|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

הפודקאסט עושים היסטוריה כאמצעי שיווק

עידן הפודקאסט- עושים היסטוריה תחילתה של מהפכה בתחום השיווק: רדיו באינטרנט, פודקאסט, זמין בכל רגע וע"פ דרישה, עם קהל מאזינים נאמן, "מכור" ומפולח שמגיע ליותר מחצי מיליון האזנות
18/03/2012  |     |   הודעות כלליות   |   תגובות
מאת: סיגל פלדמן  |    |  תגובות

את מהפכת האינטרנט כבר לא צריך להציג. היא כאן, בועטת וזמינה בכל עת: ביוטיוב, ברשתות שיתוף הקבצים- ועכשיו גם ברדיו, באמצעות הפודקאסט.

‘פודקאסט’ היא תוכנית רדיו המשודרת דרך האינטרנט. ההבדל בין פודקאסט לרדיו מסורתי היא שיטת ההפצה, אשר ניתן לכנות אותה Radio On Demand (על משקל VOD, Video On Demand) : במקום שהמאזין יהיה חייב להיות במקום ובזמן המתאים כדי להאזין לשידור חי, הוא יכול להוריד את הפרק אליו ולהאזין לו גם חודשיים אחרי שהפרק יצא לאור, למשל. ההאזנה לפרקים עצמם אינה מוגבלת למחשב ואינה דורשת חיבור רצוף לאינטרנט: הפרקים הם בפורמט mp3 שכל נגן נייד ומרבית הטלפונים הניידים יודעים לנגן ללא קושי, כך שניתן להאזין לפודקאסט בזמן ריצה, טיול עם הכלב או בזמן נסיעה ברכב לעבודה (זו השיטה האהובה עלי, באופן אישי).

נושא השיווק באמצעות פודקאסטים בישראל הוא חדשני ועדיין בחיתוליו, אבל הצמיחה של התחום היא מהירה וסוחפת. הפודקאסט 'עושים היסטוריה' זכה ללמעלה מ-580,000 האזנות עד כה, כמחצית מהן בשנה האחרונה בלבד- כך שניתן להניח שעולם הפודקאסטים הישראלי כבר אינו מחתרתי או נישתי.

רן לוי, (יליד 1975) מהנדס אלקטרוניקה בהשכלתו, בוגר הפקולטה להנדסת חשמל של הטכניון, כותב למגוון רחב של ירחונים ואתרים ומרצה בנושאי מדע וטכנולוגיה. הוא סופר שהוציא שני ספרי מדע פופולרי: "פרפטום מובילה (שיצא עכשיו גם בגירסת "האודיו") ו"האוניברסיטה הקטנה של המדעים".

ב-2007 הקים רן את "עושים היסטוריה": פודקאסט העוסק במדע, טכנולוגיה והיסטוריה. בכל פרק מובא נושא מתוך מגוון רחב של תחומים: מפיסיקה ואסטרונומיה ועד פסיכולוגיה ומדע בדיוני. התוכנית עשויה בסגנון ‘קליל’, עתירה בסיפורים ואנקדוטות משעשעות והרבה הומור. הפרקים זמינים להורדה בחינם ומשך כל פרק: כחצי שעה עד חמישים דקות.

רותם שגב, מנהל השיווק של המכללה האקדמית גליל מערבי, מאזין נלהב של הפורמט האינטרנטי בחו"ל כבר מזה כעשור, נדהם לגלות לפני כשנה שהפורמט של פודקאסט איכותי, נגיש וזמין במגוון נושאים קיים גם בארץ. "כשהבנתי שקיימים בארץ מגוון פודקאסטים מקצועיים, נכנסתי מיד למחשב לבדוק מה ההיצע. האזנתי לכל הפרקים של "עושים היסטוריה", הפודקאסט הכי גדול ומקצועי בתחומי המדע, טכנולוגיה והיסטוריה, ואהבתי את מה ששמעתי.

כאיש שיווק שמאמין בחדשנות, הפורמט "רדיו-אינטרנט= פודקאסט", קרץ לי והבנתי שהוא מתאים מאד כדי לשווק את החוג לשימור: תוכנית ייחודית מסוגה בארץ , לתואר ראשון, שאנו מציעים במכללה האקדמית גליל מערבי. התוכנית נועדה להעניק השכלה ולהכשיר אנשי מקצוע בתחום שימור המורשת של מבנים ואתרים בישראל ובעולם- נושא אשר הופך יותר ויותר פופולרי ומקבל תמיכה גוברת מצד ממשלות, ארגונים ומוסדות אקדמיים בשל ההכרה בחשיבותו.

"עושים היסטוריה" פונה לקהל יעד איכותי, אינטילגנטי שמעריך היסטוריה, ארכיאולוגיה, אומנות ואדריכלות, ומאפשרת להגיע אליו באמצעות שיווק חכם, מפולח ונישתי. הקשר נוצר והעניין היה רב משני הצדדים. הערך שהוביל אותו היה ליצור תוכנית איכותית, מקצועית ומעניינת שתחשוף בפני המאזינים את הצדדים המרתקים של מקצוע השימור. התוצאה הייתה פרק בשם "הצוללן שהציל קתדרלה: על שימור מבנים", שזכה עד כה ליותר מ-7000 האזנות, פחות מחודש לאחר שיצא לאור.

