|
יוסי פתאל. מבקש ייצוג הולם לכלל הענף [צילום: מרכז לימודים אקדמי, אור יהודה]
|
|
|
|
|
התאחדות סוכני נסיעות ותיירות בישראל הודיעה על פרישתה מלשכת התיאום של תעשיית התיירות בישראל, בטענה כי היא אינה מייצגת את האינטרסים של כלל הענף.
במכתב למיכאל פדרמן, יו"ר לשכת התיאום של תעשיית התיירות בישראל, הודיעה התאחדות סוכני הנסיעות, שהייתה חברה בלשכה במשך שנים, כי היא בוחרת שלא להמשיך ולקחת חלק בגוף זה.
לדברי יוסי פתאל, מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, "הלשכה מייצגת את האינטרסים של המלונאים בעיקר, כך יוצא שלעולם לא יישמעו דברי ביקורת על ענף המלונאות בדיון על מצב המלונאות בישראל. כפי שאמר נגיד בנק ישראל מחירי בתי המלון בישראל מהווים חסם לפיתוח התיירות בישראל. ככלל, הלשכה אינה מטפלת ומקיימת דיונים משמעותיים במכלול הצרכים של הענף אלא בעיקר מנקודת מבט ואינטרס של המלונאות".
פתאל ציין עוד כי ההתאחדות שוקלת הקמת גוף יציג בנפרד מלשכת התיאום. לדבריו, מספר גורמים אחרים בענף שהביעו גם הם מורת רוח מאופן התנהלות הלשכה, פנו אליה בבקשה לבחון את האפשרות, אך הרעיון טרם גובש לכדי מעשה.
לשכת התיאום: הפרישה על-רקע סירוב לשבץ נציג ההתאחדות בנשיאות
מלשכת התיאום נמסר בתגובה: "הודעת התאחדות סוכני הנסיעות על פרישתה מלשכת התיאום באה בעקבות החלטת מליאת לשכת התיאום מיום 4.10.11 לדחות את בקשת התאחדות הסוכנים, לשיבוץ נציגם בנשיאות המצומצמת של לשכת התיאום.
ע"פ תקנון לשכת התיאום, הבקשה נדונה ונדחתה פה אחד, למעט קולה של ההתאחדות סוכני הנסיעות עצמה, זאת בגין כהונתם בנשיאות של שני נשיאי ארגוני סוכני נסיעות אחרים, מר שמואל מרום, יו"ר לשכת מארגני תיירות בישראל, ומר אבי זיו, יו"ר איגוד סוכני תיירות הפנים.
לשכת התיאום של תעשיית התיירות הגדירה מיום הקמתה את מטרתה כ"קידום ופיתוח התיירות בישראל". ככל הנראה התאחדות סוכני הנסיעות, העוסקת בעיקר בתיירות היוצאת מישראל (נסיעות של ישראלים לחו"ל), מתקשה למצוא את מקומה במסגרת זו.
לשכת התיאום של תעשיית התיירות בישראל, מקבלת את החלטותיה וקובעת את סדר יומה ע"פ הגדרת המטרה שלעיל. לשכת התיאום עוסקת בהיבטים הרחבים ביותר של נושאי התיירות בישראל, המשקפים קונצנזוס של עמדות חברי לשכת התיאום ביחס לקידום ופיתוח התיירות בישראל, ללא העדפת האינטרסים של אחד, או יותר מחברי לשכת התיאום. אנו מצרים על החלטת התאחדות הסוכנים לפרוש מלשכת התיאום, יהיו מניעיה אשר יהיו".