|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

אוהד שרגאי: "השופטים מרגיזים אותי"

בין חזרה לנאמבר ב"כוכב נולד", אוהד שרגאי מספר על מה שהביא אותו לקחת חלק בתוכנית, המחשבות על צוות השופטים וקצת על התוכניות ליום שאחרי ראיון
22/07/2010  |   עכבר העיר עכבר העיר   |   חדשות   |   תגובות
מאת: מתן אברמוביץ'  |    |  עכבר העיר  |  mouse.co.il  |  תגובות
שרגאי. עובד קשה [צילום: עכבר העיר]

הנה אמירה שלא חשבתם שתשמעו מכל מוזיקאי: "ראיתי חברים שלי מ'רימון' שמופיעים וממחזרים את הקהל שלהם ואמרתי לעצמי שאני חייב להתקדם כי הנה, אני כבר עוסק בזה, אבל לא ממש מצליח לחיות מהמקצוע. אז הבנתי ש'כוכב נולד' הוא המקום". את המילים האלה אומר אוהד שרגאי, אחד המתמודדים בעונה השמינית של "כוכב נולד" ומי שבניגוד לרוב המשתתפים, בחר להגיע לתוכנית כדי להניע קריירה קיימת ולא על-מנת להתחיל אחת חדשה.

שרגאי לא מפחד מההתמודדות בתוכנית ומהדימוי שעוטף כמעט את כל מי שיוצא ממכונת ייצור הכוכבים של ערוץ 2. "ודאי שזה הפחיד אותי", הוא מסביר, "ובגלל זה לקחו לי שבע שנים עד שהגעתי ל'כוכב', אבל מרגע שלקחתי את ההחלטה הייתי שלם איתה והחלטתי שאני מביא את העיבודים שלי ואת הסגנון שלי את כל כולי לדבר הזה. ואני מאמין, או לפחות מקווה, שאני לא הופך להיות אותו דימוי שיש ל'כוכב נולד'".

שרגאי, 26, התחיל את העונה בתור הבחור המוזר שמרים רגל בזמן שהוא שר, ואט-אט צלח את דרכו להיות מי שמסתמן כאחד הפייבוריטים הברורים. הבחור, שאת עיקר ההשראה במוזיקה שלו שואב מביורק, אביתר בנאי, מיקה, מיקי אגי והלחנים של עמיר בניון, גדל בכפר סבא כבן זקונים לצד שתי אחיות נוספות ואת השירות הצבאי העביר בלהקה צבאית. לאחר שהשתחרר החליט לקחת את עצמו ולצאת לטיול של שנה במזרח הרחוק וכשחזר החל ללמוד בבית הספר למוזיקה "רימון".

במהלך תקופת הלימודים ובשנה שחלפה מאז סיים אותם כבר הספיק להופיע בתפקידים קטנים לצד שמות כמו שלום חנוך, ניצה שאול והסימפונייטה הישראלית באר שבע. סיפורו משרטט במדויק את דמותו של המוזיקאי הצעיר הממוצע שמנסה לפרוץ לתודעת המיינסטרים הישראלי, עובר להתגורר בתל אביב כדי להגשים את החלום אך נאלץ להשלים הכנסה כספרן בספריית וידאו. עד שהוא מחליט לגשת לאודישנים של "כוכב נולד" ולנסות דרך חדשה.

הוא אומנם מעיד על עצמו שלא ממש ידע למה הוא נכנס, אבל שבהחלט מדובר באחת ההנאות הגדולות של חייו. "רק עכשיו אני מבין כמה בר מזל אני", הוא מחייך. "החיים שלי השתנו לגמרי ואין לי חיים חוץ מהתוכנית. אני עובד שבעה ימים בשבוע, 24 שעות ביממה. אני לא רואה אנשים, לא רואה חברים, כמעט ולא יוצא מהבית ומשקיע את כל כולי בתוך הדבר הזה".

היה לך קשה להתחיל שם?

"אחרי האודישנים נראיתי קצת חשוד לעולם, והתחושה שקיבלתי מהתגובות סביבי הייתה שאני סוג של עוף מוזר. אנשים אמרו שאני בכלל לא זמר אלא שחקן, והתעסקו המון בדברים כמו למשל הרגל שלי. עשיתי עוד דברים באודישנים חוץ מהביצוע של 'שרה יודעת לשחק אותה', ודווקא את אלה שהיו יותר רגישים לא הראו, ככה שנוצרה לי תדמית של מוזר. אני יודע גם לעשות דברים אחרת ולרגש, ומתי שארגיש שאני יכול גם להגיש שיר שהוא שלי ושהוא יתקבל - אעשה את זה".

זה משהו שאפשר לעשות בתוכנית כמו "כוכב נולד"?