לוי, "עושים היסטוריה" :"כשמדברים על פודקאסט במונחים שיווקיים, מה שבטוח שמדובר בשיווק לקהל מאזינים נישתי, ולכן גם מפולח באופן מדויק לצרכים של המפרסם. לדוגמא, הקהל של הפודקאסט 'עושים היסטוריה!' מורכב ברובו הגדול ממאזינים משכילים, במעמד סוציואקונומי בינוני-גבוה (חובבי מדע, טכנולוגיה, תרבות וכו').

"כמו-כן, מדובר בפרסום מדיד שכן, בניגוד לפרסום במדיות כמו טלוויזיה ורדיו, בפודקאסטים ניתן לספור במדויק כמה אנשים האזינו לכל פרק, ומכאן כמה אנשים נחשפו לפרסומת- עד לרמת האדם הבודד. המפרסם יכול לקבל מושג מאד מדויק לגבי יעילות הפרסום שלו, ומידת החשיפה בשבוע הראשון, השני וכן הלאה.
ולבסוף יתרון גדול ניתן למצוא בעובדה שמדובר בקהל נאמן ומזדהה תדמיתית: לפודקאסט טוב ישנה תדמית מסוימת- למשל, 'פודקאסט אינטליגנטי', או 'חדשני', או 'בועט ומתמרד', הקהל הנישתי מאד מזדהה עם התדמית הזו ומרגיש קרבה אליה, באופן טבעי. מפרסם שלוקח תוכנית תחת חסותו, יכול ליהנות מהתדמית הזו בעצמו.

"בפודקאסטים, אין חוקים ואין גבולות. המאזין הוא זה ששולט במידע שזורם אליו, בזמן ובמקום שנוח לו, המאזין יכול לברור את המידע שמעניין אותו, קיימים היום פודקאסטים כמעט בכל נושא מ:משחקים, דרך ספורט, בריאות, מוזיקה ועד מדע , טכנולוגיה והיסטוריה.

"למשל, חברות המכוניות בארצות הברית עושות זאת בהצלחה רבה: 'פורד', לדוגמא, מפרסמת בפודקאסטים רבים בארה"ב שעוסקים בטכנולוגיה (כמו Twit.com ואחרים) וממצבת את עצמה כיצרנית של מכוניות 'חכמות' ועתירות טכנולוגיה. 'קומדי סנטרל' ורשתות טלוויזיה אחרות מפרסמות סדרות חדשות בפודקאסטים שונים, בהתאם לקהל היעד: סדרות מדע-בדיוני בפודקאסטים העוסקים במד"ב, קומדיות בפודקאסטים קומיים, וכדומה."


לפרטים נוספים- סיגל פלדמן- יחסי ציבור ותקשורת שיווקית- 0522-331748

הפודקאסט של החוג לשימור, המכללה האקדמית גליל מערבי ב"עושים היסטוריה"
תאריך:  18/03/2012   |   עודכן:  19/03/2012
סיגל פלדמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הפודקאסט עושים היסטוריה כאמצעי שיווק
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
build-up
22/03/12 11:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
  • בראש מחלקת המסחר יעמוד מר רובי גולדנברג, אשר ניהל עד כה את יחידת שיטות מסחר במחלקת המסחר והמסלקות ושימש כ"מספר 2" במחלקה.
18/03/2012  |  אורנה גורן  |   הודעות כלליות
המהפכה הדיגיטלית מציבה אתגרים רבים ומורכבים בפני ראשי מערכת החינוך, אשר נדרשים להכשיר מורים ללימוד בסביבה דיגיטלית ולשלב כלים טכנולוגיים מתקדמים בתהליך הלמידה.
מתן שמיר, מונה למנהל הפרויקטים בתחום האינטרנט – WEB בחברת "מלינגו" מקבוצת בריטניקה.
XTL (ת"א: XTL, OTC: XTLBY), הודיעה היום כי השלימה בהצלחה הנפקה פרטית של ניירות ערך חסומים ל-6 חודשים לגופים מוסדיים ופרטיים זרים וישראלים, בהיקף של כ - 9.1 מיליון ש"ח (כ - 2.4 מיליון דולר). כמו-כן גייסה כ - 4.2 מיליון ש"ח (כ - 1.1 מיליון דולר) נוספים באמצעות מימוש כתבי אופציה (סדרה 2) על-ידי משקיע זר במחיר מימוש של 1.05 ש"ח לכל מניה. כ-6.5% מעל מחיר הסגירה של המניה ביום המסחר הקודם למימוש.
18/03/2012  |  דוד גרוסמן  |   הודעות כלליות
מנהלי ספריות, ארכיונים ומרכזי תרבות בעולם ובישראל נדרשים להתמודד עם המהפכה שהביאו עמם סביבת המידע האינטרנטית והחידושים הטכנולוגיים. האתגר העיקרי הוא להמשיך להיות רלוונטיים ולהנגיש את המידע לציבור הרחב, כמו גם לקהלי יעד פרטניים כמו חוקרים, מנהלי תכנים, מזואולוגים, מנהלי אוספים, ארכיונאים ועוד.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il