|   15:07:40
דלג
  איילת פישביין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

תחקיר Nfc - שחיתות מוניציפאלית

דוח מוזמן שימש לחיסול יריב פוליטי

השופט (בדימ.) שאול אלוני מונה על-ידי רון חולדאי לבדוק פרשה הנוגעת למיכאל רועה אלא שאלוני פעל תוך ניגודי עניינים משרדו קיבל מעיריית ת"א יותר מ- 3 מיליון ש"ח
20/10/2006  |   איילת פישביין   |   תחקירים   |   תגובות
חולדאי. קשרים מיוחדים

כיצד חוגגים המיליונרים של חולדאי (חלק א')
איילת פישביין
חולדאי מאפשר למיליונרים לפלוש לשטחים ציבוריים ולספחם לוילות הפרטיות * חלק ביצעו עבירות * גיל אגמון, יגאל שפירא, יוסי אלוביץ ובני הזוג אליה הם חלק מהזוכים
לרשימה המלאה

השופט (בדימ.), שאול אלוני, שמונה על-ידי ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, לבדוק את התנהלות יריבו הפוליטי, מיכאל רועה, פעל תוך ניגודי עניינים חמורים. כך עולה ממסמך שהגיע לידי Nfc. אלוני, הנחשב לאחד הבוררים הקשוחים והמבוקשים בישראל, שימש בודק-בורר בפרשה שלהלן - שהסעירה את העיתונות לפני כארבע שנים. אולם, כך מתגלה עתה, מתברר כי אלוני פעל באופן המעורר שאלות נוקבות.

מהמידע שהובא אלינו עולה, כי בתקופה שאלוני ביצע את הבדיקה שנועדה לבחון ליקויים שיוחסו לרועה, ובתקופה שאלוני הוצג כבודק עצמאי ובלתי תלוי, משרד עורכי הדין בלטר, גוט אלוני, שבו אלוני הינו שותף בכיר, הועסק בחוזה על-ידי אחת משלוחותיה של העיריה. המדובר ברשות לפיתוח כלכלי של עיריית תל אביב בראשה עומד רון חולדאי. זו העסיקה את משרדו של אלוני לפני הבדיקה ולאחריה, ותמורת שירותים משפטיים שילמה כ-3 מיליון שקל. גם חולדאי וגם אלוני לא חשפו עד כה את ההתקשרות הכספית ביניהם. מיותר כמעט לציין כי שניהם לא חשפו פומבית, מבעוד מועד, את הקשרים המיוחדים.

בודק ולא בורר

אלוני מונה על-ידי חולדאי לבדוק חמישה נושאים, שכללו את "תפקוד גופי העיריה". דובר העיריה, הלל פרטוק, מדגיש כי היה על אלוני "לבדוק את עובדות המקרה בעניין חריגות הבנייה של סגן ראש העיר דאז ולא כבורר עם סמכויות הכרעה". במילים אחרות, לאלוני עצמו ולדוח שחיבר לא היה כל מעמד משפטי. הגדרת המינוי והדוח עצמו, איפשרו לחולדאי להגדיר את הדוח כ"חמור" מצד אחד, ומצד שני, הם לא איפשרו לנשוא הדוח, מיכאל רועה, לחלוק על המסקנות בבית המשפט. במסקנות הדוח לא הועלו חשדות לפלילים או עבירות מנהליות, ולכן גם לא ננקטו בעקבותיו צעדים בעלי משמעות משפטית. עיקר השימוש שנעשה בדוח היה מול התקשורת. ואכן, זה מה שעשו חולדאי ואנשיו. הם יצרו לחץ ציבורי על רועה על-מנת שזה יתפטר מתפקידו.

בזמן שאלוני מונה לבדוק את שבדק ובזמן פירסום הדוח, איש לא העלה את החשד שהוא עצמו נמצא בניגוד עניינים. גופי העיריה אותם הוא בדק לא קיבלו מידע על ההתקשרות הכלכלית בינו ובין והעיריה וכן גם מינהל מקרקעי ישראל. הכל, כך ציין אלוני עצמו, שיתפו עימו פעולה, לרבות מיכאל רועה עצמו.

