שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, נאוה בן-אור, דחתה (יום א', 10.2.13) עתירה שהגישו תושבים בשכונת בית צפאפה בירושלים נגד סלילת חלקו הדרומי והאחרון של כביש בגין, החוצה את העיר מצפונה לדרומה.
העתירה התייחסה לקטע בן 1.5 ק"מ מרחוב דב יוסף שבפאתי השכונה ועד רחוב הרוזמרין בשכונת גילה, והוא חלק מהשלב האחרון של הכביש שההשקעה בו מסתכמת במיליארד שקל. מדובר בכביש שיכלול שלושה נתיבים בכל כיוון.
תושבי השכונה והמינהל הקהילתי שלה העלו שורה של טענות נגד הליכי התכנון והאישור של הכביש, בין היתר בטענה שהפגיעה בהם תהיה בלתי נסבלת ושניתן להעדיף חלופות אחרות. בן-אור דחתה את כל הטענות, בין היתר בציינה את הליכי התכנון הממושכים שקדמו לאישור התוכנית.
בן-אור קובעת: "המסקנה, איפוא, כי ניתנה תשומת לב מירבית לחלופות השונות כמו גם לצרכיהם של תושבי השכונה, וכי הבחירה שנעשתה הינה בחירה עניינית וסבירה, המיוסדת על שיקולים מקצועיים מובהקים. טענת המשיבות כי החלופות שהוצעו על-ידי העותרים אינן בנות יישום מכל היבט רלוונטי: הן מן ההיבט ההנדסי, הן מן ההיבט הכלכלי והן מן ההיבט של לוחות זמנים הגיוניים לשם השלמת הפרויקט מגובה בחוות דעת מקצועיות ואין זה מדרכו של בית משפט לעניינים מנהליים להתערב בכגון אלה. כך גם מקובלת עלי טענת המשיבות לפיה נערך איזון הולם בין התועלות הרבות הצפויות לכלל הציבור מהשלמת הפרויקט לבין מידת הפגיעה בתושבי השכונה, שנעשו מאמצים רבים כדי לצמצמה".
לבסוף אומרת בן-אור, כי העתירה לוקה בשיהוי כבד מאוד, שכן התושבים ידעו על התוכנית מאז 1985, ובשנים שחלפו כבר הושקעו בה מאות מיליוני שקלים. "הנזק מכל יום עיכוב מגיע כדי 661,000 המדובר בנזק כבד עד מאוד (למעלה מ-240 מיליון שקל בשנה אך בשל העיכוב), שלא לדבר על אובדן התועלות הציבוריות הצפויות מן הפרויקט", היא מציינת.
התושבים יוצגו בידי עו"ד מוהנד ג'בארה, עיריית ירושלים יוצגה בידי עוה"ד אמנון מרחב ואילנית מיכאלי, חברת מוריה יוצגה בידי עוה"ד מאיה אשכנזי והילי פרייס, ו
משרד התחבורה - בידי עו"ד רננה אמיר. בן-אור נמנעה מלפסוק הוצאות.