"בגלל שזו תוכנית קאברים, שזו כבר בעיה בפני עצמה, קשה מאוד להביא לידי ביטוי אמירה אישית. כשאתה מקשיב לרדיו היום אתה לא שומע מבצעים אלא אנשים שכותבים לעצמם ויוצרים בעצמם. לכן אני חושב שהרבה אנשים שיוצאים מ'כוכב נולד' לא מוצאים את עצמם אחר-כך בתעשיית המוזיקה, כי פשוט אין להם את הדבר הזה. הם לא יוצרים. ועד שהם מתחילים לחפש חומרים, כל המומנטום אובד. יש לתוכנית ערך תרבותי ואת זה אי-אפשר לקחת ממנה, היא בכל זאת מחזירה אל האור דברים שנשכחו מאיתנו. זו תוכנית הריאליטי היחידה שיש לה ערך אומנותי, והיא עוזרת להחיות את התרבות המוזיקלית הישראלית".

אבל גם קצת לסרס אותה. כמו למשל בהערות השנויות במחלוקת של השופטים.

"אני לא מרגיש מסורס, למרות שחשבתי בהתחלה שיסרסו אותי, ובהתחלה גם מאוד התנגדתי להערות של השופטים ואמרתי לעצמי שזה אני וזה מה שאני מביא איתי. אבל פתאום ראיתי איך זה נראה בטלוויזיה, ושיש גם דברים נכונים בהערות שלהם שכן לקחתי אותם לתשומת לבי. יש גם דברים חסרי-טעם והערות שאין ממש מה לעשות איתן. לפעמים אני יורד מביצוע על הבמה ולא באמת יודע מה לעשות ומה הביקורת עליו, אבל בשביל זה יש את הפעילות שלנו מאחורי הקלעים. באתי לבית הספר הכי טוב במדינה לטלוויזיה ומוזיקה, ואנחנו עדיין עושים כאן טלוויזיה וזה לגיטימי שהם יעירו ככה".

אתה דווקא נחשב לחביב השופטים ולא סופג יותר מדי ביקורת.

"שזה גם לא תמיד דבר טוב, כמו למשל אצל אדר גולד שזכתה למחמאות מהשופטים ונוצרה איזושהי שאננות אצל הקהל. יש בעיה עם השופטים, כי הם יוצרים את דעת הקהל והם גם יכולים ליצור אדישות אצלו. וגם להיפך, כמו במקרה של רוני דלומי שנכנסו בה ובסוף היא ניצחה. אני תמיד אומר לעצמי שזו בסך-הכל דעתם של חמישה אנשים פרטניים ויש יותר מ-5 מיליון נוספים במדינה שצריכים לחשוב עלי לטובה".

את הביקורת האמיתית שלו על התנהלות השופטים הוא דווקא מנתב למקום מקצועי, ומתייחס גם לתקרית האחרונה שעוררה הדים בעקבות הביצוע של המתמודדת בת נטף בשבוע שעבר. "הכי מכעיס אותי ב'כוכב נולד' זה שהשופטים לא נותנים מספיק לגיטימציה למתחרים שמביאים אינטרפרטציה אישית, כי נוצרת דעת קהל לגבי איך בכלל ראוי לעשות קאבר. למשל, הביצוע של בת ל'גרה בשנקין' שקיבל תגובות קשות מהשופטים - בין אם אהבת ובין אם לא, אני חושב שקודם כל צריך להגיד כל הכבוד על האומץ. כי אפשר לבוא ולשיר שיר כמו בקריוקי, אבל אפשר גם להביא את עצמך אל תוך הדבר הזה ולספק ערך מוסף שקשה להתעלם ממנו".

מאיפה ההתנהלות הזו מגיעה?

"אני לא יודע ממה זה נובע, אבל פסילה של דבר כזה על הסף גם משפיעה על דעת הקהל ואחר-כך אני, כאומן שעושה אינטרפטציות לשירים, חושב פעמיים אם לעשות דברים. אני אומנם סופג את הביקורת גם מהקהל עם הערות כמו 'משחית שירים', אבל זו המוזיקה בשבילי - להביא את עצמי לתוך שיר קיים".

את תחושת המוזרות עליה הוא מספר קשה לזהות כששרגאי מתהלך ברחוב. הוא אומנם מגיע לפגישה שלנו חמוש במשקפיים עם מסגרת עבה, שלייקעס וטי שירט עם הדפס של מיקרופון עליה, אבל כבר בדרכו לכאן הוא זוכה לכמה קריאות עידוד. מקריאת הטוקבקים הוא מודה שנגמל די מהר, אבל עדיין מקפיד להתעדכן במתרחש בעמוד הפייסבוק שנפתח לו לרגל התוכנית. "גם את מה שאני עדיין קורא אני עושה במינון", הוא מספר, כי זה פשוט מפריע. אנשים ממליצים לך מה לעשות ומעירים אפילו על דברים כמו לבוש". התגובות ברחוב, מצד שני, עושות את ההיפך המוחלט עבורו: "פונים אליי אנשים שמספרים שנגעתי בהם וזה מדהים ומעודד מאוד להמשיך הלאה".

ומה זה עושה לך? מצד אחד אתה מאוד תיאטרלי אבל אתה גם נראה נורא מבויש לפעמים.

