|
נוסעים בשרות הסעיות שהפעילה רכבת ישראל מעכו לנהריה
|
|
|
|
|
במהלך חודש אוקטובר, מיד אחרי תקופת החגים, תמשיך
רכבת ישראל בעבודות שיגרמו לחסימת מקטעי תנועה בכמה מערי מרכז הארץ ובגליל המערבי.
ראשון יחל השלב האחרון בעבודות להכפלת מסילת הרכבת בין הוד השרון לתל אביב. החל ב-9.10.12 ועד ל-28.10.12 בשעה 04:00, תופסק תנועת הרכבות בקו תל אביב (האוניברסיטה)-הוד השרון. לא תתאפשר נסיעה גם לבני ברק, לפתח תקוה, לראש העין ולכפר סבא. הנוסעים ייאלצו לנסוע בקווי התחבורה הציבורית הרגילים.
שני יהיה המשך עבודות התשתית להכפלת המסילה בין קריית מוצקין לעכו. תנועת הרכבות בין תחנת קריית מוצקין לתחנת נהריה תופסק החל מ-12.10.12 ועד ל-28.10.12 בשעה 04:00. לשירות הנוסעים יועמדו שירותי הסעיות ("שאטלים") בתחנות הנ"ל ובעכו. לוח זמנים מפורט של שירותי ההסעיות יפורסם באתר הרכבת.
מהות העבודות
ברכבת ישראל אומרים כי הפעלת מסילה כפולה לאורך כל תוואי הרכבת בקו הוד השרון - תל אביב, תבטל את מפגשי הרכבות על המסילה הבודדת באזור בני ברק ותאפשר שיפור בדיוק רכבות הנוסעים בקו והגדלת תדירות הרכבות בקו זה בעתיד. הפרויקט, בעלות כוללת של כ-760 ממיליון שקלים, כלל הוספת מסילה באורך כולל של כ-30 ק"מ :הכפלת המסילה מתחנת הוד השרון-סוקולוב עד לתחנת תל אביב (אוניברסיטה), הוספת מסילה רביעית (מסילת דיור) בין תחנת תל אביב (סבידור מרכז) לתחנת האוניברסיטה והקמת תחנת רכבת פתח תקוה (קריית אריה) ושדרוג התחנות הקיימות. כמו-כן כלל הפרויקט הקמת הפרדות מפלסיות ושיפור הניקוז לאורך התוואי.
הקטע הצפוני הרלוונטי הוא חלק מפרויקט הכפלת המסילה בין קריית מוצקין לנהריה בעלות כוללת של כ-600 מיליון שקלים כולל הוספת מסילה באורך של כ-20 ק"מ מתחנת קריית מוצקין לתחנת נהריה, במסגרת הפרויקט הוקמו כ-10 הפרדות מפלסיות ומתבצע שדרוג לתחנות עכו ונהריה לרווחת הנוסעים ולשיפור השירות.