|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
איפה כדאי ללמוד בינה מלאכותית?
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

אורנה אנג'ל העידה במשפט הולילנד:

הפרויקט אושר מהר תוך התעלמות מהסביבה

הייתה באותה עת ראש צוות תכנון בוועדה המחוזית טוענת שאולמרט לחץ בצורה יוצאת דופן לקדם את הפרויקט מאשרת שהפרויקט לווה בידי צוותים מקצועיים של הוועדה
04/03/2013  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט הולילנד   |   תגובות
אנג'ל. חתמה תחת מחאה [צילום: יח"צ]

לא יכול להיות
ההחלטה שלא לשמוע את מאות ההתנגדויות בוועדה המקומית אלא רק בוועדה המחוזית, הייתה בלתי שגרתית. "לא יכול להיות שלא ישמעו את הציבור שממנו נלקחו הזכויות. אם עושים את זה על כל פרויקט שמוסיפים לו מרפסת, נשמעות התנגדויות במקומית ואחר כך במחוזית, אז על אחת כמה וכמה כשזה פרויקט כל-כך גדול ומשמעותי", אמרה אנג'ל

הופעה חסרת פרופורציות
על הופעתו של אולמרט בפני הוועדה אמרה אנג'ל, כי הייתה זו הפעם היחידה בתקופת עבודתה בוועדה שראש עיר הופיע בפני מליאת הוועדה ולא בפני הצוות המקצועי. לדבריה, אולמרט הדגיש את חשיבותו של הפרויקט מבחינת חדרי המלון שהיו מתוכננים בו, והופעתו הייתה חסרת פרופורציות, שכן המלונאות לא הייתה העיקר בהולילנד

פרויקט הולילנד אושר במהירות רבה מאוד בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, תוך התעלמות מוחלטת מהיבטי איכות הסביבה. אהוד אולמרט, שהיה אז ראש עיריית ירושלים, התערב בצורה יוצאת דופן למען מתן האישור. כך העידה (11.11.12) אורנה אנג'ל.

אנג'ל הייתה בשנים 1996-1994 ראש צוות תכנון בוועדה המחוזית וטיפלה בפרויקט הולילנד. לאחר מכן הייתה יועצת לאהוד ברק בתקופת כהונתו כראש הממשלה ומנכ"ל חברת אוצר מפעלי ים, בעלת נמל תל אביב.

השופט דוד רוזן שאל את אנג'ל, האם עזבה את הוועדה משום שדרך קבלת ההחלטות של פרויקט הולילנד הייתה שלא בצורה תקינה ושלא לפי אמות-מידה מקצועיות לפי גישתה, והיא השיבה בחיוב. עוד אמרה, כי הולילנד היה הפרויקט היחיד עליו חתמה תחת מחאה.


"זה נראה שהוא טעה בפורום"


על הופעתו של אולמרט בפני הוועדה אמרה אנג'ל, כי הייתה זו הפעם היחידה בתקופת עבודתה בוועדה שראש עיר הופיע בפני מליאת הוועדה ולא בפני הצוות המקצועי. לדבריה, אולמרט הדגיש את חשיבותו של הפרויקט מבחינת חדרי המלון שהיו מתוכננים בו, והופעתו הייתה חסרת פרופורציות, שכן המלונאות לא הייתה העיקר בהולילנד.

רוזן: "זה נראה שהוא טעה בפורום". אנג'ל: "זו בדיוק הייתה החוויה שלי של הסיטואציה. מלונאות היה פרק אחד בעניין הזה, כל המאסה של הפרויקט הזה. מסביב היה הרבה הרבה שיח על כל הנושא של המגורים, וזה גם לא פלא, כי כשיש יזמים פרטיים - הדבר שהם מרוויחים ממנו כסף זה מגורים לא המלונאות. אנחנו מדברים על שלב מוקדם של דיונים, מלונאות או לא מלונאות זה לא היה העניין, לנו כצוות המקצועי וכוועדה המקצועית בכלל, ואיך שכבודו מתאר את זה - זה מאוד נכון".

