|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

תוכנית אפיליאייט

כיצד ניתן בקלות יחסית להגדיל את הסיכויים לשווק ולהפיץ מוצרים? הרעיון: להתקשר עם אתרים אחרים, לפרסם זה את זה ולחלוק ברווחים
28/05/2007  |     |   מאמרים   |   תגובות

עיקרון התוכנית הוא די פשוט: אתר מסחרי יפרסם את עצמו, ללא תשלום, באתר אחר (מסחרי. תוכן וכו'). בתמורה לפרסום האתר המסחרי ישלם לאתר המפרסם אחוז מסוים מהמכירות עבור כל לקוח שיגיע לאתר המסחרי מהאתר המפרסם.

באתרי מסחר קטנים תוכנית אפיליאייט תשב בדרך כלל תחת הדומיין של האתר המסחרי, ותאפשר הרשמה לכל אתר מפרסם המעוניין להשתתף בתוכנית. לאחר ההרשמה יוכל כל אפיליאייט (הבעלים של האתר המפרסם) להיכנס באמצעות סיסמה לחשבונו בתוכנית, לראות את סך כל ההכנסות שהצטברו לזכותו ולבצע פעולות שונות (לבדוק סטטיסטיקה, לבקש משיכה וכו'). באתרים גדולים בעיקר באתרים השייכים ל"שילוש הקדוש" (הימורים, פורנו, ו-pharmacy) - תוכנית האפיליאייט תשב, ולא פעם, על דומיין נפרד וגם תשווק כמוצר עצמאי. למעשה, כיום קיימים עסקים, שכל מהותם היא לשמש תוכניות אפיליאייט לאתרי מסחר שונים.

מכאן הדברים מתחילים להסתבך מעט. ישנם מודלים עסקיים רבים וצורות תגמול שונות הבאות לתאר את מערכת היחסים בין האתר המסחרי והאתר המפרסם, צורות אלו באו לתת מענה לבעיות שונות שנוצרו עם התפתחות המסחר באינטרנט. בסקירה זו, אנסה לתאר חלק מהבעיות שנוצרו או התגלו ואלו פתרונות נמצאו להם.

הבעיה הראשונה שנוצרה הייתה כיצד לבצע מעקב אחר הרכישות והתנועה באתר המסחרי וכיצד לייחס זאת לאתרים המפרסמים הרלוונטיים. הפתרון לכך היה פיתוחה של תוכנת אפיליאייט (וזאת להבדיל מתוכנית אפיליאייט, שזהו שמה של צורת השותפות). תפקידה של תוכנת האפיליאייט היה לנטר את הפעילות באתר המסחרי, ולקבוע עבור כל לקוח את הפרמטרים הבאים:

  • האם לקוח מסוים ביצע רכישה?
  • מהיכן הגיע הלקוח כלומר מי היה האתר שבזכותו הגיע הלקוח לאתר המסחרי?
  • מה היה סכום הרכישה של הלקוח ובחלק מתוכניות האפיליאייט מה היה סך כל סכום הרכישות של הלקוח בתקופה מסוימת?

כמובן, שאלה הם הפרמטרים הבסיסיים. בתוכנות אפיליאייט מורכבות יותר ישנם פרמטרים נוספים שמנוטרים, לדוגמה:
  • לאיזה קמפיין פרסום משויך הלקוח?
  • מה היה אמצעי הפרסום שבזכותו הגיע הלקוח (איזה באנר, מייל וכו')?
  • האם הלקוח הגיע מאפיליאייט ישיר או מאפיליאייט של אפיליאייט (אתייחס לכך בהמשך)?
  • נתונים על הלקוח עצמו כגון: מדינה, שפה, דפדפן, וכו'.

בעיה אחרת הייתה להגדיר מודל עסקי כזה שיהיה כדאי לשני הצדדים - האתר המסחרי והאתר המפרסם. ישנם מספר מודלים עסקיים בסיסיים שמתוכם נגזרם מודלים רבים אחרים.

