|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

אנדרלמוסיה בבניין הכוח לכיבוי שריפות מהאוויר

בעקבות השריפה בכרמל, הממשלה קצבה למערכת הביטחון זמן קצר לקיום עבודת המטה להקמת יכולת כיבוי אש מהאוויר המבקר מצא: חיל האוויר לא היה ערוך מקצועית לנושא והמלצותיו שונו בחופזה למרות עלותן האדירה בביקורת לא נמצא שתפקיד התיאום הכללי והמרכזי הוטל במפורש על גוף כלשהו
17/10/2012  |   עופר וולפסון   |   חדשות   |   דוח שנתי 63א (2012)   |   תגובות
השריפה בכרמל. תיאום לקוי [צילום: AP]

"הטייסת פועלת בהצלחה"
משרד ראש הממשלה מסר בתגובה לפניית המבקר כי "הטייסת (יחידת הכיבוי האווירי ומטוסי הכיבוי הייעודיים שהיא מפעילה) כבר כיבתה בהצלחה כ-160 שרפות, כשבכללן השרפה הגדולה ביער ירושלים".

תגובת משרד הביטחון
"משרד הביטחון נענה לבקשת הממשלה וסייע בביצוע החלטות הממשלה לרכישת יכולות כיבוי אווירי. משרד הביטחון, בשיתוף עם הגופים הנוספים, הצליח להעמיד יכולת כיבוי מהאוויר, שכבר הוכיחה את עצמה בשריפות הקיץ האחרון, בעלות של עשרות מיליוני ש"ח בלבד, אל מול תוכנית מערך הכיבוי האווירי המקורית, שהוערכה ביותר ממיליארד ש"ח. מערכת הביטחון תמשיך לסייע ולשתף פעולה, ככל שהדבר נוגע לניצול הידע והמומחיות הקיימים במערכת הביטחון.

"באשר לטיפול ביכולת ה'סקופינג', מערכת הביטחון פעלה על-פי הנחיות ראש הממשלה. עם זאת, לאחר בדיקת היתכנות שביצע חיל האוויר, התברר כי יכולת הדלייה של מי ים במטוסים ספציפיים אלה איננה אפשרית בשל מגבלת גובה הגלים בים התיכון. עם קבלת ההנחיה לוויתור על היכולת, משרד הביטחון מימש את האופציה, שהייתה בחוזה, להסב חזרה את שני מטוסי ה'סקופינג' לתצורה יבשתית ,ואף הצליח במו"מ עם החברה לעבות את מערך הכיבוי באמצעות רכש מטוס נוסף (שמיני במספר). זאת ללא תוספת כספית כלשהי".

מערכת הביטחון והגורמים הממשלתיים לא התייחסו ברצינות הראויה לאיום הייחוס לעורף על-רקע תרחישי השריפות האפשריים בעתות חירום ובעתות שגרה, ולפיכך, ממילא לא הכינו על פיהם דרישה מבצעית לבניין מערך כיבוי אווירי למדינת ישראל, ובכלל זה קבלת סיוע ממדינות אחרות המפעילות מערך כיבוי אווירי.

כך עולה (יום ד', 17.10.12) מבדיקה שערך משרד מבקר המדינה בחודשים יוני עד נובמבר אשתקד. משרד המבקר בדק את נושא הקמת היחידה לכיבוי אווירי כמענה הביניים לכיבוי האווירי של מדינת ישראל לשנים 2011 ו-2012, וכן את תהליכי בניין הכוח להקמת המענה הקבוע של הכיבוי האווירי לטווח הארוך. משרד מבקר המדינה לא בדק את הפעלת מערך הכיבוי המוטס ולא בחן את תורת ההפעלה של המערך ואת הכשרת הטייסים. ביקורת זו נערכה בהמשך לבדיקה של משרד מבקר המדינה בעניין השריפה בכרמל שאירעה בדצמבר 2010. הביקורת נערכה בעיקר במשרד הביטחון, בצה"ל - בחיל האוויר ובאגף התכנון (אג"ת), במשרד ראש הממשלה, במשרד לביטחון הפנים ובכב"ה.