עם זאת, בחקירה הנגדית בידי עו"ד גיורא אדרת, אמרה אנג'ל: "[התערבותו של אולמרט] ממש לא פסול בעיני. מה שפסול בעיני זה לא מלונאות או מגורים, פסול בעיני מה יצא מהפרויקט הזה, ועוד כל מה שתיארתי פה".

עוד טענה אנג'ל, כי ההחלטה שלא לשמוע את מאות ההתנגדויות בוועדה המקומית אלא רק בוועדה המחוזית, הייתה בלתי שגרתית. "לא יכול להיות שלא ישמעו את הציבור שממנו נלקחו הזכויות. אם עושים את זה על כל פרויקט שמוסיפים לו מרפסת, נשמעות התנגדויות במקומית ואחר-כך במחוזית, אז על אחת כמה וכמה כשזה פרויקט כל-כך גדול ומשמעותי", אמרה.


"המהירות מחייבת להקפיד בדברים"


בנוגע למהירות אישור הפרויקט אמרה אנג'ל: "מתוקף ניסיוני עד אז - זה מהר; ומתוקף ניסיוני מאז - זה מהר מאוד. תוכנית כזאת לוקחת הרבה שנים. זה לגיטימי לגמרי לבקש למהר תוכנית, כולנו חיים במדינה שלנו והביורוקרטיה היא דבר לא קל פה. אבל אם רוצים לקדם מהר מאוד תוכנית, אז על אחת כמה וכמה צריך להקפיד בדברים. יש דרך לעשות אותם. נשארים עוד כמה שעות בעבודה או מחליטים להזיז הצידה תוכניות אחרות, אבל בודקים מה שצריך לבדוק. גם אם זה בסדר גמור לבדוק תוכנית מהר, יש דרך לעשות".

אדרת שאל: "את חושבת שזה לא לגיטימי ללחוץ על תוכנית שהיא טובה לכולם, לקדם אותה?". אנג'ל השיבה: "מכיוון שלמדתי איכות הסביבה, בעיניים שלי, לחפף בכל הקשור לעניינים הסביבתיים זה לא לגיטימי. [לא לגיטימי] לבקש מפרויקט בסדר גודל כזה, עם מגדלים גבוהים על הר, חוות דעת סביבתית ולא תסקיר, שזה משהו שבודק באופן הרבה יותר רחב אינסוף דברים". אדרת ציין, כי מאוחר יותר הוגש תסקיר סביבתי עב כרס.

עוד עמד אדרת על כך, שלפרויקט הולילנד הוקם בוועדה המחוזית צוות מקצועי - מהלך שאינו נעשה בכל פרויקט. אנג'ל אישרה, כי הצוות היה מורכב מאנשי מקצוע שקיימו ישיבות רבות ודנו בנושאים מורכבים. כמו-כן אישרה, כי היה צוות שליווה את הפרויקט ובו היו חברים מהנדס העיר, מתכנן המחוז ועוד חבר מהוועדה המקצועית - שוב צעד יוצא דופן.


"יש הרבה דברים לא מוסברים"


בהתייחסה לעמדתו של אורי לופוליאנסקי, אמרה אנג'ל: "מאוד הצטערתי, כי עבדנו מאוד במשותף על כל תוכנית המתאר של סנהדריה, וראיתי כמה אכפת לו מהציבור, אז זה בעיקר ציער אותי". לדבריה, מבחינה חוקית ייתכן שלופוליאנסקי יכול היה למנוע את שמיעת ההתנגדויות בוועדה המקומית, אבל "מצער אותי שנבחר ציבור לא שומע מתנגדים. זו בסוף הייתה החלטה שלו והוא עשה את זה, אני רק יכולה להצטער עליה בגלל תפיסת העולם שלי". רוזן: "איך את מסבירה את זה?". אנג'ל: "אני לא יכולה להסביר את זה. יש הרבה דברים בפרויקט הזה שאני לא יכולה להסביר".