המודלים הבסיסיים הם:

Pay per click - תשלום לאתר המפרסם בכל פעם שלקוח מקליק על פרסום של האתר המסחרי (ובעקבות זאת מופנה לאתר המסחרי).

Pay per lead - תשלום לאתר המפרסם בכל פעם שלקוח שהגיע דרכו נרשם או השאיר פרטי התקשרות באתר המסחרי.

Fix payment - תשלום קבוע (נניח 25$) לאתר המפרסם בפעם הראשונה שלקוח שהגיע דרכו ביצע רכישה, ללא תלות בסכום הרכישה.

% From Purchase - תשלום אחוזים, לאתר המפרסם, מסך כל הרכישה/רכישות של הלקוח בפרק זמן נתון.

המודל האחרון מתחלק לשניים: האם האחוז המשולם לאתר המפרסם הוא עבור הרכישה הראשונה בלבד או אחוז מהרכישות בתקופה מסוימת, ואם כן איזו תקופה.

כמובן, ישנן וריאציות שונות לכל אחד מהמודלים הנ"ל. בחלק מתוכניות האפיליאייט המפרסם יכול לבחור בין מסלולים שונים בתוכנית אפיליאייט (לדוגמה, תשלום קבוע עבור כל הרשמה או אחוז מסך כל המכירות). כמו כן בחלק מהתוכניות ישנן מדרגות תגמול. כלומר, ככל שהאתר המפרסם מייצר יותר פעילות באתר המסחרי כך מדרגת התגמול שלו תהיה גבוהה יותר.

2 tier או "אפיליאייט של אפיליאייט"

העמלה המגיעה לאפיליאייט, כמו כל דבר בחיים, נתונה למשא-ומתן, ואם מדובר באפיליאייט שיודע לייצר טראפיק ולהביא לקוחות, הוא בהחלט יוכל לקבל עמלות גבוהות יותר מהאתר המסחרי. אחת התוצאות לכך היא יצירת שכבה שנייה (ולפעמים גם שלישית ורביעית) של אפיליאייטים. כלומר, אם אתר מסחרי מציע לדוגמה, לאפיליאייט, 25$ עבור כל לקוח שיבצע רכישה באתר, אפיליאייט גדול יוכל במשא-ומתן לקבל נניח 30$ ללקוח. המשמעות היא שכעת יוכל האפיליאייט להציע, נניח, 27$ לכל אפיליאייט שירשם דרכו (כאפיליאייט) לאתר המסחרי (סכום גבוה יותר מאשר בתוכנית המקורית באתר המסחרי). כלומר, תוכניות אפיליאייט שמאפשרות 2 tier הופכות להיות אטרקטיביות לאפיליאייטים גדולים. זו גם הסיבה להקמת חברות אפיליאייט – כלומר, חברות שאינן מייצרות או מוכרות דבר, וכל תפקידן הוא לגייס לקוחות ואפיליאייטים לאתרים אחרים. דוגמה לחברה כזו היא אמפייר פוקר של נועם לניר שהונפקה בבורסה. החברה עסקה בשיווק הקזינו של 888 ובפוקר של PartyPoker כאשר על כל לקוח שהגיע דרכה או דרך אפיליאייט שהיא גייסה חתכה החברה אחוזים. כלומר, לאפיליאייט קטן היה עדיף להירשם לתוכנית האפיליאייט דרך גורם משנה ולא באופן ישיר.

הונאות של אתרים מסחריים ותוכניות אפיליאייט

כאמור, כמעט תמיד תוכנית האפיליאייט והתוכנה המנהלת אותה שייכות לאתר המסחרי. כלומר, האתר המסחרי יכול לשחק עם מידע, או להעלים מידע מהתוכנית כרצונו, וכך לחסוך בעמלות המשולמות לאפיליאייטים. אפיליאייט לעולם לא יוכל לדעת בוודאות האם הלקוח שהגיע דרכו אומנם נרשם לאתר המסחרי או לא, והאם הוא ביצע רכישה ובאיזה סכום (25$ או שאולי ב 250$). לא מעט אתרים מסחריים מבצעים מניפולציות במידע שהם מציגים לאפיליאייטים שלהם במטרה לחסוך בעמלות המגיעות לאפיליאייטים.

