|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

הרוצח על הכביש פגע וברח

בשנת 2006 אירעו בישראל 20 תאונות קטלניות של "פגע וברח". בחישוב פשוט כמעט שתי תאונות בחודש שבהן היו מעורבים רוצחים על הכביש אשר ברחו מהמקום, בהשאירם מאחור נפגע מתבוסס בדמו עד מותו מבלי לסייע בעזרה וניסיון בהצלתו. הרצח על הכביש והמערכת המשפטית שותקת
30/12/2006  |     |   מאמרים   |   הקטל בדרכים   |   תגובות

   רשימות קודמות
  חשיפה: אי-סדרים ומינויים פוליטיים במועצת ההימורים
  הריצה למרחקים של ניצב דוד צור
  החשד: מכרו משחקים של הפועל נצרת עילית
  פרשת בני סלע-תם ו(אולי?!) נשלם
  הקומבינטור של בית הדין הרבני

צבי טייער בן 72 חצה את הכביש בערב יום שני האחרון במעבר חציה שליד ביתו בשכונת גילה בירושלים. צבי היה בריא ומאושר. חנוכה הסתיים והוא בילה בנעימים עם נכדיו, חילק להם דמי חנוכה והחל לתכנן את הטיול הבא לחו"ל עם אשתו. כשלפתע הגיע באמצע מעבר חציה רכב פורד-קונקט במהירות עצומה, חבט בו בעוצמה אדירה והעיף אותו לגובה רב. צבי טייער נחת על ראשו. מדמם. ולא - העזרה לא הגיעה. הנהג הפוגע בחר להימלט מן המקום במהירות, להמשיך בעבודתו ללקוח שהמתין לשירותו. לאחר מכן בילה את המשך הערב עם חברתו.

רק בשעה 02:00 בלילה, כעבור 6 שעות(!), טרח הנהג הפוגע להגיע לתחנת המשטרה ולדווח על כך שאבן או ירייה פגעה ברכבו, ככל הנראה כחלק מחשיבה עתידית הקשורה לטעמי ביטוח וכדומה.

המשטרה לא השכילה להצליב את הודעת הנהג לתאונת "פגע וברח" ושחררה את הנהג הדורסן לדרכו.

צבי טייער ז"ל בדקות אלו, נרצח ליד ביתו, מה שלא הפריע לנהג הפוגע להמשיך למחרת בשגרת יומו. משפחתו הינה משפחה שכולה שאיבדה את בנה החייל לפני כ-22 שנים כתוצאה מפליטת כדור שפלט חייל ביחידתו לעברו והרגו במקום. המשפחה הייתה בזמנו תמימה ומלאת אמון במערכת שתעמיד את החייל היורה לדין. החייל שהה מספר ימים בכלא צבאי ושוחרר. התנצלות ממנו למשפחה טרם התקבלה עד היום. בניגוד לתגובת המוות של המשפחה עם מות בנה החייל בעבר, החליטה הפעם המשפחה למצות את הדין עם הנהג הפוגע שקיפד את חייו של אבי המשפחה בטרם עת.

נכון לכתיבת שורות אלה, הייתה זו תאונת ה"פגע וברח" האחרונה של שנת 2006, אחת מתוך 20 תאונות "פגע וברח" שאירעו במהלך שנת 2006. רק 17 מהן פוענחו ונהגיהן "הובאו לדין".

בישראל מתרחשות בכל חודש לפחות שתי תאונות קטלניות של "פגע וברח" ומספר גבוה יותר של אותן תאונות אשר בהן נפגעים ונפצעים אנשים, רובם פצעים קשים שילוו אותם כל חייהם. אבל הכאב הגדול יותר היא ההתעלמות הבלתי מוסרית והבלתי מובנת של מי שאמור לשמור על החוק בישראל ואולי אף להחמיר אותו ואלה הם שופטי ישראל והמערכת המסואבת של בתי המשפט והפרקליטות במדינת ישראל.

ענישה קלה, עסקות טיעון ושאר מיני ירקות ותרגילים משפטיים הם חלק מהעסקות הנרקמות מאחורי גבן של משפחות הנפגעים והנפגעים עצמם, לרוב בניגוד להסכמתם, בלחץ של עורכי דין ומערכת משפטית אשר עמוסה בתיקים ואשר אינה מעוניינת "לבזבז" את זמנה על עוד תאונת דרכים קטלנית, אחת מתוך כ-426 תיקי תאונות דרכים עם הרוגים בתאונות קטלניות בשנת 2006.