"התיאטרליות גורמת לי להראות כאילו אני מאוד בטוח בעצמי ואולי אפילו קצת שחצן, אבל זה ממש לא מגיע מהמקום הזה. למדתי משחק ואני לא מתבייש בזה. הטוקבקים שעוד הייתי קורא בהתחלה התעסקו בזה שכבר למדתי ב'רימון' ובשאלה למה נותנים לי במה אם כבר יש לי ניסיון. עבדתי מאוד קשה כדי להגיע למקום בו אני נמצא - מימנתי לעצמי את הלימודים, למדתי פיתוח קול ונגינה והחלטתי לבוא עכשיו לכוכב נולד כי הרגשתי שאני בשל. נכון שאפשר גם להגיע לתוכנית בגיל 18, כשאתה עוד מחפש את עצמך ושם להיוולד, אבל אני לא נולדתי עכשיו. אני גם לא חושב שאני מוצר מוגמר ושיש לי לאן להתפתח, אבל אני כן חושב שיצרתי לעצמי איזשהו אופי מוזיקלי שאותו אני מביא לתוכנית. זה אולי ההבדל ביני לבין כמה מתמודדים אחרים, ואולי גם בגלל זה אני קצת נחשב לעוף מוזר".

כשהוא נשאל מה למד על עצמו בתקופה האחרונה, הוא שם את האצבע על הטוטליות בה הוא נכנס למהלך: "זו תחושת סיפוק אדירה. אני מביא את עצמי אל התוכנית הזו, ובלי 'כוכב נולד' לא הייתי יכול להגיע לכל הבתים שנכנסתי אליהם, ועכשיו יש לי את היכולת להתחבר ליותר אנשים מאשר בכל דרך אחרת. 'כוכב נולד' הכניסה אותי לתודעה".

יש כבר מחשבות על היום שאחרי? על הדחה אפשרית?

"אני לא עוסק במחשבה הזו, אבל אם אודח אז אני מאמין שמותר להיות קצת בדכדוך ולהתרגל לשגרה חדשה, לנצל את המומנטום. מיד אחרי זה אכנס להקליט. יש לי חומרים מוכנים ונגנים שאני עובד איתם, ואני מניח שאנשים יהיו יותר צמאים לזה מאשר מקודם".

כל ה-ZONE בכף ידך
תאריך:  22/07/2010   |   עודכן:  22/07/2010
מתן אברמוביץ'
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אוהד שרגאי: "השופטים מרגיזים אותי"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"צ (יום ה', 22.7.10) נגד הכנסת, שר הביטחון וממשלת ישראל בדרישה לקצר את השירות הצבאי לגברים במדינת ישראל. זאת, במטרה לצמצם את הפערים בין המתגייסים למקבלים פטור מן המדינה.
22/07/2010  |  איציק וולף  |   חדשות
חברות תדהר ועדי'ס יתחילו למכור בעוד חודשיים את 85 הווילות במקום ריץ-קרלטון, שייבנה מעל קניון ארנה בהרצליה פיתוח.
22/07/2010  |  אלעזר לוין  |   חדשות
השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ' (ישראל ביתנו), אמר כי יתמוך בהענקת חנינה לרס"ר שחר מזרחי, בלש לשעבר במשטרת חדרה. זאת לאחר שבית המשפט העליון החליט להכפיל את עונשו מ15 חודשי מאסר בפועל ל-30 חודשים בכלא בגין הריגת גנב רכב. לדברי אהרונוביץ', החלטת בית המשפט משדרת מסר מטעה.
22/07/2010  |  איציק וולף  |   חדשות
מתוצאות מחקר רחב-יריעה שנערך לאחרונה באוניברסיטת מסצ'וסטס, ארה"ב, עולה כי אחת מכל שלוש נשים אינה מודעת לסיכון שלה ללקות בשבר כתוצאה ממחלת האוסטיאופורוזיס (על אודות המחלה ראה בהמשך). שבר המוביל לא פעם לשיתוק ובמקרים קשים אף למוות.
22/07/2010  |  יפעת גדות  |   חדשות
היום צפוי להיבחר יו"ר הדירקטוריון של הבנק הגדול במדינה - בנק לאומי. 12 מתוך 15 חברי דירקטוריון הבנק (השלושה האחרים מתמודדים על התפקיד) יבחרו במחליף ליו"ר איתן רף, שפורש אחרי 15 שנה. המועמדים הם אהוד שפירא, משה דברת ודוד ברודט.
22/07/2010  |  שרון שפורר  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
בשעות הצוהריים, לפני כניסת השבת, מתייצבת לה חבורת מפגינים, כולם מצויידים לא רק בקולות צרחניים אלא כתגבורת הם מצויידים בתופים, בחצוצרות ועוד
תאורה נכונה [צילום: אנטולי מיכאלי]
מיטל רובין
שולחן מעוצב נכונה יהפוך את הארוחה לחוויה מיוחדת ובלתי נשכחת עבורכם ועבור האורחים ויקח את אווירת החג צעד אחד קדימה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il