צעד נוסף ביישום פרויקט הרכבת הקלה בגוש-דן. חברת נת"ע פרסמה את מכרז הקרונות לקו האדום. ועדת ההיגוי העליונה, בה חברים מנכ"ל
משרד התחבורה, נציגי החשב הכללי ואגף התקציבים באוצר, ראש עיריית בני ברק, נציגי עיריות תל אביב ורמת גן ומנכ"ל חברת נת"ע, אישרה (יום ד', 7.11.12) לחברה לפרסם מכרז לרכישת 90 קרונות לקו האדום של הרכבת הקלה בגוש-דן, עם אופציה לרכישת 30 קרונות נוספים.
זאת בהתאם לתחזיות של מספר הנוסעים בקו, ולאורכו הסופי. התחזיות מדברות כעת על 240 אלף נוסעים מדי יום, שהם כשבעים מיליון נוסעים בשנה בקו האדום של הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב.
הקו מתוכנן כעת לאורך 23 ק"מ, 11 מהם מתחת לפני הקרקע - מפתח תקוה, דרך בני ברק, רמת גן, תל אביב ועד בת ים, ובהמשך הוא צפוי להגיע גם לראשון לציון.
ההצעות למכרז הקרונות יתקבלו עד לרבעון השני של השנה הבאה, כאשר הזוכה במכרז ייבחר עד לרבעון השלישי של 2013.
שר התחבורה, ישראל כ"ץ, אמר כי המכרז הוא צעד נוסף המעיד כי פרויקט הרכבת הקלה בגוש-דן עבר את נקודת האל-חזור שלו. מנכ"ל נת"ע, יצחק זוכמן, ציין כי זהו המכרז הגדול ביותר שהחברה הוציאה מיום הקמתה.
מכרז המערכת הרכבתית
חברת נת"ע גם קיבלה השבוע הצעות מארבע חברות ענק בינלאומיות, להשתתף במכרז למערכת הרכבתית, בשילוב עבודות להנדסה אזרחית. מדובר בחברות מאירופה, שחלקן מתמודדות במכרז בשיתוף חברות ישראליות. המערכת הרכבתית (ה"סיסטם"), שהיא בעצם הלב והמוח של הרכבת הקלה, כוללת בין השאר: תקשורת ובקרה, איתות, חשמל במתח גבוה, חשמולת, בקרת תנועה, וכן גילוי ובקרת אש. מדובר במכרז גדול ומסובך מאוד הכולל את התקנת המערכת הרכבתית בכל הקו האדום, הן במקטעים הקרקעיים והן תחת הקרקע. כמו-כן הוא כולל עבודות הנדסה אזרחית במקטעים הקרקעיים ובאזור הדיפו: מרכז התחזוקה של הרכבת הקלה, בקריית אריה בפתח תקוה.
בחודש האחרון קיבלה חברת נת"ע גם הצעות מ-14 חברות בינלאומיות, חלקן בשיתוף עם חברות ישראליות, להשתתף במכרזים לביצוע כריית המנהרות (TBM, NATM) בקו האדום של הרכבת הקלה, לאורך 11 ק"מ וכן לביצוע מתחמי התחנות התת־קרקעיות - הקופסאות. הזוכים במכרזי הכרייה, הקופסאות, והמערכת הרכבתית, ייבחרו ברבעון השלישי של 2013.
הקו האדום של הרכבת הקלה, מפתח תקוה לבת ים, צפוי להתחיל לנסוע בסוף 2017.