באוקטובר האחרון השתפר מדד אמון הצרכנים בישראל, לאחר שעלה ל-32%-, לעומת מדד של 38%- בחודש ספטמבר, שהיה למדד הנמוך ביותר שנצפה מאז תחילת הסקר במרס 2011 - כך עולה מנתונים שפרסמה (יום א', 11.11.12) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
בחודש אוקטובר השינוי במאזנים המתייחסים למצב הכלכלי של משק הבית, למספר המובטלים ולציפיות לגבי חיסכון של משק הבית, לא היה מובהק. לעומת זאת, מאזן הציפיות המתייחס למצב הכלכלי במדינה עלה לרמה של 37%- לאחר שבספטמבר הגיע לשפל של 50%-. שינוי זה הוא מובהק, וכך גם השינוי בערך מדד אמון הצרכנים עצמו.
ערכי המדד לקבוצות שונות של מרואיינים מצביעים על עלייה במדד אמון הצרכנים בקרב יהודים (29%- לעומת 37%-), בקרב מועסקים (28%- לעומת 39%-) ובקרב בעלי תעודה אקדמית (26%- לעומת 35%-).
עוד נמצא כי בחודש אוקטובר היו הערבים פסימיים יותר מהיהודים; בלתי מועסקים פסימיים יותר ממועסקים; בעלי השכלה נמוכה, חסרי תעודת בגרות פסימיים יותר מבעלי תעודת בגרות או תעודה אקדמית (39%- לעומת 29%-, ו-26%- בהתאמה).
השוואה בינלאומית של מדד אמון הצרכנים מלמדת על ציפיות להרעה במצב הכלכלי ברוב מדינות ה-
OECD. בגרמניה, בלוקסמבורג, בבלגיה, בישראל ובספרד רמת הפסימיות עלתה מאוד בין אוקטובר 2011 לאוקטובר 2012. ביוון ובפורטוגל, הנמצאות במשבר כלכלי עמוק, הגיע באוקטובר מדד אמון הצרכנים לרמה של 78%- ו-60%-, בהתאמה.