השביתה בחברות התעופה הישראליות מתרחבת. ההסתדרות הודיעה כי ביום שלישי הקרוב, בשעה 5 לפנות בוקר תחל שביתת סולידריות ללא הגבלת זמן של רשות שדות התעופה. יו"ר הסתדרות,
עופר עיני שב וקרא לשר האוצר ולשר התחבורה להיכנס למו"מ מיידי ולמצוא פתרון לסכנת קריסתן של חברות התעופה הישראליות ולאלפי משפחות שעלולות לאבד את פרנסתן בעקבות החלטתם.
בחברות הישראליות זועמים משום שלטענתן מדובר בהסכם שהופך את פעולתן לגרעונית, בייחוד בשל הוצאות הביטחון הכבדות שמושתות עליהן בשל היותן ישראליות ואשר גורמות לכך שלחברות הזרות יהיה תמיד יתרון על פניהן.
הבוקר השביתו החברות הישראליות את פעולתן ובהסתדרות איימו להרחיב את ההשבתה. כעת ניתן רק להמתין ולראות כיצד יגיבו בהסתדרות על החלטת הממשלה.
בהמשך לשביתה שהוכרזה על-ידי ההסתדרות ולאחר אישור הסכם השמיים הפתוחים
הוחלט בחברות הישראליות על ביטול כל הטיסות שתוכננו לצאת מישראל. החברת קוראות לציבור להתעדכן באתרי האינטרנט שלהן ובכלי התקשורת.
מנכ"ל אל על אליעזר שקדי כינה את החלטת הממשלה קשה, ואמר שהיא מונעת מהתעופה הישראלית יכולת תחרות הוגנת ושוויונית. לדבריו, הממשלה לא הכירה בצורך לקיום תעופה ישראלית איתנה, שבשעת חרום תהווה קשר אווירי לישראל וממנה.
שקדי מאשים אותה כי לא נתנה תשובות כלשהן לשאלות הנוקבות שנשאלו על-ידי חברות התעופה, ובכלל זה הפערים המונעים תחרות אמיתית, ובמיוחד הוצאות הביטחון האדירות בהן נושאות חברות התעופה הישראליות בלבד.
בתוך כך אישרו יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן ויו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, במסגרת ועדת חריגים של ההסתדרות להוציא טיסת "אל על" של "עמותת חיים". מדובר בטיסה מיוחדת של עשרות אבות לילדים חולי סרטן. הטיסה תמריא בשעה 19:30. ועדת החריגים של ההסתדרות צפויה לאשר גם המראת מטוס עם כ-60 טון תוצרת חקלאית מתכלה.
מנכ"ל
משרד התחבורה עוזי יצחקי אמר שנייר העבודה שהכין המשרד ומדבר על קריסה אפשרית של החברות הוא רק תרחיד ואינו קשור להסכם
שמיים פתוחים אלא להתנהלות הכלכלית של החברות.