|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

מדינה תחת חקירות

נשיאים, ראשי ממשלה, שרים, חברי כנסת, אישי ציבור, חברות ציבוריות, אנשי עסקים, חברות כלכליות גדולות וקטנות, אנשי ספורט, קבוצות כדורגל ועוד גורמים קטנים רשימה חלקית של הצועדים בסך לחדרי החקירות של משטרת ישראל
13/01/2007  |     |   מאמרים   |   תגובות

   רשימות קודמות
  האבסורדים של פרקליטות ת"א
  הרוצח על הכביש פגע וברח
  חשיפה: אי-סדרים ומינויים פוליטיים במועצת ההימורים
  הריצה למרחקים של ניצב דוד צור
  החשד: מכרו משחקים של הפועל נצרת עילית

מדינת ישראל תחת חקירה. מאות רבות של חוקרי משטרה בכל רחבי הארץ, חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה - יאח"ה, חוקרי היחידה הכלכלית - היאל"כ, היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות - היאחב"ל, חוקרי מפלגי הונאה במחוזות המשטרה השונות בכל רחבי הארץ ויחידות אחרות עמוסים עבודה באיסוף ובחקירות של פרשיות הונאה וקומבינות סמויות וגלויות של עברייני "צווארון לבן" בכל רחבי הארץ.

מדינת ישראל הפכה להיות אחת המדינות המושחתות בעולם. ליתר דיוק - מקום 25 בעולם אחרי ירדן, השכנה ממזרח. המשטרה השביתה בשבועיים האחרונים את כל פעילותה האחרת הנחקרת באופן סמוי וגלוי במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה בבת-ים. השבתה כפויה בעקבות "רק" חקירה אחת גדולה הקשורה באחד המוסדות החשובים ביותר במדינת ישראל - אולי אחרי ארגוני הביון של ישראל, המוסד והשב"כ - פרשת "כרטיס פתוח" החוקרת את הקומבינות, המינויים הפוליטיים, הגניבות והעלמות המס ברשות המיסים. במילים פשוטות יותר: הקומבינות בתוך מערכת המיסוי של ישראל, המוסד שכולם אוהבים לשנוא וכנראה ישנאו ויסלדו ממנו יותר, לאחר החקירות והמעצרים של ראשי הארגון המפיוזו, המושחת והמסואב הזה.

ידיה של משטרת ישראל קצרות מלהושיע ומלטפל בכל אירועי ההונאה והשחיתות הרוגשים עלינו חדשות לבקרים. אלפי בני אדם מעורבים על-פי החשד בעבריינות הונאה, שחיתות, שוחד, מינויים פוליטיים, יחסים של הון ושלטון, משפחות וארגוני פשיעה המשתלטים אט אט ובשיטתיות בכל מה שמתחיל ונגמר בכסף. הרבה כסף: מאיסוף בקבוקים ריקים ועד שוד קרקעות מדינה לאור היום, משליטה על קבוצות ספורט וחברות כלכליות ועד שליטה על פוליטיקאים ואנשי הון ושררה.

למשטרה אין את הכוחות הרבים לטפל בכל הפרשיות הללו ואת זה יודעים פרנסי הציבור בכנסת וממשלת ישראל, כמו גם היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז ופרקליט המדינה ערן שנדר. שניהם יודעים היטב שכדי לטפל בכל הפרשיות הללו צריכה מצד אחד המשטרה לקבל עוד משאבים וכוחות נוספים כדי שיוכלו לטפל לעומקם של פרשיות השחיתות. מהצד השני מצויה המערכת המשפטית המסואבת אשר קורסת תחת נטל מאות אלפי התיקים הפתוחים המחכים עד שהצדק ייצא לאור. בינתיים, גורמים הם במו ידיהם לעיוות ועוגמת נפש בדין לאותם "לקוחות" המחכים בקוצר רוח שנים הרבה כדי לשמוע את מוצא פיו של השופט שייתן סוף-סוף את גזר דינו הצודק, ישלח את העבריינים לכלא ולא יגרום לעיוות דין בגלל עומס תיקים בבתי המשפט.