אלוני טוען בתגובתו ל–Nfc, כי איש גם לא חלק על מסקנותיו: "הממצאים שנקבעו על-ידי היו חד-משמעיים, ואיש לא חלק עליהם". אולם בידי Nfc קיימות הוכחות כי רועה עצמו חלק גם חלק על המסקנות, והמציא לידי אלוני מסמכים שסתרו את מסקנותיו, אבל הוא סירב לפרסם אותן. כך למשל, בנוגע לאישור תוכנית 2660: אלוני כתב בדוח שלו כי "לפחות בדיון השני שהתקיים לאחר שמר רועה הגיש התנגדות לא היה מקום לנוכחותו ולהשתתפותו". רועה כתב לשופט כי בדיון זה לא היה דבר הקשור לביתו ולכן לפי החוק לא הייתה מניעה להשתתפותו בדיון. השופט בדימוס ענה לרועה: "ברור היה, שבאותה ישיבה לא נדון עניין כלשהו הקשור בך ובהתנגדותך. יחד עם זאת אין בכל זה כדי לשנות את האמור במסקנותי, מה עוד שמלאכתי נסתיימה ואין אני בן-חורין להכניס שינויים כלשהם במסקנותי".

החוזה לא נחשף

החוזה לקבלת שירותים משפטיים בין הרשות לפיתוח כלכלי בראשות רון חולדאי לבין משרדו של השופט אלוני, שכאמור נחשף כאן לראשונה, הופעל במשך חמש שנים - בשנים 2005-2001. עם השנים הוא הלך והתרחב. למשל, בתאריך 23.5.05 אישרה ועדת ההתקשרויות של הרשות לפיתוח כלכלי "תוספת לחוזה עם משרד עורכי הדין בלטר, גוט אלוני לפרויקט תווי חניה וטיוב מי בארות".

בסופו של דבר, בגלל העלויות הגבוהות שגבה משרדו של אלוני תמורת השירותים המשפטיים שנתן לרשות לפיתוח כלכלי, הופסקה ההתקשרות לפני פחות משנה. ההחלטה על כך התקבלה ביום 31.8.05 בישיבה שהתקיימה במשרדו של מנחם לייבה, מנכ"ל עיריית תל אביב, המשמש גם חבר דירקטוריון הרשות לפיתוח כלכלי של עיריית תל אביב. בישיבה זו נדונו עניינים שונים, ובהם גם נושא הייעוץ המשפטי. בפני הנוכחים הובאו נתונים בדבר עלויות הייעוץ המשפטי, שניתן על-ידי משרד בלטר, גוט אלוני.

מפרוטוקול הישיבה עולה, כי בשנים 2001-2005 התקשרה הרשות לפיתוח כלכלי למשרד עורכי הדין בלטר, גוט אלוני בהסכם למתן שירותים משפטיים בעלות כוללת בסך 3,200,000 שקל, "כאשר יש עלייה מתמשכת בסעיף ההוצאות המשפטיות משנה לשנה". סעיף ההוצאות המשפטיות של הרשות הגיע בזמן הדיון לסכום של 5,351,793 שקל. אנשי הרשות לפיתוח כלכלי ניתחו סעיף זה לפרטיו והגיעו למסקנה כי עלותו הייתה גבוהה מדי. אחת המסקנות הייתה שאילו היתה הרשות שוכרת עו"ד פנימי, הייתה העלות נמוכה בהרבה: "יועץ משפטי בעל ותק של 7-5 שנים יכול היה לטפל בענייניה השוטפים של הרשות ובפרויקטים שטופלו על-ידי יועץ חיצוני בהיקף כספי של 3.2 מיליון שקל. לפי תחשיב של עלות העסקת עורך דין בשכר של עד 24 אלף שקל (כולל הפרשות מעביד, סוציאליות וכו') הייתה העלות הכוללת לתקופה של חמש שנים 1,296,000 שקל בלבד. "לפי חשבון זה, כך ציינו אנשי הרשות לפיתוח כלכלי, העסקת יועץ משפטי פנימי במקום קבלת שירותים ממשרדו של אלוני הייתה חוסכת לקופת הציבור סכום של כ–2 מיליון שקל.

בנוסף, כך אמרו, הייתה הרשות נהנית מייתרונות שאינם כספיים, כגון: "זמינות, צבירת ידע ואפשרות הגברת התפוקה הכללית של החברה". "מטבע הדברים", כך נטען באותה ישיבה, "יועץ משפטי פנימי אינו יכול להיות ברמה גבוהה ובעל מגוון התמחויות", ולכן, כך הניחו המשתתפים, גם בעתיד הם יצטרכו להיעזר בייעוץ חיצוני, אבל במחירים נמוכים הרבה יותר [כאמור, החיסכון המשוער על ידיהם הוא כ-2 מיליון שקל].

לנוכח הנתונים, החליטו משתתפי הישיבה שלא לחדש את "תקופת ההתקשרות הפוריה בת חמש שנים" עם משרדו של אלוני, ולשכור יועץ משפטי פנימי. כעבור זמן, נבחרה לתפקיד עו"ד טלי גפן.