במהלך השריפה בכרמל שאירעה בדצמבר 2010 יזם ראש הממשלה בנימין נתניהו, את הקמת מערך הכיבוי המוטס הייעודי בדחיפות, ובהתאם לכך קצבה הממשלה לשר הביטחון 14 ימים להציג לראש הממשלה "חלופות להקמת יכולת כיבוי אש מהאוויר בחיל האוויר". עם זאת, למרות לוח הזמנים הקצר שקצבה הממשלה למערכת הביטחון לקיום עבודת המטה להקמת יכולת כיבוי אש מהאוויר, הרי שנוכח היעדר נתוני יסוד חיוניים, שהיו דרושים לחיל האוויר, ונוכח חוסר ההיכרות של חיל האוויר עם כל ההיבטים של התחום המקצועי של כיבוי מוטס, המלצת צה"ל לרכש מיידי של מטוסי "בומברדיר" מדגם 415-CL, שהיה כרוך בהשקעה של כ-1.11 מיליארד ש"ח, מעלה ספקות האם חיל האוויר יכול היה למצות עבודת מטה מיטבית בזמן הנתון בנושא זה חרף המאמץ שהשקיע. זאת גם נוכח העובדה, שבעקבות בדיקה נוספת ולא ממושכת שנערכה בנושא הנדון - לאחר שצה"ל המליץ לרכוש מטוסי "בומברדיר" - המליץ צה"ל לבסוף על הפעלת מטוסים קלים (מסוג "אייר-טרקטור"), כפי שהמליצו גם ועדות שונות בעבר.

יתרה מזו, בביקורת לא נמצא שחיל האוויר הביא לידיעת הרמטכ"ל, ושצה"ל העביר לידיעת שר הביטחון מגבלות הנובעות מהזמן הקצר שהוקצב לביצוע עבודת המטה ושעלולות לפגוע ביכולת לקבל החלטות מיטביות בנושא זה. יש להדגיש, כי בעקבות המלצת צה"ל הראשונה לרכש מטוסי "בומברדיר" מדגם 415-CL, פנה ראש הממשלה כבר בינואר 2011 לראש ממשלת קנדה בבקשה לסייע ברכש של אותם מטוסים, ורק עקב חוסר במלאי, ערך חיל האוויר בדיקה נוספת בנוגע למטוסים הנדרשים, ונמנעה הוצאה כספית משמעותית ומיותרת. כפי שעלה בפועל בהמשך, המטוסים הקלים מסוג "אייר-טרקטור", שעליהם המליץ צה"ל לבסוף, הוכיחו בתקופת הפעלתם בישראל יכולת מבצעית טובה בכיבוי שריפות.

טענות כב"ה בנוגע למעורבותו בעבודת המטה להקמת יחידת הכיבוי, וחילוקי הדעות בין חיל האוויר, שהוא חסר את המומחיות והידע הנדרשים בתחום הכיבוי האווירי, לבין כב"ה, שהוא הגורם המקצועי האחראי לכיבוי שריפות בישראל ולהגדרת מתארי השריפות שאליהן נדרש מענה, מלמדים על בעיה מהותית.

