|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
איפה כדאי ללמוד בינה מלאכותית?
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

בעקבות האיום לשלילת רישיון ולחילוט כספים

חשיפה: תדירות הרכבת הקלה תגדל מיום א'

משרד התחבורה הודיע חד-משמעית לחברת סיטיפס כי לא יסבול יותר את הפרת ההסכמים מצידה וחייב אותה לשורה של שיפורים מהשבוע הבא תחויב החברה להוציא רכבת בכל 5.5 דקות בשעות השיא ובכל 8 דקות בשאר השעות
20/09/2012  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
המדינה איימה לחלט עד 45 מיליון שקל

כך ויתרה המדינה על הנוסעים ברכבת
יעל פרידסון
מה שנראה כמו רצף תקלות נקודתיות בשירות שמעניקה 'סיטיפס' קיבל אישור גורף מהמדינה * מהנספח הסודי המגדיר את פעילות הרכבת הקלה בירושלים, שהגיע לידי 'מקור ראשון', מתברר שהכול חלק מהחוזה: הירידה בתדירות הרכבות, העלייה בצפיפות בקרונות, ביטול קווי האוטובוסים המתחרים - והמדינה ממשיכה לשלם * יו"ר הוועדה לביקורת המדינה: נגמרו ההנחות. החוזים הבאים יהיו בידי הציבור
לרשימה המלאה

3 חניוני חנה וסע לעולים בסוכות לירושלים
עידן יוסף
מערך התחבורה הציבורית בירושלים נערך למיליון מבקרים בחגי תשרי * חצי מיליון לפחות יבקרו בסוכות בכותל * יתוגברו קווי האוטובוס ויתוספו יעדים חדשים * גם הרכבת הקלה תתגבר את תדירותה * הציבור נקרא להגיע בשעות השפל
לרשימה המלאה

חברת סיטיפס חתמה (יום ה', 20.9.12) על התחייבות להגדיל את תדירות הנסיעות של הרכבת הקלה בירושלים. החל ביום ראשון הקרוב אמורה החברה לעמוד בלוח זמנים חדש שיחייב אותה כך שבשעות השיא תצא רכבת כל 5.5 דקות במקום 7.5-7 דקות כיום, ובשאר שעות היממה כל 8 דקות במקום 12 כיום. כך נודע ל-News1.

הדבר התאפשר בזכות לחץ כבד מאוד מצד משרד התחבורה ועיריית ירושלים, שדרשו מהזכיינית סיטיפס ומהמפעילה ויאוליה עמידה ברמות שירות בסיסיות שאינן קיימות כיום. במשרד התחבורה רואים בחיוב את הגידול הדרמטי בשימוש ברכבת הקלה. כיום ישנה עלייה דרמטית שהגיעה לכדי 100 אלף נסיעות ביממה. פקחים של המשרד שביצעו בקרות מצאו כי הצפיפות ברכבות הפכה לבלתי אפשרית ואף מסכנת חיים, ונתקלו גם בהתעלפויות של נוסעים מחמת הדוחק. על-פי התקן יכולים להיכנס 500 איש לקרון אחד.

לאחרונה התברר כי הביקוש לרכבת הקלה בבירה שונה מאשר בשאר העולם, משום שרבים מהנוסעים בה עובדים בשוק העבודה בחצאי משרות. הדבר גורם לשינוי בחלוקת שעות השיא והשפל. בעוד שבמקומות אחרים השעה 12:00 היא שעת שיא, בירושלים מדובר בשעה 15:00 בה רבים מסיימים או יוצאים לעבודתם. כיום לא חסרים קרונות, והכל עניין של תגבור משמרות הנהגים המועסקים. ישנם 46 קרונות המהווים 23 רכבות. שתיים מהן נמצאות בדרך כלל בטיפולים במוסך, כך שתמיד אמורות להיות 21 רכבות בכוננות הפעלה, בהתאם לרמת הביקוש. בשעות השיא אמורה סיטיפס להפעיל את כולן. עוד נמצא כי מערכות הכירטוס המיושנות נוטות להתקלקל, והחברה נדרשה להחליפם ולחלופין להגביר את מספר הטכנאים.
הסכם: ADDENUM MARCH 2012
נוסח ההסכם, כולל הנספח, שנחתם בין המדינה למפעילת הרכבת הקלה בירושלים - חברת סיטיפס
פרוטוקול: פניות ציבור לגבי התנהלות חברת סיטיפס כלי נוסעי הרכבת הקלה בירושלים
פרוטוקול מס' 161 מישיבת הוועדה המיוחדת לפניות הציבור יום שלישי, ט"ז באייר התשע"ב (08 במאי 2012), שעה 8:30

משרד התחבורה איים בחילוט ובשלילת רישיון
אלבז. שורה של הישגים

בחודש מרס האחרון תבעה המדינה מסיטיפס למלא את הנדרש ממנה. היא הבהירה לחברה חד-משמעית כי אם לא תעמוד בהסכם הזיכיון יחולטו ממנה כספים בסכום של עד 45 מיליון שקלים, כפי שמופיע בהסכם, ואם יידרש אף יישלל ממנה רישיון המפעיל לאחר שימוע. את מרבית הליקויים אותם הייתה אמורה חברת סיטיפס לתקן עד 31 באוגוסט היא לא תיקנה, ובמשרד התחבורה החליטו שלא להבליג.