הרשות לפיתוח כלכלי של עיריית תל אביב הוקמה במאי 2000 על-ידי מקורבו של חולדאי, אבישי ברקמן ז"ל, שנהרג בתאונת מטוס במסגרת נסיעת עסקים בחו"ל. ברקמן ז"ל היה איש חיל האוויר לשעבר, סמנכ"ל בחברת קרדן, עמד בראש מטה הבחירות של חולדאי ב-1998, ואחרי הבחירות הוא התמנה לעמוד בראש הרשות לפיתוח כלכלי של עיריית תל אביב. הרשות הינה תאגיד עירוני העוסק, בין השאר, בנדל"ן, עריכת מכרזים לקבלנים, מכירת שטחי פרסום ויזמות משותפת לעיריה וגופים כלכליים. העיריה מחזיקה במלוא מניות התאגיד. מכון זאת, ראש העיריה הוא גם ראש התאגיד.

חולדאי הציע לשופט אלוני כסף תמורת הדוח

לקראת אמצע שנת 2002 החלה להתפתח בתל אביב פרשה מתוקשרת ובעייתית, שלימים כונתה: "פרשת רועה". בתקשורת הופיעו כתבות רבות ובהן האשמות נגד מיכאל רועה מסיעת מרצ בעיריית תל אביב, שכיהן באותה תקופה בתפקיד סגן לראש העיריה וליו"ר הוועדה לתכנון ובנייה המקומית, הוא חולדאי. רועה הואשם בתקשורת כאילו ביצע עבירות בנייה בביתו ברחוב יהודה הימית 75 ביפו, תוך ניצול מעמדו כראש הוועדה לתכנון ובנייה. בנוסף, הואשמו גם אנשי עיריה במתן הקלות והיתרים שלא כדין לרועה. רועה הכחיש, וכך גם אנשי העיריה. אולם נוכח מחול השדים התקשורתי, המליץ מהנדס העיר, דני קייזר, שעמד אז בחזית ההאשמות, על "מינוי בודק חיצוני" שיפסיק את מחול השדים התקשורתי ו"שיבחן את כל השאלות שהועלו והתשובות שניתנו ויגבש את מסקנותיו באופן מקצועי ובלתי תלוי".

חולדאי אימץ את ההמלצה ופנה לשופט בדימוס שאול אלוני על-מנת שיקבל על עצמו את התפקיד ויגיש דוח בדיקה. אלוני הסכים והמינוי קיבל פרסום בתקשורת, תוך הדגשת היותו של אלוני "בלתי תלוי". העובדה, שבזמן שאלוני הוצג כבלתי תלוי, משרדו הועסק בחוזה התקשרות על-ידי גוף של העיריה, הרשות לפיתוח כלכלי בראשותו של חולדאי – לא פורסמה.

אלוני מספר עתה, כי חולדאי הציע לו תשלום תמורת כתיבת הדוח, אבל הוא דחה את ההצעה כדי להיות בלתי תלוי. וכך כותב אלוני ל-Nfc: "בעניין מר רועה: פנה אליי ראש העיר וכל בקשתו הייתה לחקור את הנושא לעומקו ולהמציא מסקנות תוך 30 יום. ראש העיר הציע לי תשלום בעד העבודה שהעסיקה אותי מאוד. דחיתי את ההצעה, כי רציתי להיות חופשי מכל קשר ונאמנות כלפי העיריה".

אלוני מאשר, כי בעת בדיקת עניינו של רועה, קיבל משרדו כסף מהרשות לפיתוח כלכלי של עיריית תל אביב. אולם לדבריו, "הסכום היה נמוך בהרבה מהמקובל אף בחברות ממשלתיות לכמות העבודה ולמספר עורכי הדין שהועסקו".

בתגובה לשאלה, מסר אלוני כי בנוסף להתקשרות משרדו עם הרשות לפיתוח כלכלי של העיריה, טיפל משרדו גם בעניינים משפטיים של עיריית תל אביב עצמה. נושא אחד היה "עניין ההצפות" ונושא שני היה בעניין "חברת הביטוח שביטחה קודם לכן את העיריה".

עם זאת טוען אלוני, כי משרדו לא קיבל מהרשות לפיתוח כלכלי את מלוא הסכום [כ-5 מיליון ש"ח] שצויין על-ידי אנשי הרשות בסעיף הוצאות משפטיות, אלא סכום נמוך מזה.