אך לא כך הוא. המערכת המשפטית ומערכת אכיפת החוק חולות. מערכות אכיפת החוק בישראל חולות במחלה ממארת שכדור האקמול בטח לא יעזור להן. המערכת המשפטית רוצה לסגור תיקים במהרה בעיקר כדי שכלב השמירה של הדמוקרטיה, העיתונות, לא תשתה לה את הדם,והרי נאמר כבר מזה רבות בשנים כי "החיפזון מהשטן", והחיפזון הזה לבטח לא ינקה את האורוות המלוכלכות של הדמוקרטיה הישראלית החולה ונגועה בשחיתות הבוקעת מכל פינה.

שני נשיאי מדינה, אחד ז"ל והשני מכהן, שני ראשי ממשלה, אחד ב"קומה" והשני מכהן, שרי ממשלה שחלקם הודחו וחלקם מכהנים, חברי כנסת חלקם מחפשים עבודה וקומבינות אחרות מחוץ למשכן וחלקם ברוב חוצפתם עדיין מכהנים, מאות של אישי ציבור, חברי מרכז, קומבינטורים - כל אלו עדיין שולטים בכל ההתנהלות הפוליטית המושחתת של מדינת ישראל.

נשיאים:

עזר ויצמן ז"ל הודח כזכור מכהונתו כנשיא המדינה בעקבות פרשת סרוסי, אשר על-פי החשד קיבל ממנו מאות אלפי דולרים שלא כדין. ויצמן ז"ל היה מספיק הגון כדי להבין כי הוא בצרה וטוב יעשה אם יעזוב את כהונתו ויעביר את שארית חייו בחווילתו המפוארת שבקיסריה, צעד שלא יודע לעשות נכון לעכשיו נשיא המדינה הנוכחי, משה קצב. קצב חשוד בביצוע עבירות מין בעשר נשים שעבדו אצלו בלשכת בית הנשיא, כמו גם בשנים רחוקות יותר עת כיהן כשר בממשלות הליכוד, בין היתר כשר התחבורה.

ראשי ממשלה:

אריאל שרון - חקירות משטרה שנפתחו נגדו בחשד למעורבות בהשתלטות על קרקעות מדינה, מעורבותו בפרשת "האי היווני", חקירות שנפתחו בעקבות אי-סדרים, קבלת דבר במירמה, מינויים פוליטיים, עבירות על חוק מימון מפלגות, האשמות שלקח על עצמו עומרי שרון, בנו של שרון, שהורשע ומחכה לדיון בערעור עונש המאסר בפועל שגזר עליו בית המשפט.

אהוד אולמרט - מתקיימות מספר בדיקות: בדיקה בפרקליטות המדינה האם קנה במחיר נמוך את הדירה ברחוב כרמיה בירושלים תמורת קבלת טובות הנאה, בדיקה בפרקליטות המדינה האם כשר התעשיה והמסחר קיבל ונתן טובות הנאה לעו"ד אורי מסר הידוע כמקורב אליו, בדיקה במשטרה ובפרקליטות המדינה בחשד שעת שכיהן כשר התמ"ת היה מעורב בניסיון להטיית המכרז למכירת בנק לאומי. נכון לעכשיו אין בידי חוקרי המשטרה ראיות מספיקות כדי שיובילו את ראש הממשלה המכהן למתן הסברים בחדרי החקירות של היחידה הארצית לחקירות הונאה. בנוסף: בדיקה בפרקליטות המדינה האם כשר התמ"ת ביצע מינויים פוליטיים לא כשרים ברשות לעסקים פרטיים, בדיקת מעורבותו במינויים ובמעשים של ראש לשכתו שולה זקן בכל הפרשה הגדולה המוגדרת כפרשת "כרטיס פתוח" - פרשת רשות המיסים אשר בה מעורבים על-פי החשד בין השאר גם ראש לשכתו של אולמרט, בכירי מערכת המיסוי של ישראל וקומבינטורים אשר הודו בחקירתם כי הם מקורבים למנעמי השלטון ומשרד ראש הממשלה.

המשנה לראש הממשלה:

שמעון פרס - מבקר המדינה דרש ראש הממשלה לשעבר, השר הוותיק וזוכה פרס נובל לשלום, להחזיר תרומות לא ראויות שקיבל לקראת הפריימריז של שנת 2005. יחד עם זאת, המבקר לא המליץ על פתיחתה של חקירה פלילית.

