"אני מבקש 200 ימי חסד - 100 ימים לפחות כדי לראות מה קניתי, ועוד 100 ימים כדי לראות מה לשנות בין היתר כדי שלא יתחלפו כל שנה שליש המבוטחים באלמנטרי". אמר היום (20.11.12) איש הביטוח
שלמה אליהו, שדיבר בכינוס סוכני הביטוח, מטעם לשכת סוכני ביטוח, באילת. זו הייתה התבטאות פומבית ראשונה שלו מאז רכש את השליטה בקבוצת הביטוח מגדל.
אליהו, שהתקבל בתשואות סוערות ובעמידה, אמר: "מגדל הייתה מאז ומתמיד חלום חיי. אלקים החליט שלא אשלוט בבנק לאומי, אלא במגדל. זוהי קבוצה ענקית. יהיו דרושות לי כמה שנים כדי לראות כל מה שיש בה".
המגמה: יציבות והגדלת העסקים בביטוח אלמנטרי
בדברי אליהו נשמע רמז לכך, שמדיניות מגדל תהיה מעתה, בין היתר, להגדיל את פעילותה בביטוח אלמנטרי. בינואר הקרוב יעברו כל הביטוחים החדשים מאליהו למגדל, יחד עם רוב הסוכנים והעובדים. המטרה היא לנצל את הידע המקצועי של עובדי אליהו וסוכניה, כדי להגדיל את היקף הפעילות בביטוחים אלמנטריים, להקטין את הנשירה ולהגדיל קבלת עסקים חדשים. הדבר יביא דבר לגידול חד בתיק האלמנטרי של מגדל, שכיום הוא קטן יחסית.
בפנותו אל סוכני הביטוח, באולם מלא וגדוש, אמר אליהו: "קרה לכם נס,כי אין לכם נציג טוב יותר במגדל ממני. לחברה בלי סוכן אין מה למכור, אבל לסוכן ללא חברה אין מה להציע. דרוש שיתוף פעולה בין הצדדים. העיקר הוא השירות!"
חליפה יקרה מול קונפקציה
שלמה אליהו הבהיר, כי אינו חושש מכך שהפרמיות - בעיקר בענפי רכב ודירות - יהיו יקרות יחסית בחברות המשווקות באמצעות סוכנים, כי האיכות היא הקובעת הוא הבהיר כי לדעתו, האיכות היא הקובעת: "אדם יכול לקנות חליפה מוכנה, קונפקציה; הוא יכול גם לקנות חליפה באיכות טובה, שכמובן תעלה יותר. מי שרוכש פוליסה באמצעות סוכן, קונה חליפה טובה, ואיכות ושירות עולים כסף! כבדו את עצמכם ואת המוצר שאתם מוכרים. אתם מוכרים מוצר אחר, בעל תוכן אחר, לעומת החברות לביטוח ישיר (גם חברת ביטוח ישיר וגם חברת AIG - א.ל.).
אליהו קרא לחיבור אמנה בין לשכת סוכני ביטוח לבין חברות הביטוח: הסוכנים יעבדו ביושר, והחברות יתחייבו לקבל את דיווחיהם ולהאמין להם שהם מדווחים אמת. מדבריו נראה, כי מגדל תהיה הראשונה לכרות אמנה כזו עם סוכניה.
אליהו הוא גם סוכן ביטוח
שלמה אליהו קיבל את רישיון סוכן הביטוח שלו ב-1959, כלומר לפני 59 שנים. הוא שמר על הרישיון כל השנים, גם כאשר קיבל רישיון לחברת ביטוח. אליהו הבהיר היום, שהוא ממשיך להחזיק ברישיון הסוכן, "אם כי אני עכשיו נמצא בצד השני, כבעל החברה הגדולה ביותר". עובדה זו נותנת לסוכנים תקוה, שיחסי העבודה והאימון עם מגדל יהיו טובים.
תאונה קטלנית ומכתב מפיקר
בדבריו היום, סיפר אליהו על אחת התביעות הגדולות שבהן טיפל ב-1966, השנה שבה קיבל את הרישיון לחברת ביטוח: אירעה תאונת דרכים למשאית בדרך לאילת, ו-7 נספו. נספים. הנפגעים ובני משפחותיהם דרשו פיצויים. בבדיקה - סיפר אליהו - התברר, שהם היו אומנם מבוטחים באליהו, אבל במסגרת "תעודה זמנית" (מסמך שהיה קיים בעבר ואינו קיים כיום - א.ל.) , שפג תוקפה. החברה סירבה לשלם.
אליהו: "לאחר זמן קצר קיבלתי מכתב נזיפה מד"ר יעקב פיקר המנוח, שהיה אז המפקח על הביטוח. הוא כתב לי: "תפקידן של חברות ביטוח הוא לגבות פרמיות ולשלם תביעות. אתם - אליהו - מזדהים רק עם החלק הראשון, ולא עם החלק השני של תשלום התביעות. את זה כתב לי האדם, שזמן קצר קודם לכך נתן לי את רישיון המבטח!"
כתב News1 מעיר, שמבחינה חוקית ועניינית הצדק היה עם חברת אליהו, כי לחברה בעלת המשאית לא הייתה פוליסה בתוקף. הנפגעים או החברה פנו לבית המשפט, אך כל הערכאות דחו את התביעה , וקבעו שהצדק היה עם אליהו.