|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

"נעשיתי כבוי, איבדתי את חדוות העשייה"

מנהלה של מכבי ת"א הודיע על סיום תפקידו כפי שפורסם לראשונה ב-ONE: "כשחבריי להנהלה לא פירגנו לי החלטתי לפרוש" מזרחי: "אין תחליף למוני"
06/07/2008  |   ספורט5 ספורט5   |   חדשות   |   תגובות
מוני פנאן. מוחה דמעה [צילום: יוסי זליגר]

מוני פנאן, מנהלה של מכבי תל אביב, ערך מסיבת עיתונאים בה הודיע על סיום תפקידו כפי שפורסם לראשונה ב-ONE. מוני גם לא חסך בביקורת כלפי הנהלת מכבי תל אביב ונימק את עזיבתו בחוסר בשיתוף פעולה עם חבריה.

מוני פנאן, צביקה שרף ודייויד פדרמן נשאו דברים. אנשי כדורסל רבים נכחו במקום ביניהם צביקה שרף, ניקולה וויצ'יץ', ויורם חרוש.

מוני פנאן פתח את מסיבת העיתונאים ואמר: "צהריים טובים, מאוד קשה לי לדבר על עצמי כמו שאתם מכירים אותי, אינני מרבה לדבר ולספר, אני לא איש של מילים ודיבורים, אני איש של עשייה ועשייה היא חדוותי. הגעתי למכבי לתפקיד מנהל הקבוצה לאחר פרישתו של שמלוק מחרובסקי, חברי. לקחתי על עצמי את התפקיד בשמחה גדולה ומשימתי הייתה למלא את התפקיד בצורה הטובה ביותר".

"את ההיסטוריה שלי אתם מכירים, באתי מתוך מקום נקי וברור, עשיתי את עבודתי נאמנה עד כדי כך ששכחתי שיש לי חיים אישיים ומשפחה. תרמתי את עצמי לאהבה במכבי וללא סייגים וזנחתי נושאים אחרים בחיי. אבל אל תחשבו שיש בי חרטות על הדרך שבה בחרתי. קמתי בכל בוקר בידיעה שאני הולך בפני עשייה ואתגרים לטובת מכבי".

פנאן פירט את הנימוקים לעזיבה: "ביחד בנינו קבוצה לתפארת והבאנו אותה לצמרת הכדורסל בארץ ובאירופה. יחד היא מילת הקסם שלי להצלחות. בשנים האחרונות סגנון הניהול במכבי אינו תואם את העקרונות עליהם דיברתי קודם. נתקלתי בסיטואציות שאינן תואמות את דרכי וכך חילוקי הדעות ביני לבין חברי ההנהלה גדלו. משכתי את לשוני כשהמטרה היחידה שלי היא להגיע להישגים עם הקבוצה. כשלא קיבלתי פידבק על שיתוף הפעולה מההנהלה, נעשיתי אדם כבוי ואיבדתי את חדוות העשייה. הגעתי למסקנה שחילוקי הדעות אינם ניתנים לגישור מאוד, הגעתי להחלטה בלב כבד מאוד, לפרוש מתפקידי".

פנאן הודה לאנשים שעבדו איתו לאורך השנים: "אני רוצה לספר לכם כאן כמה אני אוהב ומעריך את האנשים שעבדו איתי לאורך השנים, אנשי הצוות המקצועי, אנשי המשק, הצוות הרפואי, אנשי המשרד והנהלת החשבונות. בלעדיי האנשים האלה שהם לי כאחים וחברים בנפש, לא היינו מגיעים לאן שהגענו. שיתוף הפעולה מצדכם היה יוצא דופן".

פנאן לא שכח גם להודות לקהל הצהוב: "יש לי מקום חם ואוהב לאוהדים, עם אוהדים כאלה אפשר לפרוץ חומות. לאורך השנים, מתוקף תפקידי הכרתי שחקנים מכל גווני התרבויות ואת כולם אימצתי כילדיי. כולם היו בניי. אין ספק שאתגעגע לכולכם. תודה גם לתקשורת על שיתוף הפעולה המניב לאורך השנים".

