|
תדמור. ללא תהליכי בקרה אפקטיביים
|
|
|
|
|
בספטמבר 2005 החליטה ועדת השרים לענייני הפרטה להפריט את תדמור. כשש שנים לאחר שהוחלט להפריט את החברה, טרם בוצעה ההפרטה. כך עולה מממצאי דוח
מבקר המדינה לגבי תפקוד בית הספר המרכזי למלונאות - תדמור. הביקורת העלתה ליקויים מהותיים בניהול ובתפקוד של תדמור - הדירקטוריון שאמור להוביל אותה ולפקח על פעילותה אינו מתפקד כנדרש ופעל ללא יו"ר שנים רבות.
משרד התיירות פעל שלא לפי החלטת ההפרטה ובד בבד לא עשה דבר לביטולה, ואף לא השקיע מאמצים ומשאבים מתאימים כדי לפתח את החברה ולחלצה מהמשבר שנקלעה אליו. גם תהליכי הפיקוח והבקרה של הרשות בעניין תדמור לא היו אפקטיביים דיים ולא תמיד הביאו לפתרון הבעיות שהתגלו.
לתקן ליקויים ולקדם תהליך הבראה
סדרי הבקרה בחברה לוקים בחסר וחושפים אותה לסיכונים. נוכח הליקויים נמנע רואה החשבון מלחוות דעתו על הדוחות הכספיים לשנים 2009 ו-2010. על הדירקטוריון והנהלת החברה לנקוט ללא דיחוי את הצעדים המתחייבים כדי להבטיח שיתוקנו הליקויים שבגינם נמנע רואה החשבון מלחוות דעתו על הדוחות הכספיים ובסדרי הבקרות ובממשל התאגידי.
על משרדי הממשלה הרלוונטיים, ובראשם משרד האוצר ומשרד התיירות, לנקוט את כל הפעולות הנדרשות כדי לסיים את הליך ההפרטה או כדי לשנות החלטה זו בהקדם. עד אז, על משרדים אלו לקדם תהליך של הבראה, שבו החלה החברה, כדי להעלותה על דרך המלך וכדי למצות את יכולותיה על-פי אמות מידה עסקיות. בד-בבד, על החברה והדירקטוריון שלה לפעול בנחרצות לתיקון הליקויים.