ענישה קלה אינה מרתיעה ולו במעט. סוג זה של ענישה וקומבינות משפטיות אלה בוודאי לא ירתיעו ולא ימגרו את התופעה הרצחנית הזו על הכביש.

סיפור אחד מתוך עשרים המקרים הוא סיפור תאונת "פגע וברח", שנכנסה כמספר יבש לסטטיסטיקה השנתית. תאונת "פגע וברח" שבה קיפח את חייו צבי טייער בן ה-72 מירושלים: "ביום 25.12.2006 סמוך לשעה 19:40 אירעה תאונת דרכים קטלנית ברחוב המרגלית בשכונת גילה בירושלים. בתאונה הזו פגע רכב בהולך הרגל על מעבר החציה, גרם למותו ונמלט מהמקום. אלמלא שני עדי ראייה שהיו בסמוך לתאונה ומסרו פרטים כלליים לגבי זהות הרכב הפוגע היינו מתקשים בזהות הנהג. בזירת התאונה נמצאו שברי פלסטיק מהרכב הפוגע שלפיהם הצלחנו לאתר את סוג הרכב כבר באותו הלילה. מיד כאשר התבררו לנו סוג וזהות הרכב הופעלו כל יחידות המטה הארצי על-מנת לספק לנו חתך של כלי רכב. כבר באותו הלילה התחלנו בסריקות בכתובות לאיתור הרכב הפוגע" - כך טען נציג המשטרה בדיון המשפטי להארכת מעצרו של הנהג הנמלט שהיה ביום 27.12.06 בבית משפט לתעבורה בירושלים בפני כבוד השופט אברהם טננבוים.

"בסמוך לשעה 20:00 נמסר צו לחברת "אוויס". בדיעבד התברר שמחברה זו הושכר הרכב שמעורב בתאונה. כשעה וחצי לאחר מכן הגיע הנהג מלווה באביו ובחברתו בלשכת התנועה ומסר גרסה לפיה נזרקה לעברו אבן או ירייה באזור גילה שבירושלים והוא פחד לעצור בזירת האירוע של זריקת האבן ולכן עזב את המקום. בהמשך החקירה סיפר הנהג כי בליל התאונה סמוך לשעה 02:00 הגיע מלווה באביו לתחנת מרחב ציון. לתחנה הוא הגיע ללא הרכב המעורב, אלא עם רכבו של אביו בעוד שאת רכבו שלו השאיר באזור מגוריו במבשרת ציון.בקול רפה הוא סיפר לחוקר על כך שנזרקה לעברו אבן וכי חברתו דפדפה מאוחר יותר באינטרנט וגילתה שהיה אירוע של תאונה בגילה, וייתכן כי יש קשר לכך". המשיך וטען נציג המשטרה.

לעומתו, טען בבית המשפט אריאל עטרי, עורך דינו של אדר שלמה, הנהג החשוד שהיה מעורב בתאונת ה"פגע וברח" שבה מצא, ליד ביתו, את מותו, צבי טייער ז"ל: "החשוד נסע בכביש ושמע בום. הוא ראה שהשמשה הימינית סמוך לקורה התפוצצה. לאור המיקום של המקום היה בטוח שחטף אבן ולכן לא נעצר במקום. הוא עבר את הפינה. מיד לאחר שעבר פינה, הגיע ללקוח מרחק קצר, איך שעצר דיווח לחברת "חיל" ואמר: 'תדעו שנסעתי משם, נראה לי שחטפתי אבן'. לאחר זמן קצר תהה מה עושה עם רכב חלופי, הוא התקשר ל"אוויס". הוא המשיך לגשת ללקוחות, מרגע שפגש את חברתו. שניהם נסעו באותו מקום, נסעו לראות דירות. מאוחר יותר פורסם תיאור של רכב שהיה מעורב בתאונה. דובר על מראה שבורה. ברגע שהדבר הסתבר לו, עשה את כל מה שאזרח עושה: התארגן ובשעה מאוחרת הלך עם חברתו ואביו למגרש הרוסים... כתוצאה מפגיעת המראה כנראה עף קדימה ולצערנו נפטר... מדובר בבחור נורמטיבי עובד בחברת "יס". פעם ראשונה שהיה במעצר. אם רוצים לנהל את החקירה שלא יהיה בקשר עם אנשים - אפשר שיהיה במעצר בית".