שרים:

שר האוצר אברהם הירשזון נמצא במרכזה של חקירת משטרה פלילית שבה עצורים מספר גורמים בכירים בעמותת "ניל"י" אשר כבר הודו בחקירתם כי גנבו כ-560,000 שקלים מכספי העמותה לטובת הפקדות שונות במקומות שונים, בהם הפקדות בשוק האפור. חקירתו הצפויה של השר הבכיר תיסוב סביב עניין ידיעתו במעילות שבוצעו בעמותת "ניל"י", בעת שכיהן כיושב-ראש הסתדרות העובדים הלאומית. המשטרה מתכוונת להזמין בימים הקרובים את שר האוצר לחקירה תחת אזהרה.

השר לענייני אסטרטגיה אביגדור ליברמן - חקירה פלילית בחשד לקשרים עסקיים לא חוקיים ברוסיה של שנות התשעים.

שרים לשעבר:

שר העבודה, הרווחה והבריאות לשעבר, שלמה בניזרי (שס), מואשם בקבלת שוחד מהקבלן משה סלע כשהיה סגן שר העבודה והרווחה, סגן שר הבריאות ושר הבריאות. משפטו מתנהל בימים אלה.

שר המשפטים לשעבר חיים רמון (קדימה) מואשם באשמת מעשה מגונה בחיילת בעת שכיהן כשר המשפטים. משפטו בבית המשפט המחוזי בתל אביב עומד היום לפני סיום והכרעת דין. רמון התפטר מתפקידו כשר המשפטים בעקבות משפטו.

השר לאיכות הסביבה וביטחון הפנים לשעבר צחי הנגבי (קדימה)מואשם במינויים פוליטיים לא חוקיים בעת שכיהן כשר לאיכות הסביבה. משפטו מתנהל בימים אלה בבית משפט המחוזי בירושלים.

שר החקלאות לשעבר ישראל כץ (ליכוד): חקירה פלילית מתנהלת נגד כץ בחשד למינויים פוליטיים לא כשרים בעת שכיהן כשר החקלאות בממשלת שרון.

השר לשעבר סאלח טריף - הורשע.

חברי כנסת מכהנים:

רוחמה אברהם (קדימה) - מתנהלת נגדה חקירת משטרה בחשד שקיבלה טיסת חינם כשכיהנה כחברת כנסת מטעם הליכוד. את הטיסה לארה"ב קיבלה מחברת "אגרסקו". אברהם החזירה את עלות הטיסה וננזפה על-ידי וועדת האתיקה של הכנסת.

דני נווה (ליכוד) - מתנהלת נגדו חקירה פלילית בעקבות מינויים פוליטיים לא כשרים שבוצעו בלשכת שר הבריאות בעת כהונתו של נווה כשר הבריאות. נכון להיום לא ברור אם היה נווה מעורב במינויים לא כשרים אלה.

אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל)- נחקר במשטרה לאחר שנסע בשנת 2005 ללא היתר ללבנון.

עזמי בשארה, ואסל טאהא וג'אמל זחאלקה (בל"ד) - נחקרו במשטרה לאחר שביקרו ללא היתר בשנת 2006 בסוריה ובלבנון.

חברי כנסת לשעבר:

רפאל פנחסי מתנועת ש"ס - מימון בחירות באופן לא חוקי. הורשע והתפטר.

יאיר לוי מתנועת ש"ס - גניבות כספים. הורשע, התפטר ונעלם מהנוף הפוליטי.

אריה דרעי מתנועת ש"ס - פרשת העמותות של ש"ס - התפטר, הורשע וישב בכלא.

עופר חוגי מתנועת ש"ס - הורשע בעבירות הונאה למוסדות ש"ס.

מיכאל גורלובסקי מתנועת הליכוד - הורשע בפרשת ההצבעות הכפולות. הודח מהכנסת.

יחיאל חזן מתנועת הליכוד - הורשע בפרשת ההצבעות הכפולות - הודח מהכנסת.

נעמי בלומנטל - ח"כ לשעבר מתנועת הליכוד - הורשעה והודחה מהכנסת.

הרב הראשי האשכנזי
יונה מצגר - שרת המשפטים שוקלת לבקש מהוועדה למינוי דיינים להדיח את הרב הראשי לאחר שנחשד בקבלת טובות הנאה מבתי מלון ובמתן עדויות כוזבות.

פרשיות ציבוריות גלויות שנחקרות:

חקירת פרשת רשות המיסים: נערכת חקירת משטרה נגד בכירים ברשות המיסים בחשד לקבלה ומתן שוחד וחשד להתערבות במינויים פוליטיים. 15 בכירים נעצרו עד היום בפרשה, בהם בכירי הרשות.

