בהחלטה נדירה החמיר (יום ג', 13.9.11) בית המשפט העליון בצורה משמעותית בעונשו של אדם שביצע שורה ארוכה של עבירות תנועה תוך הימלטות משוטר. בעוד בית המשפט המחוזי גזר עליו עשרה חודשי מאסר בפועל, קבע בית המשפט העליון שעונשו יהיה 18 חודשי מאסר בפועל.
פישל ביטון היה דרוש לחקירה ואותר בידי קצין משטרה בפברואר השנה כשהוא נוהג ליד עכו. הקצין סימן לביטון לעצור, אך ביטון ברח תוך שהוא עובר צמתים באור אדום, מנסה לפגוע בשוטר, עוקף בקו הפרדה רצוף ואף מתנגש ברכב אחר. לאחר שנעצר ביטון התברר, כי הוא נהג ללא רישיון וללא ביטוח.
ביטון הואשם בסיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, נהיגת כלי רכב מנועי ללא פוליסת ביטוח חובה, נהיגה ללא רישיון רכב לאחר שתוקף הרישיון פקע, נהיגה תוך חציית קו הפרדה רצוף, אי השארת פרטים לבעל רכב אחר שנגרם לו נזק בתאונה וגרימת נזק לרכב אחר בתאונת דרכים. יצחק כהן, שופט בכיר בבית המשפט המחוזי בחיפה, גזר עליו כאמור עשרה חודשי מאסר.
המדינה ערערה על קולת העונש, והשופט
אשר גרוניס קבע: "דעתנו היא כי בית המשפט המחוזי חרג במידה משמעותית לקולה בעונש המאסר שהטיל על המשיב. אין צורך להכביר מילים על הסיכון המופלג הטמון בהימלטות מאנשי משטרה תוך כדי נהיגה פראית בכלי רכב, בלא התחשבות במשתמשים בדרך ובהתעלמות מדיני התעבורה. רק בנס נסתיים המרדף בפגיעה ברכוש, היינו נזק למכונית אחרת. המרדף נמשך זמן לא קצר ולאורך קילומטרים לא מעטים. אף אין להתעלם מכך שברכבו של המשיב נמצא בנו הקטן. במקרים מעין אלה, ובהעדר נסיבות מיוחדות לקולה, רף הענישה שקבע בית משפט זה עומד על מספר שנות מאסר".
גרוניס מציין, כי לחובתו של ביטון עומדות "הרשעות לא מעטות בעבירות תעבורה", ובשנת 2003 הורשע בתקיפת בת זוג ובהפרעה לשוטר במילוי תפקידו. לדעת גרוניס, היה ראוי שביטון ייכלא לתקופה ממושכת, אך ערכאת ערעור אינה ממצה את הדין כאילו היא ערכאה ראשונה, ויש גם להתחשב בכך שהוא עומד לסיים את ריצוי עשרת חודשי המאסר. לכן, הסתפק העליון ב-18 חודשי מאסר.