חיל האוויר וגם משרד הביטחון לא תיאמו

למרות המורכבות הכרוכה בהקמת מערך כיבוי אווירי כמענה זמני לטווח הקצר וכמענה קבוע לטווח הארוך, בביקורת לא נמצא שתפקיד התיאום הכללי והמרכזי הוטל במפורש על גוף כלשהו, ובפועל נמצאו ליקויים בעניין התיאום הכללי והמרכזי של נושא הכיבוי האווירי בכללותו - תיאום האמור להביא לכדי מיצוי את כל הטיפול המקצועי בתחום הקמת מערך כיבוי אווירי בראייה בין-ארגונית. יש לציין, כי בפועל, חיל האוויר, שעליו הוטלה האחריות להקמת מערך זה, וגם המשרד לביטחון הפנים וכב"ה, שהוא הגורם המקצועי לעניין כיבוי שריפות, לא פעלו כמתאם כללי ומרכזי בנושא זה. גם יחידת הכיבוי האווירי שהוקמה בחיל האוויר, המפעילה מטוסים אזרחיים החל ממאי 2011, לא נבחנה על-ידי חיל האוויר בראייה מערכתית, שלמה וכוללת של מאפייני המענה הדרוש.

למרות איום הייחוס הלאומי לעורף, לפיו צפויות בעת מלחמה שריפות רבות באזורים שונים בארץ, ואף שבמשך שנים הפעיל כב"ה בסיוע הקרן לכיבוי אווירי כוח אווירי לכיבוי אש מהאוויר, לא הכינה נציבות הכבאות במשך שנים תרחיש ייחוס ענפי, וממילא לא ערכה לפיו את ניתוח המענה הדרוש להקמת מערך כיבוי אווירי כהיערכות לאיומים הצפויים.

כב"ה, שהוא הגוף המקצועי בתחום כיבוי אש, לא הכין, כאמור, תרחיש ייחוס ענפי. כב"ה גם לא ערך עבודת מטה, בסיוע מקצועי של חיל האוויר בתחום התעופה, להכנת דרישה מבצעית לכוח הכיבוי האווירי הדרוש לפי מתארי השרפות בעתות חירום ובעתות שגרה, ולהגדרת הצורך בסיוע של מדינות זרות באמצעות מטוסי כיבוי בתרחישים מסוימים. הכנת דרישה מבצעית על-ידי כב"ה היא הכרחית כדי לסכם את הצורך המבצעי של כב"ה בכיבוי אווירי כמענה משלים בתרחישי השריפות השונים.

במכתבו של המזכיר הצבאי לראש הממשלה מ-27.1.11 למזכיר הצבאי של שר הביטחון נכתב, כי "ראש הממשלה קובע כי יכולת שאיבת מים מהים היא חלק מהמענה". הגורמים המקצועיים והפיקודיים בצה"ל ובכב"ה הגיעו למסקנה, בהתבסס על נימוקים מקצועיים וכספיים כבדי משקל, כי יעילות הפתרון של התקנת ערכות "סקופינג" (כיבוי באמצעות דליית מי-ים ואגמים) במטוסי "אייר-טרקטור", העולה מיליונים רבים, מוטלת בספק. למרות זאת, המשיך משרד הביטחון ברכש שתי ערכות "סקופינג" למערך הכיבוי המוטס. מבקר המדינה מעיר, כי בביקורת לא נמצא שהמלצתם של צה"ל וכב"ה, ואחר כך גם של היחידה לניהול הרכש של משרד הביטחון, שלא להסב מטוסי כיבוי קיימים למטוסים בעלי יכולת "סקופינג", הוצגה בפני שר הביטחון והשר לביטחון הפנים, ולא נמצא שהנושא עלה לראש הממשלה כדי שישקול מחדש את החלטתו בעניין זה, וזאת טרם הסבת המטוסים לבעלי יכולת "סקופינג". לדברי המבקר, דבר זה היה מונע את ההשקעה הכספית המיותרת, נוכח העובדה שלבסוף הוחלט לפרק את ערכות ה"סקופינג" מהמטוסים.

