|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
יוסי אולמרט. "כן, כן, אני נזכר" [מן הטלוויזיה] דכנר. פגישה בבית קפה [צילום: פלאש 90]

חשיפה ב-News1 / עדותו של יוסי אולמרט בפרשת הולילנד

"סביר שדכנר נתן לי כסף <br>כדי למצוא חן בעיני אחי"

יוסי אולמרט הכחיש בתחילת חקירתו שקיבל מדכנר 500,000 שקל - אך נאלץ להודות בכך עומד בתוקף על כך שאחיו אהוד לא אמר לו דבר בנושא, אם כי אומר שהגיוני להניח שאחיו הוא שסיפר לדכנר על המצוקה אליה נקלע
12/03/2013  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט הולילנד - ההודעות   |   תגובות
"מאז לא ראיתי אותו"
אולמרט זכר כבר בראשית החקירה, כי בשנת 1996 קיבל מדכנר תרומה של 6,000 שקל בעת שהתמודד בפריימריז בליכוד. לדבריו, את הקשר בינו לבין דכנר יצר אחיו, אהוד אולמרט, אשר תמך בו בקמפיין זה, ודכנר אמר לו במפורש שהתרומה ניתנת לבקשתו של אהוד. "מאז לא ראיתי אותו ולא דיברתי איתו", אמר מספר פעמים, לפני שאישר שקיבל ממנו את הכספים ב-2002

"לא צריך תואר דוקטור"
בהמשך נשאל אולמרט מדוע סייעו לו גם דכנר וגם משה טלנסקי - שני אנשים שלדבריו לא הכיר, אך היו קשורים לאהוד. הוא השיב: "זה הגיוני להניח - ובשביל זה לא צריך תואר דוקטור מבית הספר לכלכלה של לונדון - שהם רצו להשתמש בי כדי למצוא חן בעיני אחי, ואם אכן כך היה, הם ודאי סיפרו לו על כך. אני לא ידעתי. אני לא יכול להוציא את זה מכלל אפשרות. אני לא יכול להיות בטוח לגבי מה שאינני יודע; אני יכול רק לנחש/לשער"

האם אולמרט ביקש מדכנר לסייע לאחיו?
איתמר לוין
דכנר הציג מסמך לפיו אולמרט ביקש להעניק לאחיו יוסי 500,000 שקל והוא סיכם על כך עם צ'רני * המסמך ותוכנו הופיעו רק בעיצומה של העדות שמסר דכנר במשטרה * שני קציני משטרה שוחחו על האפשרות להזיז את המסמך למיקום "מתאים" יותר
לרשימה המלאה

חמש שעות, 267 עמודים
עדותו של יוסי אולמרט נגבתה במשרד המשפטים בוושינגטון ב-1.7.2010 ונמשכה (כולל הפסקה) קרוב לחמש שעות. את חלקה הראשון של החקירה ניהל ג'יימס מקגוורן מן התביעה הפדרלית באזור השמיני של ניו-יורק, ואת חלקה השני - שנגע לפרשת הולילנד - ניהלה רב-פקד איריס ברק ממשטרת ישראל. בעדות נכח גם עורך דינו האמריקני של אולמרט, ג'ייקוב פרנקל, שכמעט ולא התערב. תמליל העדות תופס 267 עמודים.

יוסי אולמרט הכחיש בחקירתו שקיבל משמואל דכנר 500,000 שקל בשנת 2002 - ואישר זאת רק לאחר שהחוקרים הראו לו שהדבר ידוע להם. גם לאחר שאישר את קבלת הכספים, לא ידע אולמרט תחילה למסור פרטים על אירוע זה, למרות שמדובר היה בסכום משמעותי מאוד מבחינתו, אשר כיסה מחצית מחובותיו באותה עת. רק כאשר התברר לו שהחוקרים יודעים יותר ויותר פרטים, אמר אולמרט שהוא נזכר בהם.

בין היתר, לא זכר אולמרט תחילה את הסכום, ורק לאחר מכן אישר שמדובר היה במאות אלפי שקלים, ואמר שאינו מתווכח עם רב-פקד איריס ברק שציינה את הסכום המדויק. הוא לא זכר האם דכנר נתן לו צ'קים וכמה צ'קים, ורק לאחר מכן אמר שמדובר היה במספר צ'קים דחויים. הוא גם לא זכר היכן התקיימה פגישתם, אך לאחר מכן אמר שהיה זה ככל הנראה בבית קפה בתיאטרון הבימה בתל אביב. "אני מנסה לרענן את זכרוני. כן, כן, אני נזכר", שב ואמר כאשר אישר פרטים אלו ואחרים.


