים בתחבורה, כגון ענף המוניות וענף התובלה הכבדה.

שמירה על איכות הסביבה ועל איכות החיים

51. הממשלה תפעל לקידום תכנון מערכתי של תשתיות לאומיות בתחומי אספקת מים, שיפור ושמירה על איכותם, מערכות ניקוז וביוב, מערכות תחבורה לאומיות ועירוניות, פתרון בעיות איסוף אשפה והטיפול בה, הקטנת זיהום האוויר, המים, הנחלים, הקרקעות החקלאיות, הים והטבע.

מעמד האשה

52. הממשלה תפעל להגברה מתמדת של שילוב הנשים בשוק העבודה, בהנהגה הפוליטית והכלכלית של ישראל, בהתאם לכישוריהן ולמספרן היחסי באוכלוסיה.
תשומת לב מיוחדת תוקדש לנשים ערביות הנחשפות לאפליה כפולה - הן בשל היותן נשים והן בשל היותן ערביות. הממשלה תפעל לשיפור רמת ההשכלה ועידוד היציאה לעבודה בקרב נשים ערביות.


שיכון ובינוי

53. הממשלה תפעל להקלת מצוקת הדיור בקרב זוגות צעירים, לרבות ובמיוחד באיזורי פריפריה ואוכלוסיה במצוקה.

שימור אתרים

54. הממשלה תכין תוכנית אב לשיקום אתרי מורשת ישראל, תוך הקצאת המשאבים הדרושים לכך.

ניצולי שואה

55. הממשלה תפעל לשיפור משמעותי במצבם של ניצולי השואה, במיוחד ניצולי שואה החיים מקצבאות הבטחת הכנסה, לרבות חיזוק מערך השירותים העומדים לרשות ניצולי השואה.

נוער וילדים בסיכון

56. הממשלה רואה באוכלוסיית ילדים ונוער בסיכון קבוצה חברתית המחייבת טיפול אינטנסיבי ופרטני במגמה להוציא את הנמנים בה ממצב הסיכון ולהקנות להם הזדמנות שווה להיות אזרחים המסוגלים להתמודד על מקומם בחברה מודרנית ותחרותית. הממשלה תפעיל תוכנית לאומית לטיפול מערכתי באוכלוסיה זו, תוך הקצאת משאבים, איגומם משאבים במערכת הממשלתית ושיתוף גורמים חיצוניים נוספים.
תקבע תוכנית רב-שנתית (בת חמש שנים) המבטיחה את הקצאת המשאבים על-ידי כל המשתתפים. הממשלה תנהל בקרה ומעקב אחר המשתתפים בתוכנית ותבחן את הצלחתה לגבי כל אחד מהם.

שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות

57. הממשלה תפעל לקידום מימוש זכויותיהם של בעלי מוגבלויות (מוגבלות פיסית, נפשית, שכלית וחושית), בהתאם ל "חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות". כך בתחומי הנגישות, התעסוקה, שילוב בחינוך ועוד. הממשלה תבטיח אכיפה של החוקים הנוגעים לבעלי המוגבלויות ותקדם חקיקה שנועדה לסייע ולשפר את מצבם.

ישראל והקהילות היהודיות

58. הממשלה תגבש תוכנית הממסדת את הקשר שבין מדינת ישראל לבין הקהילות היהודיות ברחבי תבל על בסיס של הדדיות בין ישראל לבין התפוצות, גיבוש הזהות היהודית ומקומה המרכזי של מדינת ישראל. הממשלה תוסיף לתמוך בהפעלת תוכניות אקדמיות ותוכניות נוסח "תגלית" ו"מסע" של נוער יהודי ותעודד ביקורים בישראל ושירות של ילדי ישראלים בצה"ל וחזרתם ארצה.


ההתיישבות העובדת

59. הממשלה רואה בהתיישבות העובדת נכס לאומי שיש לפעול לחיזוקו הן ברמה הקהילתית והן ברמה הפרטנית. הממשלה תבטיח את זמינותם של משאבי המים והקרקע לחקלאים במחיר כלכלי הוגן. כן תפעל הממשלה לעיגון זכויות החקלאים בקרקע על-מנת להבטיח את יכולתם לעבד את אדמותיהם ולבנות את ביתם באמצעות "חוזה חכירה לדורות".

ספורט

60. הממשלה רואה בספורט ובפעילות הגופנית, אורח חיים ותחום עניין והזדהות מרכזי, כאמצעי לפיתוח הגוף והנפש, לטיפוח סולידאריות קהילתית, חברתית ולאומית, לחינוך הנוער ולהפעלתו הנכונה ולעידוד ההישגיות החיובית והמצוינות. הממשלה תפעל לפיתוח ולטיפוח של תשתיות קיימות וחדשות בתחומי ספורט ופעילות גופנית שונים ותקצה משאבים לשים כך.

תנועות הנוער

61. הממשלה רואה בתנועות הנוער כלי חשוב בטיפוחו ובחינוכו של הנוער ובהנחלת ערכי העם, הפרט, החברה והמדינה. הממשלה תשאף להגדיל את תקציבן של תנועות הנוער החלוציות.

פיתוח בר - קיימא

62. הממשלה ורשויות השלטון יפעלו לפיתוח בר-קיימא של משאבי המדינה לסוגיהם, תוך איזון ראוי בין שימושם לצרכי ההווה והצורך לשמרם לדורות שיבואו.

תאריך:  28/04/2006   |   עודכן:  28/04/2006
מחלקה ראשונה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
  • אני מתכבד לפתוח את הישיבה הראשונה של הכנסת השבע-עשרה, היום יום שני, ד' דחול המועד פסח, י"ט בניסן התשס"ו - 17 באפריל 2006.
17/04/2006  |  משה קצב, נשיא  |   מקורות
כבוד נשיא המדינה,
17/04/2006  |  ח"כ שמעון פרס  |   מקורות
אם רוצים לנקות ניקוי יסודי, אפשר, אבל לא לפני פסח - אין זה הזמן. חופש פסח הוא בשביל לטייל, לשחק עם הילדים, לשמוח, לרקוד, להכין סיפורים להגדת ליל פסח.
09/04/2006  |  הרב שלמה אבינר  |   מקורות
תרופות לכל השנה: לשאלת רבים בנוגע לכשרות תרופות לכל השנה הננו להביא לידיעתכם את פסיקתם של הרבנים הראשיים לישראל שליט"א. וכן את פסיקתם של פוסקי הלכה מובהקים.
29/03/2006  |  המחלקה לדת ולכשרות  |   מקורות
בעידן הטלפונים הניידים מסדרת הדור השלישי אפשר לגלוש בין השאר לאתרים המספקים סרטונים פורנוגרפיים. משמעות הדבר היא שקטין שברשותו מכשיר מסוג זה יכול לגלוש ולצפות בסרטונים כאלה. יכולת ההורים לפקח על החומר שקטין עשוי לצפות בו באמצעות מכשיר טלפון נייד מסדרת הדור השלישי נמוכה ובעצם אינה קיימת.
15/03/2006  |  גיל לאופר  |   מקורות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il