על משפחתו אמר פנאן: "יש לי משפחה שהולכת איתי שנים ארוכות. נכנסתי אל תוך חייהם ואל תוך הבית שלהם רגעים של שמחה והצלחות אך יחד עם זאת גם הרבה רגעים של עצב, תיסכול ונתק. אין ספק שההתמכרות שלי למכבי גרמה לסבל ובדידות במשפחתי. למרות זאת לעולם לא עלה בדעתי לעזוב את העשייה שכל כך אהבתי. מקום שהביא לחיי כל כך הרבה סיפוק של עשייה גדולה".

"כאן המקום להודות לאשתי שרון וללירון ולרגב ילדיי שסבלו הרבה שנים את השגעון שלי".

פנאן סיכם: "זה יום קשה במיוחד עבורי, אני נרגש, אני כואב, אני עצוב. מאחל לכולכם המשך עבודה פורייה. אני רוצה לקרוא משפט של אמא תרזה שמסכם את דבריי: 'זה לא כמה שאנו עושים, אלא כמה אהבה אנחנו שמים בעשייה. זה לא כמו אנו נותנים, אלא כמה אהבה אנחנו שמים בנתינה'".

שמעון מזרחי: "זה אחד הרגעים הקשים למכבי תל אביב"
שמעון מזרחי, יו"ר מכבי תל אביב נשא דברים מיד לאחר פנאן: "מירב האשמה במרכאות לגבי העובדה שמוני נמצא במכבי, היא בגיני. הוא אוהד מסור ונאמן שהגיע לכל משחקי החוץ בתור אוהד, לפעמים בדרך לא דרך. בלי ויזות. זה מעביר בי צמרמורת".

"מחברות מאוד טובה שהתפתחה במשחקי כדורעף על החוף מוני נכנס לנעלייים הגודלת שהתיר שמלוק. 16 שנה לא עוברות ביעף. זו תקופה ארוכה. זה אחד הרגעים הקשים בחיי, ואני משווה את זה לרגעים קשים שעברתי בחיים האישיים".

מזרחי הוותיק טוען שמדובר באחד הרגעים היותר קשים במכבי: "זה אחד הרגעים הקשים למועדון. אני מקווה שאת החור שמוני מותיר אחריו נוכל למלא באותה רוח. הוא עשה ימים כלילות שלא על-מנת לקבל שכר. נהפוך הוא. מוני אנחנו אוהבים אותך. תמיד נאהב אותך. בשבילי זה כאילו נכרת איבר מאיברי. בהצלחה בכל אשר תלך".

"עד אתמול בשמונה וחצי בערב ישבתי עם מוני ניסינו להניא את מוני מזה. אבל יושב מולך אדם ואתה רואה שאין דרך אחרת. חייבים לכבד את רצונו של אדם גם אם זה כואב".

"אני לא יכול להבטיח שמי שיבוא יוכל להיכנס לנעליו של מוני, מה שבטוח שבשבוע הבא נחליט מי יהיה זה שיחליף אותו".

דייויד פדרמן: "אין חילוקי דעות שאי אפשר לגשר עליהם"
דייויד פדרמן, אחד מבעלי מכבי ת"א, היה האחרון לנאום במסיבת העיתונאים: "אין לי ספק שמכבי יכלה להנות עוד שנים מהתרומה של מוני. אולי הנחמה היחידה שצריכה להנחות אותנו היום היא שצריך להתאחד דרך המסקנה הברורה שמה שמוני עשה בשנים האחרונות, אנשים בודדים עשו".

