במחצית השנה האחרונה נרשמה עלייה בצפייה בטלוויזיה ובגלישה באינטרנט. זאת לעומת ירידות שנרשמו בהאזנה לרדיו ובקריאת עיתונים. כך עולה מתוך סקר שערך (יום ב', 14.4.03) מכון רותם עבור קשת בחודש פברואר 2003 בקרב מדגם של 500 איש בני 18 ומעלה.
כ-50% מכלל האוכלוסיה מעדיפים את הצפייה בטלוויזיה על-פני פעילויות פנאי אחרות, כאשר מספר שעות הצפייה הממוצע, שמקדיש אדם ביום לכך, הן 3.4 שעות.
הסקר הראה, כי בכ-70% ממשקי הבית בישראל בשנת 2003 מצויים 2 מקלטים או יותר ובכ-1/3 ממשקי הבית יש 3 מקלטים לפחות.
בהשוואה לשנת 2002, נרשמה עליה בהנאה מצפייה בטלוויזיה. ואכן, התוצאות עולות בקנה אחד עם העובדה כי בשנת 2002 נרשם סך הצפייה הגבוה ביותר מזה 5 שנים. יתכן כי הסיבות שהביאו לעליה בצפייה נובעות מריבוי אירועים חדשותיים (אירועים ביטחוניים, המלחמה בעירק, וכו'), שנת הבחירות והמיתון הכבד שהופכים את הטלוויזיה לאמצעי הבידור הזמין ביותר.
באינטרנט נרשמה קפיצה של 30% בגלישה (לאחרונה פורסם כי מעל 2 מיליון איש משתמשים באופן קבוע באינטרנט וכ-50% מכלל משקי הבית היהודים מחוברים לרשת). עם זאת, כמחצית מהגולשים לא גולשים יותר משעה אחת ביממה.
בהשוואה לשנת 2002 נרשמו ירידות בהאזנה לרדיו כ-30% ובקריאת עיתונים של כ-10%. גברים ונשים: בעוד שעל שני המינים פעילות הפנאי האהובה ביותר היא הצפייה בטלוויזיה. הרי שהגברים אוהבים לגלוש באינטרנט פי 2 מהנשים, ואילו נשים מעדיפות להאזין לרדיו פי 3 מגברים.
בהשוואה לשנת 2002 עולה, כי בשנה הנוכחית חל שינוי דרמטי בניצול שעות הפנאי בקרב נשים. נרשמה עליה של כ-20% בצפייה בטלוויזיה שהיא כאמור הפעילות המועדפת ביותר וכן בגלישה באינטרנט, לעומת ירידות של 25% בקריאת עיתונים ושל 15% בהאזנה לרדיו.
לעומת הנשים, בקרב גברים הכל כרגיל, ולא חלו שינויים מהותיים למעט ירידה חדה של 50% בהאזנה לרדיו. הסקר הראה, כי למרות ההיצע הגדול של ערוצי צפייה, רוב האוכלוסייה מסתפק בצפייה בשני ערוצים בלבד. כ-55% מהמשתתפים במדגם ציינו, כי הם צופים בשני ערוצים לכל היותר (נתון זה מתייחס לצפייה רצופה של 10 דקות לפחות בערוץ מסוים).
עוד עולה, כי הערוצים המרכזיים הם: ערוץ 2 - כ-50% מהמדגם ציינו את ערוץ 2 כערוץ המרכזי בו הם צופים. כ-14% ציינו, כי ערוץ 1 הוא המרכזי עבורם. הערוץ שדורג שלישי בצפייה הוא ערוץ 3 עם 7.5%.
ערוץ 2 אטרקטיבי עבור כל שכבות הגיל וכן על הנשים והגברים כאחד. בנוסף למרכזיותו, ערוץ 2 גם נתפס על-ידי האוכלוסיה כערוץ הנצפה ביותר בישראל (גם עבור אלו שלא ציינו אותו כערוץ המרכזי או המועדף עליהם ביותר).
ידוע כי הפרסום בטלוויזיה הוא היעיל ביותר, ואכן כ-50% מהמדגם השיבו כי הטלוויזיה היא המדיום המשפיע ביותר בשכנוע הקנייה. כוחה של הטלוויזיה אף התחזק בשנת 2003 ב-15% לעומת שנת 2002 בהשוואה לירידה של 20% באפקטיביות הפרסום בעיתונות. לאחרונה פורסם כי חלה עליה של 25% בנפח הפרסום בטלוויזיה (על-פי חברת יפעת לבקרת פרסום).
בקרב צעירים, שהם קהל היעד המחוזר על-ידי המפרסמים, הטלוויזיה היא המדיום האפקטיבי והיעיל ביותר להעברת מסרים שיווקיים. ככל שגיל הצופה צעיר יותר - הפרסום בטלוויזיה יעיל יותר. כ-70% בגילאי 18-24 וכ-65% בגילאי 25-34 ציינו, כי הפרסום בטלוויזיה הוא המשכנע ביותר.