סניגורו של לופוליאנסקי, עו"ד עמוס ון-אמדן, שאל: "בתוך שנתיים מרגע שעזבת, כל מה שבוקש על-ידי הצוות התקבל, כולל תסקיר, כולל חוות דעת, כולל חתכים. מה לעשות שזה לקח רק שנתיים, את מצרה על זה?". אנג'ל: "אני לא מצרה, רק צריך שיהיה עוד משהו בפאזל הזה, לפי הניסיון שלי, בשביל שזה יקח שנתיים. אני לא יודעת מה הוא המשהו הזה, אם זה כישרון בלתי רגיל של היזמים, המאכערים".

ון-אמדן טען, כי כמעט כל ההתנגדויות הוסרו לאחר שהיזמים ניהלו מו"מ עם המתנגדים. אנג'ל השיבה, כי הכירה אישית אחת מן המשפחות שהתנגדו, ולבסוף "באו והציעו להם כזה סכום שהם לא יכלו לעמוד בפניו, אז הם הפסיקו להתנגד". עם זאת אישרה אנג'ל, כי ייתכן שטענותיהם של כל המתנגדים זכו למענה מספק. לדבריה, "בזמן שהייתי בוועדה המחוזית, היו פרויקטים גדולים, ונשמעו התנגדויות גם בוועדה המקומית וגם בוועדה המחוזית, על דברים קלים ועל דברים גדולים".


"נענשתי על דעתי המקצועית"


בתשובה לשאלות סניגורו של אולמרט, עו"ד רועי בלכר, אמרה אנג'ל, כי נענשה על עמדתה בנוגע להולילנד: "העונש היה למשל לא לבדוק יותר תוכניות בירושלים. יום בהיר אחד הביאו עוד ראש צוות תכנון, לא היה אז מצב כזה, היא תתנהג יותר יפה, היא תבדוק את ירושלים ואת תטפלי בבית שמש". בלכר: "מה פירוש לא רצו אותי משום שהבעתי את דעתי המקצועי?". אנג'ל: "זה בדיוק".

אנג'ל אישרה, כי חברי הצוות המקצועי הביעו את דעתם המקצועית בדיונים בהם השתתפו, אם כי לא כולם בצורה מלאה, וכי רובם הביעו את דעתם בצורה חופשית. בהערת אגב ציינה אנג'ל: "אולמרט נתן לי מכתב המלצה מאוד מאוד חם, בין היתר התקבלתי לעשות את מה שעשיתי בנמל תל אביב בגלל מכתב ההמלצה שלו, כנראה שהוא חשב שאני מאוד מתאימה".

בלכר שאל את אנג'ל כמה שנים לדעתה צריך היה להימשך אישור פרויקט הולילנד. היא אמרה, כי ייתכן שהייתה נמהרת כאשר אמרה בחקירתה במשטרה שזמן סביר היה חמש-עשר שנים. בלכר עימת אותה עם עמדתו של מתכנן המחוז דאז, פסקואל ברוירד, אשר נקב בחמש שנים. אנג'ל: "יש כאלה שהרבה הרבה יותר, יש את הולילנד שהיא פחות".
ת"פ 10291-01-12, מדינת ישראל נ' צ'רני ואח' / פרוטוקול, 11.11.12
עדותה של אורנה אנג'ל במשפט הולילנד: התנגדותה לפרויקט, מעורבותו של אולמרט בהליכי האישור, השפעות סביבתיות, הטיפול בהתנגדויות, דעותיהם של אנשי מקצוע על הפרויקט, הזמן שנדרש לקבלת האישורים

תאריך:  04/03/2013   |   עודכן:  06/03/2013
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אהוד ברק   אוצר מפעלי ים בע"מ / .The Marine Trust Ltd   אוצר מפעלי ים בע"מ / THE MARINE TRUST L.T.D   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אתי בן-דור   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   טל שפירא   טליה דאר   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   משה  ישראל   משה שמיר   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין   שרי אריסון 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הפרויקט אושר מהר תוך התעלמות מהסביבה
תגובות  [ 16 ] מוצגות   [ 16 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מוזרה
4/03/13 18:52
2
האמינות !
4/03/13 19:40
3
iavicoh
4/03/13 19:53
4
איש אחד
4/03/13 20:03
5
מייק
4/03/13 21:48
6
עזרא מועלם
5/03/13 00:24
7
גוסטב
5/03/13 02:50
8
עימנואל
5/03/13 06:02
9
משפטן כועס
5/03/13 07:02
 