"מוני זוכה לחזור למשפחה שלו ואולי לדברים נוספים שלא פחות חשובים. אתם כותבים מאמרים ומפרשנים אבל אני לא חושב שאתם יודעים כמה אומץ וכוח צריך כדי לקבל החלטה להישאר במכבי ושמעון שיושב מימיני עושה זאת ארבעים שנה, אני נמצא פה 25 שנים. וזה לא פחות קשה לקבל החלטה להמשיך ולעשות את מה שעשינו היום כדי להקים קבוצה כמו שצריך ולעשות עתיד לא פחות מהעבר".

פדרמן דוחה את הטענה על כך שאי אפשר לגשר על חילוקי הדעות אך מכבד את החלטתו של פנאן: "כל הפרשנויות השונות שהאימפריה הצהובה מתפרקת, אנחנו נחיה ונראה מה יהיה כי אנחנו נעשה לא פחות טוב. אני אישית לא מאמין במשפט שחילוקי דעות שאי אפשר לגשר עליהם. על כל דבר אפשר לגשר, וראינו את זה לא רק בכדורסל, אבל צריך לכבד את ההחלטה של מוני. הלוואי והיה לי את הלוקסוס להגיד שאני הולך להתעסק עם המשפחה שלי והנטל הזה של הכדורסל הוא נטל קשה מאוד. צריך להיות קצת יותר אנושיים. אני באמת מאחל למוני כל טוב, בכל דבר שהוא יצליח. אני מעריך שאנחנו לא נהיים יותר צעירים, זה תהליך טבעי של החיים. תראו יותר ויותר דור צעיר שמעורב בדברים השונים במכבי".

לסיום אמר פדרמן: "אני מאחל למוני בכל ליבי, שיהנה בכל מה שהוא עושה לא פחות ממכבי".

האיש שחווה במכבי הכל

פרט לשמעון מזרחי, אין איש שנחשב כיותר מזוהה עם מועדון הכדורסל של מכבי ת"א מאשר מוני פנאן. מנהל הקבוצה הנאמן עשה לפני 26 שנה את המעבר מיציע האוהדים של הצהובים אל תפקיד מנהל הקבוצה, שם החליף את שמלוק מחרובסקי.

פנאן חווה במכבי הכל - הוא היה חלק מתור הזהב של המועדון שכלל 3 אליפויות אירופה בתחילת העשור הנוכחי, אך גם שותף לקבוצות שאיבדו את האליפות לגליל בעונת 92/3 ולחולון בעונה שעברה.

אם יש סיבה לכך שמכבי ת"א נחשבת כמועדון כה אטרקטיבי עבור שחקנים זרים הרי שלפנאן חלק מכך. האיש שכונה לא פעם "האבא של השחקנים", תמיד נתן לכל שחקן שהגיע לאולם בשכונת יד אליהו את ההרגשה כי הוא נולד במועדון.

דריק שארפ, אולי הסמל הגדול ביותר של הצהובים בעשור האחרון אמר בעבר על פנאן: "הוא כמו אחד מהשחקנים". שארונאס יאסיקביצ'יוס הוסיף: "הוא האחד והיחיד", אך פיני גרשון היטיב לתאר את פועלו של פנאן ואמר: "מוני זה לא מנהל, זה מוסד".

"אבא לא עוזב את הילדים"

בשנת 2004 היה קרוב פנאן לעזוב את מכבי ת"א לאחר סכסוך עם כמה מבעלי המניות בקבוצה. הרקע לסכסוך היה צמצום סמכויותיו, לפחות כפי שהוא ראה אותן. לא תמיד היו הדברים כתובים וברורים, ומוני נפגע כשמכבי החליטה לבדוק את ההתנהלות הכספית של עצמה.

חברי הדירקטוריון במכבי רצו למנות רואה החשבון שיפקח בין היתר על הכספים שהוצאו עבור תשלומים לבתי מלון בחו"ל, טיפים, ציוד וריהוט לשחקנים זרים והוצאות עבור דיור.

אבל זה בדיוק היה התפקיד של מוני והמנהל המזוהה יותר מכל עם הצבע הצהוב עמד על הרגליים האחוריות ולא היה מוכן למינוי כזה. מוני ידע שרו"ח שיבצע את תפקידו, יקטין מאוד את סמכויותיו ואת השפעתו במכבי.