חקירת המלחמה בלבנון: ועדת בדיקה ממשלתית בראשות השופט (בדימ.) וינוגרד בודקת את התנהלות הממשלה והצבא. מבקר המדינה בודק את הטיפול בעורף ושש ועדות משנה של וועדת החוץ והביטחון חוקרות את היבטי המלחמה מזוויות שונות.

ועדת זיילר: ועדת בדיקה בודקת את התנהלות המשטרה ופרקליטות המדינה בפרשת האחים פריניאן. הוועדה שאמורה להגיש את מסקנותיה בימים אלה שלחה מכתבי אזהרה ל-13 קציני משטרה ופרקליטים, בהם מפכ"ל המשטרה ופרקליט המדינה ערן שנדר.

מבקר המדינה: בודק מאות חשדות כנגד ארגונים, מוסדות ציבוריים, משרדי ממשלה, עיריות, מועצות מקומיות ואזוריות, מועצת ההימורים וגופים נוספים, בחשד לעבירות על טוהר מידות, מינויים פוליטיים, שוחד, שחיתות, אי-סדרים כספיים ועוד.

האם מדינה דמוקרטית נורמלית יכולה לתפקד באופן נורמלי כשאין מוסד אחד בה שאינו חשוד בפלילים, שחיתויות וקומבינות? האם מדינה כזו יכולה לתת הגנה ופתרונות מול האיומים הבאים מחוץ ובעיקר אלה הבאים מבית? ספק רב. מדינת ישראל של 2007 היא מדינה מושחתת תחת חקירות. את החקירות הפליליות ביאח"ה חוקרים היום "רק" 900 אנשי משטרה - האם זה רציני? 900 חוקרים ויותר בכל יחידות החקירה הארציות של משטרת ישראל - מוכשרים וחרוצים ככל שיהיו - לא יכולים לחקור גם את פרשת רשות המיסים, גם את פרשיות ענף התשתיות והבינוי (פרשיות בהם קבלני עפר ותשתית מקורבים קיבלו מכרזי ענק לבינוי ופיתוח ברחבי הארץ בין היתר גם בגדר ההפרדה דרך מכרזים שלא תמיד עמדו בסטנדרטים הקבועים בחוק), גם את מכרזי הפרטת החברות הציבוריות הגדולות, פרויקטים שהגה ודחף שר האוצר לשעבר וראש תנועת הליכוד בנימין נתניהו, גם את חקירות ההונאה הגדולות של ענף האנרגיה ובהם ענף הדלק המגלגל מאות מיליוני שקלים בשנה (ענף שנגוע היום בשליטה של ארגוני פשיעה, ענף שמושך לתוכו עבריינים כיוון שידוע לכולם כי אפשר להרוויח מהענף הזה מאות מיליוני שקלים בקלות. שינוע דלקים לרשות הפלשתינית, מכירת דלק במחיר מופחת וברווח גדול וקבלת הקלות ממיסי הבלו, הם סיבות טובות ללווייתני הפשע להשתלט על הענף היוקרתי, גם את פרשיות ההונאה ברשויות המקומיות, גם את פרשיות מכירות משחקי הספורט בכלל והכדורגל בפרט, גם את פרשיות ההשתלטות של גורמים עבריינים בקבוצות הספורט של ישראל, גם את פרשיות ההשתלטות וגניבת קרקעות מדינה וגם פרשיות הונאה ברמה מקומית-מחוזית ומרחבית.

אי אפשר לבוא בטענות למשטרה שעושה כמעט הכול כדי לחקור, להביא ראיות ולהעמיד את עברייני השחיתות למשפט, אך הכמות המוגבלת מאוד של כוח אדם רציני ומקצועי, לא יכול להשתלט על כל פרשיות השחיתות של מדינת ישראל.

המשטרה דוגלת בשיטת השקט והעומק, שכן, כידוע, אם רוצים לעשות עבודה יעילה יש לתת למשטרה לאסוף מודיעין, להכניס סוכנים סמויים למקומות נגועים, לאסוף ראיות מפלילות שעלולות לקחת חודשים ארוכים - אפילו שנים. כמו בכדורגל הישראלי, לציבור הישראלי כמו לראשי קבוצות הכדורגל אין סבלנות. הם רוצים פתרונות ותשובות מהירות. כאן ועכשיו. ופתרונות מהירים גם נראים כך - פתרונות שטחיים ולא רציניים. ואת זה המשטרה לבטח לא רוצה, אך מה לעשות? יש גורמים פוליטיים אינטרסנטיים שדאגו בעבר ואולי דואגים גם כיום לגמור מהר את העסק החקירתי, זאת כדי שהראיות המצומצמות לא יספיקו להרשעה בבתי המשפט. אולי?!

