בנק הפועלים משיק שירות ראשון מסוגו: פגישת "תכנון פיננסי אישי", במתכונת שלא הייתה קיימת עד כה במערכת הבנקאות בישראל.
פגישת "תכנון פיננסי אישי" היא פגישה אישית של הלקוח עם בנקאי בסניף, אשר ייעזר במערכת תומכת החלטה שמשיק הבנק. הפגישה תאפשר לבחון את התנהלותו הפיננסית של הלקוח ואת צרכיו הפיננסים הנוכחים והעתידיים במטרה לסייע לו לבנות תוכנית להתנהלות פיננסית נכונה.
לילך אשר טופילסקי, משנה למנכ"ל ראש החטיבה הקמעונאית בבנק הפועלים, אומרת כי השירות החדש מהווה קפיצת מדרגה בשירות ללקוחות משקי הבית. "פגישת תכנון פיננסי אישי היא שלב חדש ביישום התוכנית האסטרטגית של בנק הפועלים לסייע ללקוחותיו בהגשמת חירותם הפיננסית. השירות הזה מצטרף למהלכים חשובים שביצענו בארבע השנים האחרונות, ביניהם עריכת מאות סדנאות לניהול תקציב והשקת הכלי לניהול תקציב באתר האינטרנט של הבנק, הפורס בפני הלקוח תמונה יום-יומית, עדכנית ומפורטת של ההכנסות מול ההוצאות, תוך יכולת ניתוח והשוואה לתקופות שונות בעבר ותכנון טוב יותר לעתיד. המטרה שלנו היא הן לחזק את המודעות של הלקוח להתנהלות פיננסית נכונה והן לצייד אותו בכלים ולהציג בפניו יוזמות מעשיות שתואמות את צרכיו".
ארז יוסף, מנהל מטה שיווק, שירות ותכנון אסטרטגי בחטיבה הקמעונאית בבנק, אומר כי מסקרים שביצע הבנק בקרב לקוחותיו עולה כי בעוד 96% מהם רואים חשיבות בתכנון התנהלותם הפיננסית, רק 33% מהם מודעים להיקף ההוצאה החודשית שלהם ו-50% העידו כי הם מוציאים יותר ממה שתכננו. "הצורך של הלקוחות בליווי בתחום הפיננסי התחזק בתקופה האחרונה, ולכן השקנו את שירות תכנון פיננסי אישי".
השירות החדש נותן מענה לצרכים של לקוחות משקי הבית, שעד כה לא נהנו משירות כזה במערכת הבנקאית. הפגישה עם הבנקאי תאפשר לבחון את מצבו הפיננסי של הלקוח, ובאמצעות שיחה מובנית לסייע ללקוח להבין את התנהלותו הפיננסית ולהציג בפניו פתרונות בנקאיים המותאמים לצרכיו. הפגישה תאפשר למעשה ללקוח להגדיר מהם הצעדים שעליו לנקוט כדי להשיג את מטרותיו הפיננסיות. לאור ניתוח צרכיו יוצגו בפני הלקוח אפשרויות שונות, כגון איחוד הלוואות שמחויבות במועדים שונים, סגירת חשבונות בנק לא פעילים, בחינת הצעות חיסכון לילדים וכד'.
בתום הפגישה יקבל הלקוח תדפיס של סיכום הפגישה, הכולל גרפים שהוצגו לו במהלכה. כמו-כן, תימסר ללקוח חוברת "תכנון פיננסי אישי" הכוללת את ארגז הכלים המלא להתנהלות פיננסית נכונה. לצד הסברים מאירי עיניים, כוללת החוברת טיפים מעשיים רבים, כגון כיצד ניתן לחסוך, איך לקבוע את יעדי ההוצאות, איך לנהל את חשבון הבנק בצורה חכמה, כגון שימוש נכון בהלוואות ובכרטיסי אשראי, דרכים לחיסכון ועוד.
לצורך השקת השירות בנה הבנק, בהשקעה של מיליוני שקלים, מערכת חדשה עם יישומים טכנולוגיים מתקדמים. בשבועות האחרונים השלים הבנק בהצלחה פיילוט של השירות החדש ב-22 סניפים, והוא ייפרס בהדרגה בחודשים הקרובים במערך סניפי הבנק בכל רחבי הארץ. לצורך פריסת השירות, הכשיר הבנק בנקאים במערך הסניפים שיתמחו בקיום פגישות תכנון פיננסי אישי.