עקב המורכבות הכרוכה בהקמת מערך כיבוי אווירי כמענה לטווח הארוך, קובע המבקר כי ראוי היה כי הדרג המדיני יקבע כבר בעת ההחלטה על הקמת המערך, גורם מתאם כללי ומרכזי אחד, כדי שיביא לכדי מיצוי את כל הטיפול המקצועי בתחום זה בראייה בין-ארגונית. רק בינואר 2012, כפי שצוין בתגובת משרד ראש הממשלה לדוח הביקורת, הטיל ראש הממשלה משימה זו על השר לביטחון הפנים.
דוח מבקר המדינה: בניין הכוח לכיבוי שרפות מהאוויר
בניין הכוח לכיבוי שרפות מהאוויר משרד מבקר המדינה בדק היבטים הנוגעים להקמת היחידה לכיבוי אווירי כמענה ביניים (מענה זמני לטווח קצר) לכיבוי האווירי במדינת ישראל לשנים 2011 ו-2012, וכן לתהליכי בניין הכוח להקמת המענה הקבוע של הכיבוי האווירי לטווח הארוך. לא נבדקה הפעלת מערך הכיבוי המוטס ולא נבחנה תורת ההפעלה של המערך והכשרת הטייסים. ביקורת זו נערכה בהמשך לבדיקה של משרד מבקר המדינה בעניין השרפה בכרמל שאירעה בדצמבר 2010. הביקורת נערכה בעיקר במשרד הביטחון, בצה"ל, במשרד ראש הממשלה, במשרד לביטחון הפנים ורשויות הכבאות. היבטים בניהול פעולות הדרכה להטמעת מערכת בצה"ל ובמשרד הביטחון נעשתה ביקורת בנושא היבטים בניהול פעולות ההדרכה להטמעת מערכת. נבדקו בעיקר הפעולות שנעשו להדרכת המשתמשים ולשמירת כשירותם, וכן הליך מסירת העבודה לספק. בניין הכוח לכיבוי שרפות מהאוויר תקציר על פי חוק שירותי הכבאות, התשי"ט-1959, מופקדות רשויות הכבאות (להלן - כב"ה) על כיבוי שרפות, מניעתן או מניעת התפשטותן ועל הצלת נפש ורכוש. בחלק משרפות היער והחורש נעזר כב"ה בכיבוי אווירי באמצעות כלי טיס, מטוסים או מסוקים, הנושאים מים או חומרים מעכבי בעירה. הכיבוי האווירי נועד להשלים את מאמצי כוח הכיבוי הקרקעי ולחזקו כמכפיל כוח: הוא משמש בעיקר לסיוע בכיבוי שרפות בתנאי שטח קשים שאליהם מתקשים להגיע רכבי כיבוי, ובשרפות ענק. כיבוי אווירי יכול להגיע למקום השרפה במהירות, ובכך למנוע את המשך התפשטותה והתרחבותה. אירוע השרפה בכרמל בדצמבר 2010 חשף ליקויים חמורים בהיערכות מערך הכיבוי בישראל ובהפעלתו, בכלל זה של מערך הכיבוי האווירי, ושב והעלה את הצורך לבחון מחדש גם את סוגיית הכיבוי האווירי. פעולות הביקורת בחודשים יוני עד נובמבר 2011 בדק משרד מבקר המדינה היבטים הנוגעים להקמת היחידה לכיבוי אווירי כמענה הביניים (מענה זמני לטווח הקצר) לכיבוי האווירי של מדינת ישראל לשנים 2011 ו-2012, וכן לתהליכי בניין הכוח להקמת המענה הקבוע של הכיבוי האווירי לטווח הארוך. משרד מבקר המדינה לא בדק את הפעלת מערך הכיבוי המוטס ולא בחן את תורת ההפעלה של המערך ואת הכשרת הטייסים. ביקורת זו נערכה בהמשך לבדיקה של משרד מבקר המדינה בעניין השרפה בכרמל שאירעה בדצמבר 2010. הביקורת נערכה בעיקר במשרד הביטחון, בצה"ל - בחיל האוויר ובאגף התכנון (אג"ת), במשרד ראש הממשלה, במשרד לביטחון הפנים ובכב"ה. עיקרי הממצאים מבקר המדינה מציין, כי לא נמצא שהגורמים הממשלתיים הנוגעים בדבר בחנו במשך שנים, במשולב ובמתואם, את איום הייחוס לעורף ואת תרחישי השרפות