זכר תרומה מ-1996


אולמרט זכר כבר בראשית החקירה, כי בשנת 1996 קיבל מדכנר תרומה של 6,000 שקל בעת שהתמודד בפריימריז בליכוד. לדבריו, את הקשר בינו לבין דכנר יצר אחיו, אהוד אולמרט, אשר תמך בו בקמפיין זה, ודכנר אמר לו במפורש שהתרומה ניתנת לבקשתו של אהוד. "מאז לא ראיתי אותו ולא דיברתי איתו", אמר מספר פעמים, לפני שאישר שקיבל ממנו את הכספים ב-2002.

עוד אישר אולמרט בראשית החקירה בנושא זה, כי הוא מיודד עם אברהם נתן - לשעבר נציב שירות המדינה, שהועסק באותה עת בידי דכנר. לדבריו, נתן עצמו העביר לו כמה אלפי שקלים מצד שלישי כאשר החלו קשייו הכספיים. אולמרט טען, כי אינו זוכר את שמו של אותו אדם, אלא רק שהיה זה מישהו לו היו קשרים עסקיים עם נתן - אך עמד על כך שלא היה זה דכנר. בהמשך החקירה העלה אולמרט את האפשרות שהיה זה נתן שמסר לדכנר על קשייו, אם כי הדגיש שאינו יודע זאת בוודאות.

אולמרט עמד לאורך עדותו על כך שאהוד לא הזכיר בפניו מעולם את השם דכנר למעט בבחירות 1996, וכי אהוד לא ידע על היקף חובותיו עד קיץ 2004 - שנה וחצי לאחר שדכנר העביר לו את הצ'קים. אולמרט גם הכחיש בכל תוקף את האפשרות, כי הוא ואהוד סיכמו שדכנר יסייע לו. "אהוד מעולם לא אמר לי מילה וחצי מילה ורבע מילה על כך שהוא פועל מאחורי גבי כדי לפרוע את חובותי", הדגיש. אולמרט הסביר, כי אם היה דכנר פועל בשמו של אהוד, היה האחרון מגיב בכעס עצום: "הייתי מתקשר לאהוד, והוא היה צועק וצורח עלי וזורק אותי מכל המדרגות".


"דכנר חשב לקדם אינטרסים"


עוד אמר אולמרט, כי מעולם לא העביר כסף כלשהו לאהוד, בוודאי לא מתוך הכסף שקיבל מדכנר. לדבריו, הוא השתמש בכסף זה כדי לכסות חובות לוחצים - אם כי שב ואישר שהוא ומשפחתו חיו אז מעל ליכולתם והכסף מדכנר איפשר לו לשמור על העמדת הפנים לפיה הכל תקין.

עם זאת אמר אולמרט, כי אינו יכול להוציא מכלל אפשרות שאהוד דיבר עם נתן או עם דכנר, בהסבירו שאין לו דרך לדעת מה עלה בשיחות כאלו. "זה בהחלט הגיוני שהוא [אהוד] אמר לו [לדכנר], אבל אני לא יודע על כך", הוסיף. לדבריו, הוא הסכים לקחת את הכסף בלא לשאול שאלות, משום שהיה נתון בלחצים קשים מאוד ובמצב איום ונורא.

החוקרים שאלו מספר פעמים מדוע לדעתו של אולמרט סייע לו דכנר. תחילה השיב שאין לו הסבר, ואמר שעליהם לשאול את דכנר, אך לאחר מכן אמר: "זו לבטח לא הייתה גמילות חסדים. מר דכנר חשב שזה יקדם את האינטרסים שלו, שאינני יודע מה היו, לתת לי את הכסף. אני לא יכולתי לדעת מה היה האינטרס שלו ולא שאלתי אותו".


"לא רציתי לשאול"


בהמשך נשאל אולמרט מדוע סייעו לו גם דכנר וגם משה טלנסקי - שני אנשים שלדבריו לא הכיר, אך היו קשורים לאהוד. הוא השיב: "זה הגיוני להניח - ובשביל זה לא צריך תואר דוקטור מבית הספר לכלכלה של לונדון - שהם רצו להשתמש בי כדי למצוא חן בעיני אחי, ואם אכן כך היה, הם ודאי סיפרו לו על כך. אני לא ידעתי. אני לא יכול להוציא את זה מכלל אפשרות. אני לא יכול להיות בטוח לגבי מה שאינני יודע; אני יכול רק לנחש/לשער".