אחרי שבועיים של סכסוך מתוקשר בינו לבין חברים אחרים בדירקטוריון וביניהם דייויד פדרמן, חזר פנאן רשמית לתפקידו.

בפתח מסיבת עיתונאים שנשא, נאם אז מוני פנאן את "נאום האבא והילדים" המפורסם, בו קבע כי "אבא לא עוזב את ילדיו". הוא אמר כי "טבעי שיהיו חילוקי דעות בין אנשים. מכבי בשבילי זה קודם אהבה, ואני שמח שהאהבה ניצחה. אני בטוח שנצא מחוזקים לדרך שמטרתה לשמח את העם הזה".

גם לפני שנתיים כמעט, בדצמבר 2006 איים מוני לעזוב את מכבי. הנהלת מכבי תל אביב קיימה בעקבות איומיו כינוס חירום.

פנאן החרים אז את אימוני הקבוצה והודיע שהוא שוקל לעזוב אם לא יקבל התנצלות, או לפחות הסבר, בנוגע לאופן מינויו של אלי דריקס למשרת מנהל השיווק. הבעלים דייויד פדרמן, כזכור, החליט למנות את דריקס בניגוד לדעתו של פנאן. גם אז הסתיים הסכסוך כשפנאן שב לתפקידו.

[צילום: יוסי זליגר]
תאריך:  06/07/2008   |   עודכן:  06/07/2008
יעל מרגלית
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"נעשיתי כבוי, איבדתי את חדוות העשייה"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
bentz1945
6/07/08 15:40
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נערת ישראל, שונית פרג'י, עושה חייל בויטנאם לקראת תחרות מיס יוניברס שתתקיים שם בעוד שבוע, ב-13 ביולי.
06/07/2008  |  עומר כרמון  |   חדשות
חברת הנדל"ן פרשקובסקי מכרה ברבעון השני של 2008 (אפריל-יוני) 46 דירות, בתמורה כוללת של 61 מיליון שקל. החברה מכרה 21 דירות יוקרה בשוהם, בתמורה של 31 מיליון שקל. דירות נמכרו ב-1.3 מיליון שקל, ופנטהאוז נמכר ב-2.35 מיליון שקל. החברה מכרה עד עתה 68 מתוך 204 הדירות והקוטג'ים שהיא בונה בישוב.
06/07/2008  |  אלעזר לוין  |   חדשות
גילויה של אבן מהתקופה שלפני הולדת ישו עשוי לשפוך אור חדש על האמונות ששררו אז ועל האמונות הפופולריות והאקדמיות היום בנושא ישו הנוצרי. ארכיאולוגים אומרים שהאבן נמצאה ככל הנראה ליד ים המלח בירדן, וכי הלוח הוא דוגמה נדירה לאבן שעליה טקסטים בדיו מהתקופה הזאת.
06/07/2008  |  מאיה שני  |   חדשות
גברים בעלי רמת טסטוסטרון נמוכה נמצאים בסיכון גבוה יותר למות בגיל צעיר יותר. כך עולה ממחקר שהוצג בכנס השנתי של האיגוד האמריקני לאנדוקרינולוגיה, שנערך בסן-פרנסיסקו.
06/07/2008  |  גלית יצחק  |   חדשות
חברת מרכזי שליטה, בבעלות מרדכי (מוטי) זיסר, הוציאה למכירה חלק ממשרדיה הישנים בבית אגיש-רבד, רחוב מוזס 13 בת"א. המשרדים הם בשטח של 890 מ"ר, בשתי קומות. על-פי הערכת Nfc, ניתן יהיה למכור את המשרדים בכ-2.5 עד 3 מיליון דולר. המכירה נעשית באמצעות אתר המכרזים באינטרנט 'מכרז-און-ליין'.
06/07/2008  |  אלעזר לוין   |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il