רועה: הסכומים היו נמוכים

בתגובה לשאלה האם לפני מינויו יידע את כל הנוגעים בדוח בדבר ההתקשרות שבין משרדו לבין הרשות הכלכלית של עיריית תל אביב, השיב אלוני: "וידאתי שמר מיכאל רועה ידע זאת, ואין ספק שידע זאת, שכן היה חבר מועצת המנהלים של הרשות וחבר ועדת כספים". תגובה דומה נמסרה מלשכת דובר עיריית תל אביב. עם זאת יש לציין, העיריה ואלוני לא המציאו אסמכתות לכך שהם יידעו את הציבור, את אנשי העיריה ואת האחרים בדבר קשרי ההעסקה שביניהם. לטענתו של רועה, הוא לא ידע על הקשר של הרשות עם משרדו של אלוני מכיוון שבפניו הוצג רק עו"ד בלטר. כמו כן טען רועה, כי בתקופה בה היה מעורב בענייני הרשות הסכומים ששולמו לעו"ד בלטר היו נמוכים.

העיריה לא העבירה ל-Nfc הוכחות שנתבקשו על-מנת להפריך טענה זו.

תגובות

עיריית תל אביב: "עורכי דין ממשרד בלטר, גוט אלוני ושות' נתנו ייעוץ משפטי לרשות לפיתוח כלכלי. השופט בדימוס שאול אלוני מונה לבדוק את עובדות המקרה בעניין חריגות הבנייה של סגן ראש העיר דאז, ולא כבורר עם סמכות הכרעה. אלוני ביצע עבודתו זו בהתנדבות. מיכאל רועה שימש חבר דירקטוריון של הרשות והיה מודע לכך שמשרד עו"ד בלטר, גוט, אלוני ושות' משמש כיועץ המשפטי של הרשות לפיתוח כלכלי, בירך על מינויו ואף ציין כי מדובר בשופט חיצוני מקצועי ובלתי תלוי".

השופט בדימוס שאול אלוני: "מראש הודעתי שעבודות מסוג זה, איני גובה תשלום עבורן. על העובדות והמסקנות אין מחלוקת גם מצדו של רועה, למיטב ידיעתי, שכן הן ברורות לחלוטין. מראשית דרכי ועד הגשת המסקנות לא הייתה כל מעורבות מצד ראש העיר או מי מטעמו וכל הפקידות אליה פניתי שיתפה עמי פעולה".

מיכאל רועה: "בטחתי בשופט בדימוס ואני מופתע לשמוע שמרדו קיבל סכומי כסף גדולים בשעה שהוא הוצג כבודק בלתי תלוי. הדברים מעוררים חשדות כבדים על התנהלותו של רון חולדאי בפרשה. כאז כן גם היום אני טוען שהתנהלותי הייתה ללא רבב".

תאריך:  20/10/2006   |   עודכן:  21/10/2006
איילת פישביין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דוח מוזמן שימש לחיסול יריב פוליטי
תגובות  [ 45 ] מוצגות   [ 40 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
לא מופתע
20/10/06 16:04
2
משה, עורך-דין
20/10/06 17:44
 
אלישמע
20/10/06 20:09
3
דודוו
20/10/06 18:58
4
עירד ניר
20/10/06 19:40
5
ASK AHARON BARAK
20/10/06 19:43
6
די...נימאס!!!
20/10/06 21:06
7
בני שוורץ
20/10/06 21:08
 
אבן גבירול
20/10/06 21:43
 
כעי
20/10/06 23:13
8
ידען
20/10/06 22:34
9
עיןרא
20/10/06 22:38
10
חול
20/10/06 22:40
11
ד.ק
20/10/06 22:43
12
מצנ
20/10/06 23:03
13
מישהוא
20/10/06 23:29
14
יעקבב
21/10/06 10:46
15
בזבוז כסםי ציבור
21/10/06 13:11
16
חיט
21/10/06 16:58
17
תושבת
21/10/06 20:25
18
מידי
21/10/06 21:24
19
מיודע
21/10/06 21:31
20
מיודע ב'
21/10/06 22:22
21
מיודע
21/10/06 22:43
22
רציתי להיות חברמרצ
21/10/06 22:48
23
גם אני
21/10/06 22:52
24
השואל
22/10/06 07:30
 
העונה
22/10/06 17:47
25
די לשחיתות
22/10/06 17:28
26
מוזר לי
22/10/06 17:32
27
ממתינה
22/10/06 21:10
28
לא ממתין
22/10/06 22:29
29
ממתין 3
22/10/06 22:32
30
ממתין4
23/10/06 11:59
 