שופט התעבורה הירושלמי, אברהם טננבוים, החליט לעצור את הנהג הדורסן לחמישה ימים. זאת לאחר שקבע בין השאר בהחלטתו כי "התנהגותו עד עתה מעוררת חשד שאי אפשר להתעלם ממנו על הסתרת ראיות".

תיאורו הפלסטי ממעשיו של נהג החשוד בתאונת ה"פגע וברח" בה מצא את מותו צבי טייער ז"ל בן ה-72 מתסכלות שלא לומר מפחידות, במיוחד בשל העובדה שאולי מדובר כאן על איזו שהיא נורמה חברתית שהמערכת השיפוטית נותנת לה יד, שהרי לא ייתכן שאדם החשוד בגרימת מוות של אדם אחר על מעבר חציה, נתיב חוקי ובלעדי אשר שם ורק שם הולך רגל יכול למצוא את דרכו לחצות בבטחה את הכביש, דווקא שם מוצא אדם בן-72 את מותו, כשנהג רכב, במקרה הזה עובד של חברת "יס", ממשיך בדרכו ללקוחות פוטנציאלים של החברה הלווינית אשר מספקת שירותי בידור לעם. דווקא הוא ממשיך בדרכו כאילו לא אירע דבר בעת שעל מעבר החצייה, ממש שם, שוכב גוסס ומתבוסס בדמו איש מבוגר, אב שכול.

המערכת המשפטית שותקת ומחרישה, שהרי לאחר חמישה ימי מעצר ילך הנהג הפוגע, זה שהרג וברח מהמקום. ילך לביתו אותו נהג רכב פוגע ונמלט, יחל בהליכים לניהול משפטו, המערכת תשמע את טיעוני הצדדים, בעיקר סיפורים ואגדות, ואחרי אולי שנתיים ואולי יותר, יחליט בית המשפט לעשות איזו שהיא עסקת טיעון כזו או אחרת,כשבמקרה הטוב האיש הנורמטיבי הזה שהיה מעורב בתאונת "הפגע וברח", האיש הנורמטיבי הזה יישב אם בכלל, חודשים ספורים בבית הכלא, אבל את האיש שהוא קיפד את חייו בטרם עת, את האיש הזה כבר אף אחד לא יחזיר לחיים.

היחידים שייקחו על עצמם ויסחבו את היגון, הצער ובעיקר את התסכול הם אותם בני משפחתו של צבי טייער ז"ל [בל נשכח שישנם עוד עשרות רבות שכמותם, 20 במספר רק בשנת 2006]. כעת יצטרכו ללוות את משפטו של "הנהג הנורמטיבי" אשר הרג את אביהם על מעבר החצייה סמוך לפתח ביתו.

כמותם ישנן עוד דוגמאות כמו: אדם שנפצע קשה בתאונת "פגע וברח" בצומת אמונים שבדרום הארץ. זהותו של הפצוע, שלא נשא מסמכים מזהים, איננה ידועה למשטרה. במשטרה עדיין מנסים לפענח את תאונת "פגע וברח" אחרת בה נפצע קשה ילד בן 5 בתאונת "פגע וברח", השלישית שמתרחשת באזור לכיש בשבועיים האחרונים. בשבוע אחד נפצע ילד באורח קשה באשדוד לאחר שנהג פגע בו ונמלט מהמקום ושבועיים קודם לכן פגע רכב באדם, כבן 80, ברחוב ראשי באשקלון וגרם למותו.

בני משפחתו של צבי טייער ז"ל אומרים כי "יש במקרה הטראגי שלנו זילות בחיי אדם, הפקרת פצוע בשטח וניסיון לטשטש ראיות ועובדות. מסגרת מאמצי המשפחה מתרכזת במודעות והפעלת לחץ על דעת הקהל, שהפעם בניגוד למות הבן החייל, מוטי טייער ז"ל, לא יימחה שמו וזכרו של אבינו צבי ז"ל, כעוד הרוג בתאונת דרכים, אלא כאדם שנרצח ליד ביתו, הופקר לנפשו כשהוא מתבוסס בדמו, וכיום מספר ימים מועט לאחר הרצח, טוען הרוצח שדם המנוח על ידו: לא אני רצחתי".