האפשריים בעתות חירום ובעתות שגרה, וממילא לא הכינו על פיהם דרישה מבצעית לבניין מערך כיבוי אווירי למדינת ישראל, ובכלל זה קבלת סיוע ממדינות אחרות המפעילות מערך כיבוי אווירי. האיום על העורף של מדינת ישראל החריף במשך השנים, ובעת לחימה צפוי ירי של מאות מטחי רקטות מדי יום ביומו לרחבי הארץ, ותיתכן פגיעה נרחבת, רב-מוקדית ומתמשכת בעורף - בנפש וברכוש. למרות זאת, ואף שהיה ברור משך שנים הצורך בחיזוק מערך הכיבוי האווירי בישראל לסיוע בכיבוי שרפות, ההמלצות של הוועדות שמינו ראש ממשלה ושרי הפנים לשעבר לא הבשילו ברובן לכדי גיבוש פתרונות מעשיים, לרבות לעניין קבלת סיוע ממדינות אחרות. זאת ועוד, מאז החליטה הממשלה ב-30.6.02 על ביטול הסיוע של צה"ל לכב"ה בכיבוי מהאוויר באמצעות מסוקים, לא רק שלא חל שיפור ביכולת מערך הכיבוי האווירי, אלא שהיכולת אף נחלשה. בפועל לא נעשה שינוי מהותי, ומצב זה מעיד על מחדל מתמשך בטיפול בתחום זה עד להקמת יחידת הכיבוי האווירי בחיל האוויר, בעקבות השרפה בכרמל בדצמבר 2010, ושהחלה לפעול ממאי 2011. במהלך השרפה בכרמל שאירעה בדצמבר 2010 יזם ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, את הקמת מערך הכיבוי המוטס הייעודי בדחיפות, ובהתאם לכך קצבה הממשלה לשר הביטחון 14 ימים להציג לראש הממשלה "חלופות להקמת יכולת כיבוי אש מהאוויר בחיל האוויר". מבקר המדינה ער לדחיפות ולחיוניות של הקמת מערך כיבוי מוטס ייעודי שיסייע לכיבוי שרפות בעת שגרה ובעת חירום, כפי שהדברים באו לידי ביטוי בהחלטת ראש הממשלה והממשלה. עם זאת, למרות לוח הזמנים הקצר שקצבה הממשלה למערכת הביטחון לקיום עבודת המטה להקמת יכולת כיבוי אש מהאוויר, הרי שנוכח היעדר נתוני יסוד חיוניים, שהיו דרושים לחיל האוויר, ונוכח חוסר ההיכרות של חיל האוויר עם כל ההיבטים של התחום המקצועי של כיבוי מוטס, המלצת צה"ל לרכש מיידי של מטוסי "בומברדיר" מדגם 415-CL, שהיה כרוך בהשקעה של כ-1.110 מיליארד ש"ח, מעלה ספקות האם חיל האוויר יכול היה למצות עבודת מטה מיטבית בזמן הנתון בנושא זה חרף המאמץ שהשקיע. זאת גם נוכח העובדה, שבעקבות בדיקה נוספת ולא ממושכת שנערכה בנושא הנדון - לאחר שצה"ל המליץ לרכוש מטוסי "בומברדיר" - המליץ צה"ל לבסוף על הפעלת מטוסים קלים (מסוג "אייר-טרקטור"), כפי שהמליצו גם ועדות שונות בעבר. יתרה מזו, בביקורת לא נמצא שחיל האוויר הביא לידיעת הרמטכ"ל, ושצה"ל העביר לידיעת שר הביטחון מגבלות הנובעות מהזמן הקצר שהוקצב לביצוע עבודת המטה ושעלולות לפגוע ביכולת לקבל החלטות מיטביות בנושא זה. יש להדגיש, כי בעקבות המלצת צה"ל הראשונה לרכש מטוסי "בומברדיר" מדגם 415-CL, פנה ראש הממשלה כבר בינואר 2011 לראש ממשלת קנדה בבקשה לסייע ברכש של אותם מטוסים, ורק עקב חוסר במלאי, ערך חיל האוויר בדיקה נוספת בנוגע למטוסים הנדרשים, ונמנעה הוצאה כספית משמעותית ומיותרת. כפי שעלה בפועל בהמשך, המטוסים הקלים מסוג "אייר-טרקטור", שעליהם המליץ צה"ל לבסוף, הוכיחו בתקופת הפעלתם בישראל יכולת מבצעית טובה בכיבוי