|
קצב הצמיחה הולך ומואץ [צילום: AP]
|
|
|
|
|
דוח חדש של חברת המחקר Net Applications, הסוקרת את הרגלי הגולשים ברשת מאז 1999, מראה כי נתח השוק של דפדפן כרום של גוגל הגיע בדצמבר האחרון לשיעור של 4.63%. לכאורה, שיעור זה נראה לא גדול במיוחד, אך אם מתבוננים על הסטטיסטיקה לאורך ההיסטוריה שלו ניתן לראות כי במהלך השנה האחרונה הוא צמח ביותר מפי שלושה, כאשר מחודש לחודש קצב הצמיחה של כרום הולך ומואץ.
מדובר בנתונים מרשימים למדי עבור דפדפן שהושק אך לפני פחות משנה וחצי. אם קצב הצמיחה הזה יימשך הרי שיש לדפדפנים האחרים בשוק בהחלט סיבה לדאגה. הנתון האחרון מסמן גם נקודת ציון חשובה, משום שהוא ממקם לראשונה את כרום כדפדפן השלישי בגודלו בשוק, מבחינת מספר המשתמשים בו, מה שהביא לדחיקת מיקומו של דפדפן ספארי, של אפל, אשר נכח במיקום הזה עד היום, למקום הרביעי.
החברה שצריכה להיות מודאגת במיוחד מהנתונים הסטטיסטיים שמציגה Net Applications היא מיקרוסופט, אשר נתח השוק של הדפדפן שלה, אקספלורר, צנח בכ-7% מאז תחילת 2009. מי שנהנה הכי הרבה מהירידה בשיעור השימוש באקספלורר הוא, כאמור, כרום, אשר צמח בכ-3%, אך לא רק הוא. גם בשיעורי השימוש של פיירפוקס, ספארי ואופרה נרשמו עליות במהלך השנה. פיירפוקס הגיע לנתח שוק של 24.6%. ספארי הגיע לנתח שוק של 4.46% ואופרה ל-2.4%. לגבי פיירפוקס, בחודש האחרון נתח השוק שלו דווקא רשם ירידה קלה של 0.1%.
את ההסבר לצמיחה בשיעור המשתמשים בכרום ניתן לתלות בכמה גורמים. אחד מהם הוא השקת גרסאות הביטא של כרום למערכות מקינטוש ולינוקס, אשר שימשה, ככל הנראה, כמנוע צמיחה חשוב. אפשרות אחרת היא השיפורים המועילים שהוכנסו לכרום בגרסה שלו למשתמשי Windows והתכונות בהן הוא מצטיין, כמו המהירות הגדולה שלו של פתיחת דפי אינטרנט, אשר משכנעים רבים מהגולשים להשתמש בו. אפשרות נוספת היא השיווק האגרסיבי של הדפדפן שמבצעת גוגל דרך מנוע החיפוש שלה.