בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
חיסכו לעצמכם את הכסף, הזמן ועוגמת הנפש, בדקו את הרכב עפ"י ההנחיות שפרטנו עבורכם ורק כאשר תמצאו את הרכב ראוי לבדיקה - הגיעו עמו למכון בדיקה
קניית רכב משומש טומנת בצידה הנאה רבה, אם מצאתם את מבוקשכם. מאידך, התלהבות יתר יכולה להפוך את הקנייה להרפתקה לא נעימה ויקרה. רבים המקרים שבהם נופלים רוכשים תמימים קורבן להונאות, מרביתן אינן כה מתוחכמות. בדיקה יסודית של מספר נתונים קודם לרכישה יכולה למנוע היגררות להליכים מייגעים ומיותרים מול בעל הרכב ונושיו. חיסכו לעצמכם את הכסף, הזמן ועוגמת הנפש, בדקו את הרכב עפ"י ההנחיות שפרטנו עבורכם ורק כאשר תמצאו את הרכב ראוי לבדיקה - הגיעו עמו למכון בדיקה. לכל הפחות, חסכתם את עלות הבדיקה. יתכן שבכך חסכתם לעצמכם נזקים משמעותיים הרבה יותר. - שלב א' (אינו עולה מאום) - בירור הזהות של הרכב ושל בעליו:
- עליכם לברר כי מוכר הרכב הינו בעליו הרשום. בקשו לכן לראות את רשיון הרכב ומנגד את תעודת הזהות של הנהג. השוו בין השמות ואמתו את הפרטים.
- השוו בין מספר רשיון הרכב לבין מספר השלדה של הרכב. אם שני הפרמטרים הללו אומתו על ידיכם כדת וכדין, המשיכו הלאה במסע לעבר הרכישה.
- העתיקו את מספר הרישוי של הרכב ואחר היכנסו לאתר משטרת ישראל באינטרנט, בו תמצאו מנוע חיפוש לרכבים גנובים.
- שלב ב' (אינו עולה מאום) - בירור עברו הביטוחי והטיפולי של הרכב:
- קילומטרז'- רישמו את מספר הקילומטרז' המופיע על לוח השעונים ופנו למוסך שבו הרכב מטופל. כל מוסך מסודר רושם את מד הקילומטראז' אוץ של הרכב בעת שזה נכנס אליו לטיפול וכך תוכלו להשוות בין הרשום במונה הרכב לבין הרשום בתיעוד שבמוסך ובכך לקבל אינדקציה האם "שיחקו" במונה הקילומטראז'.
- היסטוריית טיפולים ברכב - בקשו מבעלי הרכב אישור לפנות אל המוסך המטפל, על-מנת לקבל את היסטורית הטיפולים ברכב, כדי לוודא שהרכב טופל כראוי.
- היסטוריית תאונות - המקום הנכון לברר את "עברו התאונתי" של הרכב הוא באמצעות סוכנות הביטוח המבטחת בהווה או שביטחה בעבר את הרכב. בקשו מהמוכר שימציא בפניכם טופס "היעדר תביעות לרכב" או שתצטיידו ביפוי כוח מהמוכר ותפנו בעצמכם ישירות לסוכנות הביטוח. במידה ומופיע בטופס "היעדר התביעות" רישום לגבי תאונה, בקשו מהמוכר שימציא בפניכם את העתקי דוחות השמאי ובדקו אם קיימת לרכב ירידת ערך. ייתכן והרכב היה מעורב בתאונות שלא ערבו בתיקונם את חברת הביטוח- קרוב לוודאי כי הדבר יתגלה במהלך בדיקת הרכב במכון.
- שלב ג' - בדיקת הרכב במכון רישוי
יגעתם, בדקתם והגעתם לשלב שבו בודקים את מצבו המכני של הרכב ומחפשים עדויות לתאונות קודמות. מובן שאתם בוחרים את המכון בו ייבדק הרכב. בתום בדיקת הרכב ימציאו בפניכם טופס המפרט את הליקויים הקיימים, גשו עם הטופס למוסך מורשה ובררו את עלות התיקון המשוערת. - שלב ד' - בדיקת עיקולים, שעבודים ומשכונים
בשלב האחרון בדקו כי על הרכב לא רובצים עיקולים שונים. זיכרו כי בירור מול משרד הרישוי אינו מספיק. עליכם לפנות לרשם המשכונות ולברר האם הרכב הנתון מושכן לטובת אחר, עלות הבירור מול רשם המשכונות הינה 28 ש"ח לכל רכב נבדק.
|
|
מתוך 'מבזק מס', עיתון מקצועי לענייני מיסים.
|
|
תאריך:
|
16/04/2007
|
|
|
עודכן:
|
17/04/2007
|
|
עו"ד דורון, עו"ד בהר כהן
|
|
כמעט מביך היה לראות אתמול את הטקס הממלכתי ב"יד ושם" ולשמוע את דבריו של ראש הממשלה, אהוד אולמרט, על צדק וחירות. הצדק הכי קרוב שאנחנו מכירים פה בעת האחרונה הוא הפלנטה המרוחקת ההיא במערכת השמש. המבוכה רק גברה והעניין התחדד כאשר לאחר מכן שודר "מוסר השילומים", סרטם התיעודי החשוב של אורלי וילנאי-פדרבוש וגיא מרוז.
|
|
|
"אתם פשוט התחרטתם אחרי שמשהו לא מצא חן בעיני אחד העדים", זו ההאשמה חסרת התקדים שהטיחה נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש בוועדת וינוגרד.
|
|
|
במאמרי הקודם, 'מה על ישראל לעשות', טענתי כי על ישראל, בנוסף ל'שיקום הצבא', להשקיע מאמצים בהקמה, יש מאין, של מערך הסברה יעיל ומסודר. נכון, ישנה הסברה, אך די היה לפתוח טלוויזיה בכל מקום בעולם בעת מלחמת לבנון השנייה, כדי להיווכח במידת האפקטיביות של ה"הסברה" הזו; מסבירים של הצד השני היו בשפע, שלנו- מעט מדי, מאוחר מדי. ציינתי כי בעולם בו החלטות באו"ם מוכרעות לפי דעת הקהל של הציבור במדינות (במזל, רק במזל, במלחמה האחרונה בריטניה, כמו גם ארצות הברית עמדו לצידנו, מהפך קטן ובודד בדעת הקהל לצד הדמוקרטים, וזה עלול להתפוגג) הסברה מהווה את האמצעי היעיל ביותר לשלוט בגורלנו (ולא רק חיזוק צה"ל).
|
|
|
מזה מספר ימים עוסק הבג"צ בעתירתה של חברת הכנסת זהבה גלאון בדרישה שוועדת וינוגרד תפתח את דלתותיה, ותפרסם את עדויות העדים למעט במקרים של סכנה קרובה לוודאית לפגיעה בבטחון המדינה.
|
|
|
דבר אחד שחוזר על עצמו אצל משקיעים רבים לאורך כל ההיסטוריה, הינו שהם שוכחים לטפל בהפסדים שלהם לפני שהם יוצאים מכלל שליטה. לדעתי זה נובע מכך שמשקיעים אינם מקדישים מחשבה מספקת לגבי ניהול הסיכונים שלהם. הם נוטים לחשב כמה הם עשויים להרוויח ושוכחים להסתכל על צידו השני של המטבע - ההפסד הפוטנציאלי.
|
|
|
|
|
|
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
|
|
|
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
|
|
|
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|