שרפות. טענות כב"ה בנוגע למעורבותו בעבודת המטה להקמת יחידת הכיבוי, וחילוקי הדעות בין חיל האוויר, שהוא חסר את המומחיות והידע הנדרשים בתחום הכיבוי האווירי, לבין כב"ה, שהוא הגורם המקצועי האחראי לכיבוי שרפות בישראל ולהגדרת מתארי השרפות שאליהן נדרש מענה, מלמדות על בעיה מהותית. למרות המורכבות הכרוכה בהקמת מערך כיבוי אווירי כמענה זמני לטווח הקצר וכמענה קבוע לטווח הארוך, בביקורת לא נמצא שתפקיד התיאום הכללי והמרכזי הוטל במפורש על גוף כלשהו, ובפועל נמצאו ליקויים בעניין התיאום הכללי והמרכזי של נושא הכיבוי האווירי בכללותו - תיאום האמור להביא לכדי מיצוי את כל הטיפול המקצועי בתחום הקמת מערך כיבוי אווירי בראייה בין-ארגונית. יש לציין, כי בפועל, חיל האוויר, שעליו הוטלה האחריות להקמת מערך זה, וגם המשרד לביטחון הפנים וכב"ה, שהוא הגורם המקצועי לעניין כיבוי שרפות, לא פעלו כמתאם כללי ומרכזי בנושא זה. גם יחידת הכיבוי האווירי שהוקמה בחיל האוויר, המפעילה מטוסים אזרחיים החל ממאי 2011, לא נבחנה על ידי חיל האוויר בראייה מערכתית, שלמה וכוללת של מאפייני המענה הדרוש. למרות איום הייחוס הלאומי לעורף, לפיו צפויות בעת מלחמה שרפות רבות באזורים שונים בארץ, ואף שבמשך שנים הפעיל כב"ה בסיוע הקרן לכיבוי אווירי כוח אווירי לכיבוי אש מהאוויר, לא הכינה נציבות הכבאות במשך שנים תרחיש ייחוס ענפי , וממילא לא ערכה לפיו את ניתוח המענה הדרוש להקמת מערך כיבוי אווירי כהיערכות לאיומים הצפויים. כב"ה, שהוא הגוף המקצועי בתחום כיבוי אש, לא הכין, כאמור, תרחיש ייחוס ענפי. כב"ה גם לא ערך עבודת מטה, בסיוע מקצועי של חיל האוויר בתחום התעופה, להכנת דרישה מבצעית לכוח הכיבוי האווירי הדרוש לפי מתארי השרפות בעתות חירום ובעתות שגרה, ולהגדרת הצורך בסיוע של מדינות זרות באמצעות מטוסי כיבוי בתרחישים מסוימים. הכנת דרישה מבצעית על ידי כב"ה היא הכרחית כדי לסכם את הצורך המבצעי של כב"ה בכיבוי אווירי כמענה משלים בתרחישי השרפות השונים. במכתבו של המזכיר הצבאי לראש הממשלה מ-27.1.11 למזכיר הצבאי של שר הביטחון נכתב, כי "ראש הממשלה קובע כי יכולת שאיבת מים מהים היא חלק מהמענה". הגורמים המקצועיים והפיקודיים בצה"ל ובכב"ה הגיעו למסקנה, בהתבסס על נימוקים מקצועיים וכספיים כבדי משקל, כי יעילות הפתרון של התקנת ערכות "סקופינג" (כיבוי באמצעות דליית מי-ים ואגמים) במטוסי "אייר-טרקטור", העולה מיליונים רבים, מוטלת בספק. למרות זאת, המשיך משרד הביטחון ברכש שתי ערכות "סקופינג" למערך הכיבוי המוטס. מבקר המדינה מעיר, כי בביקורת לא נמצא שהמלצתם של צה"ל וכב"ה, ואחר כך גם של היחידה לניהול הרכש של משרד הביטחון, שלא להסב מטוסי כיבוי קיימים למטוסים בעלי יכולת "סקופינג", הוצגה בפני שר הביטחון והשר לביטחון הפנים, ולא נמצא שהנושא עלה לראש הממשלה כדי שישקול מחדש את החלטתו בעניין זה, וזאת טרם הסבת המטוסים לבעלי יכולת "סקופינג". דבר זה היה מונע את ההשקעה הכספית המיותרת, נוכח העובדה שלבסוף הוחלט לפרק את ערכות ה"סקופינג" מהמטוסים.