יוסי מ
5/03/13 09:13
 
שמעון אמסלם
5/03/13 19:06
10
פלא יועץ
5/03/13 07:07
 
יוסי מ
5/03/13 09:34
11
א.א.
5/03/13 09:00
 
יוסי מ
5/03/13 09:25
12
שמעון אמסלם
5/03/13 18:37
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט הולילנד
עד המדינה ש"ד התגורר בשכנותי במרחק של כמה בתים בלב תל אביב. למרות שלאורך חייו הוא היה אדם עתיר ממון ונכסים שרובם הושגו בדרכים לא כשרות תוך ביצוע עבירות פליליות כאלה ואחרות, הוא גר בדירה שכורה.
04/03/2013  |  אריה אבנרי  |   כתבות
שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, קבע (יום ב', 4.3.13) כי משפט הולילנד יימשך ללא הפסקה כלשהי למרות פטירתו של עד המדינה, ש"ד.
04/03/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
סערת הרגשות של משפחת ש"ד ועורכי דינו, הביאה את בתו של עד המדינה ואת עו"ד אמנון יצחקניא להטיח האשמות כבדות בחלק מן הסניגורים במשפט הולילנד. נטען נגדם שהם ניהלו חקירות נגדיות תוקפניות ומשפילות, ושהם משכו בכוונה את הזמן - בבחינת "או שהכלב ימות או שהפריץ ימות", ובסופו של דבר הטקטיקה הזאת נחלה לפחות הצלחה חלקית.
04/03/2013  |  איתמר לוין  |   מאמרים
פרקליטו של ש"ד, עו"ד אמנון יצחקניא, אמר (יום א', 3.3.13) לאחר הלווייתו של עד המדינה: "יש כלי תקשורת שסיקרו בצורה הגונה ומהוגנת את הפרשה, בצורה ראויה ונטולת משוא פנים, כמו שעיתונאי צריך לעשות. אבל למרבה הצער יש כלי תקשורת הרסניים, שקריים, שקשרו קשר להכפיש את שמו של העד מתוך מגמה ברורה: הם רצו את טובתם של נאשמים מסוימים. הפכו את זה למשפט של עד המדינה, בעוד שזה משפט של מדינת ישראל נגד השחיתות.
03/03/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
"אני כה מצטערת שהסכמתי. סליחה שאפשרנו לך" להיות עד מדינה - אמרה (יום א', 3.3.13) בתו של ש"ד בהלוויתו. עד המדינה במשפט הולילנד, שנפטר בסוף השבוע (1.3.13), הובא למנוחות בבית העלמין בהרצליה.
03/03/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   משפט הולילנד  /  מי ומי  
רוזן, ואנונו וש"ד  /  איתמר לוין
הולילנד בלי ש"ד  /  איתמר לוין
הפרקליטות: משפט הולילנד יימשך  /  איתמר לוין
פרשת שופטים  /  אברהם פכטר
ש"ד, הפרקליטות והתקשורת  /  ד"ר רון בריימן
אחרי מות: השתפרו סיכויי אולמרט  /  עו"ד יוסי דר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
במשטרה מוסרים אישים בכירים עדות קשה על נתניהו ועד שהנוזלת חולפת - חולף זמן, והפרקליטות נעה כמו צבי לפעול בנדון
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 מתעלמת מחלקת המדינה מהאידיאולוגיה הפנאטית, חיסולית ודתית ביסוד תפישת העולם, החזון, המדיניות והטרור של חמאס ואש"ף, כפי שמתועד במסמכי היסוד שלהם
איתמר לוין
איתמר לוין
מחיר הרפורמה המשפטית במעמדה של ישראל    בכירי הממשלה והקואליציה חוזרים לימי השיסוי    נתניהו מתנהג כמו לפני המלחמה וכעת זו סכנה קיומית    סמוטריץ' בטוח שהמצב הכלכלי מצוין    טקס המשואו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il