ישנן כמה דרכים על-מנת לבצע מעקב שיעקוף את השליטה שיש לאתר המסחרי במידע ובתוכנת האפיליאייט, אבל גם דרכים אלו הן חלקיות ומוגבלות מאוד, ואינן יודעות לתת מענה שלם. בסופו של דבר האפיליאייט צריך להחליט בעצמו האם הוא נותן אמון באתר המסחרי או לא.

באחת הסקירות הבאות אפרט כיצד לזהות ולבחור תוכנית אפיליאייט טובה.

הונאות של אתרים מפרסמים

חלק מתוכניות האפיליאייט, בגלל התנאים שהן מציעות למפרסמים, נחשפות להונאות. ישנן צורות רבות ומגוונות לרמות תוכנית אפיליאייט, ולמעשה כמעט בלתי אפשרי להקים תוכנית אפיליאייט שתהיה חסינה מפני רמאויות. גם היום לא מעט אנשים מרוויחים לא מעט כסף מהונאות שיטתיות של תוכניות אפיליאייט. אחד הדוגמאות המפורסמות להונאה של תוכנית אפיליאייט היא תוכנית ה-Adsense של Google. מדובר בתוכנית שבה האתר המפרסם מקבל תשלום בכל פעם שמבקר באתר מקליק על פרסומת של Google (למעשה הפרסומת היא של אתר מסחרי אחר, צד ג', המשתתף בתוכנית הפרסום של Google, ולא בפרסומת של Google עצמה). תנאי התוכנית הביאו לכך שחלק מהאתרים המפרסמים בנו רובוטים שכל תפקידם היה לבצע הקלקות פיקטיביות על מודעות של גוגל באתר שלהם. מי ששילם את מחיר ההונאה היה האתר המסחרי ולא Google עצמה. למעשה Google אפילו הרוויחה מההונאה מכיוון שעל-פי תנאי התוכנית, Google והאתר המפרסם מתחלקים בכסף שמשלם האתר המסחרי עבור כל הקלקה. למרות זאת, מכיוון שהדבר פגע באמינות של תוכנית הפרסום של Google, נדרשה Google לפתח כלים לזיהוי ולמניעה של הונאות מסוג זה.

חישוב העמלה המגיעה לאתר המפרסם

אחד התפקידים של תוכנת האפיליאייט הוא לחשב את העמלות המגיעות לכל אפיליאייט. החישוב נעשה לכל אפיליאייט בנפרד, וכל אפיליאייט יכול לראות את הכספים שהצטברו לזכותו בחשבונו בתוכנית. בחלק מהתוכניות ישנו מינימום מסוים שצריך להצטבר בחשבונו של אפיליאייט לפני שהוא יוכל לבצע משיכה.

כיצד לעקוב ולנטר את פעילות הלקוחות

ישנן מספר שיטות לשיוך לקוח לאתר מפרסם ספציפי, בשיטה הפופולרית ביותר כל אפיליאייט (אתר מפרסם) מקבל לינק ייחודי, בקישור הזה, האתר המפרסם ישתמש בכל פעם שהוא ירצה להפנות גולשים לאתר המסחרי. במקביל לכניסה של הגולש לאתר המסחרי ובמקביל לטעינת האתר על מחשבו של הלקוח, הלקוח גם מקבל cookie (קוד תוכנה קצר). הקוד נטען ונשמר על מחשבו של הלקוח. בצורה כזו תוכנת האפיליאייט יודעת לעקוב אחר פעילות הלקוח באתר המסחרי ולשייך כל לקוח לאתר המפרסם הנכון.

מטרת ה-cookie

באתרים "הוגנים" ה-cookie תשמש אך ורק לצורך ניטור הפעילות, ושיוך הלקוח לאתר המפרסם הנכון. לעומת זאת, באתרים "הוגנים קצת פחות" ה-cookie יכולה לשמש למעקב, לאיפיון, ולדיווח עמוק הרבה יותר אחר פעילות הלקוח, מעקב שיתבצע גם באתרים אחרים.

