בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
הערבות של סיטיפס למדינה – 41 מיליון שקל
|
שר התחבורה הודיע כי הפעם יעמוד משרדו על כך שההסכם שנחתם עם החברה יבוצע ● שיפור הליקויים ברכבת הקלה מתחיל, שיפור התדירות – מיום שני
|
האם הפעם תעמוד סיטיפס בהתחייבויותיה? [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
חשיפה: תדירות הרכבת הקלה תגדל מיום א'
|
עידן יוסף
|
משרד התחבורה הודיע חד-משמעית לחברת סיטיפס כי לא יסבול יותר את הפרת ההסכמים מצידה וחייב אותה לשורה של שיפורים * מהשבוע הבא תחויב החברה להוציא רכבת בכל 5.5 דקות בשעות השיא ובכל 8 דקות בשאר השעות
|
לרשימה המלאה
|
|
|
|
|
|
ביצוע השינויים שנותרו במפת התחבורה בירושלים (פעימת צפון העיר) יידחה לראשית 2013. עד אז דורש משרד התחבורה מסיטיפס שיפור נוסף ברמת השירות כתנאי לביצוע השינויים.
|
|
|
|
חברת סיטיפס תפקיד ערבות בנקאית בגובה של 41.2 מיליון שקלים, כדי לוודא שהפעם תעמוד בהתחייבויותיה לתיקון הליקויים השונים. היא תקבל בתמורה תוספת של 3 מיליון שקלים מלפני ההסכם, בין השאר עקב הוצאות הפעלה ותחזוקה נוספות שנגרמות כתוצאה משיפור השירות. כך עולה מפרטי ההסכם עליו שנחתם בין החברה למדינה ושנחשף לראשונה ב-News1. ב משרד התחבורה אומרים שמדובר בהמשך להסכם שהושג בחודש מרס השנה, תוך פירוט רב יותר באשר להשלמות הנדרשות. יישום ההסכם נדחה ביממה ליום ב', 24 בספטמבר 2012, משום שארך זמן עד להשגת כל החתימות לאישורו. שר התחבורה ישראל כ"ץ הנחה את הנהלת משרדו לעקוב בקפדנות ולוודא הפעם כי ההסכם יבוצע במלואו וללא דיחוי. "נעמוד על כך שסיטי תבצע את כל התחייבויותיה, כמתחייב בהסכמים ובחוזה הזיכיון, במטרה להעניק לרבבות תושבי ירושלים את המגיע להם לקבל אחרי כל כך הרבה שנות סבלנות". על-פי ההסכם, בשעות השיא (09:00-06:30) תגיע רכבת לכל הפחות בכל 5 דקות וחצי במקום 6, וביתר שעות היממה לכל הפחות כל 8 דקות במקום 10. בשעות 15:00-09:00, ו-18:00-16:30, תעמוד תדירות הרכבת על 7 דקות וחצי. על-פי ההסכם, סיטיפס מחויבת גם בתיקון מערכת הכרטוס ובביצוע השלמת ההעדפה בשני הרמזורים שעוד נותרו מתוך 60 על תוואי הרכבת הקלה, דבר שיביא שיפור נוסף במהירות הנסיעה.
|
משרד התחבורה לא מילא תפקידו
|
|
לקראת הדיון בוועדת הכלכלה (יום ב', 24.9.12) בהצעת החוק שנועדה לקבוע ועדת ערר לאזרחים שהוטל עליהם קנס כספי על-ידי פקחי הרכבת הקלה, הפיץ ממרכז המחקר והמידע של הכנסת מסמך [ראו לעיל], שנכתב לבקשת חבר הכנסת אורי מקלב, הבוחן באופן בלתי תלוי את עבודת פקחי הרכבת הקלה ואת הקנסות המוטלים על נוסעיה. לפי נתוני הזכיין (סיטיפס), בחודשים ינואר-יוני הוצאו 17,974 דרישות לתשלום קנס, ממוצע של כ-100 דרישות ליום. כמעט אחד מכל שני נוסעים שמקבלים דרישה לתשלום קנס פנה בבקשה לבטלהּ. שיעור זה עשוי להעיד על תחושה של חוסר צדק בקרב הנוסעים שקיבלו את הדרישה לתשלום קנס. מחבר המסמך, ד"ר יניב רונן, פירט את הסיבות העיקריות בגינן קיבלו נוסעים דרישות לתשלום קנס, פירוט הסיבות מבוסס על מדגם קטן מתוך מאות מכתבי התלונה שהתקבלו בלשכתו של מקלב. הסיבות העיקריות לדרישות תשלום קנס הן: - חוסר תיאום במעבר בין קווי האוטובוס לבין הרכבת הקלה.
