לציון יום האיידס העולמי 2008, עולה הוועד למלחמה באיידס עם קמפיין חדש לעידוד בדיקות. הקמפיין אשר נועד להעלות את המודעות בקרב הציבור הרחב, עושה שימוש במכלול החששות המלווים כל אדם באשר לאפשרות שנדבק באיידס בעת שקיים סקס לא מוגן.
בהתנדבות מלאה של כל אנשי הצוות, התגייסו משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי Y&R, חברת ההפקה P.O.V ובית הפוסט גראביטי על-מנת ליצור סרטון שימחיש את הספק הטורדני.
הסרט מציג יום בחייו של בחור לאחר שקיים סקס לא מוגן. ספק טורדני שנולד מיד בבוקר שאחרי מלווה את הבחור ולא מרפה ממנו. הסרט נסגר בשורה: בכל פעם שאתה עושה סקס לא מוגן נולד ספק קטן. תיפטר מהספק, עשה בדיקה מהירה ואנונימית בוועד למלחמה באיידס.
הסרט, שמצטיין באיכויות הפקה ברמה הגבוהה ביותר נוצר בתהליך מורכב בו דמות הספק צולמה בנפרד מהסצנות ונשתלה בהן מאוחר יותר בתהליך קימפוז מסובך בכדי שהנוכחות שלה תיראה טבעית בכל סצנה. על איפור והלבשת דמות הספק אחראית רקפת לוי שנרתמה לעניין ויצרה תלבושת מיוחדת ומסכה מקורית.
נכון לסוף שנת 2008 חיים במדינת ישראל כ-6,000 בני אדם שנתגלו כנשאי HIV. מספר זה כולל אך ורק את המקרים הידועים למערכת הבריאות. על-פי ההערכות של הוועד, מספר הנשאים שלא נתגלו - גדול בהרבה. מחקר הוכיח כי הרוב המוחלט של ההדבקות הוא על-ידי אנשים אשר אינם יודעים את סטאטוס ה-HIV שלהם, ואינם מטופלים בתרופות. לפיכך, משקיע הוועד בקריאה לציבור לבוא להיבדק ובהפעלת מרכזים לבדיקות אנונימיות בתל אביב, בבאר שבע ובאתרים נוספים אליהם יוצא צוות מרכז הבדיקות.
במרכזים אלו, כל אדם החפץ לעבור בדיקה לגילוי HIV, יכול לעשות זאת מבלי הצורך להזדהות ולמסור פרטים מזהים, ובכך לשמור על האנונימיות שלו. שמירה על האנונימיות לצד קבלת תוצאת הבדיקה במקום לאחר המתנה של 30 דקות בלבד! פותרות את מערכת הפחדים שמלווים את האנשים לפני בדיקת איידס.
ד"ר גדעון הירש, מנכ"ל הוועד למלחמה באיידס: "החרדה הכרוכה בהמתנה הארוכה לתוצאות הבדיקה היא אחת הסיבות המונעות מאנשים רבים להיפטר מהספק ולעשות בדיקת איידס. מזה שנתיים מוצעת בוועד למלחמה באיידס בדיקה מהירה מאושרת FDA לגילוי HIV. אנחנו מודים לאנשי שלמור אבנון עמיחי ולצוות ההפקה המתנדב, שעשה עבודה יוצאת מן הכלל".
צור גולן, סמנכ"ל קריאייטיב, שלמור אבנון עמיחי Y&R: "אנחנו אסירי תודה לוועד למלחמה באיידס על ההזדמנות שהוא מעניק לנו לעזור ולקדם נושא כל כך חשוב. תודה לכל מי שלקח חלק ביצירת הסרט הכל כך מיוחד הזה".
קמפיין "הספק" - עידוד בדיקות:
- מנהל קריאייטיב ראשי: גדעון עמיחי;
- סמנכ"ל קריאייטיב: צור גולן;
- ראש צוות קריאייטיב: עמית גל;
- מפיקת משרד: מרינה אקילוב;
- סופרווייזרית: שירן חן ברזני;
- עריכה ומוסיקה: שי אפלברג;