כאמור, ה-cookie הוא קוד תוכנה קצר שנועד לאפשר לתוכנת האפיליאייט לשייך את הלקוח לאתר מפרסם ספציפי. לאחר שיוך הלקוח במידה שהלקוח מבצע פעילות המזכה את האתר המפרסם בעמלה (רכישה, הרשמה וכו') הפעולה תרשם בחשבונו של האתר המפרסם.

כסף ותשלומים

רוב תוכניות האפיליאייט מציעות מגוון צורות תשלום לאפיליאייטים, מהעברות בנקאיות, דרך שיקים, ועד תשלום באמצעות צורות תשלום אלטרנטיביות (כגון PayPal). מכיוון שפעילות האפיליאייטים היא גלובלית, לאתר מסחרי קשה מאוד לבצע הנהלת חשבונות רב-לאומית (איך מחשבים את אחוז המע"ם וכמה מס צריך לנכות לאפיליאייט טורקי שהוא הבעלים של חברה גרמנית שיושבת על שרתים באוסטרליה?). לכן ברוב התוכניות חבות הדיווח והתשלום לרשויות המס היא על האפיליאייט ולא על האתר המסחרי. כלומר, האתר המסחרי מעביר את התשלום לאפיליאייט ללא ניקוי מס כלשהו, ועל האפיליאייט להסדיר את נושא המיסוי בהתאם לשטח השיפוט בו הוא נמצא. כמובן ששיטה זו טובה הן לאפיליאייט והן לאתר המסחרי. האתר המסחרי נמנע מהצורך לבצע חישובים מורכבים ולנהל הנהלת חשבונות רב-לאומית עבור כל אפיליאייט בנפרד, ואילו לאלפי אנשים בעולם מהווה השתתפות בתוכנית אפיליאייט השלמת הכנסה למשכורת החודשית.

  • כיצד לחשב החזרות, הונאות, וביטולי עסקה באתר המסחרי?

כל תוכנית אפיליאייט קובעת את המדיניות שלה באופן עצמאי. ישנן תוכניות שבהן האפיליאייט הוא שותף מלא. כלומר, מחשבונו של האפיליאייט יקוזזו עסקות שבוטלו, החזרות, והונאות, ואילו באתרים אחרים האתר המסחרי יספוג את ההפסדים והאפיליאייט יהיה שותף רק בהכנסות. גם פה חשוב לקרוא את תנאי התוכנית, ובמידת הצורך אפילו להתמקח.

  • כיצד ומתי לשלם לאתר המפרסם?

ישנן שתי שיטות: או שהתשלום יתבצע אחת לתקופה (פעם בשבוע, בשבועיים, בחודש), או בכל זמן על-פי רצונו של האפיליאייט. בכל מקרה, בכל התוכניות, על-מנת שאפיליאייט יוכל לבצע משיכה עליו לצבור סכום מנימלי מסוים (משתנה בין תוכנית לתוכנית). עלויות המשיכה (עמלות, דואר וכו') יהיו בדרך כלל על-חשבונו של האפיליאייט, למרות שישנן תוכניות שבהן האתר המסחרי יספוג את העלויות והעמלות, בהעברות של סכומים גבוהים או כאשר האפיליאייט יבחר בדרך משיכה ספציפית..

  • מהי המחויבות המשפטית בין האתר המסחרי לבין האתר המפרסם ומהי סמכות השיפוט במקרה של חילוקי דעות?