סוכן ה-FBI תומס מלווי שאל: "בוא לא ננחש. כאשר עזבת את הפגישה עם דכנר, כאשר יצאת מבית הקפה, כאשר קיבלת את הכסף - מה עלה בדעתך לגבי הסיבה שנתנו לך את הכסף?". אולמרט השיב: "ההנחה שלי הייתה, היה לי הגיוני להניח שהם רצו למצוא חן בעיני אחי, אבל באותה עת לא ידעתי את זה ואני גם לא יודע את זה כעת". איש הפרקליטות האמריקנית, ג'יימס מקגוורן, שאל: "ולא רצית לשאול?". אולמרט: "לא רציתי לשאול".

לדברי אולמרט, הוא יוצא מתוך הנחה שאנשים רבים ביקשו להשתמש בו כמנוף ליחסיהם עם אהוד. "מה אני יכול לעשות? אני לא יכול למחוק את עצמי מהעולם כדי להבטיח שלא יקרה שום דבר שיופנה נגדי, אם אנשים רוצים למצוא חן בעיני אחי. הייתי שם. הייתי בסביבה. אני יכול להיות בטוח, שאנשים חשבו [שמעשיהם יעזרו להם] למצוא חן בעיני אחי".

תאריך:  12/03/2013   |   עודכן:  12/03/2013
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אתי בן-דור   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   טל שפירא   טליה דאר   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   משה טלנסקי   משה  ישראל   משה שמיר   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"סביר שדכנר נתן לי כסף כדי למצוא חן בעיני אחי"
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
א.א.
12/03/13 10:50
 
משפחת פשע
12/03/13 11:22
2
אבי געזונט
12/03/13 11:00
3
ניצה
12/03/13 11:57
4
פאתט
12/03/13 13:05
 
אולמרט הנוכל
12/03/13 15:12
5
כולנו
12/03/13 13:11
6
דינמו מראש העין
12/03/13 13:21
7
מיכאל ק
12/03/13 13:37
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט הולילנד - ההודעות
יוסי אולמרט סיפר, כי התנגד למלחמת לבנון הראשונה מהיום בו החלה, וכי אריאל שרון מעולם לא סלח לו על כך. "זה הגיע עד כדי כך, שכאשר הורי נפטרו והוא בא לניחום אבלים - הוא לא לחץ את ידי", הוסיף. בנושא אחר סיפר, כי אנשיו של יצחק רבין ביקשו ממנו להישאר בתפקיד מנהל לשכת העיתונות הממשלתית אחרי בחירות 1992, אך הוא סירב משום שלא הרגיש שביכולתו לשרת שתי ממשלות שונות.
12/03/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
יוסי אולמרט ייחס בחקירתו את רוב קשייו הכלכליים להתמודדותו הכושלת על ראשות עיריית רעננה בנובמבר 1998. לדבריו, טעותו הגדולה ביותר הייתה בכך שנותר במירוץ עד סופו ולא פרש ממנו כאשר הסקרים הורו בבירור שהוא עומד להפסיד. אולמרט אמר, כי אחיו אהוד התנגד בתוקף להתמודדות זו, וטען שעליו להישאר בעולם האקדמי. לעומת זאת, העיר, תמך אהוד בהתמודדותו בפריימריז לכנסת ב-1996, משום שכבר אז חשב להתמודד יום אחד על ראשות הליכוד ורצה ליצור לעצמו בסיס תומכים בקרב הח"כים של המפלגה.
12/03/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
יוסי אולמרט התייחס מספר פעמים בעדותו לטיב יחסיו עם אחיו אהוד. "טובים/מורכבים", הגדיר אותם. "אחי התנגד לכך שאכנס לחיים הציבוריים בשנות ה-80. כאשר הוצע לי תפקיד מנכ"ל לשכת העיתונות הממשלתית, הוא התנגד לכך ואמר במפורש שהציע לראש הממשלה [יצחק שמיר] שלא למנות אותי. הוא לא אהב את זה שהייתי פרשן כדורגל ברדיו ובטלוויזיה; זה שיגע אותו.
12/03/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
יוסי אולמרט נדהם לגלות רק במהלך חקירתו, לדבריו, כי משה טלנסקי העביר 30,000 דולר (131,000 שקל) לחשבונו בבנק מזרחי-טפחות ברעננה בנובמבר 2004 - כך טען אולמרט. סכום זה כיסה את יתרת החובה בחשבון, שעמדה על 110,000 שקל מאז עזב אולמרט את הארץ באוגוסט 2004.
12/03/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
"אני לא מבין איפה הצומת שאני יכול להתחבר פה לסיפור", אמר סגן ראש עיריית ירושלים לשעבר, אלי שמחיוף, כאשר נשאל בחקירתו הראשונה (15.4.10) על פרויקט הולילנד. בכל ארבע חקירותיו הכחיש שמחיוף בתוקף קבלת שוחד מהיזמים, ממאיר רבין או מש"ד.
07/01/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il