תאריך:  17/10/2012   |   עודכן:  17/10/2012
עופר וולפסון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אנדרלמוסיה בבניין הכוח לכיבוי שריפות מהאוויר
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהוד זקסנברג, שהיה מהנדס העיר רמלה בשנים 2007-1994, הורשע (יום ד', 17.10.12) בארבע עבירות של הפרת אמונים, לאחר שטיפל בפרויקטים בהם עסקה רעייתו.
17/10/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
חילופי רשמים בבית המשפט העליון. הרשמת דנה כהן-לקח עברה לכהונת שופטת בבית משפט השלום בירושלים, הרשם גיא שני בא במקומה כרשם הבכיר, וליאת בנמלך היא הרשמת השנייה. הרשמים עוסקים בקביעת אגרות ופקדונות, ניתוב הליכים וכדומה, וכמעט אין מקרה בו החלטתו של רשם מבוטלת בידי בית המשפט.
17/10/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
מכירת דירות באוקטובר הייתה נמוכה ב-15% לעומת ממוצע המכירות החודשי ביולי-אוגוסט. כך אומרת ד"ר רינה דגני , מנכ"ל ומבעלי חברת הסקרים גיאוקרטוגרפיה. זהו מידע ראשון על קצב מכירת הדירות באוקטובר, כי הגופים הרשמיים עדיין לא פרסמו נתונים.
17/10/2012  |  אלעזר לוין  |   חדשות
נחל הירקון מעולם לא נראה טוב יותר: רשות הטבע והגנים החלה להזרים מים מהאגם באפק דרך תעלת עינת אל הירקון, מה שהביא לשיפור משמעותי באיכות המים.
17/10/2012  |  מירב ארד  |   חדשות
חברת סלע קפיטל נדל"ן מנהלת מו"מ לרכישת 50% מבית המשרדים והמסחר בית אשדר, ברחוב יגאל אלון תל אביב. אם תצא העסקה לפועל, תשלם סלע קפיטל 94 מיליון שקל. חברת הבנייה אשדר, בעלת 45% בבניין, תקבל כ-84 מיליון שקל. יזמים פרטיים המחזיקים ב-5% מהבעלות יקבלו כ-10 מיליון שקל.
17/10/2012  |  אלעזר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
ארז שושני
ארז שושני
ישנה חשיבות רבה לצרוב כבר כעת בתודעה הציבורית את ההכרח לחוקק בחוק יסוד מספר עקרונות מרכזיים לשמירה על הביטחון הלאומי בעתיד
ראובן דינור
ראובן דינור
חדר בבית מלון, ממומן בידי המדינה, או דירת מגורים זמנית אינה מענה הולם אלא אקט רנדומלי שמעצב ביתר שאת את הגלות בתוך הארץ
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il