בימים האחרונים התקיים משא-ומתן חשאי וקדחתני בין המדינה לסיטיפס, אותם הוביל ממלא-מקום סמנכ"ל יבשה במשרד התחבורה יהודה אלבז, בגיבויו של אגף החשב הכללי במשרד האוצר. בין הצדדים התנהלו שיחות קשות ורק הלילה סוכם כי סיטיפס תחויב לשפר דרמטית את השירות, כבר מהשבוע הבא, בעיקר לנוכח הצפי למיליון מבקרים בירושלים בתקופת חגי תשרי.

עיקרי ההסכם סוכמו אתמול והיום הוא נחתם לאחר ניסוחים אחרונים. אלבז אמר ל-News1 כי מדובר בעוד הסכם בשורה של הסכמים מול סיטיפס המוגבל לארבעה חודשים. "אנו דורשים מהם לשפר את השירות עד שנהיה מרוצים מהם. יש גם דרישות בנושאי מערכות הכירטוס והבקרה, שלטי המידע האלקטרוניים, התאמת הרמזורים (עד היום תוזמנו כמעט כל הרמזורים מלבד עשרה, ע.י.), תחזיות המידע לנוסעים שיאפשרו להם לדעת בזמן אמת מתי מגיעה הרכבת ועוד. עיקר השיפור יהיה בתדירות הנסיעות שבשעות השיא, שבהן תהיה רכבת כל חמש דקות וחצי ואני מקווה שבעוד כשלושה חודשים נגיע לרמה של רכבת כל חמש דקות". יצוין, כי בסופו של דבר אמורה סיטיפס להפעיל בשעות השיא רכבות בכל ארבע דקות וחצי.

כניסת ההסכם לתוקף עשויה להתעכב מעט עד לחתימה סופית של כל הגורמים האמונים על יישומו ובהם משרד האוצר.

בחברת סיטיפס בחרו שלא להגיב.

תאריך:  20/09/2012   |   עודכן:  20/09/2012
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חשיפה: תדירות הרכבת הקלה תגדל מיום א'
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
גימי-יהודי מיהודה
21/09/12 00:45
2
זאב12345
21/09/12 07:48
3
אין מאין
21/09/12 09:26
4
החזירו את
21/09/12 15:48
5
צפנת
21/09/12 16:38
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הציבור לווה בחודש אוגוסט הלוואות משכנתה ב-5.8 מיליארד שקל - שיא של כל הזמנים. כך הודיע היום (20.9.12) בנק ישראל. זהו זינוק של 17% לעומת חודש יולי, שבו לווה הציבור משכנתאות ב-5 מיליארד שקל.
20/09/2012  |  אלעזר לוין  |   חדשות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, רמז כי יש אפשרות ריאלית להעביר את תקציב המדינה לשנה הבאה וכי ניתן יהיה לקיים את הבחירות במועדן המתוכנן - בסוף שנת 2013.
20/09/2012  |  איציק וולף  |   חדשות
בעקבות המשבר בעיתון מעריב והסוגיות העולות הנוגעות לזכויות העובדים, הורה (יום ה', 20.9.12) שר התמ"ת, שלום שמחון, למינהל הסדרה ואכיפה במשרד, לפתוח בבדיקה של חשד להפרת חוקי עבודה ופגיעה בזכויות העובדים.
20/09/2012  |  עופר וולפסון  |   חדשות
השותפים ברשיון גוליבר החלו השבוע בביצוע סקר סייסמי תלת מימדי (3Dׂ) במים רדודים (OBC-Ocean Bottom Cable). ביצוע הסקר מתוכנן להימשך כחודשיים וחצי בעלות כוללת של כ-7 מיליון דולר. השותפים ברשיון גוליבר הם: גוליבר אנרג'י 41.5%, זרח חיפושי נפט וגז (51.5%), אשטרום (12%) והחברה הנורווגית AGR, אשר משמשת כמפעיל הקידוח ברשיון (5%).
20/09/2012  |  עופר וולפסון  |   חדשות
במהלך חודש אוקטובר, מיד אחרי תקופת החגים, תמשיך רכבת ישראל בעבודות שיגרמו לחסימת מקטעי תנועה בכמה מערי מרכז הארץ ובגליל המערבי.
20/09/2012  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
נתניהו, גלנט, גנץ ובכירי המטכ"ל, הוציאו לפועל תוכנית צבאית שהביאה לגירושם של תושבי צפון הרצועה לרפיח. ועכשיו, ברפיח יש ריכוז של יותר ממיליון עקורים, מה שמונע מצה"ל לחסל את גדודי הח...
איתמר לוין
איתמר לוין
מחיר הרפורמה המשפטית במעמדה של ישראל    בכירי הממשלה והקואליציה חוזרים לימי השיסוי    נתניהו מתנהג כמו לפני המלחמה וכעת זו סכנה קיומית    סמוטריץ' בטוח שהמצב הכלכלי מצוין    טקס המשואו...
דן מרגלית
דן מרגלית
גדעון סער והציג בעיה קשה, כיצד לאזן בין הצורך באחדות נוכח איומים מזרח תיכוניים רציניים לבין החובה להגן על הדמוקרטיה, ומסקנתו נאמרה בקול צלול כי בנימין נתניהו צריך להתפטר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il