זה עשרות שנים עומד בחיפה מבנה ללא שימוש ובסמוך לו מגרש השייך למדינה. מחציתו רשומה על שם רשות הנמלים והרכבות ומחציתו על שם מדינת ישראל. הנכס כולל מגרש ששטחו 4.75 דונם, ובו מבנה דו-קומתי ישן ששטחו 1,500 מ"ר וחניון המיועד ל-50 מכוניות. המבנה הוקם בתחילת שנות ה-50', ומשנת 1980 הוא אינו בשימוש. בשנת 1998 נאטם, ומצבו הפיזי ירוד. החניון שבנכס נוהל בעבר על-ידי
רכבת ישראל.
הנכס נמצא סמוך למתחם "קמפוס הנמל", ששטחו כ-100 דונם. עיריית חיפה מעוניינת לבצע במתחם פעולות פיתוח ותשתיות ולבנות קמפוס של מוסדות לימוד אקדמיים, מוסדות נלווים ומעונות לסטודנטים, תוך ניצול המבנים הקיימים בו, המיקום המיוחד ומחירי הנדל"ן הזולים באזור, אך אינה יכולה לעשות זאת.
עד מועד סיום הביקורת לא נחתם הסכם פיתוח בין המדינה ובין חברת נמלי ישראל (חנ"י). לכן מחצית מזכויות הבעלות על הנכס לא הועברה על שם חנ"י אלא נותרה על שם רשות הנמלים והרכבות, ישות משפטית שאינה קיימת עוד. נוסף על כך לא הובהר, מעמדה של רכבת ישראל שהופרדה מרשות הנמלים והרכבות, בנוגע לחלקה בנכס.
נכסים רבים שרשות הנמלים והרכבות רשומה בהם כבעלים
המבקר מציין כי הנכס הוא מקרה פרטי של תופעה רחבה יותר של נכסים רבים שרשות הנמלים והרכבות רשומה בהם כבעלים ושאלת הבעלות עליהם לא הוסדרה בהסכם, למרות דרישת חוק רשות הספנות והנמלים. על בעיה זאת הצביע
מבקר המדינה לשנת 2008.
המבקר קובע כי הגיעה השעה בה על שרי האוצר והתחבורה ועל חנ"י לגבש הסכם בו יוסדר רישום הבעלות והשימוש בנוגע לנכס בחיפה על-מנת שייעשה בו שימוש לתועלת הציבור.