ממתין 5
23/10/06 15:33
31
ממתין 4
23/10/06 15:31
32
תלאביבי
24/10/06 10:30
33
מישקו
24/10/06 11:38
 
העונה
24/10/06 17:59
34
חבר מועצה
4/11/06 19:13
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הפרשה שאנו חושפים בתחקיר שלהלן היא אחת החמורות הנוגעות לראש הממשלה, אהוד אולמרט. עולה ממנה חשד, כי אולמרט פעל בשנת 2005, בעת שכיהן בתפקיד מ"מ שר אוצר, תוך ניגודי עניינים חמורים. הפעם אין מדובר בעסקי נדל"ן מסואבים שבהם הוא מסובך – פרשת השוחד שקיבל בעסקת כרמיה עומדת, בקרוב מאוד, לחולל רעידת אדמה במערכת הפוליטית והמשפטית, אלא בהתנהלות פלילית לכאורה מצד אולמרט בתהליך הפרטת אחד הנכסים הגדולים שבידי מדינת ישראל: בנק לאומי.
15/10/2006  |  יואב יצחק  |   תחקירים
מכללת סכנין, שזכתה לאחרונה במכרז לביצוע מבחני תיאוריה בנהיגה בצפון, נחשדה על-ידי משרד החינוך בביצוע עבירות הונאה ודיווח כוזב בבתי ספר במזרח ירושלים. המקרה הועבר לחקירת המשטרה ומשם לפרקליטות מחוז ירושלים, שעדיין לא החליטה אם להגיש כתב אישום. משרד התחבורה טוען כי המידע על תיק החקירה נגד החברה לא היה ידוע לו בעת קיום המכרז. למרות כל זאת, ההיתר שקיבלה לעריכת מבחני תיאוריה לא נשלל.
22/09/2006  |  איילת פישביין  |   תחקירים
חשיפה: בעוד ימים אחדים ייכנס לתפקידו רב צבאי ראשי חדש לצה"ל, תת-אלוף הרב אבי רונצקי. המינוי החדש זוכה לשבחים מקיר לקיר שכן הרב הנכנס נהנה ממעמד של בר סמכא בתחום ההלכתי וכבעל-רקע לא מבוטל גם במערך הלוחם. רונצקי, שכיהן עד עתה כרב היישוב אתמר, יתיישב אחרי יום הכיפורים על כס הרבנות הצבאית, אך בדרכו לתפקיד הוא נאלץ לדלג מעל משוכות לא קלות שהותיר לו קודמו, הרבצ"ר היוצא, תת-אלוף ישראל וייס.
21/09/2006  |  ע. יוסף, מ. פריידין  |   תחקירים
רשויות ומועצות אוצרות עוצמה רבה. גם כוח להשחית. בסמכותן להעניק היתרים ששווים מיליונים. לכן אין אולי פלא, כי רבים וטובים אינם עומדים בפיתויים. כזה הוא המקרה שלהלן, שבו מככבים ראש המועצה האזורית חבל מודיעין, שמעון סוסן, והיזם קובי מימון. עיקרו: סוסן החליט לוותר על חלקה של המועצה ברווחים מאזור התעסוקה איירפורט סיטי, שנמצא בשטח שיפוטה. רווחי המועצה המשוערים הם כ- 6 מיליון שקלים לשנה. מתנגדיו של סוסן טוענים, כי הסיבה לוויתור היא הקשרים הפוליטיים עם איל ההון, קובי מימון, שהינו מחזיק המניות העיקרי של איירפורט סיטי (דרך חברת יואל שבשליטתו). סוסן טוען מנגד, כי הוא פועל לפי עצת יועציו המשפטיים.
14/09/2006  |  איילת פישביין  |   תחקירים
נשיאת בית המשפט המחוזי בחיפה, השופטת בלהה גילאור, שהינה ידידתם האישית של השופט (בדימ.) ורדימוס זיילר ורעייתו אילנה זיילר, נמנעה מלפסול עצמה במשפט שבו מעורבים אישית בני הזוג, ובסופו של דבר פסקה לטובתם באופן מוזר ותמוה. כך עולה ממידע שהגיע ל- Nfc ומתיק בית המשפט, המפרט סכסוך ארוך בין משפחת זיילר לבין שוודיה - חברה לבנייה והשקעות בע"מ ("שוודיה"). יתירה מכך: השופטת ישבה בתיק זה, אף על-פי שבעלה, עו"ד יוסף גילאור, הינו שותף בכיר במשרד עורכי הדין סלומון ליפשיץ, אשר מונה על-ידי זיילר וייצג בפועל את הצד של זיילר.
13/09/2006  |  יואב יצחק  |   תחקירים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il