ההסכם בין האתר המסחרי ובין האתר המפרסם הוא הסכם משפטי לכל דבר. כמו בכל הסכם משפטי, יופיע בו סעיף שיקבע את סמכות השיפוט. כלומר, במקרה של חילוקי דעות, האפיליאייט ימצא את עצמו נדרש לשכור עו"ד ולתבוע אתר הנמצא במדינה מרוחקת או גרוע מכך במקלט מס (לך תתבע אתר שרשום באיי קיימן). לכן בתחילת הדרך נוצר מצב בו האתר המסחרי יכול היה לנהוג ככל העולה על רוחו מתוך ידיעה שבמקרה הגרוע ביותר הוא יאבד אפיליאייט. הפתרון לכך היה בדמותם של פורומים ואתרי דירוג. האתרים מדרגים ומבקרים תוכניות אפיליאייט שונות, ובפורומים האפיליאייטים השונים מספרים על בעיות שהיו להם עם אתרים שונים וכיצד נפתרו בעיות אלו (אם בכלל). המשמעות לכך היא שאתר מסחרי שמרמה או מעקב תשלומים לאפיליאייטים שלו עלול לאבד לא רק את האפיליאייטים שכבר יש לו, אלא גם ימצא את עצמו ללא יכולת לגייס אפיליאייטים חדשים. הנזק לאתר מסחרי שרכש שם רע בעולם האפיליאייטים הוא עצום, לא רק שהאתר יאבד טראפיק קיים, אלא שהמחיר לטראפיק חדש יהיה גבוה יותר. המחיר הגבוה, לטראפיק החדש, ינבע מכך שהאתר ייאלץ להציע תוכנית אפיליאייט אטרקטיבית יותר שתנסה לרכוש את אמונם של האפיליאייטים מחדש, או בדמות הוצאות פרסום ושיווק מוגדלות, שיאלצו האתר המסחרי להוציא על-מנת לייצר באופן עצמאי טראפיק נוסף. לכן לרוב אתרי המסחר הגדולים ישנם אנשים שכל תפקידם הוא לטפל באפיליאייטים של האתר, ואפיליאייטים מוצלחים במיוחד אף יזכו למתנות והטבות.

  • למי שייך המידע על הלקוחות של האתר המסחרי?

אחד הנושאים הרגישים והחשובים ביותר הוא השאלה האם המידע על הלקוחות שייך לאפיליאייט או לאתר המסחרי, ואיזה שימוש רשאי האתר המסחרי לעשות במידע הזה היא קריטית ומתבטאת בלא מעט כסף.

בדרך כלל, תנאי תוכנית האפיליאייט יקבעו שכל המידע על לקוחות, שהגיע באמצעות אפיליאייט, יהיה שייך לאתר המסחרי, והאתר המסחרי רשאי לעשות במידע זה כרצונו. כלומר, אם תקנון האתר המסחרי מאפשר זאת (התקנון המסדיר את מערכת היחסים בין האתר המסחרי לבין לקוחותיו), האתר המסחרי יהיה רשאי לדוור ללקוחותיו מידע פרסומי, למכור את רשימת הכתובות לצדדים שלישיים, להשתמש ברשימת הכתובות באתרים אחרים השייכים לאתר המסחרי, או לשתף את רשימת הכתובות עם אתרים אחרים. בעברית פשוטה, המשמעות היא שמרגע שהלקוח נרשם באתר המסחרי, האפיליאייט יהיה זכאי רק להכנסות שנובעות מפעילות הלקוח באתר המסחרי הספציפי ולפרק הזמן שנקבע בהסכם האפיליאייט. בהכנסות שנובעות מהלקוח עקב פעילות אחרת של האתר המסחרי, האפיליאייט לא יהיה שותף.

מצד שני, ישנן תוכניות שבהן האפיליאייט הוא שותף גם בהכנסות המגיעות מפעילות משנית של האתר המסחרי, ולכן כאשר באים לבחור בין תוכניות אפיליאייט שונות חשוב לקרוא ולהבין את תנאי התוכנית ואת הקף התגמול.

בניגוד לנושאים אחרים (במסגרת תנאי תוכנית ספציפית), בנושא זה כמעט שאין מקום למשא-ומתן, ונדירים המקרים בהם האתר המסחרי יסכים לחרוג מהמדיניות שקבע. למעשה רק אפיליאייטים גדולים במיוחד יוכלו לדרוש שינויים בתוכנית ולקבל את הבעלות על המידע, וגם זה יהיה בדרך כלל רק במסגרת Private Label של האפיליאייט.