הפתרון הוא פשוט וחד-משמעי. ייתן השר הממונה את דעתו ברצינות, ישקיע משאבים כלכליים במשטרה, משאבים בלתי מוגבלים, כוח אדם גדול, מיומן ומקצועי, וכן - שקט, הרבה שקט וסבלנות, כדי שמשטרת ישראל תוכל במקצועיות וביכולות האנושיים והטכנולוגיים שלה לעבוד ולהביא ראיות מספיקות כדי שלמערכת החולה של בתי המשפט לא תהיה ברירה ושופטיה "יאלצו" לשפוט על-פי החוק ובלי עיגולי פינות ויכניסו מאחורי סורג ובריח לשנים רבות את העבריינים, הפוליטיקאים, המאכרים והקומבינאטורים אשר גורמים למדינה הזו להיות מושחתת ונגועה.

תאריך:  13/01/2007   |   עודכן:  13/01/2007
מוטי אקסמיט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סדום ועמורה כבר כאן. אבל, במקומותינו - עדיין ממשיכים עיתונאים לספסר במידע, להגישו לקוראים באופן סלקטיבי, במקרה הטוב, או באופן מגמתי, במקרה הגרוע יותר. כך בפרשות הקשורות לראש הממשלה, אהוד אולמרט, וכך גם בפרשת: כרטיס פתוח (פרשת המיסים), שגם בה מעורב אולמרט עד צווארו. הספסור במידע נעשה במיוחד על-ידי עיתונאים הנחשבים בכירים בתקשורת. ברשימה זו נאיר את מעשיהם של שניים מהם.
13/01/2007  |  יואב יצחק  |   מאמרים
לפני שבועיים הכרתי בחור חדש. בן 28, 1.90, עם מספר תארים בתחום המחשבים. חשבתי שזהו זה.
13/01/2007  |  אפרת ש.  |   מאמרים
אני לא נוהג לספר על עבודתי. גם אחרי שבטור הקודם סיפרתי על עבודתה החדשה של אשתי והחלטורה המתחדשת, העדפתי שלא לפרט את עיסוקי. אך ההוויה קובעת את התודעה, והמציאות מכתיבה את הכתבה, כך שלמרות כוונותי אחשוף כאן טפח כלשהו. ובכן, אני עובד בחברה המייצרת תוכנות חביבות מבוססות אינטרנט למחשב האישי. העניין רב, האנשים נחמדים ומסביבנו שוכנות חברות אחרות, כולן הייטקיסטיות וכולנו עם תלושים וכרטיסים לארוחת צהריים. עד כאן הכל סטנדרטי ואין סיפור מיוחד. אך לפני כמה ימים נערכה פגישה עם חברה אחרת, ואני מוכרח לחלוק עמכם את רשמי.
13/01/2007  |  אסא זיידמן  |   מאמרים
עמיר פרץ, ממניעים שאינם צריכים פירוט ואשר מקורם בעליבותו האישית והפוליטית, הכריז כי בכוונתו למנות את חבר הכנסת ראלב מג'אדלה לכהן כשר התרבות, המדע והספורט. תגובתה של חברת הכנסת אסתרינה טרטמן היתה כי מינוי זה הוא גרזן המונף על הציונות, והבטיחה כי סיעתה תפעל להסרת הנגע. אכן, איום ונורא. כיצד אנו, שנרדפנו 2000 שנה, מתייחסים למיעוט, ומה על הגזענות, וכו' וכו'.
12/01/2007  |  עו"ד משה מכנס  |   מאמרים
"מראה מבעית במרכז ברלין", כך פותחת כתבה בעיתון "שפיגל" הגרמני און-ליין. "כיכר לוסטגארטן המרכזית הפכה לזירת התכנסות של נאצים, כולל סמלי ענק של צלב הקרס ודמותו הסמכותית של הפיהרר מעל כולם". והכותרת ממשיכה "הרי הסרט ["הפיהרר שלי"] היה מיועד לשבור מוסכמות בגרמניה....".
12/01/2007  |  ד"ר תרצה הכטר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il