צבי טייער ז"ל כבר לא יזכה לראות את הרוצח שהעיפו מן הכביש והעיפו מנתיב החיים, אך נחמת משפחתו האבלה, תימצא אולי בעובדה שהחוק והצדק, שלא פעלו לפני 22 שנים עם הבן החייל יפעלו הפעם למען מותו של האב.

תאריך:  30/12/2006   |   עודכן:  30/12/2006
מוטי אקסמיט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הרוצח על הכביש פגע וברח
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
.
31/12/06 00:05
2
מכר של המשפחה
31/12/06 05:19
3
ע.ג1
31/12/06 07:33
4
האיש מבפנים
31/12/06 10:34
5
שלומי יודין
17/08/10 12:05
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עשרה בטבת מוכר כאחד מארבעת הצומות הבאים להזכיר את חורבן בית ראשון. זה היום בו החל המצור של נבוכדנצר על ירושלים. בעקבותיו באו על העיר שלוש שנים קשות המתוארות על-ידי ירמיהו במגילת איכה, עד לפריצת חומות העיר בי"ז בתמוז וחורבנה בט' באב באותה השנה. הצום הרביעי הוא צום גדליה.
30/12/2006  |  גלעד מרלין  |   מאמרים
לפני 13 שנה הסביר ראש ממשלת ישראל את השבתו של רב המרצחים יאסר ערפאת לארץ ישראל במשפט הידוע "הם ילחמו בחמאס בלי בג"צ ובלי בצלם". מיליארדי דולרים ואלפי הרוגים מאוחר יותר התברר כי יאסר ערפאת איננו פראייר של ישראל. בג"צ וצלם נשארו כלים ביד אש"ף כדי לדכא את ממשלת ישראל, ואילו החמאס פרח ועלה, הפך למפלגת השלטון, ועתה הוא מפגיז את ישראל כאוות נפשו. במחיר השבת הלגיטימיות לאהוד אולמרט כ"מדינאי" קיבל אבו מאזן, סגנו הנאמן של רב המרצחים, מכחיש שואה מקצועי, מאה מיליון דולר, ועוד פכים קטנים כמו השבת חופש התנועה למרצחי הפתח.
30/12/2006  |  יובל ברנדשטטר  |   מאמרים
עדותו של אלחנן טננבאום בבית המשפט המחוזי בתל אביב (20.10.06), מי שנחטף על-ידי החיזבאללה, שופכת אור לא רק על האיש, שהתגלה כחלאת אדם, אלא גם על התנהלות רשויות הביטחון והתביעה בישראל. הנה אנו רואים שוב, כי טננבאום קיבל חסינות מהעמדה לדין, על-אף שגם לדבריו לא היה בידיו מידע שהצדיק זאת.
30/12/2006  |  יואב יצחק  |   מאמרים
לקראת סוף המאה התשע עשרה, כאשר המשק האמריקני היה נמצא בתקופה של גל מיזוגים גדול, החל כוחו של ה'ביג-ביזנס' לבלוט בפוליטיקה ובמדיניות החוץ האמריקנית. תהליך הריכוזיות המואץ הביא לעלייה חדה בשיעור הרווח התאגידי - בעיקר בענפי הנפט, חומרי הגלם, מסילות הברזל, תעשיית הפלדה והפיננסים. שולי הרווח הגבוהים של העסקים הגדולים, שנראו בתקופה ההיא כנובעים מגורמים שונים לגמרי חוץ מאלו של 'כוחות שוק' למיניהם לא היו ניתנים אם כן עוד להסתרה.
30/12/2006  |  יואב לוין  |   מאמרים
הימים הם ימי החורף, והלילות הם, באופן מפתיע, לילות החורף. הקור חודר לעצמות ומיטב שמיכות הפוך מסייעות לי במאבקי הצודק. אלה הם הרגעים בהם אני נזכר בצבא, בלילות קפואים עם שלוליות של טירונות, עם מגדלי שמירה של קורסים ועם מרדפים אחרי חיילות עצלניות שמתחבאות מהקצין הפסיכופט. עם כל הזכרונות, אני מאושר להיזכר שאני כבר לא שם.
30/12/2006  |  אסא זיידמן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il