של מי הלקוח

מהרגע שה-cookie נטענת למחשבו של הלקוח, ישנו פרק-זמן שבו יזוכה חשבונו של האפיליאייט עבור רכישות הלקוח. פרק-זמן זה הוא משתנה ותלוי בתנאים הספציפיים של תוכנית האפיליאייט. ישנן תוכניות שבהן רק אם הלקוח ביצע רכישה מיידית - האפיליאייט יהיה זכאי לתשלום, ואילו בתוכניות אחרות, ישנו פרק-זמן, שבו גם אם הלקוח לא ביצע רכישה (ואפילו סגר את הדפדפן/המחשב), יצא מהאתר המסחרי וחזר רק לאחר כמה ימים, עדיין, האפיליאייט יהיה זכאי לתשלום. פרק הזמן הזה שבו הלקוח "שייך" לאפיליאייט הוא משתנה, בין יום אחד לכל החיים. כמובן, ככל שפרק הזמן הוא ארוך יותר כך הדבר טוב יותר לאפיליאייט ולהפך.

תוכנית אפיליאייט היא בעברית: תוכנית שותפים.
תגובות לכתבה ושאלות ניתן להפנות ל: yoram.azrak@hotmail.com
תאריך:  28/05/2007   |   עודכן:  05/08/2007
יורם אזרק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תוכנית אפיליאייט
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
לגיט
29/05/07 08:31
 
yoram.azrak
29/05/07 10:28
2
צ'יף
29/05/07 22:47
3
SEO
1/06/07 01:38
4
לא מישהו
4/06/07 10:54
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פעם נסעתי עם לקוח - לא חשוב מאיזו עדה - לדיון בבית המשפט.
28/05/2007  |  עו"ד יוסי דר  |   מאמרים
ניתוח שאיבת שומן הוא הניתוח אשר מעורר את הרגשות החזקים ביותר מכל הניתוחים. הניתוח עצמו הוא אחד הפופולריים מבין שלל הניתוחים הפלסטיים המבוצעים בישראל ובעולם.
28/05/2007  |  ד"ר אבי אמיר  |   מאמרים
הבחירות לראשות מפלגת העבודה מדיפות שוב ניחוח של מחנות וחישובים מניפולטיביים שמזכירים - איך לא - את הימים היותר חשוכים של הפוליטיקה של מרכזי המפלגות. במקום "מרכז" קוראים לזה "היחידי שיכול": "להציל את המפלגה", "לנצח את ביבי" ועוד נימוקים שכל קשר בינם לבין המציאות העכשווית הוא, במקרה הטוב, ספקולטיבי.
28/05/2007  |  חנה בית הלחמי  |   מאמרים
עובד שפוטר לאחרונה מכתב עת מגזיני מחליט, על-פי החשד, לנקום במעסיקיו באמצעות מחיקת חלק מקובצי המחשב של החברה. על-פי כתבות אשר התפרסמו בכלי המדיה השונים, נמסר כי המנכ"ל הגיש תלונה על חדירה לשרתי ומחשבי החברה ומחיקת חומר עסקי החיוני למהלך התפקוד התקין של החברה.
28/05/2007  |  דורון אופנבך  |   מאמרים
על בעלי חברות מוטלת אחריות כבדה, עליהם לדאוג לפרנסתם של עובדיהם, כישלון של בעל חברה מתורגם מיד לפגיעה בעובדי החברה, בנוסף עליהם לדאוג להרגשה טובה של העובדים במקום העבודה - וזאת ע"י בניית סביבת עבודה נוחה, הטבות לעובדים, פעולות לחיזוק הקשר בין העובדים ועוד. השקעה בתחומים הנ"ל מביאה באופן ישיר להגדלת תפוקת העובדים. הצלחת המנהל נמדדת בסופו של דבר בהגדלת רווחי החברה. התועלת הרבה שהחברות מפיקות מהשקעתם בעובד נבדקו והוכחו מחקרית.
28/05/2007  |  דוד זינגר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il