- שימוש בכרטיסי רב-קו שאינם מותאמים בין אגד וסיטיפס.
- שימוש בכרטיס רב-קו של אדם אחר.
- תקלות במכשירי התיקוף/הכנסת כרטיס בכיוון לא נכון.
בנוסף לטענות לגופם של דברים, עולה מרוב רובם של המכתבים תלונה כללית על יחס לא נאות של הפקחים אל הנוסעים. יחס זה מתבטא, בין השאר, לדברי המתלוננים, בחוסר נכונות לסייע לנוסעים שאינם מכירים את המערכת, להיטות יתר לרשום דוחות, התנהגות תקיפה כלפי הנוסעים מעבר לנדרש ועוד. רבים מן הנוסעים ציינו במכתביהם כי חשו מושפלים וממורמרים עקב התנהגות הפקחים. כמו-כן, קיימת חוסר בהירות משפטית בסוגית סמכות האכיפה של הפקחים בגין שימוש לא תקין בכרטיס הרב-קו. בשונה מפרויקטים אחרים שנעשו בשיתוף המגזר הפרטי במתכונת BOT, האסדרה על הרכבת הקלה, קרי: משרד התחבורה, לא הקימה מנגנון ערר על דרישות התשלום המוגדל. לזכיין ניתנו סמכויות אכיפה משמעותיות ביותר מבלי שמשרד התחבורה יכול לפקח על האופן שבו הוא מפעיל את סמכויותיו.
|
|
תאריך:
|
23/09/2012
|
|
|
עודכן:
|
24/09/2012
|
|
עידן יוסף
|
הערבות של סיטיפס למדינה – 41 מיליון שקל
|
|
אף אחד לא ספר לפני המשחק את עירוני רמה"ש, אבל הקבוצה של בני טבק שוב הוכיחה שהיא מסוגלת לעקוץ את הגדולות. רמת השרון הנחילה הערב (ראשון) להפועל תל אביב הפסד ליגה ראשון העונה אחרי שגברה עליה 0:1 ואם קצת יותר דיוק יכולה הייתה לנצח בתוצאה גדולה יותר. גיבור המשחק היה ללא ספק אדריאן פרננדס שהבקיע את שער הניצחון במשחק החזרה שלו מאירועי וינטר. "היה משחק קשה מאוד, הפועל היא אחת הקבוצות החזקות בישראל", סיפר החלוץ הברזילאי, "אנחנו צריכים להתייחס לכל משחק כאילו זה המשחק האחרון שלנו, וככה צריך להיראות. אם נמשיך לרוץ ככה בכל משחק, נקשה יותר על היריבות שלנו ונהיה קבוצה טובה יותר".
|
|
|
ועד עובדי מעריב הודיע (יום א', 23.9.12) על ביטול ההשבתה המתוכננת של העיתון בערב יום הכיפורים. ההודעה נמסרה בעקבות פגישה שקיימו נציגי הוועדים במעריב ועורכי הדין גלילה ואלון הורנשטיין עם הנאמנים, עורכי הדין שלמה נס וירון ארבל.
|
|
|
קצין בכיר במשמרות המהפכה האירניות מאיים כי אירן תצא למתקפת מנע נגד ישראל אם תגיע למסקנה סופית שישראל מתכוונת לתקוף אותה.
|
|
|
חודשיים לאחר שמחזיקי האג"ח של חברת קווי אשראי שקרסה אישרו את הסדר החוב שהציעו להם שניים מהנתבעים בפרשה, קובי מימון וחיים צוף, פסל היום (א') בית המשפט המחוזי בתל אביב את ההסדר. בית המשפט גם מתח ביקורת קשה על הצעתם של שני בעלי אימפריית החיפושים והנדל"ן יואל-ישראמקו.
|
|
|
אחרי פתיחה מעט איטית, מכבי נתניה התחילה להיכנס לכושר בשבועיים האחרונים. הקבוצה מעיר היהלומים סופרת כבר שני ניצחונות רצופים אחרי ה-1:2 על הפועל באר שבע בשבת, שהעלו את מפלס הציפיות. מאמן נתניה, טל בנין, התראיין היום (ראשון) לרדיו 103FM והחווה את דעתו על המתרחש בקבוצה שלו. "אני חושב שזה שילוב של מזל ויכולת", ניסה בנין להסביר את הכושר של הקבוצה, "התחלנו מוקדם מאוד את העונה, שחקנים משמעותיים הוצאו בגלל פציעות. היינו במצב שהיו לנו 16 שחקני סגל. השחקנים האלה חזרו, יש היום מלחמה על הסגל ואנחנו עובדים נכון ומתאמנים טוב".
|
|
|
|